• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Opprydning???

Started by Jay Tee, July 03, 2007, 15:19:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jay Tee

Bør Brann ta en opprydning i stallen??? sann som det e nå så er det 11 fornøyde( de som starter) og resten vil jo naturlig nok spille så e derfor litt lei seg, eksempel, huseklepp.
Er redd vi ska miste hele laget til slutt eg
eia brann

dudo

Det har kommet sterke signaler på at en opprydning er i gjære fra både Mjelde og RBH. Uttalelser om at en ideal-tropp er 16 klassespillere og 6 talenter tyder på at ting kommer til å skje. Huseklepp, Bjarnason, Bjørnsson, Winters og kanskje Haugen forsvinner nok i løpet av 2007.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannfrelst

I dagens BA står det at Huseklepp og Bjarnason skal ut i løpet av sommeren. Så litt oppryddning blir det nok. Jeg personlig tror Sæternes eller Winters også forsvinner.
2.10.07-Gullet kom hem!

dudo

Nei, det står da at Bjarnason forsvinner i vinter!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nesten

eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

krøvel vellevold

Quote from: "dudo"Det har kommet sterke signaler på at en opprydning er i gjære fra både Mjelde og RBH. Uttalelser om at en ideal-tropp er 16 klassespillere og 6 talenter tyder på at ting kommer til å skje. .

Hadde bare Huseklepp skjønt at han tilhører gruppen på 6 - ikke den på 16!
Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "dudo"Det har kommet sterke signaler på at en opprydning er i gjære fra både Mjelde og RBH. Uttalelser om at en ideal-tropp er 16 klassespillere og 6 talenter tyder på at ting kommer til å skje. .

Hadde bare Huseklepp skjønt at han tilhører gruppen på 6 - ikke den på 16!

Veldig bra sagt..
Noen kunne vel fortalt han at dette er ekte fotball og ikke Fotball-Nord..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nesten

Sjøhage var kanskje det første signalet om fornyelse og foryngelse. Betryggende at han er ung og det spennende er vel forståelse og skuddfot, for hurtig sier jo alle at hen er.

I de neste 18 månedene vil det måtte ryddes mer. Kanskje en ny ung forsvarer, muligens en type som kan utvikles.
På midtbanen vil det kanskje være behov for sentrale unge nykommere eller prosjekter. Hvem vet.
Forsvinner Sæternes kommer behovet for en hodesterk tøff type.

En annen sak er at det lokale alibiet er redusert  for Haugen og Huseklepp ut og Walde inn blir en i manko. Stjernestallen bør kanskje være kun 16, sÃ¥ kan 4-6 mann være yngre lokale landslagsaktuelle gutter. Kun mye skader vil i sÃ¥ fall tvinge fram bruk av disse i seriekampene. En liten risiko Ã¥ ta, skjelden mer enn 1-2 mann er ute. I tillegg kan det komme helt uventede avganger / salg. Sikkert klubber i England som kan tenke seg Sigurdsson, Moen eller en vi ikke helt venter at noen skal ønske seg.
Bjarnason, Huseklepp, Winters, kaanskje Sæternes og MA kan være borte i november. Det er litt mye på en gang. Håper de selger Bjarnason i og med at han er dekket opp nå, dersom Armann er frisk da.
De beste av de beste lokale unge bør inn, dvs Vadmyras Solli og Os-gutten Bjarte Haugsdal. Er Kanelønning ute ? Har RBH planer for Emil R-M ?
Noe bør skje, kanskje allerede i november/desember, dog senest neste sommer ellers råtner stallen på rot kanskje.
FÃ¥r vi 95% ikke-bergensere blir det et evig tema.
Lokalkvoten bør opp i 30-35% etterhvert.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Ricky

Jeg synes det er godt at vi gjennomfører en liten utrenskning. Vi har lenge hatt en av de beste troppene på papiret, men vi har på langt nær hatt en av de mest spennende troppene. Bjarnason, Winters, Sæternes og til en viss grad Andresen er over the top, og spiller for mye på det sikre og mangler den intensiteten som trengs.

Skulle dog gjerne ha hatt Huseklepp med videre, og det ville vel Brann også.

