• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Billetter til bortekamper

Started by krøvel vellevold, September 08, 2007, 09:12:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Dette diskuteres forsåvidt i LSK - Brann-tråden, men jeg syns emnet egentlig hører hjemme i en egen tråd fordi det gjelder mye mer enn den ene kampen:

Nå som det registreres hvem som kjøper billett til bortekamper, burde det bli mulig å lage statistikk over hvem som kjøper billett til flest kamper. Til neste år bør Bataljonen i samarbeid med Brann få til en løsning der de som reiser ofte får forkjøpsrett til bortekamper der man vet at tilbudet ikke vil dekke etterspørselen. Hvis Brann f.eks. får 400 billetter til en kamp,  og man ser at det er 357 som har billett til 7 bortekamper eller mer de siste (f.eks. 12) månedene, så kunne disse 357 få et par dagers forkjøpsrett til den aktuelle kampen. De siste 43 billettene, samt det som måtte være igjen etter at de 357 har forsynt seg, kunne man solgt i Brann-butikken etter først-til-møllen-prinsippet. Eventuelt at de resterende billettene gikk til de som hadde (i dette eksempelet) 6 bortekamper. (Først til møllen for disse hvis den gruppen var på flere enn antall gjenværende billetter).

Dette hadde selvsagt betinget at BBB ikke hadde kunnet begynne salget av TURER før forkjøpssalget, og at kun de med billett kunne melde seg på. Men alternativt kunne man selvsagt satt av 50-100 billetter på forhånd til bussene. Da hadde imidlertid et mindre antall fått forkjøpsrett.  

Poenget er uansett: De som reiser ofte på bortekamp bør belønnes for dette gjennom å ha forkjøpsrett til bortekamper med høy etterspørsel i forhold til tilbudet. Det er for gale at disse skal måtte ta seg fri fra jobben for å stå to timer i kø sammen med folk som aldri har satt sine bein på en bortekamp før.

Dette tiltaket burde også gjelde forkjøpsrett til cupfinaler. Hvis BBB f.eks. får 1000 billetter, burde de fleste av disse gå til dem som både har kjøpt mange bortebilletter siste 12 mnd., har partoutkort på Stadion og er medlem i BBB. For slik det er nå, ville neppe alle BBB-medlemmer med p-kort fått billett til en cupfinale. Og da må man prioritere dem som i tillegg ser mange bortekamper.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Helt enig at man bør vurdere å innføre et lojalitetsprogram. Men man må ikke komme der at hvis man kommer litt på etterskudd vil det være umulig å få billett. De som velger å ta bussen bør f.eks. være sikret billett uansett hvor mange som har forkjøpsrett.

Ellers kan Brann nesten være glad for at de ikke kom til cupfinalen i år. Etter sigende hadde klubben lovet vekk så mange billetter til partoutkort, sponsorer og VIP´er at BBB knapt hadde fått en eneste billett.
Rød makt på Hansa!

Stoffi

Jeg har vært på 4 bortekamper så langt i år, men har kun blitt registrert to ganger da jeg reiste organisert, båt til stavanger og buss til RBK.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

DJ_ADG

De av oss som har planner om å dra te Brugge blir ihvertfall registert;
QuoteClub Brügge - Brann, torsdag 4. oktober: Kamptidspunktet er ikke fastsatt
Billetter må kjøpes på forhånd!
Billetter blir kun solgt i Brannbutikken på Stadion
Mer informasjon kommer når vi mottar billettene.
Kun en billett pr kunde, legitimasjon må fremvises ved kjøp
Det vil IKKE bli solgt billetter til bortesupportere kampdag!
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Northside

Hva er egentlig dette tullet med at legitimasjon fremvises? Skal de vite alt mulig om oss også nå?

Ellers enig med Krøvel. De som reiser på det meste av turer burde fått en forkjøpsrett hvor det er vanskelig å skaffe billett. Det er noe Brann og bataljonen muligens bør få til.

