• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann i fremtiden

Started by Nixon, December 19, 2007, 08:01:57 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article96698.ece

Mange interessante tanker her. Og veldig betryggende at klubben ikke hviler på laurbærne etter årets gullsesong som man kanskje har fått innttrykk av.
Rød makt på Hansa!

Xminator

Det er mer betryggende at det ikke fantaseres om semifinaler i CL og topp-30 i europa.

Nixon

Sant nok.
Ellers leser jeg i BA at Brann og Hardball diskuterer en 5-års samarbeidsavtale der Hardball vil satse på litt yngre spillere med videresalgspotensiale. Noe som er gode nyheter da Brann fortsatt vil måtte binde opp ganske mye penger i det nye anlegget de neste par årene også.
Rød makt på Hansa!

Xminator

Leser det heller som at Hardball strammer inn pengesekken og at de helt store nysigneringene må finansieres utenom Hardball.

Innlandsmax

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/eliteserien/article96698.ece

Mange interessante tanker her. Og veldig betryggende at klubben ikke hviler på laurbærne etter årets gullsesong som man kanskje har fått innttrykk av.

Nixon

Quote from: "Xminator"Leser det heller som at Hardball strammer inn pengesekken og at de helt store nysigneringene må finansieres utenom Hardball.

De strammer inn i forhold til å bidra med etablerte spillere som kanskje tegner sin siste kontrakt. Men jeg velger å se det positivt da et alternativ kunne vært at de trakk seg helt ut. Dette kan jo også "tvinge" Brann til å lete etter litt yngre spillere.
Rød makt på Hansa!

Kaffekannen

Stammen i laget er jo for øyeblikket bra og holder iht. fremtidsplanen "internasjonal" standard med Opdal, Sigurdson, Azar, Bakke og Helstad.  Resten av laget holder også "nasjonalt toppnivå".

Jeg tror tiden er inne for å kjøpe ett utenlands supertalent.  Gjerne i 10 millioners klassen.  Fillio som Viking nettopp kjøpte er ett slikt talent som jeg godt kunne sett i Brann.  Det vil selvsagt alltid være en risiko når man kjøper uferdige spillere, men jeg tror Hardball er villig til å løpe den risikoen når man ser på hvilke gevinster som faktisk er mulig.  Det viktige før man gjør ett slikt kjøp er grundig speiding, samt dialog med spilleren og alle rundt ham.  Spilleren bør også ha landskamper på minimum aldersbestemt nivå.  Hvis spilleren i tillegg passer i de posisjonene hvor vi ikke har altfor stor dekning utover førstevalget(Pt. spiss og back) i dag vil grunnlaget og oddsen for å lykkes økes betraktelig.

Jeg er overbevist om at det finnes ganske mange slike spillere i Europa og at det som trengs er ett dyktig speiderapparat.

Belfort

Quote from: "Kaffekannen"Stammen i laget er jo for øyeblikket bra og holder iht. fremtidsplanen "internasjonal" standard med Opdal, Sigurdson, Azar, Bakke og Helstad.  Resten av laget holder også "nasjonalt toppnivå".

Jeg tror tiden er inne for å kjøpe ett utenlands supertalent.  Gjerne i 10 millioners klassen.  Fillio som Viking nettopp kjøpte er ett slikt talent som jeg godt kunne sett i Brann.  Det vil selvsagt alltid være en risiko når man kjøper uferdige spillere, men jeg tror Hardball er villig til å løpe den risikoen når man ser på hvilke gevinster som faktisk er mulig.  Det viktige før man gjør ett slikt kjøp er grundig speiding, samt dialog med spilleren og alle rundt ham.  Spilleren bør også ha landskamper på minimum aldersbestemt nivå.  Hvis spilleren i tillegg passer i de posisjonene hvor vi ikke har altfor stor dekning utover førstevalget(Pt. spiss og back) i dag vil grunnlaget og oddsen for å lykkes økes betraktelig.

Jeg er overbevist om at det finnes ganske mange slike spillere i Europa og at det som trengs er ett dyktig speiderapparat.

Inntil vi har en speider på plass skal vi ikke forvente for mye. Når i tillegg Rbh er hjemmekjær av seg gjør ikke det saken enklere.

grei

Ser i likhet med Langeland det paradoksale i at Brann som lønnsledende klubb nå uttrykker bekymring for galopperende spillerlønninger.

