• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Cupfinale og billetter

Started by Northside, March 13, 2008, 18:02:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Fabregas

La det først være sagt at det er altfor gale at Bataljonen nesten står uten billetter til en evt. cupfinale. Iom at NFF jobber såpass mye med det kan vi ikke klandre de. Brann er til en viss grad kyniske og velger å selge ut rett til cupfinalebilletter som en del av flere sesongkort. Dette er i mine øyne rett og slett genialt; Mennesker som (ofte) har mye penger betaler en ekstra slant for en rettighet de sjelden vil tjene noe på å ha. Jeg er iaf sjeleglad for hvordan Brann klarte å selge ut SPV gjennom VIP, PølseVIP og Hvermannsen-pakker. Vi har fått en ny flott stadiondel langt på vei dekket inn av brannfans som ikke er redd for å binne seg til et sete på Stadion i flere år fram i tid. En del av disse er bedrifter;Men er ikke bedriftslederen i en liten bedrift som kjøper 3-4sesongkort for de neste 6årene akkurat like bra supporter som alle de som står og synger på hjemmekampene!? Selvsagt kan en si at de som reiser på det meste av bortekamper hadde fortjent det mer, men det er kun et lite fåtall som gjør. All kreditt til de, de fortjener virkelig cupfinalebilletter.  

Folk er i forskjellig posisjon i livet, flere eldre som tar med seg konen/mannen på kamp men fortsatt absolutt kan betegnes som skikkelige supportere. Fram til man er 16-18 virrer mange såpass i interesser at det ikke kan ventes at, forå være skikkelig supporter må en være på det som er av hjemmekamper en gang. Folk tar utdanning, har jobbsituasjon som ikke passer, er syke etc. Forventer en at 75åringer i dårlig fysisk form skal slenge seg på fylleturer evt skaffe all transport selv!?(Kan for mange være stort nok innhogg i lommeboken å kjøpe et sete på SPV for de neste 10årene!)

Når man tar valg får det konsekvenser: Hadde en satt seg på den meget lite syngende SPV  hadde man vel vært sikret billett. Men alle de årene Brann ikke kommer til cupfinalen slipper man å betale en sum inn til klubben og får samtidig stå der det er klart mest liv og man liker seg klart best. I sum for de fleste her inne: Et bedre alternativ!

Quote from: "Northside"Men at vi andre skal bli priset ut på den måten fordi Frank Mohn og andre bedrifter kjøper flere hundre billetter til bedriftene sine gjør at jeg nesten spyr!

Ja Trond Mohn er jo den drittsekken, han er definitivt den første som bør kastes vekk fra tribunen.(Han er nok langt viktigere enn 100syngende hjemmefans for at gullet kom hem. I tillegg så har han vel gitt noen kroner til idrettsanlegg, sykehus og skoler.)

Betegnende for denne debatten. Folk tror de er mer verdt og fortjener billettene mer enn alle andre(Noen gjør det!).

Det verste som kan skje er at man betaler i dyre dommer for å stå alene med en jakke utenpå drakten midt mellom noen rival-fans og at Brann taper med kalassifre. Med litt arbeid/en betydelig sum kommer alle som har litt penger og virkelig ønsker det inn på cupfinale. Er man aktiv og ringer opp det som er av annonser på finn.no er sjansen for å få billett/billigere billett større. Men selvfølgelig, det er ikke kjekt å tråle markedet etter billett foran en så viktig kamp. Hadde vært uendelig mye kjekkere å stå midt i en svær rød horde sammen med masse bekjente.(Så tar nå og Brannfans med stor sannsynlighet opp flertallet av plasser på Ullevål om vi kommer dit.)

Edit:Fikset på sitatet.

C@Bøe_79

Trond Mohn gir til bredde-idretten ikke til Brann..

Leser man litt mellom linjene på innlegget ditt, så er du fornøyd med en cupfinale der "Byen e` Bergen" runger som eneste sang i løpet av 90min?

