• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter Kampen: Strømsgodset - Brann 2-0

Started by vebo, August 09, 2008, 19:47:59 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

vebo

August 09, 2008, 19:47:59 PM Last Edit: August 09, 2008, 19:51:01 PM by Endre
Dritkamp, dritmannskap, drittrener, kongeklubb.
Tiocfaidh ár lá

Vebjørn

Vi e på vei til Champions League!


thesevs

August 09, 2008, 19:49:41 PM #3 Last Edit: August 09, 2008, 19:51:50 PM by thesevs
"Legg ner klubben"
"RBH må gå"
"Mjelde til Osterøy"
Christer George scorer to mål. Hei hvor det går
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Belfort

Vi er blitt ett lag som blir pissa på rundt i Norge. CL kampen til uken dreier seg kun om og begrense nederlag.

Xminator


vebo

Og vi elsker det..


Hva i helvete er det som feiler Azar? Først gjør han en meget svak kamp, så nekter han å ta Aabrekk i handen. Håper det er en misforståelse, for slike spillere har vi ikke bruk for. Miller-fakter.
Tiocfaidh ár lá

Lurkin

Og Karadas vil ikke se på Aabrekk en gang etter kampen.
Berømte Brann fra Bergen

Belfort

Quote from: Lurkin on August 09, 2008, 19:52:02 PM
Og Karadas vil ikke se på Aabrekk en gang etter kampen.


Det forteller om en spillergruppe så er i harnisk over det som har skjedd. Laget er i full oppløsning.

gitarbroiler

Nå må noen fortelle spillerne hvor skapet står. De er ansatt for å gjøre en jobb for sportsklubben Brann, og ikke får å være i en barnehage hvor alle liker alle. Det er KUN innsats som teller, og noe av det så vi i andre omgang i dag. Nå er det bare å få løftet dette slik at det også er i første omgang.

Positive i dag:

Bjørnson er stort sett trygg og sikker
Demba viser gode tendenser når han byttes inn
Huseklepp viser god form
Dahl løfter seg fra de siste kampene

Negative

Karadas totalt uinteressert
Jaiteh faller ned fra tidligere kamper
Bakke roter med avleveringene hele tiden
PVM har ikke finte repertoar og en oppskrytt venstrefot

Det store spørsmålet i år er hva har Hanstveit gjort med PVM i vinter? Mannen får jo ikke en eneste overlappasning fra PVM gjennom kampene, til tross for flere gode initiativ. Dette er noe av det første Mjelde / Aabrekk bør ta tak i.

Oppreist

Karadas har det med Ã¥ innrette seg etter det trenerteamet som er der til enhver tid.  NÃ¥ er det pÃ¥ tide Ã¥ fÃ¥ byttet ut Mjelde ogsÃ¥.  Uprofesjonelt Ã¥ sparke Steffensen før Mjelde - men er ikke Aabrekks skyld at vi taper i dag. 

Brann bør ha klar en permanent trenerløsning etter CL-exiten slik at vi kan stÃ¥ bedre rustet til spillerjakt og forberedelser til neste sesong.  Denne sesongen ble dessverre nitrist. 

Eneste lyspunkt i dag - Demba-Nyrén gjorde et bra innhopp.  Han mÃ¥ imidlertid lære seg Ã¥ komme seg inn i boksen litt oftere. 
Stein på stein blir Steinar.

Xminator

Branns direktører er ikke de første som har prøvd å fortelle gutta på golvet hvordan de skal gjøre jobben. Enhver med ett minimum empati vet jo at slikt virker mot sin hensikt.

Så sofageneral Gitarbroiler som faktisk er naiv nok til å tro på "er ikke en barnehage bla bla" - lykke til... Prøv det stuntet Bjørn Dahl, RBH og Revheim har gjort denne uken i en hvilken som helst mellomstor bedrift og du får en boomerangeffekt så det synger.

aso008

Mons virker sliten nå... Mye er galt. Har sympati med mannen nå selv om jeg helst ser ny trener fra 1.1.09.

