• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

LSK-BRANN

Started by Anduro, August 17, 2007, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Anduro

Hvordan kan ett lag i tippeligaen ødelegge en kamp på denne måten???
Brann får 730! billetter til kampen 30.9!!!!

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2933439.ece

Følte jeg ble fysisk dårlig når jeg leste dette her!
-----
Rød makt, Brann for alltid!

Falkman

gaaserud

illestrøm SK!

Nixon

Vi gjør akkurat det samme med andre lag.
Vi kan ønske, men ikke kreve spesialbehandling.
Rød makt på Hansa!

Nixon

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1291022.ece

Bataljonen kommer til å prioritere sine medlemmer. Men kommer BBB til å få tilgang på alle de 730 billettene?
Rød makt på Hansa!

Super Hasund

La Folket Synge

*Feltz*

Klaus_Brann

Når slippes de billettene??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Nå må folk kutte ut idiotien og tenke seg litt om her!

Vi har fått mer enn de 5% vi har krav på! Og i og med at det er en slags seriefinale det er snakk om her, så forventer LSK å selge ut de resterende 95% til egne tilhengere. Det er AKKURAT det samme som vi selv hadde gjort! Også RBK kunne helt sikkert solgt mer enn de 900 de hadde krav på til seriefinalen på Stadion i fjor, men de fikk selvsagt ikke flere enn de hadde krav på for det!

Kan noen forklare meg seriøst hvorfor i himmelens navn LSK skulle prioitere bortelagets tilhengere fremfor sine egne?
Legg ned hele klubben!

grei

En "artig" bieffekt av dette er jo at det sannsynligvis blir mer lyd fra Brannfansen her enn i disse andre østlandskampene der et ubegrenset antall bergenske barnefamilier og ferietilhengere har fått vanne ut stemningen med klappefetisjen sin.

olebrann3

det egentlig ikke stygt gjort av de siden de holder reglene, men når de vanligvis gir vekk en hel tribune burde de gjøre det altid... ender vell bare med flere brann supportere på vanlige tribuner... Stemmer for at vi slår tilbake med samme mynt neste gang det er en viktig kamp mellom brann og lsk på stadion

dudo

Det er vel heller "hevn" fra deres side i så tilfelle etter at vi forlangte forhåndsbetaling for alle billettene til 16. mai-kampen for to år siden(?). Det skulle da bare mangle at de tenker på seg selv først.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: "olebrann3"det egentlig ikke stygt gjort av de siden de holder reglene, men når de vanligvis gir vekk en hel tribune burde de gjøre det altid... ender vell bare med flere brann supportere på vanlige tribuner... Stemmer for at vi slår tilbake med samme mynt neste gang det er en viktig kamp mellom brann og lsk på stadion

Slå tilbake med at LSK kun får de 5% de har krav på? Dvs. 900 billetter, selv om de neppe kommer mer enn 500? De blir sikkert redde hvis vi truer med å svare med samme mynt, ja...
Legg ned hele klubben!

klysa

Visst Bataljonen får samtlige billetter er jo det en skandale.

olebrann3

koff ska ikke bataljonen få alle, det som er supporter gruppen

klysa

Quote from: "olebrann3"koff ska ikke bataljonen få alle, det som er supporter gruppen

Seriøst? Så alle som ikke er medlem av Bataljonen er ikke supportere?

Super Hasund

Quote from: "olebrann3"koff ska ikke bataljonen få alle, det som er supporter gruppen

Isje det brann ...altså klubben som får disse billettene?
Eller får bataljonen de rett i posten ifra lsk?
La Folket Synge

*Feltz*

Nixon

Quote from: "Super Hasund"---------Hør ka denne dusten sier. Trofaste supportere?? Hallo som kun vil møte opp på denne spesielle kampen. Kor e de henne i de vanlige kampene då? Det vanlige e at borte supporterene (som denne anners riiber forklarer) får hele tribunen!,siden disse trofaste supporterene isje klarer å møte opp.
Dummeste eg har hørt på lenge!!!

