• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Flaggdag mot Lyn!

Started by Juve, October 04, 2007, 07:00:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Roald

Hehe, poenget mitt er at det blir altfor mye fokus på Norge. Fokuset bør ligge på at Brann vinner serien. Da blir det for dumt å stå å vaie med et Norge - flagg.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Ultra - forever

Mange flagg i ulike former og fasonger er mye penere. Mener bare at SKB-flagget ikke ser ut.

Klubb-produserte flagg er stygt!
JA, til egenproduserte.

man ser forresten at den engelske tribunekulturen snart er død i Norge, er vel bare enga, brann og godset som fortsatt har den. Og ultras-kulturen bare vokser og vokser.
LTRAS LIBERI

skb!

Quote from: "Ultra - forever"Mange flagg i ulike former og fasonger er mye penere. Mener bare at SKB-flagget ikke ser ut.

Klubb-produserte flagg er stygt!
JA, til egenproduserte.

man ser forresten at den engelske tribunekulturen snart er død i Norge, er vel bare enga, brann og godset som fortsatt har den. Og ultras-kulturen bare vokser og vokser.

Enig der, det er jo stiligere med ulike farger og fassonger. (Litt drøy den med fargene kanskje, mener ulike nyanser av rødt  :wink: )

Men for folk som ikke har mulighetene til å lage flagg hjemme er det jo greit å ha et enkelt alternativ. Blir absolutt ikke flau av å se disse flaggene. Jo flere flagg jo bedre!

Tifo

Kan opplyse om at vi ikke trenger flere flaggere nå, så vennligst ikke send flere mailer angående det :wink:

mvh
Thomas
.:Tifo-gruppen:.

Ultra - forever

2-stangs hav hadde vært helt rått..  8)
LTRAS LIBERI

Baunebob

Quote from: "Tifo"Kan opplyse om at vi ikke trenger flere flaggere nå, så vennligst ikke send flere mailer angående det :wink:

mvh
Thomas

Mulig å gå ut med hvor mange det blir ? =p

Tifo

Like mange flaggere som antall flagg :)

Resten finner dere ut av i morgen.

mvh
Thomas

smaalanda

Quote from: "brannBRA"Er det ingen bragd å ta seriemesterskapet? Greit, det får stå for din regning.
Jeg satser på å ta med det flagget mitt, hvis ikke det er ulovlig.

Skal du brenne det eller? Hold det patetiske Norge flagget ditt til 17. mai toget. Kan du gå med Norge drakt på stadion også siden Brann er seriemester?
KMO!!!

brannBRA

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "brannBRA"Er det ingen bragd å ta seriemesterskapet? Greit, det får stå for din regning.
Jeg satser på å ta med det flagget mitt, hvis ikke det er ulovlig.

Skal du brenne det eller? Hold det patetiske Norge flagget ditt til 17. mai toget. Kan du gå med Norge drakt på stadion også siden Brann er seriemester?

crm

Skal du brenne det eller? Hold det patetiske Norge flagget ditt til 17. mai toget. Kan du gå med Norge drakt på stadion også siden Brann er seriemester?[/quote]

Er all denne regelstyrte snusfornuften seriøst ment?
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Klaus_Brann

Quote from: "brannBRA"

Håper virkelig du kødder?Det er da for pokker ikke landskamp..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Ultra - forever"2-stangs hav hadde vært helt rått..  8)

DET er jeg veldig enig i, og jeg skal prøve å lage meg et til Viking-kampen...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

Quote from: "brannBRA"

Var selfølgelig totalt usmakelig av meg og krenke det norske flagg gjennom oppfordring til lovbrudd her på forumet, skylder på at støttekontakten min er på ferie for øyeblikket. Tenk hvis hele hansa hadde tenkt som deg og stilt med norsk flagg, hadde ikke det vært tøft? Minn meg på at eg må rope til vakten hvis eg ser noen som røyker eller snuser i måren også.
KMO!!!

KNUDSEN

noen som vet når brann butikken på stadion åpner om dagene
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Tifo

Liten oppfordring fra Tifo-gruppen her! Ta med BRANNflagg og gjerne et BERGENflagg. Norgeflagg har vi nok av på 17. mai!

