• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Etter kampen: Brann - Ham-Kam (4-1)

Started by thesevs, August 02, 2008, 19:29:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

Må si jeg virkelig gleder meg til ferien er over. Disse kampene rundt fellesferien har vært gørr kjedelig. Møkkafotball med elendig stemning mot de dårligste lagene. Håper det tar seg kraftig opp til neste hjemmekamp.

Ifølge Tøsse så var det rundt (eller under? husker ikke...) 14 000 på stadion. Selv trodde jeg det var enda mindre når jeg så alle de tomme setene.
Men hvorfor klarer ikke Brann å oppgi antall tilskuere som faktisk er på kamp, fremfor antall solgte billetter?
Vi har jo sånn avansert billettsystem å greier, skulle da ikke være så vanskelig å oppgi det reelle antallet.

Jeg er heller ikke særlig imponert over laget denne gangen heller. Ser ikke akkurat frem til en artig høst...

Stian

Enkelt og greit fordi det gir Brann og oss supportere fordeler. F.eks så fordeles jo en endel tusen cupfinalebilletter etter tilskuersnittet til klubbene som møtes.

Ewen

Har
Quote from: Stian on August 03, 2008, 10:27:34 AM
Enkelt og greit fordi det gir Brann og oss supportere fordeler. F.eks så fordeles jo en endel tusen cupfinalebilletter etter tilskuersnittet til klubbene som møtes.


Har du tenkt deg på cupfinalen du?

Pulekenn

Quote from: Northside on August 03, 2008, 10:25:03 AM
Må si jeg virkelig gleder meg til ferien er over. Disse kampene rundt fellesferien har vært gørr kjedelig. Møkkafotball med elendig stemning mot de dårligste lagene. Håper det tar seg kraftig opp til neste hjemmekamp.


Det tror jeg det gjør, det pleier å være stemning hjemme mot Rosenborg :)

Selvom motstanden var begredelig, så er likevel fire mål uten Helstad et tegn på forbedring etter et par ukers magesjau.
Den som har begge beina i bakken, står stille

BrannSupporter


thesevs

Bildene er tatt fra ca kvart over fem og frem til 10 minutter før kampstart. Det så virkelig tynt ut en periode.













"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Joggi Bogga

Jeg er litt overrasket over hvor positive folk på forumet og i ulike medier er til seieren igår.
Da vi fikk 2-1 var HamKam på vei mer inn i kampen som vi riktignok førte, men hvor vi ikke skapte noe som helst av farligheter basert på et oppbyggende planlagt spill. Det lille vi fikk var tilfeldigheter og faste situasjoner.

Etter 2-1 var vi gode, men jeg tror det var kun fordi HamKam viste seg som det elendige laget de er. Etter min mening har ikke HamKam hatt en virkelig god omgang siden de tapte 2-0 i molde for ca en måned siden.

Demba var ikke særlig bedre enn vanlig, hvordan Mjelde "leser" ting ut fra hans innhopp er for meg ubegripelig og korttenkt.
Backene våre og TJ, den eneste virkelige kommende klassespilleren vår, var gode. Winters var også ganske bra. Foruten dette var resten av laget en god del under det man burde forvente og jeg tviler på at gårsdagens prestasjon ville holdt til å i det hele tatt score (iallefall i åpent spill) mot bedre organiserte lag som Vålerengen og Tromsø.

Det jeg frykter nå er at Mjelde plutselig har "fått alle svarene sine" og bruker denne kampen som et hvileskjær som effektivt forbereder oss på å bli sendt på hodet ut av CL og medaljekampen i de kommende 2-3 ukene.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

dudo

Quote from: Northside on August 03, 2008, 10:25:03 AM
Ifølge Tøsse så var det rundt (eller under? husker ikke...) 14 000 på stadion. Selv trodde jeg det var enda mindre når jeg så alle de tomme setene.
Men hvorfor klarer ikke Brann å oppgi antall tilskuere som faktisk er på kamp, fremfor antall solgte billetter?
Vi har jo sånn avansert billettsystem å greier, skulle da ikke være så vanskelig å oppgi det reelle antallet.