Reserverer bortebillett hos Brann gir du fra deg fullt navn, reiser du med bataljonen og kjøper billett den veien vil også bataljonen ha fullt navn på deg, med mindre du ikke reiser organisert og kun kjøper billett på en eller annen pub hvor Bataljonen selger.

revert

Quote from: "NorthsideFCDH"Hva er egentlig dette tullet med at legitimasjon fremvises? Skal de vite alt mulig om oss også nå?

Ellers enig med Krøvel. De som reiser på det meste av turer burde fått en forkjøpsrett hvor det er vanskelig å skaffe billett. Det er noe Brann og bataljonen muligens bør få til.

Reserverer bortebillett hos Brann gir du fra deg fullt navn, reiser du med bataljonen og kjøper billett den veien vil også bataljonen ha fullt navn på deg, med mindre du ikke reiser organisert og kun kjøper billett på en eller annen pub hvor Bataljonen selger.

Jeg må si jeg er helt enige i dette. I og med at mange lag nå har elektronisk billettsystem så kan jeg ikke skjønne annet enn at dette skal være en smal sak.

Legimitsajon må du etter det jeg har hørt vise sånn at du ikke kan kjøpe flere billetter enn det du har lov til...

Stoffi

Quote from: "NorthsideFCDH"Hva er egentlig dette tullet med at legitimasjon fremvises? Skal de vite alt mulig om oss også nå?

De færreste reiser jo organisert, stort sett er det så få som 5-10% av alle brannsupportere på kampen. De fleste kjøper selv i døren, eller på puben i den aktuelle byen. For å kunne registrere hvem som reiser på bortekamper, må man forandre hele billettsystemet slik at ALLE billetter må registreres på navn når man kjøper de.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Dette hadde virkelig vært noe å få opp ja.
Det hadde blitt et bra og rettferdig fordelingssystem, og da hadde heller ingen hatt noen grunn til å sutre for at de ikke får billett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tore Larsen

Dette med registrering av borteturer på medlemmene er en løsning som vi jobber med i medlemsweben. Da vil Bataljonen ha et bedre arbeidsverktøy ift å belønne de som reiser organisert.
Mvh

Tore

Brann_ruler

Og hvordan skal det løses ift de som arbeider turnus, nordsjøen eller lignende. Hva med medlemmer i bataljonen som ikke bor i bergen. Det vil være mindre interessant å være medlem.

krøvel vellevold

Quote from: "Brann_ruler"Og hvordan skal det løses ift de som arbeider turnus, nordsjøen eller lignende. Hva med medlemmer i bataljonen som ikke bor i bergen. Det vil være mindre interessant å være medlem.
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Såklart fortjener dem som har reist land og strand rundt på Brannkamper å få billett, men det er også en god del som fortjener billett til etterspurte kamper som faller utenom dette systemet ditt, Krøvel. Jeg er helt enig i at folk som er på hver eneste kamp (eller sånn ca), fortjener billett. Men det finnes gode supportere som også kun går på hjemmekamper, f.eks småbarnsforeldre som har støttet klubben i flere tiår, and so on.

Jeg skal ikke drive noen markedskampanje for meg selv, for jeg kan fint se at jeg har skyld i dette helt selv, men jeg har ikke billett til LSK-kampen. Jeg så på Brann.no at det sto (eller iallfall leste jeg det, og leste feil) at det IKKE ville bli websalg på LSK-Brann, så jeg logga meg ikke på brann.no når salget startet. Og så videre. I tillegg er jeg ikke medlem av bataljonen fordi jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal betale via nettbank, det står en veldig klumsete forklaring. Jeg har faktisk alltid trodd at jeg var medlem av bataljonen gjennom min far inntil for noen måneder siden, men jeg spurte han og han sa nei. Smal sak å melde seg inn, men jeg har nå ikke forstått prosedyren. Sakens kjerne er at jeg er idiot, og skaffet meg ikke billett, til tross for at jeg bruker 10-15 000 kroner på brann i året. Jeg prioriterer å komme meg hjem på hjemmekamper, og ikke å reise på bortekamper.

