• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Olympique de Marseille - Brann 27.08.08 REISETRĂ?D

Started by BBB-Tony, August 05, 2008, 21:44:35 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: vebo on August 13, 2008, 15:50:04 PM
Quote from: SKBMiller on August 12, 2008, 22:27:42 PM
Ingen ny sak at det er dyrt Ä leie fly. At det ikke ble tur denne gangen pÄ grunn av for hÞye leiepriser vil garantert sette i gang debatten rundt fly igjen. Jeg og mange andre mener og tror at det hadde vÊrt best for Bataljonen Ä eie sitt eget fly. Tenk sÄ billige turer medlemmene kunne fÄtt da!


Morsom du ;)


Hvor er Mohn nÄr vi trenger han?
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Huff

Quote from: Torvanger on August 11, 2008, 14:53:19 PM
Quote from: Huff on August 09, 2008, 01:41:56 AM


Hva er dette for noe pusleri, huff? Marseille er en nydelig by og du kan umulig ha sett mer en liten promile av byen da du var der. Jeg har vÊrt i byen x antall ganger og jeg har ikke sett noe til den pÄstÄtte dritten eller luktet noe urinlukt. (Det gjorde jeg derimot i Roma, som mÄ vÊre en av de skitneste byene jeg har besÞkt) Marseillanere er generelt sett et avslappet og rolig folkeslag, en del nordafrikanere finnes det der, men de virker mye bedre integrert enn dem man ser i Paris. Dersom man Þnsker Ä oppsÞke den reneste delen av Marseille. er det partiet fra like nedenfor togstasjonen, fra gaten ved navn La Canebiere og oppover Rue de Rome som gÄr videre over i Rue de Prado/Boulevard Michelet (forbi Velodrome) mot fjellene og partiet som strekker seg langs sjÞstripen fra Corniche og rundt igjen til havnen som er Ä foretrekke. PÄ et hÞydedrag rett over havnen, midt i denne avgrensningen finner du den flotte kirken og det enestÄende utkikkspunktet Notre Dame de la Garde.

Derfra fÄr du blant annet denne utsikten:

http://vincentvanderveken.com/wp-content/testphotos/marseille3/view-from-Notre-Dame-de-la-Garde.JPG

Stade Velodrome til hĂžyre.

Her har dere utsiktspunktet:

http://www.adel-provence.com/pict/Notre-Dame-de-la-Garde.jpg

Aix en Provence er et tullete forslag, her snakker vi om 40 min kjÞring dersom man har bil, er ikke helt sikker pÄ togforbindelser. Og i den varmen som er der, og med sÄ kort tid bÞr man ha sÄ kort vei til fasiliteter som mulig. Marseille er og blir en perfekt base, de som drar kommer til Ä fÄ et minne for livet.

Til dem som har leiebil, og tid, vil jeg anbefale Ä stikke snuten noen fÄ kilometer Þstover, forbi eller over fjellene som kalles "lille Skandinavia", til Cassis, en nydelig liten fiskelandsby. Den ligger ved foten av Cap Canaile, Frankrikes hÞyeste klippe, 500 meter over havet. Der er bademulighetene optimale, med en strand midt i sentrum.

En kjent maler sa det pÄ denne mÄten:

"If you've seen Paris but not Cassis, you haven't seen anything yet".

Cassis:

http://www.charterpartner.com/pics/France/060430_Cassis_Hafen_67_800.jpg

Skal man overnatte andre steder enn i Marseille er dette stedet Ă„ anbefale. 10 - 15 min med tog, 15 min med bil til Marseille.

PS! MÄ bare poste et bilde tatt ifjor sommer, da vi oppdaget at Marseille havn har sin egen Beffen, Le Ferry Boat som det heter pÄ fransk. (Boat uttalese ikke som boat pÄ engelsk, det er mer bo-at) VÄgen i Marseille er faktisk ikke helt ulik den vi er velsignet med i Bergen.

http://img179.imageshack.us/img179/7997/ferie070oi6.jpg

Marseille har pÄ mange mÄter mange likhetstrekk med Bergen, den er ogsÄ omgitt av flere hÞyreiste fjell, er en viktig havneby og er Frankrikes neststÞrste by.





Som jeg skrev var jeg der kun i en dag, og det er mulig jeg var litt for mye i en mindre sjarmerende del av byen. Jeg kan desverre ikke gĂ„ tilbake pĂ„ mine kommentarer  ang urinlukt ol, dette er selvopplevd og dette var mitt mĂžte med byen, om det er representativt for byen er en helt annen sak, og det kan jeg ikke avgjĂžre med min manglende erfaring. Du har sikkert rett i mesteparten av det du skriver (selv om jeg ikke husker spesielt mange hĂžyreiste fjell, i alle fall ikke tilsvarende Ulriken og sĂ„ tett opp mot byen, Grenoble derimot...). Dette var uansett mine erfaringer med Marsseilles, erfaringer jeg delte med to kompiser som satt igjen med nĂžyaktig samme inntrykk, og jeg skrev tidlig at jeg anbefalte Ă„ sjekke andre kilder enn min post, grunnet min begrensede erfaring med stedet.

AngÄende mine kommentarer om byens tilknytning til Nord-Afrika var det uansett rasende festlig Ä se at det stÞrste flagget til bortesupporterne i gÄr var en kolasj av det tunisiske, algerske og marokkanske flagget. ;D

Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke pÄ internett, selv nÄr de dras til det ekstreme.

SKBMiller

Quote from: Klaus_Brann on August 13, 2008, 16:16:23 PM
Quote from: vebo on August 13, 2008, 15:50:04 PM
Quote from: SKBMiller on August 12, 2008, 22:27:42 PM
Ingen ny sak at det er dyrt Ä leie fly. At det ikke ble tur denne gangen pÄ grunn av for hÞye leiepriser vil garantert sette i gang debatten rundt fly igjen. Jeg og mange andre mener og tror at det hadde vÊrt best for Bataljonen Ä eie sitt eget fly. Tenk sÄ billige turer medlemmene kunne fÄtt da!




Morsom du ;)


Hvor er Mohn nÄr vi trenger han?


Dette kan ordnes uten eksterne sponsorer. Innsamling pÄ Stadion neste kamp? Jeg er sikker pÄ at HanÞy hjelper oss med reklameringen. Eventuelt kan vi lansere det nye BBBB, "Brann Bataljonen Bergen BrÞdet". En krone fra hvert brÞd Þremerkes nytt fly?

Torvanger

Huff, fjellene i Marseille er ikke like markante vs sentrum i og med at bykjernen er vesentlig stÞrre enn Bergen. Men faktum er at fjellene rundt har hÞyder pÄ mellom 300 og 500 meter.

http://lh5.ggpht.com/_O6NjxyVvIH8/Rna-QCrafNI/AAAAAAAAAmU/9cNB_SEZ8ho/marseille_and_nice+049.jpg

Byen er, som Bergen, omringet av fjell.

KNUDSEN

er det bestemt hvilken bar vi skal mÞtes pÄ?
jĂžss meg i rĂŠven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store rĂžde hĂŠr
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp Ă„ ta finalen

brann.avd.molde

Og nok en gang kommer spÞrsmÄlet opp, er det noen pub det er snakk om at folk skal mÞtes pÄ eller mÄ man finne seg en pÄ egenhÄnd?
Eg mÄ inn!

Go Up