Vi klarer da tydeligvis det, all den tid du har tallet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Texas

denne kampen var et steg i riktig retning. Backene var offensive, tijan og hassan spilte bra, mens azar jobbet veldig bra på topp...Guntveit gjor også en bra jobb, selv om han selvfølgelig burde scoret på to av sjansene sine. Litt rusk i forsvaret til tider hvor vi er heldig og ungår frispark mot oss. Dessuten viser opdal igjen hvor dårlig han er i feltet. hans skyld ene og alene for at det blir mål på den corneren? Vi var vel også ganske så heldig da winters fikk straffe siden keeper var på ball. Der må vi vel være ærlig å si at dommeren ble feig.

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

macbear7

Ingen som har kommentert at det var en stor dommarfeil å dømme straffe til oss?
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

Yngve

Quote from: macbear7 on August 03, 2008, 14:55:48 PM
Ingen som har kommentert at det var en stor dommarfeil å dømme straffe til oss?


Det var ein heilt grei straffe å gje Brann. Winters gjekk heilt tydleg etter straffe når han mista ballen, men ingenting å seie på straffa.

macbear7

Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

krakra

Det er ikke lov å gjør hva du vil så lenge du er på ballen først, nei.

Lurkin

Det var egentlig ikke straffe, men at Brann får noen fordeler er vel bare rettferdighet. :)

Så kampen igjen i går kveld. Demba er involvert i de siste 3 målene, og sendte gjennom Cato. Bra innsats for 30 min.

Ellers må vi ikke ta helt av. Ham-Kam er et dårligere lag enn Odd og Start. De hadde vel ingen målsjanser bortsett fra når Opdal tabbet seg ut.
Berømte Brann fra Bergen

weirus

Quote from: macbear7 on August 03, 2008, 15:20:58 PM
http://bildr.no/view/234668
Så det er ikke lov å takle ball først?


Så det spiller ingen rolle om du knekker beina på en fyr så lenge du tar ballen først??
latterlig...klart straffe!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Baunebob

Hvordan er det egentlig med disse NFF reglene? Skal spillerene ikke stå oppstillt ved opprop? Kanskje jeg husker dårlig, men har ikke de stått oppstilt noen ganger?

sepådet

Quote from: Klaus_Brann on August 03, 2008, 04:54:55 AM
Quote from: Toff on August 02, 2008, 20:04:22 PM
Quote from: Baunebob on August 02, 2008, 19:52:03 PM
Vet ikke om det var Ham-Kams treige spillere som fikk Birkir til å se utrolig kjapp ut, men han virket lynrask! Hadde jo opptil flere herlige raid.

Herlig med Demba scoring. Han blir bedre og bedre nå forhåpentligvis.

Stemningen var tidvis bra på Hansa. Ble skikkelig trøkk på Bakke-sangen et par ganger, + at "Her kommer Bergen igjen" var også bra, første delen ihvertfall.. men daff stemning ellers på Stadion..


Du kan ikke være seriøs når du mener at det var tidvis bra stemning på Hansa i dag. Slik jeg ser det så var det rett og slett forferdelig. Store deler av kampen var det knyst stille og ikke en eneste som sang i det hele tatt. Skjønner godt felt Z som de to siste kampene roper til resten at man synger når man vinner. For slik er det akkurat nå. Det er nå vi må stå fram og hylle laget for det er når det går i motbakke at de trenger oss mest.


Nei, det var ikke bra stemning på Hansa i dag.
Men skjønner godt felt Z? Hva er det for noe piss?Skal vi begynne å synge mot hverandre?Dikte opp sanger om hverandre, og slenge drit?
Så vidt jeg hørte kom det ikke mye derfra heller i dag, så jeg synes ikke de bør være for høye i hatten. Vanligvis er de veldig dyktige på stemningen, men å starte slikt er piss!