Moralen i det hele er at det uansett vil være folk som føler seg urettferdig behandlet, uansett hvor bra man legger det til rette. Og den personen som mistet "EN" bortekamp for å få forkjøpsrett ville vært i harnisk for at idioten som bor i trondheim som nesten ikke hadde vært på en eneste bortekamp blir prioritert foran han selv.

Northside

Det vil aldri bli helt rettferdig for alle parter. Men ting vil bli mye bedre dersom de som reiser mest får forskjøpsrett fremfor slik det er nå hvor det er fritt frem for alt og alle, sier seg selv det!

Nå snakker vi heller ikke organiserte bussturer, så jeg ser ikke grunnen til å blande inn den biten.

Northside

Quote from: "Nightfox"Såklart fortjener dem som har reist land og strand rundt på Brannkamper å få billett, men det er også en god del som fortjener billett til etterspurte kamper som faller utenom dette systemet ditt, Krøvel. Jeg er helt enig i at folk som er på hver eneste kamp (eller sånn ca), fortjener billett. Men det finnes gode supportere som også kun går på hjemmekamper, f.eks småbarnsforeldre som har støttet klubben i flere tiår, and so on.

Om disse småbarnsforeldrene ikke går på en eneste bortekamp et helt år så klarer de seg fint uten den ene superviktige bortekampen!
At man skal argumentere med at de er minst like gode supportere fordi de reiste mye for 10 år siden holder ikke.

Poenget med registrering av bortesupportere, slik som det snakkes om her, er at det i det minste gjør det litt mer rettferdig enn det er per dags dato.

Men, jeg er enig i at det finnes mange gode supportere som ikke går på bortekamper pga diverse grunner, bare så det er klart.

pissepåengen

så de som ikkje har råd til å betale ca 2000 kr annenhver helg og heller prioriterer "stor kampene" skal ikkje få lov?
Bergen ut av norge!

Marek

Er det så urimelig at de som er på flest bortekamper får førsterett til kamper hvor det er rift om billetter?
Nok et eksempel på at folk vil skumme fløten...
ons Ivar skal hem...

Northside

Quote from: "pissepåengen"så de som ikkje har råd til å betale ca 2000 kr annenhver helg og heller prioriterer "stor kampene" skal ikkje få lov?

Ja! Det er det som er hele poenget!

Hvorfor skal de som kun går på en bortekamp, den beste, kunne stille på lik linje med personer som har vært på alle bortekampene?

Er det ikke litt urettferdig da dersom han som kun går på en bortekamp får billett til den store kampen, mens han som har vært på alle bortekampene og svidd av 10 000- 20 000kr ikke får billett til denne store kampen?

Dessuten så er det ingen her som ikke kan komme seg på 3 bortekamper en sesong pga økonomi.
Har selv komt meg på en haug med kamper som skolegutt og lærling, det handler kun om prioritering.
Dropp en helg på byn og du har plutselig en bortekamp, stort mer "sparing" trenger man ikke.

thesevs

Quote from: "NorthsideFCDH"
Er det ikke litt urettferdig da dersom han som kun går på en bortekamp får billett til den store kampen, mens han som har vært på alle bortekampene og svidd av 10 000- 20 000kr ikke får billett til denne store kampen?

Nei - ikke urettferdig. Du velger frivillig å dra på bortekampene, så hvorfor skal det bli billigere for de som gjør dette ofte kontra de som bare gjør det 1 elller 2 ganger? Og hvem skal holde styr på hvor ofte man drar? Skal Bataljonene holde styr på de mest "lojale" støttespillerne sine, og de "minst lojale" støttespillerne? Skal vi begynne med bonusordning eller? Lurer på hvordan folk tror vi kan ordne dette...

Quote from: "NorthsideFCDH"
Dessuten så er det ingen her som ikke kan komme seg på 3 bortekamper en sesong pga økonomi.
Har selv komt meg på en haug med kamper som skolegutt og lærling, det handler kun om prioritering.
Dropp en helg på byn og du har plutselig en bortekamp, stort mer "sparing" trenger man ikke.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

Quote from: "thesevs"

Selvfølgelig blir det urettferdig..De få som er her inne og sutrer over at de ikke får billetter til slike kamper har skyld i dette selv. Om det nå etter hvert kommer opp et slikt fordelingssystem som nevnt, så vil det fordele billettene på mest rettferdige måte, uten tvil.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler

Og urettferdighet skal man akseptere. Ref diskusjoner om røyking, sitte, visitering, nff osv.

