• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking - Brann i cup'en

Started by Brannforalltid, July 17, 2007, 18:13:10 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

tr0Ndemann

Tre navn som gjorde jobben sin i dag.

Opdahl
Sigurdsson
Winters.

Alt annet vil jeg påstå var en skandale..

Trist kveld. Gleder meg til revansj på stadion i høst!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

gitarbroiler

Mjelde viser nok en gang hvilken elendig taktiker han er. Her er listen:

1. 4 - 5 - 1 fra start. Brann har kun EN gang klart å "mestre" denne formasjonen, og det var de siste 20 minuttene mot Stabæk. Jeg mener det var mer flaks enn dyktighet at det gikk den gangen. Jeg antar at tanken med 4 - 5 - 1 var å være defensivt organisert. Hvorfor i all verden starter Huseklepp da?

2. Bytter ut Huseklepp når Brann trenger mål. Huseklepp var blandt de få som faktisk var en trussel mot Viking.

3. Solli får spille til det gjenstår 9 minutter av kampen.

4. Bytter en forsvarspiller mot en forsvarsspiller når Brann trenger mål.

5. Setter inn en lang, sterk hodespiller på topp men slår ikke en eneste lang pasning eller et eneste (kvalifisert) innlegg fra siden.

6. Ikke minst så venter Mjelde til det gjenstår NI minutter av kampen før han bytter. ALTFOR sent.

Dette var bare i denne kampen. Jeg er stygt redd for at Brann ALDRI vinner noe seriegull med Mjelde i førersetet.

Macavoy

Quote from: "el-diego"Hva i allverden er vitsen med og bytte back mot back på stillingen 0-1 med 10 minutter igjen?   Skremmende taktisk valg av mjelde.


Han byttet jo Soll mot Bjørnsson samtidig vel. Dvs Guntveit inn med friske bein for å dekke høyresiden helt aleine, mens Bjørnsson skulle opp i midten. Ikkje et hakkandes gale bytte det igrunn.


Taktikken fra start derimot e det som skremmer meg.  :(
"fører i nesten 25 meter og hvilken avslutning, hvilken avslutning!"


Northside

Håper Krøvel kan slenge inn en statistikk som viser hvor mange poeng vi har tatt med 4-5-1 formasjonen... Jeg kan seriøst ikke huske når vi spilte en god kamp og vant fortjent med det formasjonen!

Romarius

Dårlig hukommelse? Funket for noen dager siden da. Da ble det hyllet som genialt å legge om til 4-5-1...
Men enig, det var feil kamp for systemet og dessuten feil med Helstad som enslig spiss.
Men hovedproblemet var vel ikke 4-5-1 i seg selv. Problemet er at når Brann skal gå defensivt ut, betyr det av en eller annen merkelig grunn også at all aggressivitet forsvinner. Det er det som er problemet.

Northside

Quote from: "Romarius"Dårlig hukommelse? Funket for noen dager siden da. Da ble det hyllet som genialt å legge om til 4-5-1...
Men enig, det var feil kamp for systemet og dessuten feil med Helstad som enslig spiss.
Men hovedproblemet var vel ikke 4-5-1 i seg selv. Problemet er at når Brann skal gå defensivt ut, betyr det av en eller annen merkelig grunn også at all aggressivitet forsvinner. Det er det som er problemet.


Vi spilte ikke godt den kampen heller og jeg hyllet overhodet ikke den formasjonen, som lett kunne gitt et annet resultat!

Romarius

Både i den beste perioden og den klart dårligste perioden i Stabekk-kampen spilte vi 4-4-2.
Så formasjonen og taktikk må selvsagt varieres ut fra kampbilde og motstander. Men det var feil i går, der er vi enige.

kapteinen

Z

Nesten

Quote from: "Romarius"Dårlig hukommelse? Funket for noen dager siden da. Da ble det hyllet som genialt å legge om til 4-5-1...
Men enig, det var feil kamp for systemet og dessuten feil med Helstad som enslig spiss.
Men hovedproblemet var vel ikke 4-5-1 i seg selv. Problemet er at når Brann skal gå defensivt ut, betyr det av en eller annen merkelig grunn også at all aggressivitet forsvinner. Det er det som er problemet.

