• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvem skal erstatte Sæternes?

Started by Brannmus, July 10, 2007, 19:58:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ingo

Det er vel solheim du mener"nesten" han kom rundt 88, fra kristiansund.
Hans store bragd var vel et stolpe skudd mot RBK.

jako

Lange er for mye skadet, dårlig rygg er ingen god kombinasjon med fotball. Tror hav ville vært et bomkjøp. Er langt mer keen på Nielsen. Han er også raskere.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

gashi

Joda, dersom vi er totalt avhengig av en targetspiss høsten 2007, så er vel det kanskje en idé å anskaffe han så fort som mulig. På den andre siden er ikke jeg så sikker at vi trenger det. Et hurtig angrep kan være vel så slagkraftig som forespeilet alternativ.  

Rune Lange er over the top, og erstatte en avdanket spiss med en annen er ikke i mine øyne et godt alternativ. Nielsen er vel ei et bra valg. Så de av dere som mener alternativet med en targetspiss er det beste bør hoste opp noen flere forslag. Lykke til

Når det gjelder lollingen trykket jeg på en emoticons og fikk ut lole-helvet.


sydnes76


Nixon

Lange kan sikkert være en nødløsning. Men siden vi nå har begynt en slags foryngelsesprosess i stallen skulle jeg ønske vi kunne hentet en yngre. Unge Finnbogason blir kanskje litt vel ung og uerfaren, men det hadde vært skikkelig bra å hatt en ung og entusiastisk angrepsrekke til en forandring...
Rød makt på Hansa!

jako

Quote from: "Nixon"Lange kan sikkert være en nødløsning. Men siden vi nå har begynt en slags foryngelsesprosess i stallen skulle jeg ønske vi kunne hentet en yngre. Unge Finnbogason blir kanskje litt vel ung og uerfaren, men det hadde vært skikkelig bra å hatt en ung og entusiastisk angrepsrekke til en forandring...


Helt enig med deg Nixon, men jeg vet for lite om denne islendingen til å vite om han tilfører oss det vi har mistet i Sæternes. Men det er ikke så lenge vi hadde Walde, McAllister og Ystaas på topp;)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

pellerud

Geir Soleim spilte på Brann i 1988, og var bl.a. på banen i cupfinalene mot Rosenborg det året. Soleim var blant de spillerne som fikk dreis på skjeggveksten, i motsetning til f.eks. Jan Erlend Kruse :-)

http://www.brann.no/index.php?mapping=89

Xminator

Quote from: "Nixon"Lange kan sikkert være en nødløsning. Men siden vi nå har begynt en slags foryngelsesprosess i stallen skulle jeg ønske vi kunne hentet en yngre. Unge Finnbogason blir kanskje litt vel ung og uerfaren, men det hadde vært skikkelig bra å hatt en ung og entusiastisk angrepsrekke til en forandring...


Også en nødløsning med ett vist grad av sikkerhet. Man kan fortsatt sende ham nordover til Tromsø eller for den del til en annen tippeligaklubb i poengnød for en betydelig sum penger.

Finnbogason er en spiller Brann bør ha på trening i en uke til før man bestemmer seg. Det er fort gjort å få en ny Ystaas eller Macallister, som har det fysiske i orden, men ikke helt har kontroll over de perifere delene av kroppen...

Nesten

Jeg innbiller meg at Lange er ubehjelpelig langs bakken og håper ihvertfall at kraftspissen de ev henter også er sånn noenlunde nede på gresset. Det viktigste er hodestyrken men vedkommende bør også kunne skli, beine inn baller som kommer i knehøyde foran målet.
Kanskje denne Nielsen er mannen/korttidsløsningen for det er vrient å se noen fremtidsprosjekter som også kan gå inn straks og bidra mye.
Drømmen hadde vært en lokal svær hodespiller som er "natural born striker" og rundt 20 år. Finnes nok ikke. Nei, dette er og blir vrient og man kommer neppe opp med en drømmeløsning hvor alle forhold er ivaretatt, fremtid, lav alder, lav pris osv + hodestyrke og språkferdigheter..
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Bolsen

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Nixon"Lange kan sikkert være en nødløsning. Men siden vi nå har begynt en slags foryngelsesprosess i stallen skulle jeg ønske vi kunne hentet en yngre. Unge Finnbogason blir kanskje litt vel ung og uerfaren, men det hadde vært skikkelig bra å hatt en ung og entusiastisk angrepsrekke til en forandring...


