• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Andresen og Sæternes forsvinner

Started by Petter Puddefjord, June 29, 2007, 09:12:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Quote from: "krøvel vellevold"Syns fremdeles det er pussig dette med at folk blir så sinte på folk som fullfører kontrakten sin. Det SKAL liksom være slik at spillerne skal bryte kontrakten slik at klubben kan få penger...


Er jo i grunnen det som er mest ryddig, å faktisk fullføre kontraktene sine.
De står på til slutt og får resultatene de er betalt for å lage forhåpentligvis. :)
i taper ALDRI!

grei

Snodig at folk er så grådige etter pengene som ville kommet etter et eventuelt salg nå. For det første er det vel neppe våre (les: Branns) penger siden Andresen ble hentet av investorer, for det andre så er det jo ikke som om vi er i store økonomiske problemer om dagen, mulighetene for edelt metall er langt viktigere enn noen millioner hit eller dit.

tolind

Hadde vært enormt med Andresen som spillende trener for Brann! Adios Mjelde!!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

naitsirk

Quotenaitsirk skrev:
med andre ord så legger han opp.

har høyrt frå ein som speler bridge med andresen at han mest sannsynligvis kjem til å legge opp etter sesongen. dersom norge ikkje kjem til em.


Hvis det er tilfelle - koffor kan ikkje MA bare si det då? "Jeg vil ikke forlenge kontakten med BRANN fordi jeg har tenkt å legge opp dersom jeg vinner seriegull og Norge ikke går til EM". Eg ser ikkje problemet med det - med en slik uttalelse hadde jo ballen blitt lagt dø? Kan du foklare meg det O'store orakel Naitsirk?


det er ikkje 100 % sikkert at han legger opp. les kva eg skriv!!
rbh og brann veit sikkert dette. den eventuelle neste kontrakten til andresen er han siste. då vil han sikkert tenke seg grundig om før han tar ei besluttning.
at arbeidsforholdet til andresen skal offentliggjerast, er jo opp til han sjølv. det er lite vanlig at ein privatperson legger ut om sine betingelser,lønn etc for offentligheten. kvifor skal andresen gjere det same? berre fordi han speler på brann som interesserer mange?

krøvel vellevold

Quote from: "grei"Snodig at folk er så grådige etter pengene som ville kommet etter et eventuelt salg nå. For det første er det vel neppe våre (les: Branns) penger siden Andresen ble hentet av investorer, for det andre så er det jo ikke som om vi er i store økonomiske problemer om dagen, mulighetene for edelt metall er langt viktigere enn noen millioner hit eller dit.


Spesielt snodig er det jo hvis de folkene som blir sure fordi spillere ikke vil bryte kontrakten slik at Brann kan få penger for dem, er de samme folkene som klager hvis de mener Brann er mer opptatt av penger enn det sportslige...
Legg ned hele klubben!

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "naitsirk"
Quotenaitsirk skrev:
med andre ord så legger han opp.

har høyrt frå ein som speler bridge med andresen at han mest sannsynligvis kjem til å legge opp etter sesongen. dersom norge ikkje kjem til em.


Hvis det er tilfelle - koffor kan ikkje MA bare si det då? "Jeg vil ikke forlenge kontakten med BRANN fordi jeg har tenkt å legge opp dersom jeg vinner seriegull og Norge ikke går til EM". Eg ser ikkje problemet med det - med en slik uttalelse hadde jo ballen blitt lagt dø? Kan du foklare meg det O'store orakel Naitsirk?


det er ikkje 100 % sikkert at han legger opp. les kva eg skriv!!
rbh og brann veit sikkert dette. den eventuelle neste kontrakten til andresen er han siste. då vil han sikkert tenke seg grundig om før han tar ei besluttning.
at arbeidsforholdet til andresen skal offentliggjerast, er jo opp til han sjølv. det er lite vanlig at ein privatperson legger ut om sine betingelser,lønn etc for offentligheten. kvifor skal andresen gjere det same? berre fordi han speler på brann som interesserer mange?



