• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Solis

Started by Ricky, July 25, 2003, 13:03:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Jeg kom over en http://www.nacion.co.cr/ln_ee/2003/junio/15/deportes1.html]Costaricansk avisartikkel[/URL] som bl.a. omhandler 'problemet' med at mange spillere ikke klarer å tilpasse seg den europeiske fotballen... Alonso Solis sier at grunnen til at han ikke ønsket å bli i Brann var det uvante klimaet og ikke minst at han følte han ikke var med i planene for førstelaget. Det var visstnok stort å få være med i UEFA-cupen, men for øvrig var ikke norsk fotball noe særlig bra utstillingsvindu med tanke på spill i de store ligaene.
For øvrig har Alonso spilt seg inn på landslaget igjen.

Bare en liten notis for de spesielt interesserte :)

stanley

Takk for notis. Nokon som har info om korleis det går med Toni i Dallas?  :lol:

Skumling

Solis var en fin type, hvem vet, kanskje vi får se mer til han i en sør-europeisk liga? Bør ha potensiale. Synd han ikke passet inn her.

Dabb

slik går det utrolig overaskende med Toni:

South African international Toni Nhleko made his belated arrival in the Burn camp earlier this week. Coach Mike Jeffries was disappointed that Nhleko arrived a little overweight and obviously out of shape.

Nhleko left his Norwegian team shortly after the Burn signed him June 10 but was delayed in receiving his U.S. work permit. He has spent the last six weeks training in South Africa but not playing.

He's doing extra conditioning work after practices and is available off the bench, but he doesn't appear to ready to start soon.

Grey

Dabb skrev:

Coach Mike Jeffries was disappointed that Nhleko arrived a little overweight and obviously out of shape.

Enkelte ting forrandrer seg tydeligvis ikke, men for all del, lykke til videre Toni..
Maybe a Greyhound could be my way

Kruxleiven

Sto i BA at han ikke ble vurdert for benken en gang i Dallas. Kan han ha så vanskelig for å forstå at det må innsats til for å lykkes på fotballbanen? Uansett ønsker jeg Toni lykke til jeg også. Et sted lykkes han nok.

Det var med glede jeg oppdaget navnet Solis på ryggen til en av spillerne da jeg så noen korte glimt fra en landskamp mellom Costa Rica og USA troer jeg det var. Bra for han at det går bedre. Får håpe han kan komme seg til en av de store i Sør Amerika da.

Ricky

Det var nok Mauricio Solis. Er ikke sikker på om Alonso er med til Gold Cup, men det var ihvertfall han som scoret målet som kvalifiserte Costa Rica til hele greien.

Ricky

En gammel tråd, men la merke til at Toni scoret i Dallas' 4-3-seier over Colorado i natt foran 9.000 tilskuere, noe som nesten var sesongbeste. Dette var forøvrig hans andre mål i Dallas-trøyen...
Selv om han kun deltok i 11 av 30 kamper i løpet av sesongen (dette var siste serierunde, og Dallas endte desidert sist med 6-5-19), presterte han faktisk å være den spilleren i klubben som flest ganger ble avblåst for offside.
Så får vi se da, om vi kan klare å få noen penger for ham?

Skumling

Hvor lenge skal han være på lån? Og når går kontrakten med Brann ut?

KennethS

siste eg hørte var at Dallas ville kjøpe han av Brann.
tå på Brann

Sotraanda

ater, heter, hater NFF!

jinxter

Ja, det virker som om Dallas vil kjøpe ham, men ifølge de folkene jeg har snakket med i Dallas, så angir forkjøpsavtalen en pris som jeg synes høres latterlig ut. De opererer med en sum på 50 til 100.000 dollar. Det virker ikke helt sannsynlig med tanke på at han har over et år igjen av kontrakten og har A landslagskamper. Får se hva som skjer, låneavtalen går jo snart ut, så da får vi vel vite mer.

Hadde vært greit å fått frigitt litt lønnsutgifter så vi kunne kjøpt en skikelig spiss.

Ricky

100.000 dollar er en helt grei pris. (Hva betalte vi vel for Olofinjana?)
Nå må vi ikke prise oss helt ut heller. Selv om det høres lite ut, så tilsvarer det beløpet faktisk nesten 5% av hele årsbudsjettet til Brann...

KennethS

ikkje sikker på ka dollaren står i nå, men 100,000 $ e vel rundt 700,000 NKR. Det vil si en grei pris, Toni kommer aldri tilbake i Brann, så enten går han gratis om 1 år og da e det bedre og få 700,000 for han.
tå på Brann

Go Up