Også en nødløsning med ett vist grad av sikkerhet. Man kan fortsatt sende ham nordover til Tromsø eller for den del til en annen tippeligaklubb i poengnød for en betydelig sum penger.

Finnbogason er en spiller Brann bør ha på trening i en uke til før man bestemmer seg. Det er fort gjort å få en ny Ystaas eller Macallister, som har det fysiske i orden, men ikke helt har kontroll over de perifere delene av kroppen...


Husk at verken MC, og Ystaas, har vært i Celtic  ;)

Endre

Snakket med en kompis av meg som lever og ånder for Celtic, og han mente islendingen vil være en kanonsignering for Brann.
Visstnok utrolig lovende spiller, han syntes det var synd at Celtic lot talentet gå.

Brannmus

Quote from: "Endre"Snakket med en kompis av meg som lever og ånder for Celtic, og han mente islendingen vil være en kanonsignering for Brann.
Visstnok utrolig lovende spiller, han syntes det var synd at Celtic lot talentet gå.

Celtic lot vel han ikke gå.. De tilbydde han en ny kontrakt, og ønsket han videre, men Finnbogason takket nei. Da hadde ikke klubben så mye valg når kontrakten gikk ut. Noe som taler enda mer for at han kan være en meget god signering.

Noen som har lest rapporter fra hvordan han gjorde det hos IFK Göteborg og engelskmennene?

Xminator

Han er vel fortsatt på prøvespill i england. Nå er det en god stund til overgangsvinduet stenger, så om Finnbogason har tid så får han sikkert en uke i Bergen til å vise seg frem.

thesevs

Winters e klar på at Sæternes må erstattes...

Intervjuet etter Firda-kampen
http://fotball.bt.no/eliteserien/article85434.ece
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Speedy

Hva med Joakim Austnes? Har bare sett han i en kamp, og det var når Aafk spilte mot VIF. Da lekte han med VIF og brukte de som rundingsbøyer. Vi har kanskje nok små og hurtige spisser nå, men etter sesongen når Winters mest sannsynlig drar hjem, må vi ha en spiss til uansett hva. Austnes er ung og ser meget lovenede ut.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Brannmus

http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/fc_midtjylland/article318167.ece

Christian Olsen fra Midtjylland kunne jo kanskje vært en spennende spiller. Så langt unna en erstatning for Bengt som man kommer, bare 174 cm høy, men hadde sikkert vært mulig å lokke vekk. Kan ikke si noe om kvalitetene hans, men spennende og fortsatt forholdsvis ung.

Tore Larsen

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article1228124.ece

At han verken ville bli byttet inn i kampen mot Tromsø, "faket skade" og i tillegg forhandlet "bak ryggen" på brann viser vel nok at den interne uroen var/er oppsiktsvekkende stor var for mye for Bengt.

På den andre siden burde Sæternes være så profesjonell og hjulpet Brann i kampen mot Tromsø. Om dette stemmer at han faket skade for ikke å spille så er jeg både overrasket og meget skuffet over oppførselen til Bengt.
Mvh

Tore

Utmedsnolken

Quote from: "Tore Larsen"http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article1228124.ece

At han verken ville bli byttet inn i kampen mot Tromsø, "faket skade" og i tillegg forhandlet "bak ryggen" på brann viser vel nok at den interne uroen var/er oppsiktsvekkende stor var for mye for Bengt.

På den andre siden burde Sæternes være så profesjonell og hjulpet Brann i kampen mot Tromsø. Om dette stemmer at han faket skade for ikke å spille så er jeg både overrasket og meget skuffet over oppførselen til Bengt.


Dumt han fikk ideen først så sent i sesongen...
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Helt klart, det der kunne han gjort seg ferdig med på La Manga. Skjønt, 4 mål mot VIF veier opp for bråket i etterkant :)

Nesten

eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Ewen

Quote from: "Brannmus"
Quote from: "Stutt-tjukken"Hva med Dylan? Han er vel bra akklimatisert etter noen år i Norge.

Den spøken stoppet å være morsom for lenge siden. Skal du diskutere Dylan så kan du holde deg til tråden du opprettet om han. Siste gang jeg i det hele tatt gidder å kommentere dette. Makan til idioti..


