• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Takk, Hardball.

Started by Stoffi, August 02, 2007, 09:28:06 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

http://www.bt.no/forbruker/article391275.ece
QuoteI tillegg har Brann god hjelp av Hardball, spillerinvestorgruppen der noen av bidragsyterne er gode for milliarder.

- Hardball har hatt tett på 30 millioner kroner i utlegg på våre spillere, inkludert de pengene de har reinvestert. Det er en del av velstandsutviklingen det også, sier Marthinsen.



Midt i den hete Mjelde-debatten, ble det hevdet at Hardball gjør dette for pengene sin selv, og at de vil tjene penger på å støtte Brann, og også ha innflytelse på Brann sine valg.

Hardball har altså gått 30 millioner i minus ved å støtte Brann, det er imponerende. Jeg tror Bergens rike onkler har sett at nå har vi en skikkelig ledelse som vet hvordan de skal bruke penger(dette bør du lese, Harry Herstad), og dermed sitter pengene løst. Disse onklene er brannsupportere, og vil bidra med det de kan.
All honnør til Hardball, de gjør meg faktisk litt stolt. Ingenting krever de tilbake fra Brann, de har ikke innflytelse på beslutninger innad i klubben, de er rett og slett slik som deg og meg, med hjertet i Brann.

Selvfølgelig skulle jeg helst sett at Brann eide alle spillere selv, men når vi ikke kan det, så er jeg glad for at Hardball er på banen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

hansagutt1

Quote from: "Stoffi"http://www.bt.no/forbruker/article391275.ece
QuoteI tillegg har Brann god hjelp av Hardball, spillerinvestorgruppen der noen av bidragsyterne er gode for milliarder.

- Hardball har hatt tett på 30 millioner kroner i utlegg på våre spillere, inkludert de pengene de har reinvestert. Det er en del av velstandsutviklingen det også, sier Marthinsen.



Midt i den hete Mjelde-debatten, ble det hevdet at Hardball gjør dette for pengene sin selv, og at de vil tjene penger på å støtte Brann, og også ha innflytelse på Brann sine valg.

Hardball har altså gått 30 millioner i minus ved å støtte Brann, det er imponerende. Jeg tror Bergens rike onkler har sett at nå har vi en skikkelig ledelse som vet hvordan de skal bruke penger(dette bør du lese, Harry Herstad), og dermed sitter pengene løst. Disse onklene er brannsupportere, og vil bidra med det de kan.
All honnør til Hardball, de gjør meg faktisk litt stolt. Ingenting krever de tilbake fra Brann, de har ikke innflytelse på beslutninger innad i klubben, de er rett og slett slik som deg og meg, med hjertet i Brann.

Selvfølgelig skulle jeg helst sett at Brann eide alle spillere selv, men når vi ikke kan det, så er jeg glad for at Hardball er på banen.

xTaTic

Quote from: "Stoffi"http://www.bt.no/forbruker/article391275.ece
QuoteI tillegg har Brann god hjelp av Hardball, spillerinvestorgruppen der noen av bidragsyterne er gode for milliarder.

- Hardball har hatt tett på 30 millioner kroner i utlegg på våre spillere, inkludert de pengene de har reinvestert. Det er en del av velstandsutviklingen det også, sier Marthinsen.



Midt i den hete Mjelde-debatten, ble det hevdet at Hardball gjør dette for pengene sin selv, og at de vil tjene penger på å støtte Brann, og også ha innflytelse på Brann sine valg.

Hardball har altså gått 30 millioner i minus ved å støtte Brann, det er imponerende. Jeg tror Bergens rike onkler har sett at nå har vi en skikkelig ledelse som vet hvordan de skal bruke penger(dette bør du lese, Harry Herstad), og dermed sitter pengene løst. Disse onklene er brannsupportere, og vil bidra med det de kan.
All honnør til Hardball, de gjør meg faktisk litt stolt. Ingenting krever de tilbake fra Brann, de har ikke innflytelse på beslutninger innad i klubben, de er rett og slett slik som deg og meg, med hjertet i Brann.

Selvfølgelig skulle jeg helst sett at Brann eide alle spillere selv, men når vi ikke kan det, så er jeg glad for at Hardball er på banen.


30mill i minus har de vel ikke gått. Da må de jo allerede ha avskrevet verdien på spillerne som er hentet.

Men selvfølgelig fortjener det en hyllest for den støtten de har kommet med til Brann!

Stoffi

Hvilke spillere har vi nå som er kjøpt av Hardball?

Andresen er en, men han stikker pga det sportslige apparetet. Null penger for ham.
Bakke? Betalte Hardball sign of fee?
Hvem andre? Jeg husker ikke akkurat nå.