Akkurat slik vi hadde det, og tildels har det fortsatt, på 16. mai kamper og mot Rosenborg. Så da mener du at Brann burde gitt vekk flere billetter til slike kamper?
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Quote from: "klysa"Visst Bataljonen får samtlige billetter er jo det en skandale.

???
Du mener at de som ikke er medlem av supporterklubben, skal stille på lik linje?
Kanskje folk endelig ser et poeng med å være medlem nå...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "klysa"Visst Bataljonen får samtlige billetter er jo det en skandale.

???
Du mener at de som ikke er medlem av supporterklubben, skal stille på lik linje?

En stor del av jobben til en supporterklubb er jo akkurat å arrangere supporterenes borteturer! Meld deg inn Klysa..
Tiocfaidh ár lá

paf

Tja. Hadde det ikke vært for supporterklubbene hadde vi fortsatt hatt de gamle reglene som ga bortelaget rett til 30 billetter. Brann ønsker nok noen billetter til sine partnere, men etter mitt syn bør flesteparten av disse billettene distribueres gjennom Bataljonen og til Bataljonens medlemmer.

Super Hasund

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Super Hasund"---------Hør ka denne dusten sier. Trofaste supportere?? Hallo som kun vil møte opp på denne spesielle kampen. Kor e de henne i de vanlige kampene då? Det vanlige e at borte supporterene (som denne anners riiber forklarer) får hele tribunen!,siden disse trofaste supporterene isje klarer å møte opp.
Dummeste eg har hørt på lenge!!!

Akkurat slik vi hadde det, og tildels har det fortsatt, på 16. mai kamper og mot Rosenborg. Så da mener du at Brann burde gitt vekk flere billetter til slike kamper?

Hæ? Ka du mener  må du nesten tegne for meg.

Eg kicker på kun en ting. Isje det at vi får mindre billetter men at an trehønsen kaller disse kanari folkene for trofaste. E sjeldent man ser åråsen utsolgt. De kalles gold diggers.
Vi har mange sånne på stadion vi og. Verste sort av supporter.
Blir kvalm a sånne.
La Folket Synge

*Feltz*

paf

Quote from: "Super Hasund"
Hæ? Ka du mener  må du nesten tegne for meg.

Eg kicker på kun en ting. Isje det at vi får mindre billetter men at an trehønsen kaller disse kanari folkene for trofaste. E sjeldent man ser åråsen utsolgt. De kalles gold diggers.
Vi har mange sånne på stadion vi og. Verste sort av supporter.
Blir kvalm a sånne.

Frem til i fjor var det Rosenborg-kampen, 16. mai-kampen og eventuelt åpningskampen som sto i fare for å bli utsolgt på Brann Stadion. Likevel valgte Brann å prioritere de "trofaste" som bare kom på disse kampene fremfor bortesupportere når det gjaldt hvordan billetter skulle fordeles. Lillestrøm har for øvrig et snitt på 9.041 med en kapasitet på i underkant av 12.000. At de forventer 3.000 ekstra på denne kampen er det da ikke noe å si på.

Sliter for øvrig litt med rettskrivningen din. Det er ikke bare-bare å lese når det er så mye skrivefeil.

Nixon

Quote from: "Super Hasund"Hæ? Ka du mener  må du nesten tegne for meg.

Viser til paf sin utfyllende forklaring over!

Quote from: "Super Hasund"Eg kicker på kun en ting. Isje det at vi får mindre billetter.

Du gjorde vel forsåvidt det. Men vi er vel uansett enige om at Brann skal gi f.eks. Rosenborgsupporterne flere billetter fordi vi har så mange golddiggere blant våre egne supportere...
Rød makt på Hansa!

Nixon

En ting som kommer til å skape problemer er at billettene ikke kommer til å bli lagt ut for åpent salg. LSK lukker salget og man må ha partoutkort eller være medlem av klubben eller Kanarifansen for å i det hele tatt få kjøpt billett. Disse vil få kjøpe inntil fem billetter hver. Så Brannsupportere som ikke er medlem av Bataljonen kommer til å slite med å få sett kampen live.
Rød makt på Hansa!

