• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hanstveit -sang

Started by SuburBrann, July 11, 2008, 09:36:04 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

SuburBrann

Har tenkt på en måte å få mer unike melodier til Brann sangene, vi har noen men en del sanger eller chants er på samme melodien som mange andre lag har. Har ofte irritert meg over andre lag har "stjålet" Brannsanger, men  mange er ikke Branns egne melodier men sanger som Brann har gjort kjente versjoner av.
Når jeg tenker på Hanstveit så tenker jeg først og fremst lojalitet og pålitelighet. Pluss at han kommer fra Osterøy.
Hva med å lage en sang basert på Medaas sangen "Gamle Dampen", en sang som handler om det nære forholdet mellom Bergen og strilelandet.
Tror det kan fungere siden melodien passer til så mange stavelser det er i navnet til Hanstveit.
     
Originalen:  "Der kjem dampen, gamle dampen." 
                    tingelingelingeling
                   "Der kjem dampen, gamle dampen"   
                    ta på deg treskorna og spring

Hanstveit sangen:    "Der e Hanstveit, Erlend Hanstveit."
                                "Løper og kjemper alt han kan"
                                "Der e Hanstveit, Erlend Hanstveit"
                                "Løper og kjemper for Brann"

Melodien var hovedtanken altså, teksten kan selvfølgelig endres, men kom ikke på noe bedre.
Har lyst til å se denne gjennomført, spesielt siden det vil være Branns egen og ingen andres sang.
Tanker og innspill?


Baunebob

Denne ligger vel på feil underforum.

Og har du ikke byttet om linjene? Mulig jeg husker feil, men kommer ikke tingelingeling til slutt?
Men det funker vel uansett.

Christian

Godt utgangspunkt det der. Melodien bør funke bra til supportersang. Vanskelig å synge for fort, så potensialet for trøkk er der. Trenger flere stavelser i siste linje, og gjern variasjon fra andre.

Der e Hanstveit, Erlend Hanstveit.
Løper og kjemper alt han kan
Der e Hanstveit, Erlend Hanstveit
Fjellgeit og back i SK Brann
evt
Venstreback og stril..., Stadig ny kontrakt..., Skjønneste mann...

macbear7

Enig med Christian. Denne må vi få på stadion.
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

monzilla

Fjellgeit stemmer jeg for. Et gullkorn av de skjeldne fra Idrettsveien. For de som ikke husker det, så var foranledningen til sitate at Tony Nhleko sa "Im a Lion. No, Im a Tiger" etter han hadde scoret det legendariske Maradona-målet mot Molde. I kampen etter puttet Hanstveit, og uttalte etter kampen "Eg e ein sau. Nei, eg e ein fjellgeit".

Christian

Godt det ikkje bare er eg som husker den. Var vel etter 0-1 borte mot Moss. Hanstveit stusset inn det særdeles viktige seiersmålet seint i kampen.

SuburBrann

Quote from: Christian on July 11, 2008, 11:20:12 AM
Der e Hanstveit, Erlend Hanstveit.
Løper og kjemper alt han kan
Der e Hanstveit, Erlend Hanstveit
Fjellgeit og back i SK Brann


;D
Virker bra. Beskriver spilleren, og litt av forhistorien.
Syns det blir bra sammenheng mellom melodien, spilleren, og teksten.

evis

Denne er bra, den må vi få innført.

macbear7

Føler melodien ikke vil nå høyt. Så jeg er litt imot denne sangen.
Sportsklubben Brann er som et bryllup; Der brugdommen glemte ringene.

Christian

Sliter nok litt med at den skriker etter et vers mellom refrengene. Vanskelig å synge mer enn en gang og da kan det nok bli tungt å synge den inn. Ser det problemet.

Go Up