Det er vel ingen som krever at han skal legge ut om detaljene i kontrakten. Jeg vil bare vite hvor han har tenkt å spille neste sesong (eller om han har tenkt å spille til neste sesongen). Hvis han har bestemt seg for å legge opp eller spille et annent sted enn i BRANN, tror jeg vi er bedre tjent med å selge han nå. Begrunnelsen er enkel: hvis man "mentalt" har sluttet et sted går det ut over prestajonene! (har du f.eks. prøvd å jobbe i en oppsigelsesperiode?)

Når det gjelder sammenligningen med hva som er vanlig for privat personer, så er det "vanlige" at man har en ikke tidsbegrenset avtale. Dvs at ansettelsesavtalen løper inntil en av partene sier den opp - i tillegg kreves det at arbeidsgiver må ha "saklig grunn" til oppsigelse, men det ikke kreves saklighetsgrunn fra arbeistaker. Normal oppsigelses tid er 3-6 måneder. Hvis du tenker deg om, så tror jeg ikke det er helt sånn du ville likt å se det i norsk fotball. I teorien kunne da en spiller komme til BRANN som 17 åring og bli der til han ble 67, så lenge han møtte opp og gjorde jobben sin (trene, delta på kamp o.l.). Dersom han ble dritgod kunne han, med 3 - 6 mnd varsel, reise til Barcelona og peke nese til Brann. Om han ikke ble god kunne han fortsette i Brann til han ble pensjonist. Så - vennligst - slutt med det våset om å sammenlinge fotballspillere med "vanlige ansatte". Fortbalspillere er ikke "vanlige arbeidere" - uansett hvor mye "fagforeningen" deres vil det!

MA har 6 mnd igjen og er sånn sett i oppsigelse - jeg stiller da spørsmål med hans motivasjon for gjenværede periode (ikke har han vært dritgod i førsrte del av sesongen heller).
RANN - FOR ALLTID

krøvel vellevold

Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"
Quote from: "naitsirk"
Quotenaitsirk skrev:
med andre ord så legger han opp.

har høyrt frå ein som speler bridge med andresen at han mest sannsynligvis kjem til å legge opp etter sesongen. dersom norge ikkje kjem til em.


Hvis det er tilfelle - koffor kan ikkje MA bare si det då? "Jeg vil ikke forlenge kontakten med BRANN fordi jeg har tenkt å legge opp dersom jeg vinner seriegull og Norge ikke går til EM". Eg ser ikkje problemet med det - med en slik uttalelse hadde jo ballen blitt lagt dø? Kan du foklare meg det O'store orakel Naitsirk?

det er ikkje 100 % sikkert at han legger opp. les kva eg skriv!!
rbh og brann veit sikkert dette. den eventuelle neste kontrakten til andresen er han siste. då vil han sikkert tenke seg grundig om før han tar ei besluttning.
at arbeidsforholdet til andresen skal offentliggjerast, er jo opp til han sjølv. det er lite vanlig at ein privatperson legger ut om sine betingelser,lønn etc for offentligheten. kvifor skal andresen gjere det same? berre fordi han speler på brann som interesserer mange?



Det er vel ingen som krever at han skal legge ut om detaljene i kontrakten. Jeg vil bare vite hvor han har tenkt å spille neste sesong (eller om han har tenkt å spille til neste sesongen). Hvis han har bestemt seg for å legge opp eller spille et annent sted enn i BRANN, tror jeg vi er bedre tjent med å selge han nå. Begrunnelsen er enkel: hvis man "mentalt" har sluttet et sted går det ut over prestajonene! (har du f.eks. prøvd å jobbe i en oppsigelsesperiode?)

