• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Helge Haugen - Evig helt

Started by Nightfox, July 04, 2007, 14:32:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nightfox

Jeg har aldri opplevd maken til lojalitet. Han har kjempet seg til plass, blitt vraket, kjempet seg til plass, blitt vraket, og så videre. På tidspunkt hvor det ser nesten umulig ut for han å komme tilbake og han blir rangert som et fjerde eller femtevalg har han bare fortsatt å trene, tatt seg noen turer opp Stoltzen eller isdalen, og møtt utfordringene som de kommer. Idét Ardian Gashi og Eirik Bakke signerte for Brann, skrev like gjerne Haugen under en ny kontrakt, uten surmuling i det hele tatt. Dette er noe helt annet enn Huseklepp-saken. Dette her er rett og slett en spiller som ikke har tillit og som ikke kommer til å få spille mer, men han har likevell aldri klaget. Han har vært i Brann en årrekke, og han har til tider vært skjelt ut av fansen. - Hvem trodde vel at Haugen skulle bli Andresens makker i fjor? Så og si ingen. Og det var mange som var skeptiske til Haugens plass på langet mot Tromsø.

Jeg vil takke Helge Haugen for hans innsats i Brann. For å aldri klage, for å være evig lojal, og for å hele tiden ha en innstilling om å gi 120% på trening, og helst opp i 140-150% i kamp. Det er ikke mange igjen i fotballen av Haugens kaliber, og jeg håper folk tar seg sammen når Tromsø gjester Bergen neste år. Haugen er en spiller som må bli mer verdsatt enn Raymond Kvisvik de gangene han kommer til Bergen, for Haugen er en representant for Bergen, bergensfotballen og ekstrem lojalitet. Uansett hvor mye Haugen løper i stykker Brann den kampen fortjener han stående applaus for sin innsats, en stor "takk" og forhåpentligvis også "På gjensyn", for jeg håper å få sett Haugen med den rette drakten igjen også en gang i fremtiden.

Synd han ble et par hakk for liten sammenlignet med de andre i troppen.

Brannforalltid

ed supportherhilsen
Kristian Georg Moe
Initiativtaker
Brann Bataljonen Sør
http://home.no.net/bbsor

blubbin

Synd navnet hans var for dårlig.

Brannfrelst

Takk for denne gang,håper å se deg igjen som motivator om noen år;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Northside


Xminator

Så lenge midtbanen vår er såpass overbefolket er dette helt klart en riktig beslutning av Brann. En av de mest lojale spillerene våre blir belønnet. Lykke til Haugen!

Brannmus

Quote from: "NorthsideFCDH"

"Helge slutter seg til troppen torsdag 12 juli. " fra til.no..

Baunebob

Riktig for Helge. En fantastisk lojal spiller. Trodde etter Tromsø kampen og Mjeldes utalelser at det skulle snu.

Lykke til Helge! Tror han vil vokse i TIL

Superjack

Quote from: "Xminator"Så lenge midtbanen vår er såpass overbefolket er dette helt klart en riktig beslutning av Brann. En av de mest lojale spillerene våre blir belønnet. Lykke til Haugen!


Men Huseklepp og MA ut er det ikke like overbefolket i midtbaneleddet...
i taper ALDRI!

Snublefot

Lykke til videre HH. Jeg skal ihvertfall applaudere deg inn og ut av stadion i fremtiden!

idrettsvegen

Intet teknisk ballgeni - men jeg tror hans betydning har vært undervurdert. Jeg tror vi kommer til å savne ham på midtbanen.

Eneste minuset er at jeg hater det alltid usportslige Tromsø - men men.....

Lykke til videre!

SKBMiller

takk for alt. rød for alltid!

HansaInferno

Breiflabben, baby!

Erlend

Lykke til videre Haugen. Vi vil savne deg

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

kapteinen

Om det var riktig eller galt vil tiden vise, men lykke til!
Z

C@Bøe_79

Sk Brann solgte her en bit av sjelen sin, var det den biten vi trengte for å ta seriegull?!?

Fullt mulig det!
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

jako

Trodde alle som forlot klubben til fordel for en rivaliserende klubb var Judas jeg. Snakk om dobbeltmoral.

Undertegnede ønsker selvsagt Haugen lykke på reisen. Og takker for innsatsen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

brann1989

syntes vi bør ta vare på banneret så fyre det opp til neste år, pluss et hvor det står evig helt på eller noe sånt.
eg har troen på brann uansett. Vi e' fra Bergen

Northside

Banneret er tatt vare på, no problemos :wink:

Det kan også bli brukt dersom Brann og Helge har en trening på lørdag. Men det finner eg ut av seinere dersom ingen har info...

tolind

Synd at Haugen forsvinner! Mannen e en evig helt!! makan til LOJAL spiller tror jeg neppe vi får oppleve på lang lang tid!!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Red Rabitt

Lykke til helge, nå blir vel tromsø plutselig en toppklubb:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

dingsy

Trist å se Helge dra ass! Har alltid likt han. Han er en som virkelig blør for drakta når han for sjansen. Men hva skjer med Brun Hansens idè om å satse lokalt a? Det eneste jeg ser er at Huseklepp og Helge forsvinner. Ikke mange lokale igjen da ass! Håper det kommer opp noen nye bergensere på laget snart!