Bataljonen nærmer seg 1/4 av Stadion-publikummet, er det da riktig at de skal få bare 2,5% av billettene?
Skal Bataljonen altså sitte igjen som en hore uten betaling, mens Brann bruker Bataljonen og supporterne i markedsføring for alt det er verdt?
Skulle likt å se en kamp uten Frydenbø-tribunen..
Kanskje vi skulle fått alle supporterklubbene til å boikotte 45min av en serierunde, så skulle vi sett hvor livat det egentlig er på kamp:-)

Uansett hvordan man ser på det, så vil Brann tape mye mer enn penger uten de aktive supporterne og satsing på vip-"ditt og datt"..

Beatles sa det best:
Money can`t buy me love
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"

I de supportergjengene der, står de gjerne med ryggen til kampen og er mest opptatt av sin egen synging. Ellers så tar de turen utenfor stadion og slåss litt med motstanderfansen midt under kampen. Hvor interessert er man i kampen da? Uansett: Jeg og mange andre er interessert i å følge kampen. Derfor ville det aldri vært aktuelt for oss å stå utenfor Stadion når Brann spiller.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: "KEO"Må si at jeg forsatt er meget satt ut av diskusjonen her inne, Skal dere protestere mot Brann for at dere ikke får Cupfinale billetter?? hadde det vert opp til Brann så hadde 25000 fått billett, men sånn er det ikke. Brann får sin pakke og må fordele det ut der etter. Og vist det er noen her inne som påstår at de er mer supporter for at de er medlem av BBB eller står på Frydenbø å synger og hardnakket mener at vi som sitter rundt på de andre tribunene er bare sponsor folk og Glory hunters så må de stikke noen fingrere opp en viss plass. At det er Frydenbø som lager den største stemningen er det ikke noe å si på men at dere er bedre eller mer verdifulle supportere enn andre er noe av det dummeste jeg har hørt.
Og vist du har ett Hjerte og en lidenskap for laget og klubben så stiller du deg ikke ut på Nymarksbanen i protest, der du indirekete lar være å støtte laget og med det så sier du at du håper de taper, på grunn av at du er sur for at du ikke får en Billett.
Vi lever i en verden der pengene styrer sånn vil det bli og sånn blir det.

GET JUST TO IT

Om du tar deg tid til å lese innleggene over her ville du sluppet å stilt alle disse spørsmålene.

Diskusjonen går ikke ut på at "vi" på Hansa, som e medlem i Bataljonen, som alltid går på puben, alle bortekampene, synger time før kampstart osv osv krever cupfinale billetter fordi vi er bedre supportere enn de som sitter. Det er ikke det det snakkes om her!

Problemet er fordelingen og antallet billetter som går rett til fans, ikke supportere som generelt sett bryr seg noe særlig om Brann. (jada, det finnes nok en sponsor som reiser land og strand for å følge Brann, så ikke kom joggene med den kommentaren, jeg VET det).

Fabregas
QuoteJa Trond Mohn er jo den drittsekken, han er definitivt den første som bør kastes vekk fra tribunen.(Han er nok langt viktigere enn 100syngende hjemmefans for at gullet kom hem. I tillegg så har han vel gitt noen kroner til idrettsanlegg, sykehus og skoler.)

Nå skrev jeg virkelig Frank Mohn

2rB

Syns det er litt rart at det er ein ting som ikkje er nevnt her inne - som kanskje kan vere den mest effektive...

SK Brann er ein medlemsorganisasjon, og samtlige her inne har mulighet til å melde seg inn i Brann, legge fram sak for årsmøtet, og få den til avstemming.
Om medlemmene i Bataljonen hadde meldt seg inn, og stillt på årsmøtet for å stemme hadde dei nok sikkert vert i fleirtall.
Det er jo da mulig å legge føringer for drifta av klubben.

Personlig har eg dog litt tvil om det er nok folk som gidder å stille opp på årsmøtet.

Quote§ 5 Stemmerett og valgbarhet
For å ha stemmerett må man være fylt 15 år, og hatt gyldig medlemskap i minst 1 måned og ha oppfylt medlemsforpliktelsene, jfr. NIFs lov § 2-5. Ingen kan møte eller avgi stemme ved fullmakt, jfr. NIFs lov § 2-9.