Satan 3

Satan liker det som skjer for tiden.

De som er på vei ut virker som gir totalt faen uansett.
Få driten vekk og inn med nye unge sultne dyr som har lyst å vinne noe.
Striler ut av Bergen

grei

Quote from: "Satan 3"

Ja der traff du bra, du. Huseklepp er jo både ung og (i overkant) sulten, Haugen var stadions største dyr, og grunnen til at Andresen kom hit i utgangspunktet (og at han evt. stikker) er nettopp at han har lyst til å vinne noe...

Northside

Om Stabæk skulle vinne serien i år, så vedder jeg på at Andresen er forbanna... han gikk tross alt fra Stabæk til Brann for å vinne noe, hehe.

Texas

Quote from: "Satan 3"Satan liker det som skjer for tiden.

Ja, haugen har jo alltid gitt faen i brann. her bommer du totalt.

Satan 3

Godt mulig Haugen har hjertet i Brann. Men det driter jeg i.
Spelle fotball kan han ikke. Skal vi la alle som har dype følelser for Brann få prøve seg på banen?
Mulig han er et dyr men da er han et dyr som hører hjemme i fjøset på Hjortland.

Huseklepp kunne vært spennende å fulgt men han har jo dummet seg fullstendig ut. Ender vel opp i Hollywood som Snoop Bobby Doggs tøs.

FÃ¥ det vekk. FÃ¥ det vekk!
Striler ut av Bergen

naitsirk

Satan 3

Men nå det er sagt, så var vel det ikke Haugen og Huseklepp jeg først og fremst tenkte på.

Andresen og til tider Bjarnarsson og Sæternes er spillere som har vist slett innsats og elendig moral i år.
Striler ut av Bergen

Lurkin

Quote from: "Satan 3"Godt mulig Haugen har hjertet i Brann. Men det driter jeg i.
Spelle fotball kan han ikke. Skal vi la alle som har dype følelser for Brann få prøve seg på banen?
Mulig han er et dyr men da er han et dyr som hører hjemme i fjøset på Hjortland.

Huseklepp kunne vært spennende å fulgt men han har jo dummet seg fullstendig ut. Ender vel opp i Hollywood som Snoop Bobby Doggs tøs.

FÃ¥ det vekk. FÃ¥ det vekk!

Nå er det mer til fotballen enn det rent kunsteriske, uansett hvor flørtende det kan være. Haugen jobbet alltid, klaget aldri, og sendte oss til Bærum i 2004 så vi kunne møte Stabæk i seminfalen i cupen.. historien snakker for seg selv. Poenget er uansett ikke hvor GODE de er, men hvordan de fremstår i forhold til Brann.. lojalitet, integritet osv.
Berømte Brann fra Bergen

BL

Quote from: "Satan 3"Satan liker det som skjer for tiden.

En sjelden gang er jeg nesten litt enig med selveste Satan.

Det er alt for mye syting og klaging i Brann for tiden. Den ene har et større ego enn den andre! "Meg meg meg, spilletid spilletid spilletid!"
Virker som lagmoral, balanse og harmoni er fremmedord i denne spillergruppen.

Ut med en partyløve, gammel islending, og 5. valget på midtbanen. Om Sæternes forsvinner er det trist, men langt fra umulig å erstatte. Winters får vel ikke ny kontrakt fra Brann.

Og om Andresen forsvinner etter sesongen er det et stort tap. Men han har gjort jobben og har vært verdt hver eneste million som Brann måtte ut med!
Hansa-
Felt Z

Nesten

Allt det rotet og all ryddingen som gjøres nå kommer av kortsiktig POL-politikk for noen år siden. Før eller siden straffer det seg å ha 17-18 spillere fra andre kanter av landet, Norden eller verden. Det var altfor ekstremt farverikt og internasjonalt i stallen. Soma, Kvisvik og Sæternes er nøkkelspillere som VILLE vekk. Hadde man hatt flere hordalendinger kunne dette vært unngått. Dette er imidlertid ingen katastrofe, 32 år er en høy alder for en spiss. Klokt å bytte ham ut hvis de får inn en billig kraftspiss, tviler på at de finner en på samme nivå.