Huff

Demba ser ut til å være ''på gang'', bra innhopp. Ellers kan det være bra at Azar var sint på Harald. Kanskje Aabrekk har fortalt Azar ''at ein inkje kan vera forsvarspelar når ein er grusom taktisk og mykje betre som angripar, spel foran din rastapp''. Mer sannsynlig er det vel at TV2 skaper storm i et vannglass evt at Azar og spillergruppen ser på Aabrekk som en snik av en steffensenmorder, hvem vet.

Ellers et fortjent tap mot et svakt Godset, drammenserne var på ingen måte imponerende, men vant fullt fortjent.

Brann fremstår etter min mening som det nest svakeste laget i Tippeligaen i høst. Kun Hamkam virker dårligere. Folk snakker med frykt om 9 plass, men det er ikke totalt utenkelig at dette kan ende i kvalik om dette fortsetter, med tanke på formen i det siste er faktisk ikke kvalik totalt usannsynlig. det aller verste med dette er at Tippeligaen ikke har blitt noe bedre, nivået i år er langt fra imponerende og mengden av svake kamper er påtagelig, likevel er Brann blant de svakeste.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

gitarbroiler

Quote from: Xminator on August 09, 2008, 19:57:18 PM
Branns direktører er ikke de første som har prøvd å fortelle gutta på golvet hvordan de skal gjøre jobben. Enhver med ett minimum empati vet jo at slikt virker mot sin hensikt.

Så sofageneral Gitarbroiler som faktisk er naiv nok til å tro på "er ikke en barnehage bla bla" - lykke til... Prøv det stuntet Bjørn Dahl, RBH og Revheim har gjort denne uken i en hvilken som helst mellomstor bedrift og du får en boomerangeffekt så det synger.


Nå vil jeg ikke akkurat påstå at Brann er en mellomstor bedrift, så den sammenligningen blir total feil. Men jeg har faktisk vært med på at noe slikt har skjedd i næringslivet, og på kort sikt har det vært negativt mens det på lang sikt har vært positivt. I idrett kan det gi motsatt effekt, da det er prestasjon hele tiden mens det i næringslivet er prestasjon etter prosjekt (som kan være ferdig om f.eks. et halvt år).

Men at det Brann har gjort den siste uken ikke er positivt, det er jeg enig i. Problemet er at dette skulle vært gjort for minst 8 måneder siden.......

Xminator

August 09, 2008, 20:07:40 PM #15 Last Edit: August 09, 2008, 20:12:14 PM by Xminator
Det sier seg selv at Aabrekk har en lang vei å gå for å få tillit i spillergruppen. Det eneste Aabrekk kan gjøre fremover er å være rævhull. Det er i Aabrekks ansvarsområde Brann svikter i dagens kamp.

Nå er det også slik at man må score mål for å vinne kamper. Vi er ikke i nærheten. Nærmeste er at vi ble snytt for ett soleklart straffe i første omgang, men vi har over 10 avslutninger i retning mål som enkelt og greit er totalt ufarlig. Demba skaper trøbbel som pokker på slutten, men det hjelper lite når han bare er på i halvparten av situasjonene og annenhver kamp. Etter min mening bør han likevel starte til Brann faktisk får en spisstype som utfyller Karadas - eller Demba.

Nå vil jeg trekke frem Vaagan Moens gjennomløpning. Glimrende fotball. Det er ett angrep Brann bør fokusere noe helt for jævlig på fremover, for det var stort sett det eneste positive i denne kampen.

steinbygger

Quote from: Belfort on August 09, 2008, 19:53:54 PM
Quote from: Lurkin on August 09, 2008, 19:52:02 PM
Og Karadas vil ikke se på Aabrekk en gang etter kampen.