Innlandsmax

http://fotball.bt.no/kommentar/article96725.ece

Joda, ser poenget. Ellers er vel Langeland nokså moderat i sin kritikk av dokumentet. Tror ikke det er noen svakhet ved det at det inneholder noen selvfølgeligheter. At "stein-på-stein" ikke er verken banebrytende eller nytenkende er for så vidt lett å være enig i. Det burde være enkelt også å være enig i at det speiler en ydmyk og arbeidsvillig holdning, med ønske om å bygge solid, for varighet.

naitsirk

og korleis i  h...... veit du belfort kva rbh driver med?

rbk,lsk,vif,viking og stabæk har som mål å bli best i norden. forskjellen er at brann har ein plan med korleis ein skal koma dit.
stabæk skulle jo koma til semifinalen i cl i 2005:)

rbh framstår som den desideret mest proffesjonelle sportssjefen i norge. han har og eit kontaktnett som er langt større enn kva feks fjørtoft,andresen og østenstad har. for ikkje minst å nevne bohinen og eggen jr.

BBB-Tony

Quote from: "naitsirk"og korleis i  h...... veit du belfort kva rbh driver med?

rbk,lsk,vif,viking og stabæk har som mål å bli best i norden. forskjellen er at brann har ein plan med korleis ein skal koma dit.
stabæk skulle jo koma til semifinalen i cl i 2005:)

rbh framstår som den desideret mest proffesjonelle sportssjefen i norge. han har og eit kontaktnett som er langt større enn kva feks fjørtoft,andresen og østenstad har. for ikkje minst å nevne bohinen og eggen jr.

Det er vell en grunn til at han hadde den stillingen i NFF før han kom til Brann? :) RBH er en meget dyktig herremann og som kan faget sitt meget bra!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Ricky

Quote from: "grei"Ser i likhet med Langeland det paradoksale i at Brann som lønnsledende klubb nå uttrykker bekymring for galopperende spillerlønninger.

Hadde det ikke vært langt verre om Brann ikke hadde utpekt den raskt økende lønnsveksten i norsk fotball som et mulig problem når de utarbeider en langtidsstrategi?
Men det overrasker meg slett ikke at Langeland har gjort dette til sin hovedsak i det som (for meg) fremstår som nok et småkjipt forsøk på å fremstille den sittende Brann-ledelsen som naive tullinger.

I alle tilfelle viser jo ligningstallene gang på gang at Brann kommer helt greit ut av det i forhold til de andre topplagene, og er kanskje den eneste klubben sammen med Viking som faktisk driver forretningsmessig sunt. Høye lønninger er jo tross alt kun et problem om man ikke har forholdsvis sikre inntekter som står i stil.

krøvel vellevold

Quote from: "grei"Ser i likhet med Langeland det paradoksale i at Brann som lønnsledende klubb nå uttrykker bekymring for galopperende spillerlønninger.

Er ikke RBK lønnsledende i Norge? Og i de årene de var enerådende økonomisk, så var de jo SUVERENT lønnsledende! Faktum er vel at det er ROSENBORG som har dratt lønnsnivået oppover, mens Brann og de andre etterhvert har nærmet seg deres nivå.
Legg ned hele klubben!

dudo

Ingebrigt Steen Jensen uttalte vel i sin tid at det eneste nivået RBK kunne slås på på kort sikt var lønnsnivået, og at det var her Stabæk skulle ta dem.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6073

Spennende at Brann satser for fullt også på dette området, ved å ansette to personer til her. Vi har en superklubb på gang!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ikognoti

Quote from: "Klaus_Brann"http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6073

Spennende at Brann satser for fullt også på dette området, ved å ansette to personer til her. Vi har en superklubb på gang!

Ja, har begynt å bli lei av alle innslagene med windows movie-maker kvalitet...

peteE

Brann må gjøre noe med hjemmesiden + forumet. Ser helt amatør ut imo.

Også må det gjøres noe med Brann-TV ja. Kvaliteten på sendingene er ikke den høyeste, og hvorfor har vi ikke mer "behind the scenes" med kosing fra brannspillerne osv. Fra trening og sånn.

Også bør vi se til RBK sitt TV. Med før og etter kampen sendinger, og sånn. Vi fans har jo lyst til å få et litt "personlig" forhold til spillerne!

Klaus_Brann

Quote from: "peteE"Brann må gjøre noe med hjemmesiden + forumet. Ser helt amatør ut imo.