Alle medlemmer som har stemmerett er valgbare til tillitsverv i laget, og som representant til ting eller møte i overordnede organisasjonsledd. Tillitsvalgt kan imidlertid ikke samtidig være arbeidstaker i laget. Spiller/utøver med kontrakt og medlemskap i laget kan derimot velges som representant til ting eller møte i overordnede organisasjonsledd.

Medlemmer som skylder kontingent har ikke stemmerett, er ikke valgbar og kan ikke være representant til ting eller møte i overordnet organisasjonsledd.

(det er forresten blitt enklere å melde seg inn i Brann. Sjå annonse på brann.no , eller kjøp medlemskap på billettluka.no )

C@Bøe_79

2rB skrev:
Quote(det er forresten blitt enklere å melde seg inn i Brann. Sjå annonse på brann.no , eller kjøp medlemskap på billettluka.no )

Medlemskap med billettavgift?

Du har ellers rett, har ikke vært på årsmøte til Brann på noen år..
Men så vidt jeg husker, så skal det ikke mye til for å "kuppe" årsmøte..
Det trengs bare litt arbeid i forkant, og folk må møte opp..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

2rB

Quote from: "C@Bøe_79"2rB skrev:
Quote(det er forresten blitt enklere å melde seg inn i Brann. Sjå annonse på brann.no , eller kjøp medlemskap på billettluka.no )

Medlemskap med billettavgift?

Du har ellers rett, har ikke vært på årsmøte til Brann på noen år..
Men så vidt jeg husker, så skal det ikke mye til for å "kuppe" årsmøte..
Det trengs bare litt arbeid i forkant, og folk må møte opp..

For så vidt er det jo ikkje den billigste måten å få billett på, og om Brann kommer til cupfinalen hvert 4. år har du jo råd til ein billett til 2000 istedenfor å vere medlem i Brann da - men på ei anna side får du nå ein mulighet til å ta del i drifta... Og du vil vera "medeiger" i det gjeveste som finnes i Bergen by...
Eg syns hvertfall det er verdt å vere medlem.

Alle ser opp til Barcelona der supporterene styrer klubben - men me har faktisk samme mulighet her i byen uten å måtte gjera som enkelte Liverpool-supportere ønsker - å kjøpa ut noen styrtrike aksjonærer.

Eg veit hvertfall at den gang det blir snakka om å starte AS igjen skal eg stille på årsmøte å gjera mitt for at det ikkje skjer.

Stoffi

Quote from: "2rB"Syns det er litt rart at det er ein ting som ikkje er nevnt her inne - som kanskje kan vere den mest effektive...

SK Brann er ein medlemsorganisasjon, og samtlige her inne har mulighet til å melde seg inn i Brann, legge fram sak for årsmøtet, og få den til avstemming.
Om medlemmene i Bataljonen hadde meldt seg inn, og stillt på årsmøtet for å stemme hadde dei nok sikkert vert i fleirtall.

Personlig har eg dog litt tvil om det er nok folk som gidder å stille opp på årsmøtet.

For å ha stemmerett må man være fylt 15 år, og hatt gyldig medlemskap i minst 1 måned og ha oppfylt medlemsforpliktelsene, jfr. NIFs lov § 2-5. Ingen kan møte eller avgi stemme ved fullmakt, jfr. NIFs lov § 2-9.

Alle medlemmer som har stemmerett er valgbare til tillitsverv i laget, og som representant til ting eller møte i overordnede organisasjonsledd. Tillitsvalgt kan imidlertid ikke samtidig være arbeidstaker i laget. Spiller/utøver med kontrakt og medlemskap i laget kan derimot velges som representant til ting eller møte i overordnede organisasjonsledd.

Medlemmer som skylder kontingent har ikke stemmerett, er ikke valgbar og kan ikke være representant til ting eller møte i overordnet organisasjonsledd.