Ja det er ikke første gang det blir sunget mot hverandre, hadde jo en episode i Bærum i år!!

Det skal jo sies  at de på felt z ikke er Brann sine offisielle supportere, så det er jo ikke de som skal ta ansvar for dårlig stemning!?!?

Texas

August 03, 2008, 16:14:22 PM #68 Last Edit: August 03, 2008, 16:18:28 PM by Texas
Quote from: weirus on August 03, 2008, 15:49:55 PM
Quote from: macbear7 on August 03, 2008, 15:20:58 PM
http://bildr.no/view/234668
Så det er ikke lov å takle ball først?


Så det spiller ingen rolle om du knekker beina på en fyr så lenge du tar ballen først??
latterlig...klart straffe!


knekker keeper beina til winters eller takler han på ball og winters snubler i beina hans? Vi hadde vært rasende hadde ham-kam fått et tilsvarende straffespark. Kan ikke fatte at noen kan mene at det var straffespark.

redigert pga skrivefeil

dudo

Det er et soleklart straffespark, nå må dere gi dere. Han er kanskje på ballen først, men det gir som sagt ikke carte blanche til å meie ned gud og hvermann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

weirus

Quote from: Texas on August 03, 2008, 16:14:22 PM
Quote from: weirus on August 03, 2008, 15:49:55 PM
Quote from: macbear7 on August 03, 2008, 15:20:58 PM
http://bildr.no/view/234668
Så det er ikke lov å takle ball først?


Så det spiller ingen rolle om du knekker beina på en fyr så lenge du tar ballen først??
latterlig...klart straffe!


knekker keeper beina til winters eller takler han på ball og winters snubler i beina hans? Vi hadde vært rasende hadde ham-kam fått et tilsvarende straffespark. Kan ikke fatte at noen kan mene at det var straffespark.

redigert pga skrivefeil


Dette var bare eksempelbruk på at selv om man tar ballen først kan måten man går inn på (i dette tilfellet knotter først) føre til frispark/straffe og ergo var vel dette riktig idømt
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Texas

Quote from: weirus on August 03, 2008, 16:20:36 PM
Quote from: Texas on August 03, 2008, 16:14:22 PM
Quote from: weirus on August 03, 2008, 15:49:55 PM
Quote from: macbear7 on August 03, 2008, 15:20:58 PM
http://bildr.no/view/234668
Så det er ikke lov å takle ball først?


Så det spiller ingen rolle om du knekker beina på en fyr så lenge du tar ballen først??
latterlig...klart straffe!


knekker keeper beina til winters eller takler han på ball og winters snubler i beina hans? Vi hadde vært rasende hadde ham-kam fått et tilsvarende straffespark. Kan ikke fatte at noen kan mene at det var straffespark.

redigert pga skrivefeil


Dette var bare eksempelbruk på at selv om man tar ballen først kan måten man går inn på (i dette tilfellet knotter først) føre til frispark/straffe og ergo var vel dette riktig idømt


keeperens knotter peker ikke mot winters, og keepers fot er ihvertfall en halv meter fra winters fort. Men vi får rett og slett bare være enig om å være uenig.

Klaus_Brann

Synes de vingler fra gang til gang. I starten sto de jo i tunnelen, så begynte de å stå oppstilt igjen, og noen ganger leses navnene mens de shaker hender og så finner plassene sine.
Tullete. De bør stå oppstilt for å få motta jubel eller piping.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: sepådet on August 03, 2008, 16:13:50 PM

Ja det er ikke første gang det blir sunget mot hverandre, hadde jo en episode i Bærum i år!!

Det skal jo sies  at de på felt z ikke er Brann sine offisielle supportere, så det er jo ikke de som skal ta ansvar for dårlig stemning!?!?