Hvem sutrer egentlig. Jeg har aldri hatt problem med å skaffe billetter til Brannkamper, borte eller hjemme. En kombinasjon av å være tidlig ute, medlemskap i bataljonen eller litt kreativitet er nøkkelen.

Ved å innføre a,b eller c lag i bataljonen ift billetter tror jeg det vil bli tungt å rekruttere nye eller å beholde alle medlemmer.

Brann trenger supportere. Hard core, syngende, familier, de med alle supporter effekter, gamle og unge. Synes denne tonen på forumet angående gode og dårlige supportere blir patetisk. En god supporter heier på brann i tykt og tynt. Noen synger, noen heier, noen banner. noen klapper.

krøvel vellevold

Gi meg en eneste grunn til at alle de som ikke kan eller vil reise på bortekamper ellers i året, skal stille likt i køen med de som reiser på det meste! Klarer folk seg uten bortekampene mot AaFK, Start, Odd og SF, så klarer de seg også uten den ene storkampen som måtte dukke opp. Folk må jo fatte og begripe at det til slike kamper ikke er nok bortebilletter til alle som er medlem i Bataljonen eller alle som har partoutkort! Da bør virkelig de som har reist på mange kamper få en fordel fremfor dem som pleier å se bortekampene fra sofakroken!

Og alle dere som "aldri har anledning" til å reise på bortekamper ellers i året fordi dere ikke får fri, fordi dere er i Nordsjøen, fordi dere ikke har råd, fordi dere er tøffelhelter som lar konemor bestemme at dere ikke får lov, osv.: Hvorfor har dere plutselig full anledning til å reise når det dukker opp en slik storkamp?

At folk velger yrker der de må gå i turnus som hindrer dem fra å gå på kamp, at folk velger å stifte familie og bruke tid og penger på det, at folk velger å bruke lønningsposen på øl, flatskerm, hjemmekinoanlegg, o.l. og derfor ikke har råd, så har de selv valgt det. Alt er en prioritering! Man kan ikke få både i pose og sekk. Prioriterer man jobb eller fest eller familie, så går det gjerne på bekostning av noe annet. Det er ingen menneskerett å få biletter til bortekamper.

Og så til slutt: Hvordan i himmelens navn skal man kunne vite om grunnen til at folk ikke har vært på en eneste bortekamp det siste året, er fordi de ikke gidder, eller om det er fordi de er forhindret fra det? Så kan sikkert noen si at "jammen eg kan bevise at eg har vært i Nordsjøen akkurat de og de helgene", men det er jo ingenting som beviser at du hadde reist på bortekamp om du hadde vært i land! Kanskje du hadde tatt deg en fest på by'n i stedet! Det eneste som beviser en interesse for å dra på bortekamp, er at du reiser på bortekamp!
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"Gi meg en eneste grunn til at alle de som ikke kan eller vil reise på bortekamper ellers i året, skal stille likt i køen med de som reiser på det meste!
QuoteOg alle dere som "aldri har anledning" til å reise på bortekamper ellers i året fordi dere ikke får fri, fordi dere er i Nordsjøen, fordi dere ikke har råd, fordi dere er tøffelhelter som lar konemor bestemme at dere ikke får lov, osv.: Hvorfor har dere plutselig full anledning til å reise når det dukker opp en slik storkamp?

Når det er vanskelig å dra på bortekamp, gidder man ikke risikere masse styr for å reise til Tromsø eller Skien. Det må være verdt alt ekstraarbeidet som f.eks å ta fri fra nordsjøen, få lov av konemor, osv. Man kan da åpenlyst ikke dra hver gang, og må PRIORITERE.

