• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hjemmesupportere på bortefelt

Started by Henki, July 24, 2007, 11:58:45 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Henki

http://www.stabaek.net/forum/index.php?showtopic=4228&st=240

Ser at Stabækfansen hadde problemer med en Brannsupporter på feltet sitt på søndag. Er ikke reglene slik at det ikke skal hjemmefans på bortefeltet uansett?

I denne saken her forstår jeg godt at pannebåndguttene ble provosert. Jeg synes ihvertfall det er lite som er så provoserende som bortefans som har plasser utenom bortefeltet på Stadion, spesielt hvis de jubler ved scoring eller gir seg til kjenne ved annen høylytt oppførsel.

Nå er ikke jeg typen som klabber til folk, og selv om det ikke er akseptabelt å slå noen synes jeg det er en unødvendig risiko å ta ved å tillate motstanderfans på henholdsvis hjemme- eller bortefelt.
Ballen skal fremover!

Bolsen

De eneste jeg så med branndrakt på det felte, var små unger som gikk forbi

Innlandsmax

I utgangspunktet er det vel litt kamikaze å plassere seg som enslig svale blant "de andre", særlig hvis man roper, jubler og utagerer. Noen syns vel dette er real underholdning, kanskje i sjangeren risikosport. Unødvendige provokasjoner, spør du meg. Mulig denne karen ble berget av Bærumsguttenes dannelse, noe man ikke trenger å regne med i tilfelle... ja, jeg nevner ikke navn...

Xminator

Nå var feltet delt opp i to, begge deler unummerert, så om de hadde problemer så er det ikke verre enn at vaktene nok hadde hjulpet til med å flytte vedkommende en tribuneavsats opp.

Saker som det der er vel mer ett utslag av at de har tapt fotballkamp enn noe som har rot i den virkelige verden. Mulig de prøver å bli mini-klanen?

Xminator

Etter å ha lest litt på forumet konkluderer jeg med at den unge damen som ble provosert umulig kan være riktig navlet :)

Nightfox

Skal man gå på kamp "sammen" og man heier på hvert av lagene som er på banen, skal man på et nøytralt felt. Dvs ikke BBB-feltet og ikke bortefeltet. Det er ulovlig med hjemmefans på bortefeltet, og det er ulovlig med bortefans på BBB-feltet. Man bør også holde lav profil.

Personlig hadde jeg verbalt overhøvlet denne dritten, kanskje gjort noe mer. På brannkamp er jeg en helt annen person enn utenfor, så jeg kunne lett klinka han ned hadde jeg blitt provosert nok. Men kjerringer på krykker er litt hellige da.. Kunne vel i nøden puffa til henne som en advarsel.

tr0Ndemann

Quote from: "Nightfox"Skal man gå på kamp "sammen" og man heier på hvert av lagene som er på banen, skal man på et nøytralt felt. Dvs ikke BBB-feltet og ikke bortefeltet. Det er ulovlig med hjemmefans på bortefeltet, og det er ulovlig med bortefans på BBB-feltet. Man bør også holde lav profil.

Personlig hadde jeg verbalt overhøvlet denne dritten, kanskje gjort noe mer. På brannkamp er jeg en helt annen person enn utenfor, så jeg kunne lett klinka han ned hadde jeg blitt provosert nok. Men kjerringer på krykker er litt hellige da.. Kunne vel i nøden puffa til henne som en advarsel.

Jeg husker en kamp for en god del år siden, da Brann spilte mot Bryne på Stadion i Eliteserien. Jeg satt på Hansa den gangen, men husker lite fra kampen, bortsett fra at Brann tapte 1-2.
Etter kampen var det en fyr som satt et par rader nedenfor meg som hoppet opp og ned, rev av seg jakken der han skjulte en Bryne - drakt, og skrek "JAA!".

Liten gutt som jeg var, fant jeg det en smule morsomt - men jeg husker det satt en gjeng ved siden av meg som ropte så mye jævelskap til den karen etter kampen. "Woah!" tenkte jeg.

Og det var på et daværende "nøytralt" felt. Kan tenke meg hvordan det ville vært om det hadde skjedd på et Bataljonsfelt i dag..
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Klaus_Brann

Det verste eksempelet på feilplasserte idioter var vel på bortekampen mot Fredrikstad for et par år sia, hvor det var en stygg fyr som presterte å komme seg inn på vårt felt med Enga drakt og skjerf under jakka..