Bombefar

Quote from: "Nixon"En ting som kommer til å skape problemer er at billettene ikke kommer til å bli lagt ut for åpent salg. LSK lukker salget og man må ha partoutkort eller være medlem av klubben eller Kanarifansen for å i det hele tatt få kjøpt billett. Disse vil få kjøpe inntil fem billetter hver. Så Brannsupportere som ikke er medlem av Bataljonen kommer til å slite med å få sett kampen live.

Kan jo minnes scenarioet fra cupfinalen mot Lyn da Bastionen "plutselig" fikk hundrevis av nye medlemmer med postnummer i Bergen.

Nixon

Quote from: "Bombefar"Kan jo minnes scenarioet fra cupfinalen mot Lyn da Bastionen "plutselig" fikk hundrevis av nye medlemmer med postnummer i Bergen.

Da er det bare å begynne å melde seg inn!
LSK starter salget 30. august.
Rød makt på Hansa!

steinbygger

Quote from: "vebo"

???

En stor del av jobben til en supporterklubb er jo akkurat å arrangere supporterenes borteturer! Meld deg inn Klysa..

På en måte er jeg enig i at Bataljonen skal ha mesteparten av bilettene, men som andre er inne på så er ikke det likhetstegn å være medlem i bataljonen og være "die-hard" supporter. Jeg er medlem i Brann og ikke i bataljonen, kan ikke forstå at det da skal bety at det er vanskeligere for meg å få billett enn for andre som lever og ånder for laget og byen.

Bombefar

Quote from: "steinbygger"

???

På en måte er jeg enig i at Bataljonen skal ha mesteparten av bilettene, men som andre er inne på så er ikke det likhetstegn å være medlem i bataljonen og være "die-hard" supporter. Jeg er medlem i Brann og ikke i bataljonen, kan ikke forstå at det da skal bety at det er vanskeligere for meg å få billett enn for andre som lever og ånder for laget og byen.

Jeg var medlem av bataljonen i noen år, men har i år meldt meg ut. Så rett og slett ikke poenget. Det var ikke akkurat mange fordeler å hente. Dessuten er ikke bussturer på 10 timer med drita fulle fjortiser noe for meg. Fikk helt avsmak på bussturer etter Lyn kampen i fjor. Etter det har jeg bare reist privat.

Når det er sagt kan det jo hende bataljonen ønsker å forbedre tilbudet til medlemmene sine, og folk vil kanskje melde seg inn hvis de ser fruktene av et medlemskap sitt. Som f.eks. billetter på "eksklusive" borteturer

Redigert: skriveleif

Klaus_Brann

Quote from: "steinbygger"

???

Medlem i Brann??

jako

At Bataljonen skal ha krav på disse billettene er helt latterlig. Husker fra kampen på Lerkendal hvor vi måtte ens ærend ned til sentrum forå få tak i billetter til kampen. I motsetning til forrige gang hvor du bare kunne kjøpe de på Lerkendal eller via heia bortelaget.

Hva med de som bor på østlandet? Skal de være nødt å melde seg inn i Bataljonen bare for å få billetter? Snart blir det vel sånn at alle som skal se Brann i det hele tatt skal bli nødt til å melde seg inn i den fordømte supporteklubben. Dere bør innordne dere til resten av samfunnet fremfor å gjøre seg spesiel bare fordi man har et plastkort det står supporter på. Fordeler av å være med i Bataljonen? Er ikke billige pakketurer godt nok?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

grei

Quote from: "jako"
Hva med de som bor på østlandet?

Nixon

Quote from: "jako"Dere bør innordne dere til resten av samfunnet fremfor å gjøre seg spesiel bare fordi man har et plastkort det står supporter på.

Nå er det vel slik mange i resten av samfunnet gjør det. Både her i Norge og i f.eks. England.
Rød makt på Hansa!

Stoffi

Quote from: "klysa"

Seriøst? Så alle som ikke er medlem av Bataljonen er ikke supportere?

