• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Mandagskamper..

Started by Formica, August 23, 2003, 10:52:13 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Formica

Hva er det NFF egentlig holder på med? Vil de drepe den lille supporterkulturen vi har i Norge? Når man legger kamper til ukedager, er jo det det samme som å si at her vil man ikke at bortesupportere skal få sjangs til å dra. Hva er det de er redd for? Er det TV som styrer nå eller?
Vi kan jo ta Viking kampen i Stavanger: Hvor mange prosent av de som var der hadde også dratt om det hadde vært en mandagskamp?
No bør alle supporterklubbene i Norge ta et oppgjør med NFF!

paf

Quote from: "Formica"Hva er det NFF egentlig holder på med? Vil de drepe den lille supporterkulturen vi har i Norge? Når man legger kamper til ukedager, er jo det det samme som å si at her vil man ikke at bortesupportere skal få sjangs til å dra. Hva er det de er redd for? Er det TV som styrer nå eller?
Vi kan jo ta Viking kampen i Stavanger: Hvor mange prosent av de som var der hadde også dratt om det hadde vært en mandagskamp?
No bør alle supporterklubbene i Norge ta et oppgjør med NFF!

Som representant for NSA-styret kan jeg jo godt si noen ord om dette.
Det er ikke å ta for hardt i å si at samtlige supporterklubber er fly forbannet over dette. I lengre tid har vi diskutert dette med NFF. De henviser bare til klubbene og Norsk Toppfotball, som har "solgt" TV-rettighetene uten forbehold. Grovt sett kan vi si at klubbene har valgt å gå med på dette fordi de heller vil ha noen usle TV-kroner (fra 3-6 millioner i året) fremfor å gjøre det greit for supporterne å følge laget sitt. Fra BSTs side (da det eksisterte) talte vi for døve ører overfor Brann om problematikken. Kanskje Bataljonen kan ta tak og vri litt på armen til de som bestemmer?

Vi er helt enige i at dette er en håpløs utvikling. NSA har bedt om at kamper som spilles på mandager kun skal være lokaloppgjør med maks to timers reise for tilreisende supportere - noe Brann ikke har noen av. Vi skal også huske på at mange lag (blant annet Brann) har mange supportere i andre landsdeler som reiser på både hjemme- og bortekamper.

Vi tar gjerne imot tips og råd om hvordan vi kan gå frem for å få bedre gjennomslag for dette. Vi føler at dette er en veldig tung kamp og vi sliter helt opplagt i motbakke med dette.

Branntilegdør

JEG HATER MANDAGSKAMPER!! gikk glipp av årets storkamp pga av det der.. kamper skal spilles på søndag, lørdag! er bare hobbysupportere som vurderer ikke å gå på en søndag. vil nesten tro det er flere som jobber på mandager enn søndager og dermed ikke kan se kampen?

monzilla

Så et bilde i VG i dag der noen fotballsupportere fra Pisa hadde hengt opp store bannere på det skjeve tårnet for å demonstrere mot et eller annet. Syntes dette var litt kult. Hva med å henge opp store bannere på steder der de får oppmerksomhet (torgalmenningen, langs fjøsangerveien, vannkanten, lagunen osv) der vi demonstrerer ?

Tror det at hvis NFF vil realisere ønsket om MANGE flere tilskuere på norske eliteseriekamper, så må de få fingen ut og gjøre noe med dette.

Formica

Men hvis man tenker på det så hadde denne kampen vært utsolgt og mer enn det, hadde dette vært 2004. Kan noen forklare hvordan det blir på stadion neste år? Skal bortesupporterene dele store stå med oss eller?
Er ikke helt oppdatert på den fronten.

KennethS

Få lørdagskamper så vi kan arrangere overnattingsturer igjen!!! det var tider det.
tå på Brann

paf

Quote from: "Formica" Kan noen forklare hvordan det blir på stadion neste år? Skal bortesupporterene dele store stå med oss eller?
[/quote

KennethS

eg står ALDRI i klokkesvingen.
tå på Brann

Erik

hehehe ikke jeg heller, og hvis Brann tror at SS flytter dit, kan de drømme videre... :evil:

monzilla

Vel, det går jo an å stå og synge på SS selv om det er seter der. Tror det blir bra at gjengen blir litt spredt utover. Tror det skaper bedre stemning. Se feks på Klanen. Eneste grunnen til de ser så jævlig mange ut er at de har 1 sete hver. Og da slipper man å stå ukonfortabelt. Tror dette ville ha hentet tilbake mange av de litt eldre som har plassert seg på Hansa.

Sjøboden

Eg gler meg te dei yngste jentene på store stå er gammle nokk til å komme inn på fottiken. he he he.
in skigard kan ikke vare evig veit du.

Go Up