(det er forresten blitt enklere å melde seg inn i Brann. Sjå annonse på brann.no , eller kjøp medlemskap på billettluka.no )

Dette er jo ingen dum ide. Hvor mange stiller vanligvis på et slikt møte? Med litt organisering fra bataljonen sin side, kunne vi vel lett stilt 50-100 mann når det er for en viktig sak som mange supportere kan stille seg bak.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

robbie A

Quote from: "2rB"Syns det er litt rart at det er ein ting som ikkje er nevnt her inne - som kanskje kan vere den mest effektive...

hehe, og nå er det ikke lenger mulighet å kjøpe medlemskap via billettluken (teknisk svikt). La konspirasjonsteoriene komme...

3000 bataljon medlemmer inn som brann medlem vil kunne diktere alt som er på stadion. Om dette er en god ting er en annen sak...

megleren

Tror dere skyter feil mann når dere vil ha vekk Trond Mohn.. Det er vel kjent at har bidratt med mer enn hva mange aner.. Og dere krever billetter til cup finalen som om det skulle være
en selvfølge?? Jeg er medlem i Brann og bataljonen og har partoukort.. Men synes at blir det en cupfinale.. Skal billettene fordeles slik Brann har satt det opp.. Tross alt er det mulig å gjøre noe selv for å komme blant de som får.. Ikke bare kreve slik mange her gjør..
r og blir et sittesvin på Hansa

Rune felt F

Hadde det ikke vært for dem som betaler dyrt så hadde det nok neppe vært aktuelt med hverken seriegull eller cupfinale sånn som fotballen har utviklet seg. Brann har vært i finalen 4 ganger de siste 20 sesongene, og om Brann kan klare å hanke inn noen ekstra millioner for å love plasser til denne sjeldne begivenheten til de som faktisk i så stor grad sikrer stadionutbygging og spillermateriellet synes jeg er helt greit. Hadde lett ofret en cupfinale for den gullfestorgien vi hadde i fjor høst. De to store problemene med cupfinale bilettene er NFF-sponsor billetter og at ikke Nff klarer å stille med en større stadion. Av førstnevnte går nok 95% videre til svartebørs.
Det går nok ikke lange tiden før cupfinale arenaen i det arkitektoniske katastrofeområdet (som Erling Gjelsvik kalte oslo for) rommer noen tusen flere sitteplasser.

Nixon

Quote from: "robbie A"3000 bataljon medlemmer inn som brann medlem vil kunne diktere alt som er på stadion. Om dette er en god ting er en annen sak...

Det første som hadde skjedd er vel at pengefolkene hadde trukket seg ut. Så det hadde blitt en dyr hobby!;)

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor folk fabler om en palassrevolusjon i Brann. Klubben blir etter min mening drevet meget godt for øyeblikket. Disse cupfinalebillettene må man da kunne jobbe for på andre måter. Vi vet jo ikke engang hvilken avtale Bataljonen har med Brann. Hvis de har noen avtale da...
Rød makt på Hansa!

robbie A

Quote from: "Nixon"
Quote from: "robbie A"3000 bataljon medlemmer inn som brann medlem vil kunne diktere alt som er på stadion. Om dette er en god ting er en annen sak...

Det første som hadde skjedd er vel at pengefolkene hadde trukket seg ut. Så det hadde blitt en dyr hobby!;)

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor folk fabler om en palassrevolusjon i Brann. Klubben blir etter min mening drevet meget godt for øyeblikket. Disse cupfinalebillettene må man da kunne jobbe for på andre måter. Vi vet jo ikke engang hvilken avtale Bataljonen har med Brann. Hvis de har noen avtale da...

Enig med deg der Nixon. Klubben er pt. noe av det mest proffesjonelle som er blandt klubbene i Norge i dag, med en administrasjon som ikke tar unødvendige riskoer. Stadion utbyggingen er et eksempel på dette, hvor de bygger stein på stein.....

Mitt (litt skjulte) poeng var at man må vite hva man ønsker før man begynner å skrike etter mer fordeler, spesielt ettersom sesongkortprisen er så pass mye lavere enn andre plasser på stadion.

