• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Skjebnesvangre karantener

Started by Brannmus, September 24, 2007, 23:33:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannmus

Martins ettertidskort mot Odd satt han igjen i fare for karantene. Det fikk meg til å tenke litt på status for de tre topplagene med fem runder igjen. Hvor mye kan avgjøres av karantener nå i innspurten?

Viking:
4 gule:
Peter Ijeh
Hannes Sigurdsson

2 gule:
Andre Danielsen
Maurice Ross
---

Stabæk:
4 gule:
Veigar Pall Gunnarsson
Tom Stenvoll

2 gule:
Daniel Nannskog
Alanzinho
Bjørnar Holmvik
Christian Keller
Mike Kjølø
Pontus Segerström
---

Brann:
4 gule:
Martin Andresen

2 gule:
Ramiro Corrales
Erlend Hanstveit
Tijan Jaiteh
Kristjan Sigurdsson
Jan Gunnar Solli
Petter Vaagan Moen
---

Så hva går det an å lese ut av dette?

For meg er et par ting tydelig. Viking ligger tilsynelatende best an, mens Stabæk har det dessiderte verst. Anser Stabæk som den av de tre klubbene med svakest stall, og de kan ikke erstatte typer som Nannskog, Gunnarson og Alanzinho. Forsvinne en av disse, så er det en stor svekkelse.

En annen interessant ting er at Brann er den eneste klubben som ikke har toppscoreren sin i fare for øyeblikket. Stabæk har som nevnt Nannskog/Gunnarson i faresonen, mens Viking kan miste Ijeh.

Ser vi på våre kortsamlere, så mener jeg vi ligger greit an, selv om det er flere enn jeg liker.

Martin Andresen - Med både Hassan og Eirik i form, så kan vi klare oss uten han i en kamp, selv om han vil være viktig i de største oppgjørene i høst.

Ramiro Corrales - Erlend er jo første valg, men betryggende å ha Ramiro i bakkant.

Erlend Hanstveit - Som skrevet: Ramiro har vi i bakkant. Skal mye til at begge får karantene, men da har vi Cato.

Tijan Jaiteh - Selv om Andresen også er ute, så har vi som sagt Hassan og Bakke, i tillegg har både Solli og Vaagan Moen vært sentralt tidligere (ikke at de siste er gode alternativer, men i det minste må de regnes som alternativer)

Kristjan Sigurdsson - Kan ikke erstattes. Uansett om Walde eller Bjørnsson kommer inn, så mister vi mye fart. Alternativet er selvfølgelig Azar som stopper, men da må Robbie være tilbake ellers er det igjen tynt på topp.

Jan Gunnar Solli - Huseklepp er naturlig erstatter

Petter Vaagan Moen - Igjen er det Huseklepp som er naturlig som erstatter.

Alt i alt, så føler jeg at vi ikke ligger så fryktelig dårlig til. Skader, bekymrer meg mer enn kort akkurat nå. *bank i bordet*

Go Up