Her svarte jeg kun på Krøvels post for å gi ham noen argumenter imot, har ikke helt gjort meg opp en mening om hva jeg synes om saken enda.

thesevs

Quote from: "krøvel vellevold"Gi meg en eneste grunn til at alle de som ikke kan eller vil reise på bortekamper ellers i året, skal stille likt i køen med de som reiser på det meste! Klarer folk seg uten bortekampene mot AaFK, Start, Odd og SF, så klarer de seg også uten den ene storkampen som måtte dukke opp. Folk må jo fatte og begripe at det til slike kamper ikke er nok bortebilletter til alle som er medlem i Bataljonen eller alle som har partoutkort! Da bør virkelig de som har reist på mange kamper få en fordel fremfor dem som pleier å se bortekampene fra sofakroken!

Er enig i det Brann_ruler sier her. Du kan ikke begynne med A, B eller C-medlemmer i medlemskapet.
Greit med cupfinalen, da skiller man de som har partoutkort og de som ikke har. Men snakker vi om "garantert billett" på bortekamp som følge av at man har reist på alle de andre bortekampene føler jeg blir som partoutkort i partoutkortet.
Da snakker vi bonusordning ala det flysselskapene har - men hvem skal holde styr på hvem som reiser mest på bortekampene?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

dudo

Om man må begynne med differensiering på bortebillettene er det da soleklart at oppmøteandelen er avgjørende? Hvordan ellers skal man gjøre det? Loddtrekning?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Marek

Quote from: "dudo"Om man må begynne med differensiering på bortebillettene er det da soleklart at oppmøteandelen er avgjørende? Hvordan ellers skal man gjøre det? Loddtrekning?

Den som har den mest rørende historien om dårlig økonomi, skiftarbeid og ungepass bør få førsterett på den ENE kampen han har lyst til å se!
ons Ivar skal hem...

dudo

Kanskje man kan opprette en komité man kan søke til? Med to mnds frist men mulighet for hastesaker for medgangssupportere dersom vi er i gullkampen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman

Brann_ruler

Vel Krøvel. Det er en menneskerett å bli likebehandlet. Rettferdighet er en dyd.

Argumentet ditt om at dersom man er forhindret fra å dra regelmessig på kamper, så gjør det ingenting å bli eksludert ved toppoppgjør er håpløst.Llike håpløst som om jeg skulle hevde at dersom man er på alle kamper så gjør det ikke noe å gå glipp av en kamp.

Stoffi

Quote from: "Brann_ruler"Vel Krøvel. Det er en menneskerett å bli likebehandlet. Rettferdighet er en dyd.

Argumentet ditt om at dersom man er forhindret fra å dra regelmessig på kamper, så gjør det ingenting å bli eksludert ved toppoppgjør er håpløst.Llike håpløst som om jeg skulle hevde at dersom man er på alle kamper så gjør det ikke noe å gå glipp av en kamp.

Der har du faktisk et argument mot Krøvel, selv om jeg syns det er absurd.
Når man har vært på mange bortekamper, gjør det jo ingenting at man går glipp av en.....

som sagt, jeg har ikke bestemt meg for hva jeg mener i denne saken.

dudo

Men HVORDAN vil du differensiere da? Om ikke ansiennitet skal gjelde er det evt første mann til møllen eller loddtrekning som er alternativene jeg kan komme på, og begge to er like urettferdig. Da kan man i teorien oppleve at samtlige supportere når vi henter gullet i Tromsø er på bortekamp for første gang.

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"[ Nye rekrutter! De vil gjerne starte med for eksempel en storkamp for å være sikker på å ha det kjekt. Men du vil stenge døren for nye rekrutter, og til slutt har du kun en gjeng på noen hundre faste personer som drar på alle kampene uten at noen nye slipper til.

.

For noe tøys! "Nye rekrutter" har sjansen på bortebilletter til nesten alle bortekamper. Tipper det ikke spiller så mye rolle for dem om deres første bortekamp var VIF - Brann eller LSK - Brann.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Brann_ruler"Vel Krøvel. Det er en menneskerett å bli likebehandlet. Rettferdighet er en dyd.