Når folk oppdaga det begynte det fort å bli amper stemning, og vaktene sto der og visste ikke helt hva de skulle gjøre..Men til slutt hev de møkka ut...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann.avd.molde

I åpningskampen i fjor mot fredrikstad var det jo en enga supporter som hadde forvillet seg inn på vårt felt. En uting i seg selv, men han ble fort fjernet etter hvert som flere ble obs på det. Fikk en del dritt slengt etter seg og ble fjernet i tide, ikke helt trygg på hva som ville skjedd hadde han stått der så meget mye lengre.

Kontrollen på bortefeltene bør også heves betraktelig, greit nok at alle blir kroppsvisitert men vi så jo også hva som hente i pausen i sandefjord da to løkruller kom seg inn på vårt felt og skulle lage bråk (mens vaktene var opptatt med å se på fyrverkeri.) mulig det var derfor ingen var der for å stanse de.

Skal du se kampen med venner og kjente som heier på andre lag bør det da ringe en bjelle at du vil bli slaktet på motstanderen sin tribune, og heller sitte deg på en mer "nøytral tribune, kanskje ikke i fullt supporter utstyr.
Eg må inn!

Vebjørn

Synst det som kjem frå Stabæk fansen er ganske oppblåst!
QuoteAndre målet til brann løper en stygg guttunge inn på banen ved hjørneflagget og står og jubler og hoverer mot feltet vårt - men neeida.. det er heeelt greit.

Her er det nok meg dei har prøvd å beskrevet..
Eg satt heilt nederst på felt F, mot Stabæk fansen. I løpet av heile kampen blei det slengt dritt begge veiar.

Og når vi gikk opp til 2-0 reiste eg meg sjølvsagt og jubla, så snudde eg meg mot Stabæk fansen og skreik Erik Huseklepp menst eg slo meg på brystet!

Det er samme brukar på Stabæk Support forumet som har anklaga oss for å hive ting og alt anna som er blitt blåst opp!

Chrisstah

Quote from: "Klaus_Brann"Det verste eksempelet på feilplasserte idioter var vel på bortekampen mot Fredrikstad for et par år sia, hvor det var en stygg fyr som presterte å komme seg inn på vårt felt med Enga drakt og skjerf under jakka..

Når folk oppdaga det begynte det fort å bli amper stemning, og vaktene sto der og visste ikke helt hva de skulle gjøre..Men til slutt hev de møkka ut...

var nesten så at han fikk seg noen smekker, husker kom folk på vei bortover  å skulle ta han hehe. var forresten 1 kamp i fjor=)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Super Hasund

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Klaus_Brann"Det verste eksempelet på feilplasserte idioter var vel på bortekampen mot Fredrikstad for et par år sia, hvor det var en stygg fyr som presterte å komme seg inn på vårt felt med Enga drakt og skjerf under jakka..

var nesten så at han fikk seg noen smekker, husker kom folk på vei bortover  å skulle ta han hehe. var forresten 1 kamp i fjor=)

Eg har en drøm om gjøre dette på ullevål, plassere meg midt i klanen å rive a meg jakken under innmarsjen. Om det skjer en an sak.
La Folket Synge

*Feltz*

Vebjørn

Gjer det, og du vil ha liten, tilnærma null sympati fra meg..

Prudi

Quote from: "brann.avd.molde"I åpningskampen i fjor mot fredrikstad var det jo en enga supporter som hadde forvillet seg inn på vårt felt. En uting i seg selv, men han ble fort fjernet etter hvert som flere ble obs på det. Fikk en del dritt slengt etter seg og ble fjernet i tide, ikke helt trygg på hva som ville skjedd hadde han stått der så meget mye lengre.

Husker nå ganske godt Brann-FFK i 2005. Folkene som hadde vært med å montere den heslige tribunen vi hadde i Klokkesvingen noen sesonger var FFK-supportere og blitt invitert som VIPer. VIP-ansvarlig hadde ment å plassere de på felt S. I stedet ble de plassert på nedre felt Z. Etter en FFK-scoring (kampen endte vel 4-2) reiste de seg og jublet hemningsløst. Det fikk et par folk til å hive brusbegre ned på gjengen. De svarte med fingre og skjellsord og alt helvete brøt løs. Det endre vel med at vaktene kom og omplasserte VIP'ene.

Det er visse steder man ikke skal blande hjemme og bortesupportere. Og en viss etikette "fremmede" supportere bør ha på felt som tilhører det andre laget, dersom de absolutt må oppholde seg der.

Go Up