Når det gjelder sammenligningen med hva som er vanlig for privat personer, så er det "vanlige" at man har en ikke tidsbegrenset avtale. Dvs at ansettelsesavtalen løper inntil en av partene sier den opp - i tillegg kreves det at arbeidsgiver må ha "saklig grunn" til oppsigelse, men det ikke kreves saklighetsgrunn fra arbeistaker. Normal oppsigelses tid er 3-6 måneder. Hvis du tenker deg om, så tror jeg ikke det er helt sånn du ville likt å se det i norsk fotball. I teorien kunne da en spiller komme til BRANN som 17 åring og bli der til han ble 67, så lenge han møtte opp og gjorde jobben sin (trene, delta på kamp o.l.). Dersom han ble dritgod kunne han, med 3 - 6 mnd varsel, reise til Barcelona og peke nese til Brann. Om han ikke ble god kunne han fortsette i Brann til han ble pensjonist. Så - vennligst - slutt med det våset om å sammenlinge fotballspillere med "vanlige ansatte". Fortbalspillere er ikke "vanlige arbeidere" - uansett hvor mye "fagforeningen" deres vil det!

MA har 6 mnd igjen og er sånn sett i oppsigelse - jeg stiller da spørsmål med hans motivasjon for gjenværede periode (ikke har han vært dritgod i førsrte del av sesongen heller).


Fotballspillere er ikke vanlige arbeidere. Men en kontrakt er en kontrakt. Og da ser jeg ikke det skandaløse i å følge det som står i den!
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"
Quote from: "naitsirk"
Quotenaitsirk skrev:
med andre ord så legger han opp.

har høyrt frå ein som speler bridge med andresen at han mest sannsynligvis kjem til å legge opp etter sesongen. dersom norge ikkje kjem til em.


Hvis det er tilfelle - koffor kan ikkje MA bare si det då? "Jeg vil ikke forlenge kontakten med BRANN fordi jeg har tenkt å legge opp dersom jeg vinner seriegull og Norge ikke går til EM". Eg ser ikkje problemet med det - med en slik uttalelse hadde jo ballen blitt lagt dø? Kan du foklare meg det O'store orakel Naitsirk?


det er ikkje 100 % sikkert at han legger opp. les kva eg skriv!!
rbh og brann veit sikkert dette. den eventuelle neste kontrakten til andresen er han siste. då vil han sikkert tenke seg grundig om før han tar ei besluttning.
at arbeidsforholdet til andresen skal offentliggjerast, er jo opp til han sjølv. det er lite vanlig at ein privatperson legger ut om sine betingelser,lønn etc for offentligheten. kvifor skal andresen gjere det same? berre fordi han speler på brann som interesserer mange?



Det er vel ingen som krever at han skal legge ut om detaljene i kontrakten. Jeg vil bare vite hvor han har tenkt å spille neste sesong (eller om han har tenkt å spille til neste sesongen). Hvis han har bestemt seg for å legge opp eller spille et annent sted enn i BRANN, tror jeg vi er bedre tjent med å selge han nå. Begrunnelsen er enkel: hvis man "mentalt" har sluttet et sted går det ut over prestajonene! (har du f.eks. prøvd å jobbe i en oppsigelsesperiode?)

Når det gjelder sammenligningen med hva som er vanlig for privat personer, så er det "vanlige" at man har en ikke tidsbegrenset avtale. Dvs at ansettelsesavtalen løper inntil en av partene sier den opp - i tillegg kreves det at arbeidsgiver må ha "saklig grunn" til oppsigelse, men det ikke kreves saklighetsgrunn fra arbeistaker. Normal oppsigelses tid er 3-6 måneder. Hvis du tenker deg om, så tror jeg ikke det er helt sånn du ville likt å se det i norsk fotball. I teorien kunne da en spiller komme til BRANN som 17 åring og bli der til han ble 67, så lenge han møtte opp og gjorde jobben sin (trene, delta på kamp o.l.). Dersom han ble dritgod kunne han, med 3 - 6 mnd varsel, reise til Barcelona og peke nese til Brann. Om han ikke ble god kunne han fortsette i Brann til han ble pensjonist. Så - vennligst - slutt med det våset om å sammenlinge fotballspillere med "vanlige ansatte". Fortbalspillere er ikke "vanlige arbeidere" - uansett hvor mye "fagforeningen" deres vil det!