Bataljonen er brannsupporternes offisielle organisasjon, det er naturlig at de får tilgang på alle billettene, selv om jeg syns det er litt dumt. Hvordan skal man ellers gjøre det? først til møllen? Det blir jo bare tull, da er det bedre å gi billettene til folk man vet er supportere og som betaler litt ekstra for å være registrert brannsupporter.
Mange har klaget på for få goder ved å være medlem i bataljonen, vel, her er en gode, man får billetter på kamper som dette. Det er dumt for alle som ikke er medlem, men dere har skreket etter fordeler ved å være medlem og sagt det er så liten vits.
Py! Ikke kom og klag når vi nå får noen fordeler.

Men jeg lurer voldsomt på hvordan bataljonen skal fordele billettene. Jeg tenker å reise privat, funker det da å kjøpe på puben i den aktuelle bygden som vanlig?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Jaja, kanarifuglene er da optimister, ingen kan ta fra dem det...
De skal jo først spille borte mot både Stabæk og Viking, og kan meget vel befinne seg på 4.plass når denne kampen skal spilles.

På sine siste tre hjemmekamper i serien har de hatt 8045, 6543 og 7499 tilskuere (kapasitet cirka 11.600).

Kruxleiven

Quote from: "grei"En "artig" bieffekt av dette er jo at det sannsynligvis blir mer lyd fra Brannfansen her enn i disse andre østlandskampene der et ubegrenset antall bergenske barnefamilier og ferietilhengere har fått vanne ut stemningen med klappefetisjen sin.

For første gang er jeg dønn enig med deg. Dette er bare av det gode. De syngende fans bør prioriteres først. Og det blir de også her.

klysa

Såklart skal Bataljonen ha en god del av billettene, men att de skal være i besittelse av samtlige blir feil. Folk som har feks parurkort og følger laget tett burde jo også ha muliget til billetter, blir litt for enkelt å være på stadion en gang i blant og så melder en seg inn i bataljonen og nærmest får første retten på allt. Og med tanke på att det er smikk fullt på hver kamp, så utgjør  ikke Bataljonen den største grupperingen. Burde vært slik att medlemmer og parturkort innehavere fikk første rett og deretter åpent salg. Om en er medlem eller ikke medlem i så er man værken større eller mindre supporter av den grunn.

Nixon

Quote from: "Stoffi"Men jeg lurer voldsomt på hvordan bataljonen skal fordele billettene. Jeg tenker å reise privat, funker det da å kjøpe på puben i den aktuelle bygden som vanlig?

Det er nok ikke noen billetter igjen når vi kommer til kampdagen. Det er nesten bombesikkert!

Fordelingen er et godt spørsmål. Alle som reiser organisert er selvsagt sikret billett som vanlig. Og så det "først til møllen" skal vi tro Henk i Nettavisen. Betyr det salg i Brannbutikken/Fotballpuben?

Kanskje BBB skulle brukt medlemsregisteret sitt? Vi kom jo ikke til cupfinalen...;)
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Quote from: "jako"At Bataljonen skal ha krav på disse billettene er helt latterlig. Husker fra kampen på Lerkendal hvor vi måtte ens ærend ned til sentrum forå få tak i billetter til kampen. I motsetning til forrige gang hvor du bare kunne kjøpe de på Lerkendal eller via heia bortelaget.

Hva med de som bor på østlandet? Skal de være nødt å melde seg inn i Bataljonen bare for å få billetter? Snart blir det vel sånn at alle som skal se Brann i det hele tatt skal bli nødt til å melde seg inn i den fordømte supporteklubben. Dere bør innordne dere til resten av samfunnet fremfor å gjøre seg spesiel bare fordi man har et plastkort det står supporter på. Fordeler av å være med i Bataljonen? Er ikke billige pakketurer godt nok?

Ja, det er helt latterlig at de som reiser landet rundt for å støtte Brann skal ha førsterett på disse...

Rochdale

Reiser organisert, hva i h.......... er organisert? Dra dritafull fra Fotballpuben "midt på natten" høres ikke så gjevla organisert ut, spør du meg. På tide at Bataljonen arrangerer noen skikkelige organiserte borteturer, så kanskje "voksne folk" blir med.
quot;Kan ikke forvente å slå Molde hjemme".
Kjell Tennfjord.