Xminator

Nå straffet det seg jo å ha en fra byen også...

Superjack

Quote from: "Nesten"Allt det rotet og all ryddingen som gjøres nå kommer av kortsiktig POL-politikk for noen år siden. Før eller siden straffer det seg å ha 17-18 spillere fra andre kanter av landet, Norden eller verden. Det var altfor ekstremt farverikt og internasjonalt i stallen. Soma, Kvisvik og Sæternes er nøkkelspillere som VILLE vekk. Hadde man hatt flere hordalendinger kunne dette vært unngått. Dette er imidlertid ingen katastrofe, 32 år er en høy alder for en spiss. Klokt å bytte ham ut hvis de får inn en billig kraftspiss, tviler på at de finner en på samme nivå.

Hadde Brann kjørt bare folk fra Hordaland hadde de i beste fall vært i Adeccoligaen.
i taper ALDRI!

Nesten

Det er ingen som vil det heller, det er snakk om enkelte talenter. Fra 3 til 7 i stallen bør være det. De kan være innbyttere. Jeg vil at de 11 som starter skal være i toppklasse, men gjerne at benken består av spillere som er aktuelle for U-17 eller U-19-landslaget. Et talent dør ikke om det får spille 30-45 minutter i tippeligaen ca annenhver uke men det visner bort i 3. divisjon og i 2. divisjon. Løv-Ham er ikke en god utviklingsarena hvis de ansvarlige der velger Vange og Monkam og lar talentene sitte på benken i Adeccoligaen. Man har ingen garanti for at Løv-Ham matcher talentene slik Brann håper på. Er de i Brann derimot kan ikke Viking eller andre komme og stjele de like enkelt. Dessuten er det tragisk at Brann ikke lar talentene spille 1 og 2 runde i NM eller Royal League.

Xminator

QuoteFra 3 til 7 i stallen bør være det. De kan være innbyttere.

Ja kan de det? Ikke mye som tyder på det.

Superjack

Quote from: "Nesten"Det er ingen som vil det heller, det er snakk om enkelte talenter. Fra 3 til 7 i stallen bør være det.

Hanstveit, Guntveit, Haugen (ute), Huseklepp (på vei ut), Opdal, Thorbjørnsen, Misje, Bjørn Dahl og Knut Walde.

Så pr dags dato er det 8! fra hordaland i dagens Brannstall, altså 1 for mye??

Hordalandsalibiet er det ikke noe å si på.
i taper ALDRI!

jonnemann

Oppryddingen bør streng tatt skje etter sesonger en ferdig spør du meg. Ser konturene av at gullet forsvinner i takt med spillere som forsvinner. Tror nok huseklepp har tankene andre steder enn brann resten av sesongen 2007 så hvorfor la han være her høstsesongen..

krøvel vellevold

Quote from: "jonnemann"Oppryddingen bør streng tatt skje etter sesonger en ferdig spør du meg. Ser konturene av at gullet forsvinner i takt med spillere som forsvinner. Tror nok huseklepp har tankene andre steder enn brann resten av sesongen 2007 så hvorfor la han være her høstsesongen..

For å ikke styrke gullrivalen Stabæk, kanskje?

Har Huseklepp tankene et annet sted, slik at han ikke kan prestere for Brann, så får han kose seg med 3.divisjonsfotball de neste 4 månedene. Når serien starter igjen, så har han da ikke spilt toppseriefotball på 9 måneder. Helt greit når han spiller for en konkurrent...
Legg ned hele klubben!

Corran

Opprydding funket i rbk i fjor Hvorfor ikke her i år?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Tore Larsen

Quote from: "jonnemann"Oppryddingen bør streng tatt skje etter sesonger en ferdig spør du meg. Ser konturene av at gullet forsvinner i takt med spillere som forsvinner. Tror nok huseklepp har tankene andre steder enn brann resten av sesongen 2007 så hvorfor la han være her høstsesongen..

For å ikke styrke gullrivalen Stabæk, kanskje?