MA har 6 mnd igjen og er sånn sett i oppsigelse - jeg stiller da spørsmål med hans motivasjon for gjenværede periode (ikke har han vært dritgod i førsrte del av sesongen heller).


Først prøver du å dra en sammenligning om å jobbe i oppsigelsesperiode, og så sier du at man ikke skal sammenligne fotballspillere med "vanlig" ansatte... Ehhhhh. Nå må du bestemme deg.

Martin hater å tape og har et sterkt uttalt mål om å vinne gull. Tror Martin kommer til å ha et fokus i høst og det er å vinne gull for BRANN. Hvorfor skal vi selge Martin? Brann får ingen penger, og det gjør nesten ikke investorene heller. Ingen vil betale mye for en som har 3-4 måneder igjen av kontrakten og er 31 år gammel.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: Kjell249
Quote from: BRANN - FOR ALLTID
Quote from: "naitsirk"
Quotenaitsirk skrev:
med andre ord så legger han opp.

Det er vel ingen som krever at han skal legge ut om detaljene i kontrakten. Jeg vil bare vite hvor han har tenkt å spille neste sesong (eller om han har tenkt å spille til neste sesongen). Hvis han har bestemt seg for å legge opp eller spille et annent sted enn i BRANN, tror jeg vi er bedre tjent med å selge han nå. Begrunnelsen er enkel: hvis man "mentalt" har sluttet et sted går det ut over prestajonene! (har du f.eks. prøvd å jobbe i en oppsigelsesperiode?)

Når det gjelder sammenligningen med hva som er vanlig for privat personer, så er det "vanlige" at man har en ikke tidsbegrenset avtale. Dvs at ansettelsesavtalen løper inntil en av partene sier den opp - i tillegg kreves det at arbeidsgiver må ha "saklig grunn" til oppsigelse, men det ikke kreves saklighetsgrunn fra arbeistaker. Normal oppsigelses tid er 3-6 måneder. Hvis du tenker deg om, så tror jeg ikke det er helt sånn du ville likt å se det i norsk fotball. I teorien kunne da en spiller komme til BRANN som 17 åring og bli der til han ble 67, så lenge han møtte opp og gjorde jobben sin (trene, delta på kamp o.l.). Dersom han ble dritgod kunne han, med 3 - 6 mnd varsel, reise til Barcelona og peke nese til Brann. Om han ikke ble god kunne han fortsette i Brann til han ble pensjonist. Så - vennligst - slutt med det våset om å sammenlinge fotballspillere med "vanlige ansatte". Fortbalspillere er ikke "vanlige arbeidere" - uansett hvor mye "fagforeningen" deres vil det!

MA har 6 mnd igjen og er sånn sett i oppsigelse - jeg stiller da spørsmål med hans motivasjon for gjenværede periode (ikke har han vært dritgod i førsrte del av sesongen heller).


Først prøver du å dra en sammenligning om å jobbe i oppsigelsesperiode, og så sier du at man ikke skal sammenligne fotballspillere med "vanlig" ansatte... Ehhhhh. Nå må du bestemme deg.

Martin hater å tape og har et sterkt uttalt mål om å vinne gull. Tror Martin kommer til å ha et fokus i høst og det er å vinne gull for BRANN. Hvorfor skal vi selge Martin? Brann får ingen penger, og det gjør nesten ikke investorene heller. Ingen vil betale mye for en som har 3-4 måneder igjen av kontrakten og er 31 år gammel.