Ricky

Synes prinsipielt at det blir feil å hylle en 25-åring for sin lojalitet når han forsvinner til en konkurrent straks overgangsvinduet åpner, samtidig som vi skal kjempe om seriegull i et tett kampprogram.
Helge Haugen vært lojal mot klubben i fire år, men han er ikke det nå. Så for min egen del holder det lenge med litt vanlig, høflig applaus når han returnerer til Stadion.

Helge burde ha gått til Tromsø etter sesongen.

Texas

Enormt trist at Haugen forsvinner. Enig med de som sier at Brannn har solgt en del av sjelen sin. Jeg tror ikke at noen av de andre på branns midtbane klarer den defensive jobben like godt som haugen.

Lykke til Helge...

jako

Helt enig med Ricky. Senest i går ble Huseklepp kalt sviker fordi han ikke ville forlenge kontrakten med Brann fordi han ikke var fornøyd med egen spilletid. Her drar Haugen til Tromsø av akkurat samme årsak og blir hyllet som en helt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

steinbit

Quote from: "jako"Helt enig med Ricky. Senest i går ble Huseklepp kalt sviker fordi han ikke ville forlenge kontrakten med Brann fordi han ikke var fornøyd med egen spilletid. Her drar Haugen til Tromsø av akkurat samme årsak og blir hyllet som en helt.



Helge har vært her i fire år uten at man har hørt et negativt ord.
Huseklepp har vært her i snart to, og har klaget i over ett år.

Se på midtbanen til Brann. Jeg skjønner at Helge reiser. Det skal litt til å spille seg inn på laget når Andresen, Gashi, Bakke er konkurrenter. At han hadde klart det med tid og stunder tror jeg imidlertid.

La Helge få ett par år i Tromsø. Så kommer han ned igjen når han vet han får spille. For innerst inne har han kun lyst til å spille for Brann. Såpass kjenner jeg han.

kapteinen

Quote from: "jako"Helt enig med Ricky. Senest i går ble Huseklepp kalt sviker fordi han ikke ville forlenge kontrakten med Brann fordi han ikke var fornøyd med egen spilletid. Her drar Haugen til Tromsø av akkurat samme årsak og blir hyllet som en helt.


Kan ikke samenligne de to overhodet.
Skjønner tanken din, men de er to veldig forskjellige typer.Grunnen til at jeg ønsker Haugen lykke til er at jeg unner en spiller som han suksess.

Fyren har rett og slett fortjent det imotsetning til grinete primadonnaer
Z

fjellrein

Da var kongen på Haugen på vei nordover, hvem blir neste???

gull te BRANN

Nesten trist. Eg føler at eg sittar her me en liten klump i halsen. Men fatt mot alle Brann fens. Eg e sikkar på at Hauge kongen kommar te bake te oss en gang. Han e joBrann fens, ikje Tromsø fens. Nei, om 3 år så e han heme igjen.

wester

heller gull med haugen enn sølv med bakke! dette var kjipt. haugen er konge - vi kommer til Ã¥ savne ham utpÃ¥ høsten nÃ¥r MA er skadet, bakke har karantene og gashi er syk.  lykke til - og hÃ¥per du kommer hjem igjen.

gunkar

Quote from: "fjellrein"Da var kongen på Haugen på vei nordover, hvem blir neste???
rann, Brann og bare Brann

steinbygger

Quote from: "wester"heller gull med haugen enn sølv med bakke! dette var kjipt. haugen er konge - vi kommer til Ã¥ savne ham utpÃ¥ høsten nÃ¥r MA er skadet, bakke har karantene og gashi er syk.  lykke til - og hÃ¥per du kommer hjem igjen.


Heller gull med Bakke, enn sølv med Haugen. Vi ville aldri vunnet serien med Haugen fast på Brann sitt lag. Han er desverre ikke god nok for ett lag som skal vinne serien.

Candyman

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "wester"heller gull med haugen enn sølv med bakke! dette var kjipt. haugen er konge - vi kommer til Ã¥ savne ham utpÃ¥ høsten nÃ¥r MA er skadet, bakke har karantene og gashi er syk.  lykke til - og hÃ¥per du kommer hjem igjen.


Heller gull med Bakke, enn sølv med Haugen. Vi ville aldri vunnet serien med Haugen fast på Brann sitt lag. Han er desverre ikke god nok for ett lag som skal vinne serien.