I dette øyeblikk er Hardball 30 millioner i minus, det kan selvfølgelig forandre seg, men for en liten stund siden var de ute og sa at de hadde nye penger klar til Brann. Hvis de er ute etter profitt som du sier, hvorfor pøse mer penger inn i en bedrift som lar spillerne gå gratis, og når de allerede er sterkt i minus?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nesten

eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Christian

Det står at de har hatt utlegg på nær 30 millioner - inkludert det de har reinvestert. Altså reinvestering av penger de har fått tilbake etter tidligere gevinst. Det står ingenting om hva de satt igjen med etter f.eks. overgangen til Scharner. Bidragene de har gitt Brann er likefullt formidable og har vært en svært viktig faktor i siste års opptur.

Av spillerne i dag er eg usikker på hvem de har vært med å finansiere. Andresen er én. Helstad og Solli kan eg se for meg de var med på. Det samme gjaldt vel gjerne Gashi, eller?

dudo

PVM og Sigurdsson er ihvertfall finansiert vha investorer. Corrales aner jeg ikke, og hvordan brøken blir med Dahl er vel heller ikke godt å si.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

monzilla

Har lite å si om vi eier spillerne selv. Fra nesten-konkursen tidlig dette tiåret til i dag trengs det en myk overgangsperiode. Nå har Brann fått økonomien i orden. Klubben er priviligert i den forstand at vi har eksterne investorer som spytter penger i klubben, slik at klubben får ro i å bygge opp klubben til en toppklubb, uten å måtte slite med dårlige spillere.
Vi er et av få lag som går i pluss, budsjettert pluss i år ligger på 12 000 000. Og dette er med et budsjettert snitt på en ca 14 000. Jæger regner med at i løpet av få år har vi over 100 mill KUN i sponsorinntekter. Så kommer rundt 30 mill i billettinntekter ved siden av.
Det vil muliggjøre å ha 11 spillere av andresen-kaliber på banen.
Brann vil ligge som topp tre i skandinavia i løpet av fem år med denne økonomien. Bare vent å se.

Xminator

Spørsmålet er hvor mange som klarer å kopiere FCKs modell. Er Oslo stor nok til at en klubb skal kunne gjøre det samme der? Bergen er det ihvertfall ikke. For å være i topp 3 i Norden om 5-10 år må Brann opp i en omsetning på 300 mill. Minst.

Klaus_Brann

Quote from: "monzilla"Har lite å si om vi eier spillerne selv. Fra nesten-konkursen tidlig dette tiåret til i dag trengs det en myk overgangsperiode. Nå har Brann fått økonomien i orden. Klubben er priviligert i den forstand at vi har eksterne investorer som spytter penger i klubben, slik at klubben får ro i å bygge opp klubben til en toppklubb, uten å måtte slite med dårlige spillere.
Vi er et av få lag som går i pluss, budsjettert pluss i år ligger på 12 000 000. Og dette er med et budsjettert snitt på en ca 14 000. Jæger regner med at i løpet av få år har vi over 100 mill KUN i sponsorinntekter. Så kommer rundt 30 mill i billettinntekter ved siden av.
Det vil muliggjøre å ha 11 spillere av andresen-kaliber på banen.
Brann vil ligge som topp tre i skandinavia i løpet av fem år med denne økonomien. Bare vent å se.


Ja, dette skal det herske liten tvil om. Var en fin sak på dette i BT i dag, og det har blitt en kraftig økonomisk økning generellt. Både på sponsorsiden, på publikumssiden ved at vi stadig oftere møter opp med mange på stadion og bruker mer penger på supportereffekter, og også gjennom tv inntekter som har mangedoblet seg de siste årene.
Fremtiden med Brann går bare en vei, og det er oppover, og jeg tror vi kommer til å ligge blant topp 3 år etter år.

Forhåpentligvis blir det etterhvert satset mer og mer på UEFA cupen, og etter hvert også CL. Når vi blir etablert der, er det ikke lang vei til totalt verdensherredømme.
Real Madrid?Pøh!Om 20 år er det Brann som turnerer Asia rundt, og har millioner av fans på verdensbasis.
Forhåpentligvis...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla

Tror at i løpet av en femårsperiode så kan vi være oppi halvparten. Vi vil nok aldri kunne måle oss med FCK rent økonomisk. Med mindre vi kommer med i CL, da kan vi begynne å snakke. Men vi må huske på at feks FCK når ut til et mye større segment enn det Brann vil. Vi har vel et nedslagsfelt på en rundt 500 000 mennesker, FCK har vel det tredobbelte. VIF har i teorien større potensiale slik sett enn Brann. Forskjellen er at i Bergen er det hovedsakelig Brann folk er opptatt av. I Oslo er det masse andre klubber, ishockey, basket osv.

Brann er nok den klubben i Norge som det er størst sjangs for å få realisert det store potensialet. Vi vil bli store uten CL. Hadde vi kommet til CL tror jeg vi kunne ha tippet over 200, og da vil selv RBK få et problem med å overgå oss.

Stoffi

Du må huske på at også Brøndby er fra København.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Quote from: "Stoffi"Du må huske på at også Brøndby er fra København.