Dersom Bataljonen presser for at alle medlemmene skal ha cupfinalebillett kan (og mest sansynlig er) konsekvensen en høyere pris på sesongkortene, eller at dette forsvinner som en fordel ifra sesongkort

men jeg er helt enig med deg i at det kan være hyggelig med litt mer åpenhet ifra Bataljonen på hvilke avtaler som eksisterer mellom bataljonen og brann....

KEO

Nå må man bestemme seg her inne!
Det er ikke så mangen år siden SKB var en skakk kjørt klubb økonomisk og hadde det ikke vært for sponsorene så hadde ikke SKB vært der de er i dag. ( Det er ikke diskusjons tema engang)
Så at de fortener noe tilbake er en selvfølge. Så klart man kan diskutere om Cupfinalebilletter skal være noe av pakken som de, men dette handler mye  om økonomi i fra Brann sin side.

Det som har vært viktig for Brann i de siste årene er å få inn kapital for å betjene utbygging,spillerstall som holder mål og likviditet.
Dette har de klart meget bra med VIP konseptet sitt og fått bortimot den kapitalen de trenger. For å få solgt ett slikt konsept så må det ligge en gullerot i bunn og for mange av oss vanlig dødelige så var sikker Cupfinale billett en viktig ting.
Dette valget er noe man tar og vist man velger å ikke ta det  og velger å få billige partoukort gjennom bataljonen så er det ett valg som ikke innbefatter sikker Cupfinale billett.

Sponsorer er nøkkelen til Brann suksess så vist de ønsker Cupfinale billetter så får de det. Og når det gjelder medlemmer av BBB så står ikke samtlige av dem på Frydenbø, og en boikott fra BBB hadde ikke blitt lagt merke til. Kanskje 20% hadde stilt opp de resterende 80% har en så pass stor lidenskap for laget og fotballen at man går på stadion for å se kamp.
Nu kør vi!

Fabregas

For det som uvitende om Trond Mohn innsats for Brann og andre formål, les her:http://fotball.bt.no/eliteserien/article71935.ece
Og dette er det vi VET, jeg leser iaf mellom linjene her at Mohn gjerne har kastet litt penger i potten vår etter dette og. Og folk er vel glad for at Mohn deler formuen sin over mange formål langt viktigere enn Brann(Kanskje ikke når man tenker Brann-supporter men livet har da noe større/viktigere å tilby enn det.) Fredriksen gidder ikke engang dele en ubetydelig(For han, ikke for velferdssamfunnet) del av sitt pengeberg ved å betale skatt.
Jeg tar selvfølgelig selvkritikk på at jeg ikke viste at Frank Mohn var bedriften hans, det var sløvt av meg.
Quote from: "C@Bøe_79"Trond Mohn gir til bredde-idretten ikke til Brann..
Leser man litt mellom linjene på innlegget ditt, så er du fornøyd med en cupfinale der "Byen e` Bergen" runger som eneste sang i løpet av 90min?

Du burde kanskje lest innlegget mitt før du begynte å fantasere om hva jeg kanskje mener!?
Første linje:jeg synes det er altfor gale at Bataljonen står uten billetter til en evt. cupfinale.

Vi snakker mye om rettferdighet her, så må vi huske på at livet langt ifra er rettferdig. Hvis det er noen som skal føle seg snytt er det hvertfall ikke mennesker som er føst i norges rikeste land Norge. Sånn sett er ikke cupfinalebilletter viktig.(Nei jeg vil ikke gi deg min cupfinalebillett fordi selv om det er uviktig har jeg sinnsykt lyst til å få oppleve enda en cupfinale selv og.)

Jeg snur litt på problemstillingen: Hva er rettferdig med at en som har kjøpt seg partoukort på Hansa for rundt 1500, kun gidder å komme på de aller største kampene og nesten ikke synger skal få cupfinalebillett foran  en meget ivrig fast VIP-supporter som er på nesten alle kampene og faktisk synger bra med.
Dette kan vi drive med i mange år. Uansett hvordan en vrir og vender på det blir dette urettferdig. Målet må være at det skal bli så rettferdig som mulig. Men selvfølgelig kommer det i rekken etter å sikre seg penger for Brann. Mjelde tok selv mikrofonen og takket det fantastiske hjemmepublikummet for støtten gjennom en hel sesong. Dette er en måte Brann takker oss.