Du har faktisk netopp kommentert den og Brannmus har fått respons.
Gratulerer!
Mange rare folk her inne..hehehe

Gepard

http://en.wikipedia.org/wiki/Kim_Christensen

Kan det være at denne spilleren er i Brann`s søkelys nå ? Ikke at jeg håper det akkurat, heller at jeg frykter det.... OB vil nok hvertfall være keen på å kvitte seg med denne spillerne, iåm Sæternes og Nielsen signeringene. Ikke la deg lure av at denne spilleren er 1.90 RBH, når man ser reaksjonene til OBfansen etter kjøpet av Nielsen er det liten tvil om kvalitetene til denne spilleren. De synes det mest posistive med dette er at de kanskje kan bli kvitt KChristensen. Tror dog kanskje han har spilt en god kamp mot oss, da vi tapte med dem i RL ?

EDIT : Han signerte for Lyngby for to timer siden :) Puh...;)

Nixon

Rød makt på Hansa!

Nesten

Hvis Bjørnson overbeviser i innbytterrollen-for-å-nikke-inn-seiersmålet kan det muligens holde ut sesongen, men Brann er neppe komfortabel med å ha 3 spisser totalt hvorav ingen er en targetman. Men det er lenge til vinduet stenger og de vil sikkert se an litt utover. Skadesituasjonen kan også påvirke hva de eventuellt vil gjøre. Winters situasjon er også spesiell, skulle f eks en 1. divisjonsklubb i England eller en klubb med litt penger i Skottland tilby en pen sum for ham så kan det også føre til et innkjøp av en høyvokst spiss.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Von_Krieg

Dersom det virkelig er så nødvendig med en "tank-spiss" så burde jo Tor Hogne Aarøy vere den perfekte. Iflg Wikipedia er han verdens nest høyeste fotballspiller med sine 204 cm. Han startet sessonge med å være skadet med skaller altid ballen i noten dersom han får den på hodet i feltet og burde så bli et greit, stort siktepunkt for Solli og Moen.

Nå har det seg sånn at jeg ikke er så sikker på om vi virkelig trenger en av disse "tank-spissene" i Brannlaget.

Har vi to raske, tekniske spisser som kan true bakrom eller drille vekk en forsvarer vil forsvaret omtrenet rygge inn i eget mål for å ikke komme på "hæla", dette gir igjen mer rom for midtbanen vår som da i større grad kan bidra offensivt.

Da er det jo sånn at jeg nok må foreslå en sånn spiller. Valget mitt faller da på B/G Trond Olsen som er rask, rimelig teknisk og kan til og med spille venstre kant. Målfarlig har han bevist at han er i adeccoligaen, jeg tror det kan holde i tippeligaen også.

Bengt fikk vi 2,5 mill NOK for noe som tilsvarer ca 2,2 mill DKK. så er den misforståelsen oppklart.


Bergenser i Køben
quot;Noen tror på gud andre på allah... Jeg tror på Brann!"

dudo

Vi har nettopp kjøpt denne spilleren (dog forhåpentligvis bedre enn Trond Olsen) i Sjöhage.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannmus

Problemet slik jeg ser det med Tor Hogne Aarøy er at han kan kun spille på en ting, og det er hodestyrken. Med ballen i beina er han rimelig hjelpeløs (til en Tippeliga-spiller å være).

Ja, nå er det veldig vanskelig å finne en spiss som har "alt", men det hadde Bengt på sitt beste. Sterk i kroppen. Kunne bevege seg med ballen i beina og sende i vei noen greie langskudd. Ingen fantastisk spiss med beina, men langt foran Aarøy mener jeg.

Når det er sagt, så blir det ekstremt dyrt å hente en 27-28 år gammel spiller som er høy, sterk, god med hode og brukbar med beina. De vokser ikke på trær, og når først en slik spiller dukker opp, så er gjerne prisen rimelig ekstrem.

Xminator

Brann prøvde å låne Håvard Flo ut sesongen. 37-åringen takket nei, men var smigret.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article86137.ece

Ellers greit å se at de endelig har innsett at de er lillebror der oppe i saftbygden:
Quote

tormi

Bare tull å gå til dyre innkjøp for å erstatte Sæternes. Vi har Armann. Og dersom Karadas skulle komme rekende på en fjøl så kan han og gjøre samme jobb som Sæternes.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Go Up