Det forteller om en spillergruppe så er i harnisk over det som har skjedd. Laget er i full oppløsning.


det var jo en grunn for at styret gjorde det de gjorde. Spillerene og trenerteamet var i ferd med å bli en syklubb hvor ingen stillte krav til hverandre. Det karadas gjorde viser bare at det var riktig å gjøre noe og at styret bør fortsette å rydde opp. Som jeg har skrevet tidligere så er det ikke rart at MIM og spillerene reagerer når det kommer noen utenfra og ødelegger idyllen. Er vel ingen som koser seg og slapper av på jobb og er helter på byn som liker å få inn noen som faktisk setter krav til hva du gjør på jobben og i tillegg sier at du ikke gjør en god nok jobb. En av grunnene til at de unge spillerene i Brann aldri har fått sluppet til er at de etablerte har hatt ett for sterkt grep over trenerteamet.

gitarbroiler

Blir også spennende å se hvor mange klippekort som blir delt ut fremover......

Kruxleiven

Quote from: Huff on August 09, 2008, 20:03:42 PM

Brann fremstår etter min mening som det nest svakeste laget i Tippeligaen i høst. Kun Hamkam virker dårligere. Folk snakker med frykt om 9 plass, men det er ikke totalt utenkelig at dette kan ende i kvalik om dette fortsetter, med tanke på formen i det siste er faktisk ikke kvalik totalt usannsynlig. det aller verste med dette er at Tippeligaen ikke har blitt noe bedre, nivået i år er langt fra imponerende og mengden av svake kamper er påtagelig, likevel er Brann blant de svakeste.


Skjer nok ikke. Brann er fremdeles et bra hjemmelag som i det minste vil vinne en del av de kampene de har igjen hjemme. Ender Brann på kvalik skal jeg gå over fjellet eller noe slikt idiotisk som andre har sagt før.

Nå skal jeg prøve å få sett litt på Helstad og Le Mans om noen nettsteder viser.

28966mustang

Hvil i fred- 1963!

BBB-Tony

Tror nok Mjelde tar sin hatt og går, om ikke før sesongen er feridig, så hvertfall etterpå. Uansett hvor dårlig økonomi han har, så bør han sette klubben forran sin egen lommebok! Björnsson gjør en akseptabel kamp i midtforsvaret. Huseklepp syns jeg var bra med defensivt i dag, og Demba løfter laget når han kommer inn. En spiller som absolutt bør starte mot Marseille. Mot Marseille trenger vi spillere som kan klare noe på egen hånd, og det kan Demba i aller høyeste grad. Han har dog vist seg å være best som innbytter.. Azar vandrer, og virker alt for lite interessert i spillet og ballen i første omg. Winters gjør også en grei kamp, så kanskje det er på tide med Winters og Demba på topp mot Marseille? Men vil dog ikke ha Azar i forsvaret mot Marseille. Der bør Olli og Krissy spille.

Hva som feiler høyrefoten til PVM? Han er riktignok venstrefoter, men han bør som profisjonell fotballspiller kunne slå en innsidepasning på 4 meter med "feil" fot! Det virker som det eneste PVM kan med høyrefoten er å løpe! Hadde han spillt fra seg ballen/avsluttet 2-3 ganger, så kunne farlige situasjoner fort oppstått.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: 28966mustang on August 09, 2008, 20:28:48 PM
Hva skjer med Opdal?


I følge han selv, så skal han være klar til kamp på onsdag. Men å ha en skade der en ikke er sikker på når det skjærer seg, så er det overhode ikke sikkert å ha han i mål. Er ikke bekymret for å slippe Thorbjørnsen til å TL, men mot Marseille ser jeg helst at Opdal er klar.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


BBB-Tony

Quote from: eivhelle on August 09, 2008, 20:51:45 PM
Visst en ser litt stort på det så er faktisk dette en kamp Brann kunne ha vunnet.


0-2 lyver forsåvidt om en ser på banespillet, men Brann svikter den siste tredjedelen på banen. Godset kommer til gode sjanser, og vinner derfor fortjent selv om kampen var relativt jevnspillt.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

^2-Mas^

Jeg kan ikke fatte og begripe at jeg skal være den eneste som ser at det beste alternativet vi har på topp heter Trond Fredrik Ludvigsen. Han får nesten Brann Beste av meg bare på det lille innhoppet hans i dag. Han ønsker å true bakrom, han går stadig på gode løp (selv om ingen registrerer det), han har en innsats som flere kan misunne ham og ikke minst så er han rask og med god teknikk. Han er nok kanskje ikke Helstad-erstatteren på lang sikt, men for meg er det åpenlyst at han bør være partner med Demba/Karadas på topp.

