• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bergen by e nydelig

Started by Njaastad, October 11, 2007, 08:32:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tr0Ndemann

For vi har Hansa øl og daier, ja Bergen by er nydelig.

(Tror jeg.) :)
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Nuen

stemme nok det. var det ikke en periode "for vi har fisk og rein og daier!"?
2.10.2007

vebo

Rein har de i finnmark, vi er vel ikke samer er vi vel?
Tiocfaidh ár lá

Nuen

2.10.2007

dudo

Det synges fortsatt "fisk og regn"  på deler av Z, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Hansaøl og daier?
Skeptisk!
Den er for intern og appellerer ikke til hele Stadion. Vi bør holde oss for god til å synge om slikt som ikke har noe med fotball å gjøre!
Rød makt på Hansa!

Markmus

Quote from: "Nixon"Hansaøl og daier?
Skeptisk!
Den er for intern og appellerer ikke til hele Stadion. Vi bør holde oss for god til å synge om slikt som ikke har noe med fotball å gjøre!

I see what you did there :o
Ka du ve?

anki86

Vi synger ihvertfall "hansaøl og daier" på felt C!!!
No ska vi ut å holde jævel på ny!

klysa

Quote from: "anki86"Vi synger ihvertfall "hansaøl og daier" på felt C!!!


Hvorfor det?

kapteinen

Quote from: "klysa"
Quote from: "anki86"Vi synger ihvertfall "hansaøl og daier" på felt C!!!


Hvorfor det?


For det var ingen som greide å lære seg den andre versjonen
Z

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"Hansaøl og daier?
Skeptisk!
Den er for intern og appellerer ikke til hele Stadion. Vi bør holde oss for god til å synge om slikt som ikke har noe med fotball å gjøre!


De fleste på pubbussen synger Hansa øl og daier, naturlig nok, men vet ikke hvordan ståa er ellers...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

C@Bøe_79

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"Hansaøl og daier?
Skeptisk!
Den er for intern og appellerer ikke til hele Stadion. Vi bør holde oss for god til å synge om slikt som ikke har noe med fotball å gjøre!


De fleste på pubbussen synger Hansa øl og daier, naturlig nok, men vet ikke hvordan ståa er ellers...


Det har blitt Hansa øl og daier no..
Flere og flere synger det, så da blir det det..
Passer som du sier naturlig inn, kun Bergen som har Hansa øl og daier;-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

paf

Quote from: "C@Bøe_79"
Det har blitt Hansa øl og daier no..
Flere og flere synger det, så da blir det det..
Passer som du sier naturlig inn, kun Bergen som har Hansa øl og daier;-)

Flere av oss hadde semiprivate og offentlige avsynginger av denne for Lisbeth Hope i Brugge. Hun var begeistret.

Geirmund

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"Hansaøl og daier?
Skeptisk!
Den er for intern og appellerer ikke til hele Stadion. Vi bør holde oss for god til å synge om slikt som ikke har noe med fotball å gjøre!


De fleste på pubbussen synger Hansa øl og daier, naturlig nok, men vet ikke hvordan ståa er ellers...


Det har blitt Hansa øl og daier no..
Flere og flere synger det, så da blir det det..
Passer som du sier naturlig inn, kun Bergen som har Hansa øl og daier;-)

anki86

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "klysa"
Quote from: "anki86"Vi synger ihvertfall "hansaøl og daier" på felt C!!!


Hvorfor det?


For det var ingen som greide å lære seg den andre versjonen


Var vel strengt tatt den andre versjonen som kom først, men jeg synes nå det passer bedre med hansaøl, og det gjør tydligvis de andre på feltet mitt og;)
No ska vi ut å holde jævel på ny!

kapteinen

Quote from: "anki86"
Quote from: "kapteinen"
Quote from: "klysa"
Quote from: "anki86"Vi synger ihvertfall "hansaøl og daier" på felt C!!!


Hvorfor det?


For det var ingen som greide å lære seg den andre versjonen


Var vel strengt tatt den andre versjonen som kom først, men jeg synes nå det passer bedre med hansaøl, og det gjør tydligvis de andre på feltet mitt og;)


Hva sa jeg da?
Z

BrannSupporter

Vet ikke om det er flere andre supportergrupper som har lignende sanger, men Briskebybanden har hatt en sang i 2-3 år med den samme melodien og den går sånn:

"Og Briskeby, og Briskeby, er trivelig, er trivelig! Er er det fi**e øl og kamma, og Briskeby er trivelig"

Ser likheter for å si det sånn.