Også må det gjøres noe med Brann-TV ja. Kvaliteten på sendingene er ikke den høyeste, og hvorfor har vi ikke mer "behind the scenes" med kosing fra brannspillerne osv. Fra trening og sånn.

Også bør vi se til RBK sitt TV. Med før og etter kampen sendinger, og sånn. Vi fans har jo lyst til å få et litt "personlig" forhold til spillerne!

Det er nok en grunn til at de har ansatt disse to ja:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Fabregas

Fant dette på rbk.no

Noe lignende på Brann.no og Brann-TV hadde vært fabelaktig. Skal en fenge de som ikke er ekstremt interessert slik som jeg må en ha korte intressange snutter. De aller fleste gidder rett og slett ikke lese lange artikler. Disse to nye håper jeg etterhvert vi kan få noe likt det som er i RBK. Men jeg vil foretrekke at de ikke rosemaler ALT som skjer. RBK-TV framstilte det jo som om 07-sesongen var en bra sesong av RBK!? :shock:
Nyhetsartiklene har blitt bedre utover høsten men Brann-TV har ikke akkurat vært veldig bra.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Marek

Quote from: "dudo""Innen fem år skal Branns talentsjef Odd Einar Fossum ha levert spillere som er gode nok til å gå rett inn i Mons Ivar Mjeldes startoppstilling."

Tror vi skal si oss fornøyd med en Haugen og ikke en som går rett inn i startoppstillingen.
ons Ivar skal hem...

dudo

Tja, man kan jo godt få en Haugen som går rett inn i startoppstillingen? ;-) Uansett, vi er ledende i Hordaland og S&F, vi skal ha de beste forutsetninger for å ha de beste spillerene herfra. På det enkle grunnlaget forventer jeg mye av talentsatsingen fremover. Dog skurrer det når Løv-Ham har tre av fire u-landslagsspillere fra Hordaland...

Kjell249

Quote from: "dudo"Tja, man kan jo godt få en Haugen som går rett inn i startoppstillingen? ;-) Uansett, vi er ledende i Hordaland og S&F, vi skal ha de beste forutsetninger for å ha de beste spillerene herfra. På det enkle grunnlaget forventer jeg mye av talentsatsingen fremover. Dog skurrer det når Løv-Ham har tre av fire u-landslagsspillere fra Hordaland...

Skurrer? Er det ikke bedre at disse spillerne spiller for Løv-Ham enn at de sitter på benken eller tribunen som Brannspillere?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

Det er jo ikke akkurat sånn at de spiller på A-laget til Løv-Ham. Opp til junior-nivå virker løvene å ha et vanvittig bra opplegg, soleklart ledende i Hordaland. Men dette er det mange som vet mye mer enn meg om, jeg bare ser på krets- og landslagsuttak.

Marek

Quote from: "Kjell249"Skurrer? Er det ikke bedre at disse spillerne spiller for Løv-Ham enn at de sitter på benken eller tribunen som Brannspillere?

Er de gode nok så er ikke det noe problem. Finnes mange eksempler på svære toppklubber rundtom i Europa får fram egne spillere.
ons Ivar skal hem...

Kjell249

Det beste for talenter i Hordaland er å spille i lavere divisjoner til de viser at de har nivået, og er de gode nok som blir de kjøpt av Brann. Veldig mye bedre å spille i 1 div for Løv-Ham enn 3 div for Brann. Så får de være med på noen Brann treninger innimellom. Så får vi heller tåle at det er noen spillere som er redd for å ikke få nok spilletid i Brann og heller går til andre klubber, les Erik Mjelde og nesten Erik Huseklepp blant andre.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

Joda, men du må ikke glemme egenutviklings-argumentet. De må være knyttet til Brann innen sesongstart det året de fyller 18 for å være definert som Brann-utviklet. Et annet argument er at man ved å samle de beste spillerene pr årskull på samme lag vil få de beste treningene, og mest sannsynlig den beste utviklingen. Har man i tillegg det beste apparatet rundt bør dette være å foretrekke. Det å låne ut spillere (maksgrense på 5 spillere på utlån) når de er moden for 1. divisjonsspill bør være uproblematisk. Brann2 skal opp i 2. divisjon, så den biten tar vi oss av selv. Om man vil spille A-lagsfotball lengre nede i divisjonene er ikke dette for profesjonelt å regne og vil slik jeg tolker det falle utenom NFFs regelverk.

Go Up