Winters er fullstendig håpløs som spiss slik vi spiller, men skal faktisk ha for at han var bra på midtbanen i 4-3-3. Kanskje er ikke det en dum jokerrolle for han. Han jobber jo og har et lavt tyngepunkt som gjør at han klarer å holde litt på ballen samtidig som han driver framover.

Bjørnsson var ikke banens dårligste i dag, men holder ikke Tippeliganivå. Ferdig med det. I så måte må det være mye bedre å gi Yaw sjansen, for Bjørnsson er pr.nå den dårligste spilleren i troppen. Midtstopperne våre bør være Karadas/Sigurdsson, selv om begge er litt loose cannons. Karadas er ingen spiss, og de gangene han er farlig, så er det stort sett på dødballer. Ellers ødelegger han de fleste tilløp til angrep med manglende offensiv spilleforståelse.

Alt i alt må Mjelde ta ansvar for dette, og jeg forventer at han leverer inn sin oppsigelse i løpet av kvelden. Et Brann-lag med en dyktig trener, ville ha hevdet seg i serien selv uten Helstad. De største problemene våre begynner nemlig mye lengre bak på banen. Mjelde må gå eller gå over i en rolle som hjelpetrener, for det er ingen tvil om at vi ikke kan ha en trener fullstendig blottet for taktiske evner.

SKBMiller

Latterlig få vi var i dag, ca 10-30 syngende i midten! Rett og slett pinlig.

vebo

En ting er å være sint på styret/lei seg for at Steffensen måtte gå, men å reagere på den måten mot Aabrekk er uansett helt på trynet!
Tiocfaidh ár lá

eivhelle

Quote from: ^2-Mas^ on August 09, 2008, 20:59:49 PM

Bjørnsson var ikke banens dårligste i dag, men holder ikke Tippeliganivå. Ferdig med det. I så måte må det være mye bedre å gi Yaw sjansen, for Bjørnsson er pr.nå den dårligste spilleren i troppen.


Det Bjørnsson har vist hittill har vært tryggere enn å ha Azar i samme posisjon. Hvis argumentasjonen er at Bjørnsson ikke holder mål samtidig som Azar ikke er spiss, så har vel Azar ingenting i Brann å gjøre.


Kruxleiven

Quote from: ^2-Mas^ on August 09, 2008, 20:59:49 PM

Midtstopperne våre bør være Karadas/Sigurdsson, selv om begge er litt loose cannons. Karadas er ingen spiss, og de gangene han er farlig, så er det stort sett på dødballer. Ellers ødelegger han de fleste tilløp til angrep med manglende offensiv spilleforståelse.



Når du snakker om Karadas og spiss minnes jeg en spiller som scoret 2 mål mot Inter for RBK for mange år siden. Husker feiringen hans fremdeles. Jeg husker starten i 2000 med rødt kort mot Tromsø og en haug med oppturer som spiss. Han ble hentet som spiss til Benfica. Etter det har det gått frem og tilbake i poisisjon på banen , og per nå ser det vel ut som om han bør satses på bakover. Faktisk vil jeg si at all den tid vi har nok spisser på et akseptabelt nivå bør ikke Azar spille spiss igjen. Azar er en duellspiller som også er avhangig av en del folk rundt seg. Så lenge han verken har folk rundt seg eller får mange luftballer å jobbe på vet jeg ikke om han har noe særlig å tilføre som spiss. Uansett synes jeg det er rart at en spiler med så mye erfaring kan prestere så svakt.

Når det er sagt. Det var flere enn Azar som var dårlig, men han utmerket seg mest. Sammen med Winters og Jaiteh.