La oss se litt på løsninger her: Iom at svært få nok vil bli med på å stå utenfor Stadion under en Brann-kamp vil nok det ikke gå. Det hadde dog vært ett veldig sterkt signal om at man føler seg urettferdig behandlet og vil kjempe for sin sak. Har vi en stille protest de første 10/15 minuttene av en kamp synes jeg vi oppnår mye av det vi kan være enige om er målet:
-Brann/allmenheten får et klart signal på hva vi synes
-Alle får sett hele kampen
-Laget(Som vel fortsatt er det viktigste her) taper ikke noe betydelig til eller fra, vi kan på forhånd gå ut og unnskylde oss overfor de
-Dette kan være en aksjon mange kan enes om, istedet for en aksjon som i større grad splitter oss. Et mål må være å stå samlet om et budskap. Har vi en gjeng utenfor, en inne som ikke synger og en inne som synger så vil nok mange lure på hva vi egentlig vil.
-Ikke et stort offer for de som er uenige i protesten

Har vi gjerne en tifo før start med f eks: Uten oss forsvinner VIPen, flere cupfinalebilletter nå!

Dette er bare et forslag til "løsning" i stedet for at vi skal diskutere opp og ned i mente hva en supporter betyr for klubben kontra hva en på VIP-en betyr for klubben.

Det aller enkleste er vel kanskje å få full klarhet i hva ledelsen i Bataljonen har av avtaler med Brann etc. Om NFF jobber så hardt for mer billetter til supporterne kan det jo hende de øremerker disse på noen måte. Ikke vet jeg. Vi trenger uansett ikke diskutere om det er rettferdig eller ikke slik det er i dag, før vi har alle fakta på bordet av hva vi evt. får
om vi kommer til cupfinalen. Mye beregninger av dette som godt mulig er gode men vet vi det egentlig?Bedre føre var.

Northside

For det første: Mitt eksempel var Frank Mohn, som da er en bedrift, ikke en person. At bedriften til Trond Mohn har 50-100 plasser på VIP-en (om de i det hele tatt har det) så betyr ikke det at Trond Mohn fortjener 50-100 plasser på cupfinalen? Jeg mener også at det ikke bør gå 50-100 cupfinalebilletter til ansatte i den bedriften hvor kanskje det kun er 10 stykker som er så pass ihugga supporter at de vanligvis går på kampene. Dette gjelder forøvrig mange bedrifter, at jeg brukte Frank Mohn var bare helt tilfeldig.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor sponsorer skal drukne i cupfinalebilletter fordi de "reddet" oss. Når kom alle disse nye sponsorene? Når Brann lå rævkjørt i bunnen av tabellen eller når styret og klubben begynte å få ting til å fungere igjen? Og hvorfor sponser de Brann? Gjør de det for å støtte klubben vår eller for å tjene litt penger selv?
Sponsorene forvinner like fort som klubben kan falle nedover på tabellen, det gjør ikke supporterne! Sponsorene "bryr" seg også om Brann fordi de selv kan tjene penger på Brann, det gjør ikke vi supportere. Vi gjør heller det motsattte, reiser land og strand, tar fri fra jobb/skole, bruker flere tusen i året på Brann uten å tjene en krone på det.

Eks er Chess. Hvor mye penger tjente ikke Chess på sponsingen av Brann? De fikk den medieomtalen i Bergen hvor alle elsket Chess for hjelpen, de mest ivrige Brann supporterne kjøpte abonnementet hos Chess som en "takk" (noe som gav Chess mye penger), Chess fikk titt og ofte omtale i hele landet og tjente rett og slett kjempe mye penger.

Tror noen at BT f.eks ikke ville "kjøpt" BT-tribunen dersom de ikke ble lovet x-antall cupfinalebilletter? Tror dere virkelig at BT bryr seg om det?