Beklager hvis du synes det er vanskelig å forstå - men det er ingenting "feil" eller "ulogisk" i innlegget. Men for å prøve å klarlegge; 1) Jeg mener det er lite sannsynlig at man kan yte maks i oppsigelsestiden. Men er mentalt ferdig i jobben og venter på den neste jobben. Dette er helt uavhengig av om man er i en "vanlig" jobb eller er fotballspiller. Det går ikke på selve ansettelsforholdet, men på den mentale innstillingen. 2) Jeg mener at fotballspillere IKKE kan sammenlignes mot "vanlige" ansatte.

Martin hater å tape...bla bla bla. Min mening er at han er mentalt ferdig i Brann og yter deretter (hittil i år har vel det vært under pari - vi får se hva som skjer i resten av sesongen). Det er ikke pengene som er poenget - men at MA ikke er god nok når han yter 95%. Derfor skal vi kvitte oss med Martin.
RANN - FOR ALLTID

tovatle


Corran

Sier vel litt mer om din moral hvis du ikke kan yte maks i oppsigelsestiden.
Er ikke noe problem å yte maks i en oppsigelsestid så hvorfor skal ikke MA gjøre det?
dessuten så er det veldig vanlig med tidsbgrensede kontrakter i arbeidslivet også. Hvordan skulle ellers konsulent virksomhet fungert. dette blir det samme som fotballspillere. en inngår kontrakt om en tidsperiode en skal jobbe for et firma. I denne perioden må man stå på og gjøre en god jobb slik at en ikke ødelegger sitt rykten og kan få gode oppdrag senere.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Brann kjører et høyt spill nå. Skulle høsten bli dårlig er det kroken på døren både for MIM og RBH.

Nixon

Quote from: "Belfort"Brann kjører et høyt spill nå. Skulle høsten bli dårlig er det kroken på døren både for MIM og RBH.


Kanskje Mjelde. Men RBH sitter nok trygt.
Rød makt på Hansa!

Xminator

RBH sitter nok veldig trygt. Den som har mest å tape her er Mjelde. Og oss supportere...

naitsirk

synst det er greit å selge sæternes. har aldri vore den toppscoraren som med trudde. putta 3-4 mål i eit par kamper i løpet av året, mens resten var dårlig.
i tillegg er han på veg nedover prestasjonsmessig.

Gepard

Kan blir interessante dager om Sæternes selges nå, det må bety at de har en annen targetspiss i kikkerten, regner med at Mjelde synes det er uakseptabelt uten en slik spiller i stallen. Da hadde man jo også bare beholdt Bengten, ikke værre enn det.

Så la nye spekulasjoner begynne ; hvem erstatter sæternes ?

- Finnbogason er interessant, men tror Mjelde og co er svært usikre på om denne spilleren kan gå rett inn i førsteellveren og spille maaange kamper i høst.

- George Mourad er en kraftig svenske som vel har vært linket til klubben før ?

- Kanskje Azar kan gjøre et sjokkcomeback allerede ?

Uansett, med den forutsetning om at man kommer til å hente inn en ny kraftspiss, tror jeg Brann kan komme styrket ut av dette her. Ingen grunn å kappe hodet av noen i Brannledelsen foreløpig ;)

HeiaBrann!

KA FAEN I HELVETTE E DET SOM SJER??? Ført Sutreklepp, så Haugen å no sæternes???


tauraren1

Quote from: "Xminator"
Det er uansett ren gambling å sende Sæternes fra klubben allerede nå.


I "bytte" mot Pelle?
ordan har "vi" det i dag da?

dudo

I bytte mot Pelle funker veldig greit for meg. Da blir vi nok også enda bedre på dødballer. Om Azar så er klar til neste år kan det bli bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: "tauraren1"
Quote from: "Xminator"
Det er uansett ren gambling å sende Sæternes fra klubben allerede nå.


I "bytte" mot Pelle?