Erlend

Tror egentlig dette kunne blitt ganske bra hvis vi ikke hadde fÃ¥tt en i trynet nÃ¥r vi presset som mest (rett etter storsjansen til PVM).  Hadde vi spilt sÃ¥nn hele tiden, kunne vi vært noen hakk lenger oppÃ¥ tabellen


kabelmann

Idag blir det pluss til Huseklepp for faktisk å ha gjort en del løp hjemover. Offensivt var det vel så som så (meget bra i det ene angrepet med PVM), men mtp. alt pepperet han har fått for defensiv innsats tidligere, så synes jeg han kan få en stjerne i margen når han først gjør et hederlig forsøk.

I tillegg synes jeg Demba viste en del bra i innhoppet sitt. Han skulle vært byttet inn tidligere for Karadas, for sistnevnte var mildt sagt elendig i dag.

Selv om Winters ikke skapte mye, så jobbet og sleit han og viste en hederlig innsats han også.

Resten av gjengen: Reis hjem og tren. Mye.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Torvanger

Spillemessig var det stor fremgang å spore hos Brann. Bare så utgjort at Godset traff godt på 2 innøvde trekk. Effektiviteten er fortsatt Branns problem, PVMs avslutning alene med keeper var bare trist.

PS! Karadas oppførsel vs Aabrekk er totalt uakseptabel. Dersom det er råtne egg blant spillerne og dersom det finnes spillere som setter seg selv foran resten av laget og som ikke takler å bli vraket på favorittplassen, ja da er det bare å ønske dem lykke til i ny klubb.

kabelmann

Og et lite PS til forsvarsrekken: Det er faktisk lov å løfte blikket og se om det er noen spillere i nærheten av der dere har tenkt å pælme avgårde langpasningen!
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Patton

Quote from: Torvanger on August 09, 2008, 22:47:43 PM

PS! Karadas oppførsel vs Aabrekk er totalt uakseptabel. Dersom det er råtne egg blant spillerne og dersom det finnes spillere som setter seg selv foran resten av laget og som ikke takler å bli vraket på favorittplassen, ja da er det bare å ønske dem lykke til i ny klubb.


http://tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2123633.ece

Merkelig oppførsel.

(Og litt off-topic: noen som har en link til Aabrekk's ligg-død-aksjon fra 1995? Kampen var Bodø/Glimt - TIL).

HansaInferno

det blir bare tull å snakke om aabrekk i dag. Mjelde er fremdeles lagleder og hva faen gjorde steffensen bedre i sin tid? Brann har vært en sil i alle år, og det har kun blitt mer og mer synlig.
Breiflabben, baby!

Falkman


enkelte smÃ¥ lyspunkt, men alt i alt nok en nitrist kamp. jeg ( og mange med meg) har jo godtet oss over hvor dÃ¥rlig vif klarte Ã¥ forvalte sitt seriegull. men faktum er at  vi er i ferd med Ã¥ gÃ¥ dem en høy gang. mÃ¥ et mirakel  til dersom vi  skal havne blant de tre beste i Ã¥r.

^2-Mas^

Quote from: eivhelle on August 09, 2008, 21:14:02 PM
Quote from: ^2-Mas^ on August 09, 2008, 20:59:49 PM

Bjørnsson var ikke banens dårligste i dag, men holder ikke Tippeliganivå. Ferdig med det. I så måte må det være mye bedre å gi Yaw sjansen, for Bjørnsson er pr.nå den dårligste spilleren i troppen.


Det Bjørnsson har vist hittill har vært tryggere enn å ha Azar i samme posisjon. Hvis argumentasjonen er at Bjørnsson ikke holder mål samtidig som Azar ikke er spiss, så har vel Azar ingenting i Brann å gjøre.




Om argumentasjonen min holder mål eller ikke beror seg vel på om jeg er enig med din vurdering av Bjørnsson. Karadas har gjort mye rart som stopper, men det er vel ikke rart heller så mye som han blir flyttet fram og tilbake. Bjørnsson var bare en elendig avslutning fra en Godset-spiller i fra å dumme seg fullstendig ut idag, og slo stort sett konstante støttepasninger. Han var for all del ikke så mye dårligere enn resten av laget, men holder ikke mål. Det vil Karadas gjøre om bare Mjelde kan bestemme seg...