Hvorfor enkelte begynner å snakke om egoister på Bataljonen sitt felt som krever ditt og datt, det fatter jeg ikke. Jeg sier ikke at de på bataljonen sitt felt bør få langt flere billetter, jeg snakker om alle Brann sine supportere. Her bør selvsagt fordelingen gå litt etter hvor lenge du har hatt sesongkort, x-antall billetter for salg til de med sesongkort (første man til mølle kanskje?), og flere billetter til Bataljonen av den enkle grunn at de er vår supportergruppe.

Dette med aksjoner skrev jeg i første innlegget mitt, der skrev jeg at Bataljonen burde gå i dialog med Brann for å få klarhet i saken og eventuelt forhandle om noen avtaler. Etter det foreslo jeg flere ting som er mulig å gjør dersom det blir uenighet med Brann.
En av de var å boikotte kamper, noe jeg ser på som en "siste utvei", samtidig så var det bare et forslag.
Men jeg må jo si at det er litt rart at enkelte ikke vil ofre opp til en halv omgang av en kjedelig cup/seriekamp for å kunne få oppleve hele finalen...

Helt rettferig fordeling er umulig å få ettersom det vil være personer på Hansa, på VIPen, på BT og alt mulig som mener at de fortjener en billett. Men per dags dato kan i det minste fordelingen bli langt mer retteferdig, å det bør vi jo prøve å oppnå?

Jeg er også sterkt uenig i NFF sin billettfordeling. Det burde gått minst 20 000 billetter til finalelagene, disse 20 000 ble fordelt utifra gjennomsnittet klubbene har. Da sitter NFF igjen med 5000 billetter, som jeg forstatt mener er alt for mange. Men 5000 billetter SKAL holde til å godgjøre kongen, toppene i NFF og de øverste "sjefene" som har med Norsk fotball å gjøre.

Peder per

Her er et eksempel fra Cup finalen 2005:

Billettene fordeles mellom klubbene som følger: Begge får først 3 000 billetter hver, til sammen 6 000 billetter. De øvrige 6 000 billettene fordeles mellom finalelagene i forhold til gjennomsnittlig publikumstall på deres hjemmekamper i Tippeligaen hittil i år. Lillestrøm får til sammen 6294 billetter, mens Molde får 5706 billetter. I tillegg får Norsk Supporterallianse også i år 400 billetter til fordeling mellom de to lagenes supporterklubber.

Lillestrøm 6294
Molde 5706
Totalt finalelagene 12000

Telefonsalg 2200
Sesonghefter 400
Klubbene/Serieforeningene/Kretsene 3150
Frikort/forkjøpsrett 1700
Norsk Supporterallianse 400
NFFs samarbeidspartnere 2650
Mediene 500
UBC 2200
Totalt NFF 13200

Totalt på Ullevåll 25200 (2005 tall)

Synes problemet ligger her, over 50 % av finale billettene blir hvert år fordelt rundt om til folk som ikke heier på finale lagene. Dette godtar Brann og de andre tippeligaklubbene hvert år på fotball tinget. Vist de
ville kunne de sikkert lagt press på Fotball forbundet sammen med supporterene.
Hvorfor skal klubber, serieforeningen og kretsene hvert år ha 3150 billetter ? Hvorfor skal 1700 med frikort/forkjøpsrett ha ? eller Norsk supporter allianse osv...
Greit nok at det er folkefest, men det får no være måte på...
Selg først ut til finale lagene og vist dei ikke klarer å selge ut på eit par dager, så fordel ut til Gud og ein hver mann..........

Stian

Bataljonen har tatt dette opp med Brann på et møte denne uken. Brann ville diskutere dette internt før de kunne gi oss et svar. Dette er en viktig sak for Bataljonen og vi kommer til å stå på for at våre medlemmer skal kunne få cupfinalebilletter.

KEO

Quote from: "Stian"Bataljonen har tatt dette opp med Brann på et møte denne uken. Brann ville diskutere dette internt før de kunne gi oss et svar. Dette er en viktig sak for Bataljonen og vi kommer til å stå på for at våre medlemmer skal kunne få cupfinalebilletter.

