• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Minst 14 lokale spillere i spillerstallen 2008

Started by dudo, December 10, 2007, 18:39:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.4261760

Definisjonen av lokalt utvikla spelarar er delt i to:

Ein klubbutvikla spelar må ha spela i sin noverande klubb i minst tre heile sesongar eller 36 månader frå han er 15 til han er 21 år, men ikkje nødvendigvis tre sesongar samanhengande.

Ein forbundsutvikla spelar må ha spela i ein norsk klubb innan dei same tidsavgrensingane.

Det viktige er at spelaren er utvikla i ein norsk klubb. Nasjonaliteten har ingenting å seie.

Vi er safe her med Opdal, Thorbjørnsen, Hanstveit, Misje og kanskje Walde? Noen som føler kallet for å lage lister for de andre lagene?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

C@Bøe_79

Quote from: "dudo"http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.4261760

Definisjonen av lokalt utvikla spelarar er delt i to:

Ein klubbutvikla spelar må ha spela i sin noverande klubb i minst tre heile sesongar eller 36 månader frå han er 15 til han er 21 år, men ikkje nødvendigvis tre sesongar samanhengande.

Ein forbundsutvikla spelar må ha spela i ein norsk klubb innan dei same tidsavgrensingane.

Det viktige er at spelaren er utvikla i ein norsk klubb. Nasjonaliteten har ingenting å seie.

Vi er safe her med Opdal, Thorbjørnsen, Hanstveit, Misje og kanskje Walde? Noen som føler kallet for å lage lister for de andre lagene?

Andre klubber kan vi ta i Tippeliga-forumet..
Men ser at det var like før Mikel og Edu kunne gått som egen produserte spillere.. Noen merkelige ting, men en bra ting..
Tror Brann vil satse norskt, men ser for Sandefjord med 11 afrikanere eller noe saånt..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Hickok

Tja, vi har jo Tijan som vel vil kunne gå som lokal klubbspiller etterhvert også, da. Er alltid greit med afrikaner innimellom :=)

BBB-Tony

Såg nettopp ett innslag på tv2 sporten. Der sa en eller annen at nasjonalitet ikke hadde noe å si. Han mente ikke det ville bety at TL-klubber ville satse på utenlandske talenter. Men jeg vet ikke riktig jeg... Første jeg tenker er at det godt kan være enkelt for en klubb å hente 3-4 nigerianere i slengen og satse på de. Slike spillere har ofte ett større talent enn norske spillere. De har ofte hatt en hardere vei til fotballen enn norske spillere og det tror jeg de drar fordeler med... Hvertfall i så ung alder.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Superjack

Store norske tallenter er ekstremt overpriset. Se på Håvard Nordtveit, 17 år og var priset til 20 mill av Haugesund. Arsenal kjøpte han.

for 20 mill kan man ansette 5 talentspeidere og tråle afrika på jakt etter talenter, og bruke en brøkdel på å hente dem til Bergen.
i taper ALDRI!

Leffen

Quote from: "Xminator"
Jeg synest dette er tulleregler. Det må være opp til klubbene å bestemme hvilke spillere som er gode nok. Om Sandefjord vil ha 25 afrikanere i stallen, så gjerne for meg.

Haha, beveren i Belgia hadde vel på et tidspunkt det! Startet hvertfall et par kamper med 11 mann fra elfenbenskysten. Vet ikke om jeg synes det høres så forlokkende ut....

dudo

Quote from: "Rune felt F"

Det er ikke snakk om å være tre år i klubben generellt sett, men tre år i klubben (/landet) innen fylte 21.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

Quote from: "Leffen"
Quote from: "Xminator"
Jeg synest dette er tulleregler. Det må være opp til klubbene å bestemme hvilke spillere som er gode nok. Om Sandefjord vil ha 25 afrikanere i stallen, så gjerne for meg.

Haha, beveren i Belgia hadde vel på et tidspunkt det! Startet hvertfall et par kamper med 11 mann fra elfenbenskysten. Vet ikke om jeg synes det høres så forlokkende ut....

Samme klubb som ble etterforsket fordi de "helt tilfeldig" fikk overført masse penger fra Arsenal da de slet med økonomien...
i taper ALDRI!

Go Up