Du må ikke glemme at det var Haugen som var makker med Andresen når Brann hadde tidenes poengfangst i fjor vår.

Lykke til Helge. Du har vært alt vi ønsker av en spiller. Se mitt motto...
God tur!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Baunebob

Lurer på om reaksjonene hadde blitt de samme om han hadde meldt overgang til RBK e.l

brutus

Hyggelig å se hvor stor pris dere brannsupportere setter på Helge Haugen. Han er akkurat den spilleren vi har manglet på sentral midtbane etter at Roar Christensen la opp, og Steinar Nilsen sier til Nordlys i dag at han har ønsket å kjøpe ham i tre år. Det er pent gjort av Brann å selge oss sine to mest sympatiske spillere, og beholde en tvers gjennom ekkel fyr som Eirik Bakke.

smaalanda

KMO!!!

brutus

Bitter, hvorfor skulle jeg være det? Jeg er ekstremt glad for at vi får Helge Haugen til Tromsø, og mener forøvrig akkurat det jeg skriver.

Candyman

Quote from: "brutus"Bitter, hvorfor skulle jeg være det? Jeg er ekstremt glad for at vi får Helge Haugen til Tromsø, og mener forøvrig akkurat det jeg skriver.

Fint at du mener det og. Dere har jo levd av subsidier i alle år der oppe i nord, så bare hyggelig at vi og kan hjelpe til på en måte ;-)
Vi deler jo gjerne, det er jo bare ett spill!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

brann1989

Jeg håper at Brann får til en avslutning på stadion med Helge der. Det tror jeg han og alle andre hadde satt stor pris på.. Eller hva? Bare ikke mot stabæk fordi da er jeg vekkreist:P
eg har troen på brann uansett. Vi e' fra Bergen

kapteinen

Quote from: "brann1989"Jeg håper at Brann får til en avslutning på stadion med Helge der. Det tror jeg han og alle andre hadde satt stor pris på.. Eller hva? Bare ikke mot stabæk fordi da er jeg vekkreist:P


Ok, da utsetter vi det..
Z

Nightfox

Quote from: "brann1989"Jeg håper at Brann får til en avslutning på stadion med Helge der. Det tror jeg han og alle andre hadde satt stor pris på.. Eller hva? Bare ikke mot stabæk fordi da er jeg vekkreist:P


Herregud. Helge Haugen skal være på Brann Stadion når Brann spiller kamp, som tromsøspiller? God idé, Einstein.

brann1989

Det er ikke alltid Brann og Tromsø spiller kamp samme dag da, hvis de spiller søndag og vi mandag da kan han jo Einstein....:P
eg har troen på brann uansett. Vi e' fra Bergen

Derabilo

Haugen fortjener en flott hyllest på Stadion som takk for all sliting han har ofret for laget. Han fortjener sjansen i en ny klubb, etter å ha vært en av de få spillerene som virkelig har blødd for drakten. Han har blitt vraket av Teitur, før Mjelde ga han sjansen igjen. Den tok han, og etter at den ene etter den andre har blitt hentet inn for å erstatte Haugen har han kjempet seg inn igjen på laget. Seinest i forrige kamp. Det står det respekt av. Haugen vil bli savnet. Lykke til i nord.
 Bergen ut av Norge -

Nightfox

Quote from: "brann1989"Det er ikke alltid Brann og Tromsø spiller kamp samme dag da, hvis de spiller søndag og vi mandag da kan han jo Einstein....:P


Det er trening dagen etter kamp. Det er trening dagen før kamp.

Skinto

Eg griner litt.. Sykt trist. HH har alltid vært et idol for meg. No e det bare diskusjonen om kem som ska spille i spann med MA. IKKJE Bakke; det er helt klart. Jaiteh og Gashi mor kjempe om plassen. (Og, ja eg vet at ingen av de skal "overta" etter Helge)
quot;Det var som oppløpet på Bjerkebanen!" Leve Ystaas!!

Clish

Helge Haugen e et DYR.....
 Predict a RIOT!!!

Tom C

Aldri mer Obos....

Gulløl

Velkommen tilbake Helge Haugen. En god signering av en ekte Brann gutt og flott personlighet. Nå kan vi forhåpentlig før 2017 sesongen hente inn resten av det troppen mangler på kondisjon og utholdenhet i forhold til Rosenborg.
-  Jeg vet at vi ikke liker Rosenborg eller VÃ¥lerenga.

Samuel Sahim-Radlinger

Nixon

Oddsen for at Haugen en gang blir hovedtrener i Brann sank betraktelig i dag...

Hvilke gode minner har folk med Haugen? Noe av det første jeg tenker på er 3-2 målet i kvartfinalen mot Bryne i 2004. Herlig langskudd mot Hansa ti minutter før slutt.
Rød makt på Hansa!

Go Up