Mvh
Stian

BL

Ligger bilder ute nå fra Brugge-kampen med flere banner og OH. Håper disse dukker opp på stadion i morgen også. Med flere så klart:)
Hansa-
Felt Z

Per82

Ja, det hadde vært komplett tragisk å stille med!SKB-flagg på en SKB-kamp?Håpløst..[/quote)

Kjempeflaut.Tror faktisk jeg skal gjemme fjeset i skjerfet, så flau blir jeg.

Blir og kjempeflau når feks hele stamford bridge flagger med de samme flaggene.Hallo??Er visst ingen som har fortalt de at det ikke er forskjellig størrelse på de.

Skal og begynne og holde oppe et blått skjerf når vi synger byen e`Bergen, alle har jo make skjerf!fryktelig flaut[/quote]

Som cmr skriv, kvifor kan ikkje folk lage eigne banner og flagg. Då får tribunelivet eit meir mangfaldig, krativt og dynamisk preg. Så kan sjølvsagt folk ta med flagg produsert av SK Brann, som kan utgjere ein del av det visuelle bilete. Men er det berre desse som skal dominere på tribuna synast eg supportarane vert meir passive konsumentar av produktet Brann enn supportarar som faktisk skapar tribunelivet.

Eg har ikkje sett så mange bilete frå Stamford Brigde der alle har same flagg. Men Chelsea er vel heller ikkje kjend for å ha dei flottaste flagghava.. Skal ein sjå til England bør ein heller vende blikket mot Anfield. Der er det eit unikt mangfald blant skjerf og flagg som saman  utgjer eit vakkert visuell stemning.

Vidare er det også artig å følgje med dei engelske klubblaga i europa. Då ser ein som regel svært mange eigenkomponerte bannere  (ofte Union Jack og St George`s med ulike tekster) som tydeleg viser det aktive supporterengasjementet.

Og ser ein til andre land der ultraskulturen er meir etablert opplever ein svært sjeldan einsretting i flagghava.

Ja til den aktive supportarkulturen!

Charmless Man

Norske flagg har ingenting på stadion å gjøre. Men jeg tror du kødder. Ingen kan være så dum.
Ladish on the Foot

Ricky

Ironisk nok har både islandske, skotske og østerrikske flagg vært hyppig i bruk på Stadion de siste årene :p

brannBRA

Alle med litt fartstid vet da at det også er ganske vanlig med nasjonsflagg med tekst horisontalt og/eller vertikalt. All denne arrogante drittslengingen vil jeg ha meg frabedt, jeg formoder at det er i mot forumets reglement. At Flagg med rødt og hvitt er å foretrekke er jeg forsåvidt enig i, men er det flaggdag, så er det flaggdag. Jeg har desverre ikke Brannflagg etter at en pøbel knakk stangen på det jeg hadde.

Klaus_Brann

Quote from: "brannBRA"Alle med litt fartstid vet da at det også er ganske vanlig med nasjonsflagg med tekst horisontalt og/eller vertikalt. All denne arrogante drittslengingen vil jeg ha meg frabedt, jeg formoder at det er i mot forumets reglement. At Flagg med rødt og hvitt er å foretrekke er jeg forsåvidt enig i, men er det flaggdag, så er det flaggdag. Jeg har desverre ikke Brannflagg etter at en pøbel knakk stangen på det jeg hadde.

Det var sikkert fortjent..
Kjøp deg et, de er på salg...

gitarbroiler

Dette blir bare tåpelig. Jeg formoder at det ikke er snakk om et lite norsk flagg som benyttes på 17.mai av 5 åringene i gaten det er snakk om, men et større norsk flagg med på skrift (som f.eks. flagget som er avbildet oppe til høyre på forumet, selv om det er islandsk).

Norske flagg med påskrift hører absolutt hjemme på Stadion. Det samme kan man gjøre med skotske, islandske osv osv. Men rene nasjonsflagg uten påskrift, syntes jeg blir feil å stå å vifte med.

Min mening .-)

Stoffi

For min del, er norske flagg en uting på Stadion.

Eg ikkje fra Norge, eg e fra Bergen.....

Men Brann kan vel bidra til det elendige flagg-utvalget de har, ETT flagg greier de å ha i butikken sin. Makan til fantasi.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

grei

Nå må dere tifo-folk roe ned en smule. Dynamiske og spontane flagghav meg i ræven. Det er få ting som er mer koreografert og kalkulert enn den juletrekulturen dere tydeligvis drømmer om.