.

Rettferdighet må da være å belønne dem som bruker mye tid og penger på å følge laget både hjemme og borte! Rettferdighet er ikke å la all verdens gloryhuntere og førstegangsreisende få stikke av med massevis av billetter til en slik kamp, mens de trofaste må sitte hjemme!

Det er slik alle steder i samfunnet at de som er trofaste (f.eks. abonnenter, sesongkort, o.l.) får fordeler og forkjøpsrett.

Og hva med hjemmekampene da? Er det heller ikke rettferdig at de med partoutkort får forkjøpsrett til storkamper i e-cupen?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "thesevs"[ Greit med cupfinalen, da skiller man de som har partoutkort og de som ikke har. Men snakker vi om "garantert billett" på bortekamp som følge av at man har reist på alle de andre bortekampene føler jeg blir som partoutkort i partoutkortet.
Da snakker vi bonusordning ala det flysselskapene har - men hvem skal holde styr på hvem som reiser mest på bortekampene?

Til en cupfinale vil bare en brøkdel av de med partoutkort få billett. Da blir man nødt til å sette andre kriterier i tillegg.

Hvem som skal holde styr på hvem som reiser mest på bortekampene? Man må jo for tiden registrere seg når man kjøper billett til bortekamp, og med et smartkort vil jo den biten bli rimelig grei å holde styr på.
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler

Hvordan i alleverden klarte å tolke det dithen at jeg tenker på gloryhunters og førstereise gutter.

Forøvrig synes jeg det faktisk skulle være rom for at nye supportere skal få oppleve store kamper borte. Så det var egentlig godt de ble nevnt. Rekruttering er viktig både for brann, bataljonen og stemningen.

Hva du legger i gloryhunters vet jeg ikke. Men for min egendel "debuterte" jeg med Brann Varegg. Forøvrig en kamp som endte 9-2. Tror det var i 1982.

Det er unødvendig å legge ord i munnen på folk.

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"

Nye rekrutter! De vil gjerne starte med for eksempel en storkamp for å være sikker på å ha det kjekt. Men du vil stenge døren for nye rekrutter, og til slutt har du kun en gjeng på noen hundre faste personer som drar på alle kampene uten at noen nye slipper til.

Da kan de dra på Enga-Brann...RBK-Brann...
Kom an Stoffi. Det å skaffe billetter til bortekamper er veldig sjeldent et problem, og da regner jeg ikke med Aafk og FFK som storkamper...

SKBMiller

FFK er ikke  et problem. er jo fortsatt billetter.

er vel aafk og lsk da? ellers er det sjelden problemer å få billett om man gidder.

Nightfox

Quote from: "krøvel vellevold"Gi meg en eneste grunn til at alle de som ikke kan eller vil reise på bortekamper ellers i året, skal stille likt i køen med de som reiser på det meste!

Igjen nevner jeg at jeg for lengst har innsett at jeg selv er skyld i at jeg ikke har fått billett til LSK-Brann, og ber om at dette ikke blir oppfattet som syting. Jeg velger her og trekke frem meg selv igjen.

Hva bruker en som reiser på "stort sett alle bortekamper" i året på bortekamper? Vi sier dette forutenom europacup, da det kommer i tillegg. Jeg vil nødig anslå noe, men 30 000 kan ikke være så hakkende gale? Da har man i overkant av 2000 til hver kamp. Enkelte kamper, som Viking - Brann, er veldig mye billigere, og enkelte kamper, som Tromsø - Brann, er noe dyrere.

Personlig har jeg brukt rundt 15000 til å følge Brann det siste året når jeg har bodd i Sandnes, rett sør for Stavanger, hvor jeg utdanner meg til å bli flymekaniker. Men jeg har kun vært på Stabæk - Brann, Viking - Brann og VIF - Brann av bortekamper denne sesongen. Ellers har jeg prioritert hjemmekamper. Jeg har snakket med likesinnede som også har bodd i siddisbyen og reist hjem på hjemmekampene, så jeg er ikke et enetilfelle.