Kjetil

Quote from: "BrannSupporter"Vet ikke om det er flere andre supportergrupper som har lignende sanger, men Briskebybanden har hatt en sang i 2-3 år med den samme melodien og den går sånn:

"Og Briskeby, og Briskeby, er trivelig, er trivelig! Er er det fi**e øl og kamma, og Briskeby er trivelig"

Ser likheter for å si det sånn.


Det er jo en veldig vanlig sang i England, for eksempel:
Oh Manchester, oh Manchester
Is wonderful, is wonderful
Oh Manchester is wonderful
It's full of tits, f*nny and United
Oh Manchester is wonderful

Kanskje enda mer lik vår versjon..

grei

Og Godset har sin "åh Drammen by, er nydelig". Like lite fantasifull som resten, men de skal i hvert fall ha for bisarr humor...

kapteinen

Litt morsom historie her!
Da vi var på supporterpuben etter kampen nede i Brugge, var det en mann som underholdt på piano og sang.Han beggynte å spille på den sangen(er vel "when the saints come marching in") og da kjørte selvfølgelig hele bølingen på med Bergen by e nydelig.

Samtidig var det to engelske gjenger, ene gjengen var  sheffield united supportere, mens den andre husker jeg ikke hvor var fra.Og de hadde sine supportersanger med samme melodi, så de fyrte igang de og.Så på samme puben gjallet det 3 forskjellige utgaver, mens pianomannen spillte for harde livet og prøvde å holde sin tekst!Var ganske stilig og spesiellt.
Z

paf

Quote from: "kapteinen"
Samtidig var det to engelske gjenger, ene gjengen var  sheffield united supportere, mens den andre husker jeg ikke hvor var fra.Og de hadde sine supportersanger med samme melodi, så de fyrte igang de og.Så på samme puben gjallet det 3 forskjellige utgaver, mens pianomannen spillte for harde livet og prøvde å holde sin tekst!Var ganske stilig og spesiellt.

Bare for å korrigere (Fylla har skylda):
1. Han spilte gitar
2. Da folk på puben begynte å synge holdt han godt kjeft og konsentrerte seg om å spille. Riktig fin fyr han der.

anki86

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "anki86"
Quote from: "kapteinen"
Quote from: "klysa"
Quote from: "anki86"Vi synger ihvertfall "hansaøl og daier" på felt C!!!


Hvorfor det?


For det var ingen som greide å lære seg den andre versjonen


Var vel strengt tatt den andre versjonen som kom først, men jeg synes nå det passer bedre med hansaøl, og det gjør tydligvis de andre på feltet mitt og;)


Hva sa jeg da?


Sorry, litt dårlig formulert fra min side! Mente bare det ikke har noe med hva man klarer og ikke klarer å lære seg, men hva vi syns passer best!!!
No ska vi ut å holde jævel på ny!

tr0Ndemann

Jeg har hørt den i filmen Hooligans der de synger;

"Oh East London!
(Oh East London)
Is wonderful!
(is wonderful)
cause East London is wonderful
blablablalbla
cause East London is wonderful."

Noe som det der, husker ikke helt hva de synger før siste delen.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

kapteinen

Quote from: "paf"
Quote from: "kapteinen"
Samtidig var det to engelske gjenger, ene gjengen var  sheffield united supportere, mens den andre husker jeg ikke hvor var fra.Og de hadde sine supportersanger med samme melodi, så de fyrte igang de og.Så på samme puben gjallet det 3 forskjellige utgaver, mens pianomannen spillte for harde livet og prøvde å holde sin tekst!Var ganske stilig og spesiellt.

Bare for å korrigere (Fylla har skylda):
1. Han spilte gitar
2. Da folk på puben begynte å synge holdt han godt kjeft og konsentrerte seg om å spille. Riktig fin fyr han der.


Hehe, der kan du se.Gitar eller piano, ser jo helt make ut:)
Z

Texas

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "paf"
Quote from: "kapteinen"
Samtidig var det to engelske gjenger, ene gjengen var  sheffield united supportere, mens den andre husker jeg ikke hvor var fra.Og de hadde sine supportersanger med samme melodi, så de fyrte igang de og.Så på samme puben gjallet det 3 forskjellige utgaver, mens pianomannen spillte for harde livet og prøvde å holde sin tekst!Var ganske stilig og spesiellt.

Bare for å korrigere (Fylla har skylda):
1. Han spilte gitar
2. Da folk på puben begynte å synge holdt han godt kjeft og konsentrerte seg om å spille. Riktig fin fyr han der.


Hehe, der kan du se.Gitar eller piano, ser jo helt make ut:)


ja, det der er bare kverulering i fra paf sin side :)

Go Up