Problemet her er vell at over 4000 billetter er låst minst i 6 år fremover til VIP. At Brann kan gå inn å forandre på dette vil jo bli ett kontrakts brudd og det er vel ikke klubben så keen på.
Nu kør vi!

krøvel vellevold

Jeg ville fjernet telefonsalgbillettene. De kunne blitt fordelt mellom de to klubbene i stedet for å bli kjøpt opp av folk som bare skal ha dem til å selge på svartebørs.
Legg ned hele klubben!

2rB

Det stemmer, og det hadde ikkje nødvendigvis vert en god ting.
MEN - styret vil jo forklare saker for medlemmene, og eg trur Bataljonsmedlemmene (Brannsupportere generelt) har såpass kjærlighet for klubben, at dei ikkje vil skakk-kjøre klubben mot styrets anbefalinger.

Så skal eg ellers pressisere at eg snakka om å legge føringer generelt på at billetter skal fordeles til Brann-supportere framfor avtaler med sponsorer. At ei bedrift får billetter på seter er heilt ok, så lenge dei gjer seg fortjent til det på samme måte som vanlige folk.

Om det er slik at eg kan kjøpe meg plass på pølse-vip i dag, og samtidig vere garantert til cupfinale-billett ved ein evt. cup-finale - uavhengig av ansenitet - syns eg ikkje er bra. Greit at dei har forplikta seg til x-antall år framover, men eg syns dei bør opparbeide seg goder, på samme vilkår som resten av stadion.

Det er mye skriving om sponsorene og ka dei har å sei for Brann.
Det er ingen tvil om at sponsorene har utrulig mye å sei for Brann - men det er ingen problem å ta ut lovnad om cupfinale-billetter i nye avtaler. Det vil ikkje skape noen problemer. Dersom noe slik f.eks. vil føre til at Tide (tidl. Gaia) ikkje vil sponse Brann fordi dei ikkje kan selge hugevis av billetter med busstur ved ein evt. cupfinale - så er det ikkje noe problem, da sponsorene sansynligvis står i kø. Brann er ein utrolig attraktiv arena å reklamere på.

Edit:
Og - ja - er enig i at hovedproblemet er NFFs fordeling av billettene, men det må Brann ordne opp i - der har ikkje me gjennomslagskraft direkte. Kanskje det bør vere sak for neste årsmøte i Brann?

LandåsKongen

eg har no alltid klart å få tak i billetter uansett hvordan fordelingen er. både i 95,99 og 04.

2rB

Quote from: "LandåsKongen"eg har no alltid klart å få tak i billetter uansett hvordan fordelingen er. både i 95,99 og 04.

Eg har og fått billett både i 99 og 04 - uten å betale blodpris.
Så forstå meg rett - det er ikkje fordi eg har hatt dårlige erfaringer eg ivrer for fleire billetter til supporterene generelt, men det at det rett og slett er for dumt at vanlige folk som har vanlig sesongkort skal bli nedprioritert i forhold til sponsorer.

OG - dei "fleste" kom seg på finalen i 04 - men enkelte betalte mer for billetten enn eg gjor for både tog, hotell og billett til sammen. Deires valg - men hadde vert hyggelig om desse kunne fått billett på en normal måte - og ikkje fore en forbanna grisk jævel med penger.
(griske jævler finnes over alt - og det var både sponsor-billetter, vanlige billetter, og Bataljonen-billetter på avveie under cupfinalen - bare så det er forstått at den ikkje var retta kun mot sponsorer)

Trur og det er heva over enhver tvil at en som går på mesteparten av kampene ein sesong skaper bedre stemning på Ullevaal, enn noen som har fått gratis billett og hotell, og DERFOR reiser til Oslo for å feste.
(veit det er ein del "faste supportere" som og får billett gjennom jobben - men dei bør få tilgang på billetter etter samme kriterier som andre på stadion)

Bør kanskje ellers legge til at eg er takknemlig for sponsorer som "putter penger i Brann" - men det er nok ikkje noen av dei som gjør det av veledighet - men fordi dei får noe igjen.
Edit: og da snakker me ikkje om cupfinale-billetter

Go Up