Sakens kjerne er at hvis du har partoutkort på stadion og bor på østlandet eller i bergen får man sykt mye "gratis". Reiseutgiftene pr kamp settes ned betraktlig. Bor man i bergen er man en kjapp biltur eller busstur unna, bor man i oslo tar det minimalt med tid til å komme seg til Strømsgodset - Brann, Lyn - Brann, VIF - Brann, LSK - Brann og Stabæk - Brann. I tillegg er Skien og Fredrikstad også noe man kan kalle i "nærheten".

Blablabla, man kan ikke ta hensyn til alle, jeg forstår det, og jeg vet også at man ikke akkuratt kan flytte på hvor klubber hører hjemme for at det skal bli mer rettferdig. Det er ikke poenget. Poenget er at det finnes supportere som har brukt minst like mye ressurser og minst like mye strev enn nettopp dem som sitter igjen med billett til LSK - Brann.

Du ba om et eksempel, og ja jeg har skyld i det selv, men du fikk eksempelet.

Stoffi

Ansennitet er en annen måte å bestemme hvem som skal få velge billetter. Dette er noe som praktiseres i alle mulige forskjellige organisasjoner og overalt i samfunnet. For eksempel BOB eller arbeidsplassen din.

Når vi eventuelt får cupfinalebilletter en gang, er det vel ingen tvil hvordan disse skal fordeles, håper jeg. Ansennitet og partoutkort!
Denne måten kan jo forøvrig brukes til å avgjøre hvem som får billetter til ettertraktede bortekamper også.

For husk på en ting, det er ikke alle som har ressurser eller anledning til å dra på hver eneste bortekamp, det er ingen normale supportere som kan det, kun de ekstreme. Derfor kan det bli drøyt å avgjøre slike ting basert på hvem som har dratt på flest bortekamper. Og til cupfinalen bør ikke den løsningen engang diskuteres, håper jeg.

Yngve

fisken74

Mtt forslag:

Bataljonen oppretter en nettbutikk for salg av bortebilletter på medlemswebben.
Bllettsalget til alle bortekampene startes før sesongen begynner.
Dersom Bataljonen ikke vet hvor mange billetter som blir tilgjengelig for bortesupportere, selger man minstekvoten direke og oppretter venteliste på de resterende. Nettbutikken opplyser om hvor mange billetter som er ledige evt antall personer på venteliste.

Hansakongen

Quote from: "fisken74"Mtt forslag:

Bataljonen oppretter en nettbutikk for salg av bortebilletter på medlemswebben.
Bllettsalget til alle bortekampene startes før sesongen begynner.
Dersom Bataljonen ikke vet hvor mange billetter som blir tilgjengelig for bortesupportere, selger man minstekvoten direke og oppretter venteliste på de resterende. Nettbutikken opplyser om hvor mange billetter som er ledige evt antall personer på venteliste.

Greit forslag dette, men for all del nå tror jeg du tar litt hardt i når du sier at man skal legge borteturbillettene ut for slag i kanskje jan,feb, mars mnd. men hvordan skal man da vite om ting forandrer seg dratisk underveis da? NFF er jo eksperter på og flytte kamper om til både lørdagskamper, søndagskamp/seinkamp søndag kveld og mandag? Vil nå si at det er ikke alle som reiser med BBB bussen f.eks til oslo og tar bussen tilbake til bergen etter kamp? De fleste tar nok flyet tilbake, slik at man får seg en natt søvn i sengen sin framfor 2 netter søvn i et trangt buss sete. Hvilken rettningsliner skal det være på den ventelisten evt. at man skal få svar på om du får billett eller ikke bare timer før avreise tilkampen og du har vært på venteliste siden kanskje f.eks mars mnd og kampen går i oktober mnd?? som sakt mye kan ha skjedd i tidrommet, og evt hva skal fristen være før du avbestiller den turen du evt har fått billtter til... Vil nå nesten kalle det og spille russisk rullett vist man skal tenke på kamper i et tidsperspekttiv fra noen mnd til kanskje opptill 10 mnd fram i tid