Klaus_Brann

Quote from: "Rochdale"Reiser organisert, hva i h.......... er organisert? Dra dritafull fra Fotballpuben "midt på natten" høres ikke så gjevla organisert ut, spør du meg. På tide at Bataljonen arrangerer noen skikkelige organiserte borteturer, så kanskje "voksne folk" blir med.

Hvis det er meg du sikter til så har ikke jeg sagt at det er noen fine turer..Men de reiser nå på en del turer og støtter Brann..Det gjør jeg også, men da gjerne privat, er også medlem i Bataljonen..Turen til Stavanger gikk fint an å reise organisert på uten å bli plaget av kjempedrita folk for de som ikke liker det.
Det skulle blitt satset mer på å fylle opp en "edru-buss" også..

JørnAE

jako

Quote from: "grei"

Vel da har du i all fall lagt presset over på dere selv. Mer lyd ja? Det var jo fantastisk bra lyd fra det buret dere hadde på SS.

Dessuten har jo jeg selv sett kvaliteten på en del av disse som reiser på borteturene. På kampene i Trondheim er det som regel studentene som står for stemningen. Gjengen fra Bergen er jo som regel så daudrukken hadde knapt klarer å få med seg det som skjer. Jeg mistenker de fleste reiser primært av sosiale grunner fremfor å støtte laget.

Billetten bør gå gjennom vanlige kanaler og ikke gjennom supportklubber med knappe 2000 medlemmer.
-Brian Labone

Super Hasund

Det eg synes e rart.. det e at klanen får alltid hele tribunen på åråsen.
Koffor de å isje oss?
La Folket Synge

*Feltz*

Super Hasund

Men en ting e sikkert. Med eller uten meg så bør det være et helvetes leven mot lsk. De som får billett bør gjøre seg fortjent te det
La Folket Synge

*Feltz*

krøvel vellevold

Quote from: "jako"[  På kampene i Trondheim er det som regel studentene som står for stemningen. Gjengen fra Bergen er jo som regel så daudrukken hadde knapt klarer å få med seg det som skjer. Jeg mistenker de fleste reiser primært av sosiale grunner fremfor å støtte laget.
.
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Stoffi"Men jeg lurer voldsomt på hvordan bataljonen skal fordele billettene. Jeg tenker å reise privat, funker det da å kjøpe på puben i den aktuelle bygden som vanlig?

Det er nok ikke noen billetter igjen når vi kommer til kampdagen. Det er nesten bombesikkert!

Fordelingen er et godt spørsmål. Alle som reiser organisert er selvsagt sikret billett som vanlig. Og så det "først til møllen" skal vi tro Henk i Nettavisen. Betyr det salg i Brannbutikken/Fotballpuben?

Kanskje BBB skulle brukt medlemsregisteret sitt? Vi kom jo ikke til cupfinalen...;)

Det kan vel ikke være mer enn 50-60 stk i en buss som reiser organisert på denne kampen, dermed er det 650 billetter igjen.

Dette er den eneste måten Brann kan fordele billettene, de fleste i Bataljonen har partoutkort og de er registrert Brannsupporter. Mange i bataljonen drar land og strand, selv har jeg vært på 2 organiserte og 2-3 private turer denne sesongen.
Jeg er heller ingen fan av bussen av forskjellige grunner, men båten gikk fint og kjapt.
Jeg er selvfølgelig medlem i bataljonen, og sågar et aktivt medlem som har vært med på festspillkonserter og innspillinger. Kjenner ikke "gjengen" på bussen.
Hvorfor skal Nils Nilsen som ikke er med i bataljonen fordi han ikke gidder, som kanskje har vært på 1-2 borteturer i år uorganisert og som IKKE står på bataljonsfeltet, få billett før meg til en slik kamp? Hva slags garanti har man for at Nils Nilsen synger på kamp? Hva slags garanti har man for at Nils Nilsen pleier å gå på stadion i det hele tatt?

Jeg betaler faktisk EKSTRA for å tilgang på slike billetter, jeg er en bankers sangfugl på hver kamp, og ikke minst, jeg er registrert brannsupporter og med i en offisiell supporterorganisasjon.