Haha, dagens.
"Offisielle supportere" faktisk. Bataljonen er det, men det er da for pokker ikke bare de "ofisielle supporterne" som skal ta ansvar. Det bør de fleste på Hansa, BT og noen litt rundt om.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

sepådet

Quote from: Klaus_Brann on August 03, 2008, 16:38:44 PM
Quote from: sepådet on August 03, 2008, 16:13:50 PM

Ja det er ikke første gang det blir sunget mot hverandre, hadde jo en episode i Bærum i år!!

Det skal jo sies  at de på felt z ikke er Brann sine offisielle supportere, så det er jo ikke de som skal ta ansvar for dårlig stemning!?!?


Haha, dagens.
"Offisielle supportere" faktisk. Bataljonen er det, men det er da for pokker ikke bare de "ofisielle supporterne" som skal ta ansvar. Det bør de fleste på Hansa, BT og noen litt rundt om.




Det er jo bataljonen som skal kjøre stemningen, det er jo Dere som er Brann :D
Ifølge de fleste på dette forumet er jo ikke de på felt z supportere (så hvorfor skal de  egentlig være med å skape stemning da)?

krøvel vellevold

Quote from: sepådet on August 03, 2008, 16:13:50 PMJa det er ikke første gang det blir sunget mot hverandre, hadde jo en episode i Bærum i år!!


Ja, og da ble det en vanvittig surmuling i etterkant, og alle var enige om at slikt gjorde man ikke.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: sepådet on August 03, 2008, 17:38:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 03, 2008, 16:38:44 PM
Quote from: sepådet on August 03, 2008, 16:13:50 PM

Ja det er ikke første gang det blir sunget mot hverandre, hadde jo en episode i Bærum i år!!

Det skal jo sies  at de på felt z ikke er Brann sine offisielle supportere, så det er jo ikke de som skal ta ansvar for dårlig stemning!?!?


Haha, dagens.
"Offisielle supportere" faktisk. Bataljonen er det, men det er da for pokker ikke bare de "ofisielle supporterne" som skal ta ansvar. Det bør de fleste på Hansa, BT og noen litt rundt om.




Det er jo bataljonen som skal kjøre stemningen, det er jo Dere som er Brann :D
Ifølge de fleste på dette forumet er jo ikke de på felt z supportere (så hvorfor skal de  egentlig være med å skape stemning da)?


Ikke i følge meg i alle fall, så det kan du spørre andre om.
Jeg er lysten på at så mange som mulig bidrar, for å få best mulig stemning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

sepådet

Quote from: Klaus_Brann on August 03, 2008, 19:46:35 PM
Quote from: sepådet on August 03, 2008, 17:38:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 03, 2008, 16:38:44 PM
Quote from: sepådet on August 03, 2008, 16:13:50 PM

Ja det er ikke første gang det blir sunget mot hverandre, hadde jo en episode i Bærum i år!!

Det skal jo sies  at de på felt z ikke er Brann sine offisielle supportere, så det er jo ikke de som skal ta ansvar for dårlig stemning!?!?


Haha, dagens.
"Offisielle supportere" faktisk. Bataljonen er det, men det er da for pokker ikke bare de "ofisielle supporterne" som skal ta ansvar. Det bør de fleste på Hansa, BT og noen litt rundt om.




Det er jo bataljonen som skal kjøre stemningen, det er jo Dere som er Brann :D
Ifølge de fleste på dette forumet er jo ikke de på felt z supportere (så hvorfor skal de  egentlig være med å skape stemning da)?


Ikke i følge meg i alle fall, så det kan du spørre andre om.
Jeg er lysten på at så mange som mulig bidrar, for å få best mulig stemning.


enig der!

SKBrannfan

Jeg må si meg enig med mange andre når de sier det ikke var så bra stemmning. Satt selv på øvre hansa (felt a), og der var det nesten ingen som sang. Når jeg stod og sang så folk rart på meg og det virket som om folk flest ikke brydde seg noe om å få bedre stemmning.

Ellers var det skremmende lite tilskuere, men får da inderlig håpe at det skyldes ferie og en dårlig motstander...

Go Up