La oss være stolte av det vi har og at vi er blant de få her til lands som ikke hopper (bokstavlig talt) på dette masete og klassesløse ultras-kjøret fra kontinentet.

Og er det noen som seriøst mener at alle som skal ha med flagg på Stadion skal lage sine egne? Løft blikket og se at Brann har en supporterskare utover dere selv og den nærmeste kompisgjengen. Innse at supportere flest ikke deler deres fetisj for rektangulær konfetti, sying og maling.

Folk flest går på Stadion fordi de vil se laget sitt,  ikke fordi de vil delta i  noe juleverksted. Brann er en stor klubb med masse fans, ergo vil det masseproduseres og selges supporterutstyr. Det setter farge på tribunen og gir penger i klubbkassen, så hvorfor syte? Vil du lage egne flagg er det bare til å kjøre på.

Men utover det: Nei, det ser ikke særlig bra ut med store flagg nede på gresset. Det oser konstruerte (og kontrollerte) former. Og det er fett om folk tar med seg de gamle flaggene de måtte ha liggende i skap og skuffer. Norske flagg er helt ok, men ikke på 17.mai-stang, og bare dersom de er påsydd f.eks klubbnavnet.

vebo

Quote from: "grei"Norske flagg er helt ok, men ikke på 17.mai-stang, og bare dersom de er påsydd f.eks klubbnavnet.

Litt enig i dette. Et lite tips(prøvd ut på roskilde i sommer, faen ta dere som stjal det av stangen vår!) er å kjøpe et dansk flagg og tegne det blå i flagget rundt bokstavene med tusj/maling.
Tiocfaidh ár lá

Per82

Brann har relativt lange tradisjonar for at folk lagar flagg og banner lenge før nokon visste kva Ultras var for noko. Og utan at ein må synge lalalalala, banke på ein tromme eller kaste konfetti. Flagg er ikkje automatisk det same som ein ultraskultur. Men dei siste åra verker det som om alle flagg som dukkar opp enten er kjøpt i Bann-butikken (mindre flagg) eller handla på internett (store flagg som vert vifta med inne på bana) . Og då får ein kalkulerte og koreograferte visuelle bilete framfor dynamiske flagghav.

Ser du nyttar juletre-omgrepet. For meg handlar dette omgrepet mykje om ei ukritisk haldning til klubb og supportarklubb og ikkje berre om kor mange effekter ein har på seg. Om ein heng opp eit banner eller lagar eit eige flagg er dette for meg ein motkultur mot fordumminga i supportarmiljøet som juletrekulturen står for der folk berre deltar ukritisk i eit fellesskap nedlessa i effekter samstundes som ein syng oioioi (ref Lillestrøm). Og det sjølvstedige initiativ er vekke..

Så er det sjølvsagt ein realitet for ein så stor klubb som Brann at folk kjøper effekter frå klubben. Noko som ikkje er eit problem i seg sjølv, men viss dei skal dominere heilt ser det dustete ut. Og for meg definerar det ein juletrekultur.

grei

Quote from: "Per82"Brann har relativt lange tradisjonar for at folk lagar flagg og banner lenge før nokon visste kva Ultras var for noko.

Brann har relativt lange tradisjoner for at folk strikker egne Brann-gensere også, uten at det bør være noe argument for at man skal la være å kjøpe drakter. (At det er solgt mellom ti og femten tusen Branndrakter er noe vi - selv de av oss som ikke bruker drakt - bør være både stolte av og fornøyd med. Det sier noe om hvor mye Brann betyr, og det gir klubben penger.)

Og jeg er fullt klar over at det har vært laget endel flagg oppgjennom årene. Jeg har laget flagg selv, men har ingen problemer med å erkjenne at andelen supportere som har drevet med dette er relativt marginal. Husk at den lille kjernen på noen hundre mann som har reist landet rundt de siste 10-20 årene ikke er særlig representativ for Brann-supportere flest. Helt fint at også andre på tribunene kan ha bidra til å lage liv og vise hvem de holder med.

Når det er sagt skal det nevnes at klubben gjerne kunne vært flinkere til å komme opp med flottere supporterutstyr. Men det har da blitt bedre, i mange år var det ikke stort annet å få tak i enn disse bittesmå "Mitt hjerte står i Brann"-flaggene.