Meld dere inn for faen! Hvis ikke, syns jeg ikke det spor synd på dere hvis dere må bli hjemme og se kampen hjemme.

Man er ikke nødt å reise organisert bare fordi man er medlem i bataljonen. Meld dere inn, og gjør noe med bussturene hvis dere vil forandre på noe, jeg støtter gjerne.

grei

Vel da har du i all fall lagt presset over på dere selv. Mer lyd ja? Det var jo fantastisk bra lyd fra det buret dere hadde på SS.

"Dere selv"? Du snakker til meg om Store stå? Rimelig skivebom, for der har jeg ikke vært siden 90-tallet. Ikke har jeg vært medlem av supporterklubben heller, men det hindrer meg ikke i å innse at det kan være fornuftig å la de distribuere denne typen billetter. Det er lov å forsøke å tenke utfra annet enn sin egen snevre situasjon.

Det virker egentlig ikke som du kjenner noe særlig til forholdene på Stadion, for her er det stort sett Hansatribunen som står for stemningen. Og det er rimelig bra lyd herfra til tider. Det er åpenbart først og fremst folkene som befinner seg på den tribunen som er best skikket til å representere Brann borte på en noenlunde anstendig måte. Men i stedet så dukker det opp horder av familier og folk som plutselig skal være Brannfan for nå er de jo så gode og greier, og vips, så har du en smekkfull tribune av "Brannsupportere" der en tredjedel ikke kan sangene, den andre tredjedelen ikke er interessert i å synge, og de resterende som kommer over fjellet enten gir opp å synge, eller er for fulle. En absurd blanding folk som tross å være et par tusen i tallet ikke har stort mer verbal slagkraft enn en gjennomsnittelig Adecco-supportergjeng. Pinlig.

Den greieste hadde vel vært å latt Brann distribuere billettene til partoutkortholdere. Men dette ville vel ført til ytterligere ramaskrik fra de utflyttede siden de gjerne ikke har funnet noen grunn til å investere noen tusen i partoutkort.

Stoffi

Med den uttalelsen, viser du at du ikke har for mye å fare med her. Ta min "gjeng" som eksempel. INGEN av oss sto på SS i fjor.
Tydelig at du ikke står sentralt på Hansa....

jako

Ordningen fungerte helt greit før da alle kunne skaffe billett til seg selv gjennom de som skulle arrangere det. Og så skulle liksom Bataljoenen ta på seg ansvaret i stedet, og alle måte ned til by'n og stille seg i kø. Totalt unødvendig.

At jeg ikke kjenner forholdone på Stadion? Hva er det for toskeskap? Bataljonen hadde da vitterlig et eget bur i 2005 på SS. Elendig stemning forøvrig.

Jeg er fullstendig i mot at et en liten enkeltgruppe skal ha særrettigheter ovenfor tilgang til billetter. Det er ikke rettferdig.
-Brian Labone

Klaus_Brann

Quote from: "grei"

Dessuten har jo jeg selv sett kvaliteten på en del av disse som reiser på borteturene. På kampene i Trondheim er det som regel studentene som står for stemningen. Gjengen fra Bergen er jo som regel så daudrukken hadde knapt klarer å få med seg det som skjer. Jeg mistenker de fleste reiser primært av sosiale grunner fremfor å støtte laget.

Billetten bør gå gjennom vanlige kanaler og ikke gjennom supportklubber med knappe 2000 medlemmer.

"Gjengen fra Bergen"?Da regner jeg med du tenker på de som tar bussen som teller 50 stk eller noe slikt. Det er nok et par til som reiser fra Bergen, og som IKKE er daudrukken. Hvis du videre snakker om bussgjengen så er det godt mulig at du har delvis rett, men jeg nekter å gå med på at så og si alle som reiser fra Bergen, reiser primært av sosiale grunner, og tar det Brann spiller som en bonus.

Det virker heller som du er snurt for at du ikke stiller på lik linje med oss som er medlem i Bataljonen, og av den grunn kommer med masse bullshit for å få de som er med i Bataljonen til å se ut som en kompisgjeng som drar kun pga. fyll og moro.
Lavmål.

Go Up