• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kontrakter

Started by Romarius, July 13, 2007, 09:33:58 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Romarius

Mye støy og negativitet rundt Brann for tiden.
Skjedd er skjedd, spist er spist, og vi har nå en gang havnet i den situasjonen vi har havnet i, med en haug med spillere med kontrakter som snart går ut, og som ikke ønsker å fornye.

Hva kan vi gjøre for å unngå at dette gjentar seg igjen?
Først og fremst begynne allerede nå å jobbe med forlengelse av kontrakter til spillerne vi ønsker å beholde. Dvs ha lenger perspektiv enn et par år fremover. 2-3-årskontrakter er vanlig i dag. Vi bør heller gå for minst 5-årskontrakter, i hvertfall gå for dette så snart spillerne har vist at de duger.
Selv om det nok koster mer i lønnsutgifter, sparer man dette inn på at man ikke i like stor grad trenger å kjøpe så mye nytt hele tiden. Man får større ro i troppen, kontinuitet osv. Og duger ikke spillerne godt nok, er det stort sett ikke noe problem å få inn noen kroner for dem ved salg (f.eks. Haugen, Sæternes), spesielt om de har lange kontrakter.

De fleste spillerne med "lange" kontrakter i Brann er her ut 2009. Disse bør man så snart som mulig prøve å forlenge (om man ønsker dem lenger, vel og merke). Ikke vente til det kun er 1-1,5 år igjen av kontrakten. En spiller som Tijan er fremdeles ikke fylt 21 når kontrakten går ut. Da er han kanskje blitt en svært dominerende og ettertraktet spiller i TL, og kan forsvinne gratis. Forleng nå!

tauraren1

Det hjelper ikke å ha en på 4 års kontrakt igjen vist han ikke vil vere i klubben,
Då er det bedre med en som har en dag igjen av kontrakten som ønsker å bli i klubben eller?
ordan har "vi" det i dag da?

Xminator

Lange kontrakter er flott, men det er også avhengig av spillerens ønsker. I noen tilfeller er det ikke ønskelig fra Brann heller. Slik som Bakke. Han kom med skadehistorie, og Brann er naturlig nok skeptiske til å forplikte seg til 5 år.

Da hadde det vert bedre med en bonusavtale som økte med antall år en spiller har vert i klubben. Usikker på om noe slikt er lovlig.

Bakke, Guntveit og Hanstveit er spillerene som har kontrakt ut 2008. Jeg håper vi får forlenget Bakke og Hanstveit.

Stoffi

Løsningen på å få spillerne til å undertegne kontrakter, er enkel. Spark Mjelde.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Corran

Flott stoffi gjør også dette til en spark mjelde tråd
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

littaventype

Stoffi har helt rett her. om Mjelde får fyken, så signerer alle spillerene garantert på dagen;)  ut med mjelde og behold andresen. den er grei.

eivhelle

Quote from: "Stoffi"Løsningen på å få spillerne til å undertegne kontrakter, er enkel. Spark Mjelde.

Da ser jeg for meg følgende scenario. Mjelde sparkes sammen med resten av støtteapparatet. Andresen bestemmer seg for å flytte østover uansett. Deretter ansettes det en ny trener som bestemmer seg for å spille 4-5-1 med en stor og sterk spiss. Han kjøper Frode Johnsen og setter Helstad og Sjøhage på benken med det resultat at de straks krever og bli solgt til en klubb som vil satse på dem. Eirik Bakke får et tilbud fra en engelsk championship klubb og krever å få gå for en rimelig penge. Jaiteh, Corrales og Monkam blir satt på benken hele sesongen og får derfor ikke fornyet oppholdstillatelse av UDI pga lite spilletid.

Roald

Quote from: "eivhelle"
Quote from: "Stoffi"Løsningen på å få spillerne til å undertegne kontrakter, er enkel. Spark Mjelde.

Da ser jeg for meg følgende scenario. Mjelde sparkes sammen med resten av støtteapparatet. Andresen bestemmer seg for å flytte østover uansett. Deretter ansettes det en ny trener som bestemmer seg for å spille 4-5-1 med en stor og sterk spiss. Han kjøper Frode Johnsen og setter Helstad og Sjøhage på benken med det resultat at de straks krever og bli solgt til en klubb som vil satse på dem. Eirik Bakke får et tilbud fra en engelsk championship klubb og krever å få gå for en rimelig penge. Jaiteh, Corrales og Monkam blir satt på benken hele sesongen og får derfor ikke fornyet oppholdstillatelse av UDI pga lite spilletid.

Og hvordan går det med Brann?
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

eivhelle

Quote from: "Roald"

Unngår kvallik med et nødskrik og alle krever at treneren sparkes.

Stoffi

Quote from: "Roald"

Unngår kvallik med et nødskrik og alle krever at treneren sparkes.

Ja, og så ansetter de meg som trener, og vi vinner serien. Så seriøst er innlegget jeg kommenterer.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Corran

Viste at Stoffi hadde en skjult agenda med spark mim kampanjen han driver
Dette forklarer mye
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up