Ja, og de har åpenbart trukket det korteste strået i lokaloppgjøret. Nå ligger vel ikke ullevåll like sentralt som idrettsparken, så tror ikke faren er for stor for at noe slikt kan skje i Oslo.

benny

Quote from: "monzilla"Tror at i løpet av en femårsperiode så kan vi være oppi halvparten. Vi vil nok aldri kunne måle oss med FCK rent økonomisk. Med mindre vi kommer med i CL, da kan vi begynne å snakke. Men vi må huske på at feks FCK når ut til et mye større segment enn det Brann vil. Vi har vel et nedslagsfelt på en rundt 500 000 mennesker, FCK har vel det tredobbelte. VIF har i teorien større potensiale slik sett enn Brann. Forskjellen er at i Bergen er det hovedsakelig Brann folk er opptatt av. I Oslo er det masse andre klubber, ishockey, basket osv.

Brann er nok den klubben i Norge som det er størst sjangs for å få realisert det store potensialet. Vi vil bli store uten CL. Hadde vi kommet til CL tror jeg vi kunne ha tippet over 200, og da vil selv RBK få et problem med å overgå oss.


FCK er vel i en egen økonomisk situasjon i Norden. Etter FCK har vi klubber som Rbk, Brøndby, Malmø FF og Brann. Tipper vi havner på en omsetning på ca. 120mill i år. Dersom den økonomiske utviklingen fortsetter ser jeg egentlig ikke hvorfor vi ikke skal kunne være fullt på høyde med rbk, Malmø og Brøndby rent økonomisk innen noen få år når stadion er ferdig utbygd, vel å merke dersom ingen av våre konkurrenter blir en gjenganger i CL. Billettprisene er ofte høyere i Norge enn de er i våre naboland og Brann har vel gjennomsnittlig blant de høyeste billettprisene i Norge. Dette gir oss et økonomisk fortrinn selv om billettinntektene er i ferd med å bare utgjøre en tredjedel av de totale inntektene.

GeirK

Jeg mener å ha lest at FCK omsetter for rundt 900 mill i året.

Tilskuer tallet ligger på rundt 30 000 og når de signerer spillere får de lønn på rundt 4-5 mill i året.

Her ser man forskjellen til Norge...vi kommer halende etter, men for å kunne henge med er det viktig at Brann tar seriegull og kommer seg inn i CL. Det vil bety større publisitet i Europa, høyere ranking, meget bra inntekter.

Martin Andresen er vel den best betalte spilleren i Brann, med rundt 3 millioner i årslønn, og skal vi kunne matche FCK i budrunder, må vi ihvertfall prestere i Europa, lokke med CL spill, og like bra lønn...

Det er helt klart innen rekkevidde, men det går nok noen år...
ullet skal hem

krøvel vellevold

Quote from: "GeirK"Jeg mener å ha lest at FCK omsetter for rundt 900 mill i året.

Tilskuer tallet ligger på rundt 30 000 og når de signerer spillere får de lønn på rundt 4-5 mill i året.

...


Rundt 30000? Ja, hvis 23795 (som var snittet i fjor) er RUNDT 30000 så...

I år hadde de forresten bare 14071 på serieåpningen.
Legg ned hele klubben!

monzilla

Krøvel, hadde vært interessant med statistikk på tilskuertall på lag i sesonger der det er CL-spill kontra sesonger der det ikke er CL-spill? You fix?

GeirK

"Rundt 30000? Ja, hvis 23795 (som var snittet i fjor) er RUNDT 30000 så... "

Jeg mente ikke at snittet er på 30 000, men kapasiteten er vel på over 30 000, og det drar de på toppkamper...

Derbyet mot Brøndby drar vel bortimot fullt hus, samt Champions League kampene..

De ligger ikke så langt over hvis de har 23795 i snitt.

Brann kan fort komme opp i 20 000 når staddaen er ferdig. Og blir det Champions League på Brann, vil kanskje flere komme..
ullet skal hem

jako

Parken tar over 40 000. Hvor de henter pengen sine fra aner jeg ikke, men går ut fra at de har store markedsinntekter.

http://www.stadiumguide.com/parken.htm
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "jako"Parken tar over 40 000. Hvor de henter pengen sine fra aner jeg ikke, men går ut fra at de har store markedsinntekter.


Jeg tror de har store inntekter fra nettopp Parken. Derfor kommer det til å svi også for FCK når landslaget må spille et annet sted pga han tullingen som stormet banen.
Rød makt på Hansa!

Kjell249

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Stoffi"Du må huske på at også Brøndby er fra København.


Ja, og de har åpenbart trukket det korteste strået i lokaloppgjøret. Nå ligger vel ikke ullevåll like sentralt som idrettsparken, så tror ikke faren er for stor for at noe slikt kan skje i Oslo.


Parken ligger ikke noe mer sentralt i Køben enn det Ullevål gjør i Oslo, er bare det at bykjernen er mye større. Er veldig langt fra midt i byen (Rådhusplassen og strøget) til Parken.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up