Har Huseklepp tankene et annet sted, slik at han ikke kan prestere for Brann, så får han kose seg med 3.divisjonsfotball de neste 4 månedene. Når serien starter igjen, så har han da ikke spilt toppseriefotball på 9 måneder. Helt greit når han spiller for en konkurrent...

Foreslår at han tørker støv av partoutkortet sitt på felt O, kan fint bruke det ut sesongen...
Mvh

Tore

Erlend

Quote from: "Corran"Opprydding funket i rbk i fjor Hvorfor ikke her i år?

RBK er RBK. Vi er Brann.  der ligger forskjellen

Xminator

RBK hadde maks uttelling med tanke på skader og karantener. Hadde Iversen fått sår lyske og Riset strategisk rødt kort, så hadde Brann stått som seriemestre 2006, og RBK hudflettet for å ha "solgt gullet".

Støy rundt klubben slik som vi har det nå kan slå ut både negativt og positivt. Det kan virke samlende i spillergruppen. Eller det kan virke forstyrrende. Mest sannsynlig er det elementer av begge deler. Noen ideell oppladning foran en viktig høstsesong er det ikke. Likevel vil sportslig suksess glatte over det hele utover. En god generalprøve mot Aalesund og 3 poeng mot Stabæk og troen på suksess er tilbake.

Nixon

Quote from: "Xminator"

RBK hadde maks uttelling med tanke på skader og karantener. Hadde Iversen fått sår lyske og Riset strategisk rødt kort, så hadde Brann stått som seriemestre 2006, og RBK hudflettet for å ha "solgt gullet".

Leser i dagens VG at Tørum satser på å vinne 13 strake kamper i høst...
Rød makt på Hansa!

tag7

Quote from: "Erlend"

RBK er RBK. Vi er Brann.  der ligger forskjellen

I fotballen har historien en tendens for å repetere seg. Ikke nødvendigvis med samme lag men med samme situasjon. ........"
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

Jay Tee

eia brann

Xminator

Vil også berømme Farid Ighoubah for nok en flott avskrift av BA. Gjør de egentlig noe annet enn å kopiere tekster fra BA i iBergen?

Nixon

Quote from: "Xminator"Vil også berømme Farid Ighoubah for nok en flott avskrift av BA. Gjør de egentlig noe annet enn å kopiere tekster fra BA i iBergen?

He he, jeg leste saken og han har brukt alle de manipulerende virkemidlene han har fanget opp på halvårskurset sitt på MI. Fornøyelig lesning!
Rød makt på Hansa!

Tom C

Jaja, fornøyelig og fornøyelig. Kanskje jeg er for lett å lure, men jeg blir bare irritert av sånne tomsete tabloid-artikler. Skjønner jo at de prøver å skape skandaler, men er ikke det egentlig en jobb for Se og Hør eller tilsvarende? Har mest lyst å reise inn til redaksjonen og kakke tufsen i hodet med noe hardt, så han kanskje kommer ut av idiot-transen sin...
Aldri mer Obos....

Janki

Xminator

Quote from: "Janki"http://fotball.bt.no/eliteserien/article85405.ece

Dette begyner å se skralt ut...

Så glemmer vi glatt at Jaiteh, Sjøhage og Walde ikke var tilstede da bildet ble tatt... Så kan de sette spørsmålstegn over de andre spillerene også, de er vel omtrent like aktuelle som Bakke for salg.

Nixon

Hvis det er situasjonen i april 2008, ja.
Men er det noen som tror det?
Rød makt på Hansa!

tauraren1

Nei dette begynner å se bra ut!
ordan har "vi" det i dag da?

Nesten

Min drømmestall struktumessig er slik for 22 mann :

16 spillere som udiskutabelt holder må, da har mann en førsteellver + en keeper en back en stopper en midtbanespiller og en spiss. Fra 17 og opp t o m 22 vil jeg utelukkende ha unge lokale-regionale tenåriger med talent, en keeper, en back, en stopper,en midtbanespiller, en flanke og en ren spiss. Det skulle bli 22.

Da har man en ekstra etablert på hver plass + 6 stortalenter som godt kan være i alderen 17-18 år. I en slik modell har man ikke både en høyre og venstreback og høyre venstrekant i reserve innefor de 16 etablerte men det er råflott luksus.