-
De gikk over 20 min før slutt, i Stavanger åpnet de med defensivt spill og det er selvmord.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

tag7

4-5-1 er ingen dårlig formasjon. Men spillerne må være aggresiv i forsvar (sigurdson i går som eks) og være hissig på overgangene og kontringer. Dette var ikke brann i nærheten av. Hvis man spiller den formasjonen med innstillingen  at man skal ta det litt med ro og ligge bakpå vil det aldri fungere. Men jeg kan ikke forstå at vi ikke skal kunne spille flere formasjoner enn 4-4-2, hvis det er det eneste vi kan har vi ikke så veldig mye å komme med i det lange løp. Dette er en taktikk som kan være genial på bortebane mot lag som f.eks lillestrøm, rbk osv.
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

kapteinen

Sitter og leser i BT og de presterer å gi sigurdsson 3 på børsen.
Er ikke mye kompetente folk i den redaksjonen der.
Skulle tro de ikke hadde sett kampen
Z

Vebjørn

Kan neppe har sitt kampen nei ;-)
Eller er det Langeland som har fått oppgava med børsen?

Nesten

Quote from: "tag7"4-5-1 er ingen dårlig formasjon. Men spillerne må være aggresiv i forsvar (sigurdson i går som eks) og være hissig på overgangene og kontringer. Dette var ikke brann i nærheten av. Hvis man spiller den formasjonen med innstillingen  at man skal ta det litt med ro og ligge bakpå vil det aldri fungere. Men jeg kan ikke forstå at vi ikke skal kunne spille flere formasjoner enn 4-4-2, hvis det er det eneste vi kan har vi ikke så veldig mye å komme med i det lange løp. Dette er en taktikk som kan være genial på bortebane mot lag som f.eks lillestrøm, rbk osv.

-
Jeg ser hva du skriver, men når det nesten ALDRI funker må man vel legge denne taktikken vekk ? På papiret og i teoriens verden er det mulig, men Brann klarer ikke å forsvare seg mot press lenge, de slipper inn uhorvelig mye mål borte. Når de har prøvd dette i 8-10 kamper de siste årene og mislykkes nesen hver gang bør de glemme dette opplegget. En gang i blandt lykkes man, mest pga flaks og da må man gjøre ting annerledes.
4-4-2 er trygt, og da må motstanderen passe på 2 spisser, det betyr at de minst må ha 3 mann som markerer der bak, eller hele fireren.
Mot 4-5-1 kan de kjøre på i en helt annen grad.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

tag7

Jeg skjønner at statistikken taler mot oss og sånn sett vil ikke jeg heller satse på 4-5-1. Men det går an å trene på disse tingene som gjelder i en slik formasjon. Jeg synes det blir for dumt å kun kjøre 4-4-2 fordi vi ikke kan spille en annen formasjon. Det er lettere for andre lag å vite hvordan vi spiller og sette opp en slagplan for hvordan spille mot oss. Stabæk er et fint eksempel. De har ingen vinger som de kan spille bredt på. Da er det enkelt å stenge de inne i midten og gjøre spillet dems trangt. Ikke rart de ønsker huseklepp.
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

Xminator

Quote from: "bulldog"
Quote from: "Xminator"Da var tiden inne for å spekulere litt i laguttaket til denne kampen. Jeg tror Brann starter i 4-5-1. Det blir ikke noe toppet lag. Jeg tror både Helstad og Winters hviler seg på benken.

Thorbjørnsen
Dahl - Walde - Sigurdsson - Corrales
Huseklepp - Solli - Andresen - Gashi - Vaagan Moen
Bjørnsson

Vi trenger Winters og Helstad uthvilt og klare til Godset-kampen.

vi trenger å gå videre i cupen. er det den norske cupen som skal bli eurocup fadese iår? med dette laget er det vel ikke engang vits å reise til stavanger. tror ...godsetkampen blir enklere enn kampen imorgen.


Jeg tror laget mitt hadde gjort det bedre :p

Pussig hvor fraværende de mest aktive kritikerene er i kamptrådene før kamp. Hadde vert greit om de også la kortene på bordet før kamp...

Xminator

Quote- Etter første omgang trodde jeg ikke jeg skulle klare å holde ut, men etter pausen var jeg klar igjen. Jeg har som mål alltid å yte hundre prosent, men mot Viking var det ekstra tungt siden ikke alle på midten løp like mye, sier Jaiteh rolig og smiler


Herlig type :p

Go Up