Hva Aabrekk angår så blir det vel for tidlig å felle noen dom over han enda.. Dersom Karadas med overlegg lot være å ta han i hånden, så tror jeg han bød få en leksjon i hvem som er arbeidsgiver og hvem som er arbeidstager og hvilken rolle spillerne har i klubben. Synes det er helt ok at de sier sin mening, slik Bakke gjorde da avgjørelsen ble tatt, men foruten det så har de med å forholde seg lojale. At han ble byttet ut så dårlig som han var, kan jo umulig være noen overraskelse for han, men hvorfor Huseklepp ble byttet ut har jeg vanskeligere med å forstå.. Det gjelder vel egentlig for det Mjelde foretar seg..

Jeg velger å tro at Aabrekk/Karadas-saken er medieskapt, og mener egentlig at Karadas bør være Branns kaptein i 2009. Bakke har ikke det som trengs og kan i beste fall bli visekaptein.

sambaen

For jævlig Ã¥ tenke pÃ¥ at Brann har tapt 13 poeng mot lag som SIF, Aafk og Molde.  >:(

^2-Mas^

Quote from: sambaen on August 09, 2008, 23:46:42 PM
For jævlig Ã¥ tenke pÃ¥ at Brann har tapt 13 poeng mot lag som SIF, Aafk og Molde.  >:(


Brann er tilbake som Brann.. slik har det jo alltid vært med unntak av i fjor..  :-\

Herr Smed

Intet nytt under solen. Alle må gå. Begynn gjerne øverst.
Alle må gå.

Gepard

Man kan U mulig kristisere PVM for innsats, han er sammen med Tijan og tildels Huseklepp(faktisk) som i dag viser at de vil gi noe esktra når det stormer rundt sportsklubben.

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

thesevs

Morsomt å se at topp betalte spillere sliter med motivasjonen. Jeg har virkelig vanskelig for å tro at det er problemer med å motivere seg i forkant av kamper. Virkelig - så godt som de får betalt. Dette kan umulig kalles toppidrettsutøvere.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

vebo

Quote from: Patton on August 09, 2008, 23:02:35 PM

(Og litt off-topic: noen som har en link til Aabrekk's ligg-død-aksjon fra 1995? Kampen var Bodø/Glimt - TIL).




Var det Bodø Gimt - TIL? Trodde det var som trener for Haugesund?


Quote from: eivhelle on August 09, 2008, 22:44:47 PM


Helt latterlig faktisk. �vrebø og resten av Nff må reise en viss plass. Vet det kun er tapere som komenterer slik, men kampen kunne fått ett helt annet utfall om vi hadde fått og satt straffen.
Tiocfaidh ár lá

Sonny Crocket

Hør på dere selv?? Hvor er støtten. Ekte Brann fens støtter spillerene og treneren uansett hvordan det går. Hets og negativitet er det siste klubben vår trenger nå. Forventer at det ikke blir ropt stygge og negative ting fra tribunen i neste hjemme kamp.

vebo

Hvor for del er du alle ord ene?

Hva som blir diskutert her og hva som blir ropt på tribunen er to vidt forskjellige ting. Dette er som du ser; et diskusjonsforum.
Tiocfaidh ár lá

Sonny Crocket

Jeg deler ingen ord. Der bommet du skjevt. Og jeg står 233% for det jeg sa. Hets og negativitet er det siste mons og spillerene våre trenger nå. Jeg elsker brann og støtter de i tykt og TYNNT.

Belfort

Quote from: Sonny Crocket on August 10, 2008, 12:20:08 PM
Hets og negativitet er det siste mons og spillerene våre trenger nå. Jeg elsker brann og støtter de i tykt og TYNNT.


Fint! Da kan jo du overlate dette forumet til oss som bryr oss om klubben og som ikke godtar at klubben har satt seg i en sånn posisjon som de er i nå.

Langhår

Deg om det. For meg er det uaktuelt å sitte som en siklende idiot og applaudere til alt som kommer fra kontorene i idrettsveien.

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Go Up