Hva som er dummest av "ukritisk" og "ukritisk kritisk" kan forøvrig bli emne for en helt annen diskusjon.

Per82

Tar gjerne ein diskusjon kritisk og ukritisk kritisk :) Kreditt for eit bra uttrykk.

Sjølvsagt er kjernen av supportarar som lagar eigne flagg marginal jamført med talet på tilskodarar som går på stadion. Men som du sikkert forstår utifrå innlegga mine synast eg ingenting vore betre enn at denne delen vart større dei neste åra. Utan at ein må innføre alle andre formar for ultraskultur. Er ingen distinksjon mellom flagg og anglofil-inspirert synging.

I høve til strikkegensre. Overhøyrte ein heimesupportar i Fredrikstad (rundt 35-40år) denne sesongen som hadde fått mora til å strikke ein FFK-genser til seg. Etterpå hadde han stjelt oppskriften frå mora og brent den opp, slik at ingen skulle få ha lik FFK-genser. Juletre?

Chrisstah

QuoteJeg har desverre ikke Brannflagg etter at en pøbel knakk stangen på det jeg hadde.

anmeldte du han?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Roald

Quote from: "Ultra - forever"http://www.ultrasrapid.com/2007-2008/Wacker230907/Wacker230907.html pent "flagghav"

Dette så både koreografert og tåpelig ut.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Baunebob

Det var vel egentlig bare på Hansa det var skikkelig med flagg. Men det så utrolig stilig ut. Samme om det er kjøpeflagg eller hva. Flagg piffer opp utseendet.

Foreslår at det pøses på med enda mer flagg på en evt. gullfest og mot Viking.

grei

Quote from: "Baunebob"Det var vel egentlig bare på Hansa det var skikkelig med flagg. Men det så utrolig stilig ut.

Overhodet ikke enig. Det var jo massevis av flagg på andre tribuner. Synet av Stadion minnet om cupfinalen på Ullevaal i 2004. Har aldri sett Stadion så kokende. Ved tidligere anledninger der man har annonsert flaggdag har det jo knapt vært mulig å merke forskjellen fra en vanlig kamp, men dette var veldig bra.

Baunebob

Var vel gjerne jeg som hadde litt store forventninger da ; )
Men syns det gikk litt langt mellom hvert flagg på de andre tribunene men helt klart bedre enn på en vanlig kamp!

Juve

VAKKERT!! Hele Stadion vaiende i røde og hvite flagg. Håper det blir flaggdag når Brann spiller siste hjemmekamp også, og at enda flere tar med seg flagg. Spillerene fortjener en visuell opplevelse når de skal hylles som seriemestere.

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"For min del, er norske flagg en uting på Stadion.

Eg ikkje fra Norge, eg e fra Bergen.....

Men Brann kan vel bidra til det elendige flagg-utvalget de har, ETT flagg greier de å ha i butikken sin. Makan til fantasi.

Enig i det!

Brann-butikken har jo generellt lousy utvalg..Av skjerfene de har og, ingen av de ville jeg kjøpt, og jeg har lett etter et leeeenge...Der burde de forstått mulighetene, for de er ikke gode på det i Brann..Hvorfor ikke lage de gode gamle skjerfene?Med Brann e`best på, osv...

Northside

Oppfordre til skjerfhav? Få Brann til å senke prisene, få inne seriemesterskjef?

Kunne blitt fett...

Baunebob

Synes det hadde vært fett om litt av frieles million e.l kunne fikset det sånn at hvert sete fikk ett  gullskjerf, gullflagg evt rødt eller noe annet fett.

Blir så utrolig tøft ved innmarsj og scoring osv.

Tifo

Bildene fra kampen ligger nå ute på Bataljonen.

Takker alle som tok i et tak og hjalp oss. Håper også at tifoen falt i smak hos de fleste.

smaalanda

Quote from: "Tifo"Bildene fra kampen ligger nå ute på Bataljonen.

Takker alle som tok i et tak og hjalp oss. Håper også at tifoen falt i smak hos de fleste.

Beste tifo på lang tid! Svært bra utført!
KMO!!!

Kararay

lite minus, man såg ikkje flaggene så godt bak all den vakre blussen... Men men... nydelig!
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Go Up