• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Nøkkelspillere i Brann pr. idag

Started by KenFeltZ, July 24, 2007, 14:58:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KenFeltZ

Ifjor viste Martin Andresen seg som den store nøkkelspilleren for oss sammen med Kristjan Siggurdsson. Iår synest jeg Andresen ikke har satt samme innflytelsen på laget vårt mens Siggurdsson har vist slett form i mange kamper.

Etter å ha sett sesongens 14 første kamper så vil jeg påstå at Solli har blitt en svært sentral spiller i Brann. Han stabiliserer høyre siden ypperlig og er god både offensivt og defensivt. Mangler vi han så vil det klart merkes. Sammen med Helstad har de to egenskaper som blir svært viktige for Brann utover høsten.

Så for meg så fremstår Solli og Helstad som de spillerene som Brann pr. idag er mest avhengig av pga de har kvaliteter som er svært viktige for Brann og som ingen i den nåværende troppen kan fylle etter dem.

Kristjan Siggurdsson har vært noe svak iår. Det samme kan sies om Martin Andresen men jeg regner med begge disse vil heve seg utover høsten. Både høyre og venstre back kan vi rullere/skifte på uten at det vil få store konsekvenser. Venstre midtbane har vi jevngode spillere i Moen/Huseklepp uten at jeg vil si at noen av de kan kalles nøkkelspillere. Jaiteh har vært veldig bra men vi har gode alternativer der i Gashi og Bakke. Winters derimot virker i klar oppsving formessig og vil fort kunne bli en nøkkelspiller for oss.

Noen andre synspunkter på hvem som er våre "viktigste" spillere nå når vi går inn i høstsesongen i jakten på edelt metall?

Vebjørn

Fin oppsummering, men Håkon Opdal står høgt oppe hos meg!

Chrisstah

enig i mye det du sier her, men syns faktisk ørn2 har vært den viktigste brikken i Brann laget i år. uten han tror eg hele laget rakner.
ellers ser det ut som winters spiller med masse selvtillit, kanskje vi får han i godt gammelt slag i høst? Andresen løfter seg kamp for kamp og er livakten til resten av laget. han er alltid der det er bråk på banen.
ellers mener eg vi mangler en miller type på banen. en klovn som får til det mest utrolige.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jkippers

Håkon Opdal må helt klart med i en slik oversikt.

Forøvrig hadde bt en interessant artikkel for en tid tilbake, der de hadde regnet ut hvor mange poeng Brann hadde tatt med Bjarnason på banen og utenfor. Den endte opp med solid poengovervekt til de kampene Bjarnason spillte.

Han er kanskje anonym, men bunnsolid.

Kanskje Krøvel tar utfordringen med å lage en slik poengstatistikk for hele stallen? Innbytter kompliserer det hele, men Krøvel er vel ikke redd for en slik utfordring?
Gull 09

Vebjørn

Det må vel gå an å runde av til kampar spelaren har vært involvert..

jako

Jeg mener fortsatt at sentralinjen med Opdal-Sigurdsson-Andresen-Helstad er den som blir mest avgjørende for om Brann tar gull i år eller ikke. Det synes jeg Stabæk-kampen viste da alle disse fire spilte en meget god kamp.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

dudo

Om alle de du nevner der jako er formspillere i høst, så tror jeg vi vinner serien. Like også at Mjelde vil begrense ruleringen, å spikre et lag og gi tillit over tid har ofte svært gode resultater.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up