Nightfox

Fiskens forslag vil bare føre til at folk kjøper billetter til kun de ettertraktede kampene for at folk skal "i alle fall" ikke havne i trøbbel. Så kommer diskusjonen på ny, bare fra en som har reist på mange bortekamper og som mistet sin sjangs til å få billett..

monzilla

Jeg følger ikke tankerekken til de som sier at de ikke kan reise pga økonomi og andre årsaker. So what om dere ikke kan reise? Vil dere ha kred for å ha lyst å reise, men ikke gjør det? Ser ikke helt poenget deres. Selvsagt bør de som reiser mest få forkjøpsrett på billetter. Blir det samme som patourkort, de som har patourkort får forkjøpsrett til enkelte kamper (cup osv). Er det og urettferdig? Tenk på alle de stakkarsene som ikke har råd eller anledning til å kjøpe patourkort? Syntes så synd på de at jeg har lyst å grine!

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"Ansennitet er en annen måte å bestemme hvem som skal få velge billetter. Dette er noe som praktiseres i alle mulige forskjellige organisasjoner og overalt i samfunnet. For eksempel BOB eller arbeidsplassen din.

.

Så hvordan skal du DA få inn disse "nye rekruttene" vil ha på de store kampene?

Jeg har et forslag:

Brann får f.eks. 400 billetter til en kamp det garantert vil bli rift om billettene. Da kan man si at 75% av billettene skal øremerkes dem som har kjøpt mange bortebilletter siste 12 måneder. Dette er altså 300 billetter.

1) Hvis det da f.eks. er 250 som har minimum 6 billetter og 350 (altså for mange) som har minimum 5 billetter, så vil det være de 250 med 6 billetter som får forkjøpsrett først. Disse får forkjøpsrett to dager.

2) Når disse 250 har hatt muligheten i to dager, så kunne de siste 50 (av 300) øremerket til forkjøpsrett OG det som måtte være igjen etter at de 250 har forsynt seg, gå til de 100 som bare hadde 5 billetter kjøpt siste 12 måneder. Hvis det f.eks. dreier seg om 70 billetter, så blir det "først til møllen" for disse 100. Disse får forkjøpsrett den tredje og den fjerde dagen.

3) Til slutt vil det være de siste 100
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"Ansennitet er en annen måte å bestemme hvem som skal få velge billetter. Dette er noe som praktiseres i alle mulige forskjellige organisasjoner og overalt i samfunnet. For eksempel BOB eller arbeidsplassen din.

.

Jeg har et forslag:

Brann får f.eks. 400 billetter til en kamp det garantert vil bli rift om billettene. Da kan man si at 75% av billettene skal øremerkes dem som har kjøpt mange bortebilletter siste 12 måneder. Dette er altså 300 billetter.

Ingen dum ide. Da får alle sjansen til å dra på bortetur.

Men hva med den første kampen i sesongen? Eller den andre? Det blir jo litt absurd å dra med bortekamper fra forrige sesong, selv om Krøvel kanskje her er uenig pga sitt høye antall bortekamper på rad. ;)
Uansett er det sjelden stor rift om bortebilletter tidlig i sesongen.

krøvel vellevold

.

Jeg har et forslag:

Men hva med den første kampen i sesongen? Eller den andre? Det blir jo litt absurd å dra med bortekamper fra forrige sesong, selv om Krøvel kanskje her er uenig pga sitt høye antall bortekamper på rad. ;)

Jeg snakker om siste 12 måneder. Ellers blir det jo umulig å skille. Hvis alle starter på 0 i første kamp; hvordan skal man rangere da?
Legg ned hele klubben!

Stoffi

.

Jeg har et forslag:

Jeg snakker om siste 12 måneder. Ellers blir det jo umulig å skille. Hvis alle starter på 0 i første kamp; hvordan skal man rangere da?

Ja, det er vel ikke så dumt det. I så fall bør alle starte på null på det tidspunktet dette innføres, siden langt i fra alle som reiser på bortetur nå blir registrert med det nåværende systemet.

Go Up