• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Nytt stadion?

Started by Tom C, August 08, 2003, 11:19:21 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Noen som vet hva som skjer i forbindelse med planene om et nytt stadion? Har jo vært ganske stille en stund, så de har gjerne lagt den ballen død?

Har selv litt blandede følelser ang ny stadion, men hvis det gjør økonomien romsligere for Brann, og vi får like godt trøkk som på store stå i dag, så er det forsåvidt greit for meg.

Men hvis dette fremdeles er aktuelt, bør noen fra styret i BBB følge med på fremdriften så vi kan komme med innspill til Brann om hvordan vi ønsker det.
Aldri mer Obos....

Thorleif

Angående info fra Brann på hva som skjer i denne saken, skal vi ta det opp med Brann. Godt at noen vekker oss litt her...... Det er som du sier veldig stille rundt denne saken nå, og har vært det en god stund.

Lover å komme med info så snart vi har noe.

Mvh,
Thorleif

Erik

Jeg tipper at vi ikke får ny stadion før 2-4 år.. Politikerne i Bergen er et stykke med idioter som finnes, de krangler faen om alt, de finner jo ikke plass til stadion, nei vi må nokk vente leeeenge enda...

KennethS

tipper de ikkje begynner og bygge noe nytt stadion før om 4 år , det vil si at den står ferdig om ca 5-6... kjipt, for vi trenger noe nytt!!
tå på Brann

Gina

Hadde sikkert vært kjekt med ny stadion, men jeg føler ikke at det er noe som bør prioriteres når det gjelder pengebruk.
ina

Per

De årvåkne haukene fra skbrann.org samler alt matnyttig i forbindelse med en ny stadion (unnskyld - Byarena) her:

http://www.skbrann.org/klubben/stadion/nystadion.php

Dere finner Dere blant annet dette:

"I august 2002 bestemte Styringsgruppen å gå videre med to alternativer - Solheimsviken eller Mindemyren. Bergen Byråd har overtatt den videre prosessen og har lagt fram sin anbefaling til bystyret. Alle parter innrømmer at prosessen har gått for sakte, men trolig vil saken komme opp i bystyret 16. september 2002, og hvis anbefalingen blir vedtatt vil en konsekvensutredning være ferdig sommeren 2003. Da vil et endelig vedtak komme mot slutten av 2003."

Erik

Gina, Brann kommer ikke til og ha penger til stadion på årevis da, så jeg tror en ny stadion vil bli betalt av andre....

Ricky

Fra partiprogrammer etc foran kommunevalget i høst:
(Skal man først bruke stemmeretten sin på dette politikerfjaset, så kan man like gjerne ha Stadions skjebne som sin hjertesak)

SVSP er positive til en byarena, i likhet med omtrent alt som har med sunn idrett og fysisk aktivitet å gjøre. Hvor mye de vil legge til rette er vanskelig å si, for byarena er ikke en konkret sak i programmet.

Høyre nevner ikke byarena konkret de heller, men har byutvikling som en av sine hovedsaker. Et av punktene i programmet sier at Høyre vil "Omregulere området på Nygårdstangen til boligformål og næring", noe som ville vært et langt skritt i retning ny byarena med tilhørende boliger og næringsarealer på den aller mest attraktive tomten. Høyre ønsker også mindre byråkrati i byggesaker og en revitalisering av Bergen sentrum.

AP, og da helst byrådsleder Strøm-Erichsen, har brent for en ny stadion, men lite har skjedd i praksis. Derfor er det litt vanskelig å si hva de ønsker og hva som eventuelt vil skje. Programmet deres sier intet om en byarena, men de ønsker ihvertfall å bygge et svømmeanlegg på Nygårdstangen, og for øvrig legge til rette for idrettsanlegg i Bergen (ganske generelt, med andre ord). Noen som vet noe mer om AP og byarena?

FRP vet jeg ingenting om. Deres internettsider inneholder ikke noe kommunevalgprogram, og linkene på Bergen FRP's sider peker til sider som ikke eksisterer. Håpløst. Noen som vet noe om hva FRP vil angående ny byarena?

Håper uansett at den nye stadionen ikke ender sine dager i en skrivebordsskuffe på rådhuset.

Erik

Politikere kan kysse meg der solen aldrig skinner, ler bare de sier noe, full i løgn og drit...  :evil:

snekkmeister

Kan det være en idé å invitere partiene til å skrive innlegg her hvor de beskriver hva de mener angående planlegging og bygging av ny stadion?

smurfeslayer

vedder en tier på at de aldri gidd å stille opp her... late byråkrater er bare fokusert på en ting. ha kontor nærmest ordføreren i rådhusbygget.

Go Up