Talentene får da kun vært innom benken tidvis, men kan utvikle seg ved 2.lagskamper, bevisst matching i treningskamer, de 3 første rundene i NM, Royal league og ved daglig trening bland toppspillere. Kun en sesong, deretter må de som er god nok inn i 16-mannsgruppen eller lånes ut.
Ved naturlig avgang kommer disse inn, først på benken, så på laget.
Sårbarheten er liten, med 5 helt etablerte utenom førsteellveren skal det mye skader til før man må STARTE en seriekamp med et talent for tidlig i forhold til utviklingsplanen. Alle lag spiller masse treningskamper før sesongen og i ferien så med velvilje vil talentene da kunne matches i 4-5 slike kamper + minst 2 cupkamper, da er vi oppe i 7 ordentlige kamper + ev litt i Royal League.

Da slipper man problemet med altfor mange misfornøyde "stjerner" ?

Xminator

Problemet med løsningen din er at da spiller de 16 første selv om de er skadet. Noe som fører til at de er utenfor trening lenger, kvaliteten på trening faller, og de er ikke 100% den tiden de spiller.

Den støyen som blir rundt dobbeltdekning er vel verdt det sportslig.

krøvel vellevold

Problemet er at heller ikke de som er blant de 6 unge fremadstormende uferdige talentene, skjønner at det er nettopp det de er! (Se på Huseklepp!) De -som de fleste andre fotballspillere - kan ikke fatte og begripe hvorfor de ikke får starte kampene!
Legg ned hele klubben!

AtroZ

Synes ideen fra svenskene var spennende: større benk. Om noen blir satt på tribunen i kamp etter kamp, så er det lett å bli missfornøyd. De ekstra plassene bør i første rekke brukes til talenter. Da har man den vanlige dekningen hvis kampen går dårlig, men samtidig alternativet om å la de unge smake på nivået hvis det går bra.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Nesten

Xminator

Burde jo være opp til klubben å velge hvor mange spillere man ville ha med på benken så lenge de var spilleberettiget.

En annen mulighet kunne vert å gi spillere under 21 år lov å spille for to klubber på en gang. En eliteserieklubb og en i 1. eller lavere.

Det viktigste er likevel å øke antall kamper hver sesong, og opprette b-lagsserie der B-laget spiller for eksempel dagen etterpå mot B-laget til klubben man møter i eliteserien. Fungerer jo greit for A og U-21 landslag. Om man sliter med skader kan man jo hente inn spillere fra forslaget over for å stille med 15 mann også på B-kampen.

Stoffi

Quote from: "Xminator"Burde jo være opp til klubben å velge hvor mange spillere man ville ha med på benken så lenge de var spilleberettiget.

En annen mulighet kunne vert å gi spillere under 21 år lov å spille for to klubber på en gang. En eliteserieklubb og en i 1. eller lavere.

Det viktigste er likevel å øke antall kamper hver sesong, og opprette b-lagsserie der B-laget spiller for eksempel dagen etterpå mot B-laget til klubben man møter i eliteserien. Fungerer jo greit for A og U-21 landslag. Om man sliter med skader kan man jo hente inn spillere fra forslaget over for å stille med 15 mann også på B-kampen.

Dette kunne vært ganske interessant. På den måten slipper man at norske talenter råtner vekk på benken og tribunen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Xminator"Burde jo være opp til klubben å velge hvor mange spillere man ville ha med på benken så lenge de var spilleberettiget.

Dette kunne vært ganske interessant. På den måten slipper man at norske talenter råtner vekk på benken og tribunen.

Som om noen ville godtatt å spille på B-laget i B-lagsserien. De godtar jo ikke engang å få spille 30 minutter i hver kamp på A-laget!
Legg ned hele klubben!

tormi

Som om noen ville godtatt å spille på B-laget i B-lagsserien. De godtar jo ikke engang å få spille 30 minutter i hver kamp på A-laget!

Jeees! Let it go man! Let it go... (Hele setningen uttales med litt amerikansk film aksent!)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Go Up