Om Sæternes vil det så gjerne for meg. Med Nilsson til oss kan de strengt tatt sende Huseklepp over fjellet som en bonus.

olebrann3

ser ikke helt grunnen at en ny kraftspiss skal kjøpes inn ettersom eg regner med at Sjøhage og helstad blir spissparet, blir nesten for dumt å la noen av de sitte på benken.. i tillegg er sjøhage 182 høy og det er bare 5 cm mindre en sæternes


Brannmus

QuoteSæternæs vil bort fra Brann da han føler seg som et 4.valg som spiss og klubben vil få noe igjen for han istedenfor å vente til han blir bosman.


Bare der faller jo hele ryktet på sin egen urimelighet.. En hver person med litt innsikt i Brann-miljøet hadde jo gjennomskuet dette elendige forsøket på å skape panikk med en eneste gang..

Vålerenga-supportere...  sukk...

jako

Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"Jeg tror svinet går til en norsk klubb, og at det er grunnen til at BRANN ikke kvitter seg med han nå. Hadde han vært klar for en utenlandsk klubb hadde det vært lettere å la han gå nå. Hvordan kan sånt noe være kaptein? Er det å gå foran med et godt eksempel å svikte laget og klubben?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Baunebob

Ser nå at Odense er interessert i Sæternes. Kan bli avklaring imorgen.
Si nå at Sæternes blir solgt. Føler han etterlater ett tomrom som må tettes. Pluss at Brann får litt midler. Bør styret nok engang ut på markedet ? Bør vi hente forsvar eller angrep ?

Synes det vil bli ensidig med bare småpinglete hurtige spillere i angrep.

Liker ikke at den beryktede brede stallen vår synes og tynne ut.

Nixon

Quote from: "Baunebob"Liker ikke at den beryktede brede stallen vår synes og tynne ut.


Rosenborg fikk et oppsving da de tynnet ut i rekkene i fjor. Dobbel dekning kan gi grobunn for misnøye og dårlige prestasjoner. Bjarnason har vel vært inne på det de siste dagene.

Andre lag har stor suksess uten den typiske store sterke spissen. Nå har vi tre spisser med andre kvaliteter. Det kan være at det er nok.
Rød makt på Hansa!

naitsirk

QuoteSynes det vil bli ensidig med bare småpinglete hurtige spillere i angrep.


lista er kortare på suksessrike lag som baserer seg på langeballer og luftstyrke. gode lag som barca,real,utd,chelsea,arsenal,etc slår veldig lite opp på ein stor sterk spiss. drogba er kanskje unntaket.

folk etterlyser jo meir sexy fotball. då er eit brann lag uten sæternes døds sexy:)

Gepard

Kan ikke skjønne annet enn at vi må ut på markedet igjen om Sæternes selges nå, Winters Helstad og Sjøhage er veldig like spillere. Spesielt på hjemmebane når motstander ligger lavt er det viktig å kunne ha en murbrekker der fremme. Når en ser tilliten Mons har gitt Sæternes kan det vel ikke være tvil om at han liker å bruke en sterk spiller på topp.

Her må det handles.

Etter å ha lest litt på OB-forumet virker det veldig sannsynlig at Sæternes blir OB spiller.

Baunebob

Smell 10 mill i bordet for Nannskog . Stabæk med sin middelmådige økonomi må jo takke jatil noe sånt. Når det er gjort stenger vi kontoen, vinner seriegull og signerer ny kontrakt med andresen.

Huff..

xTaTic

Quote from: "Baunebob"Smell 10 mill i bordet for Nannskog . Stabæk med sin middelmådige økonomi må jo takke jatil noe sånt. Når det er gjort stenger vi kontoen, vinner seriegull og signerer ny kontrakt med andresen.

Huff..

Sjøhage ble vel hentet nettop fordi han har Nanskog sine kvaliteter. Det vi evt. trenger er en kraftspiss dersom Sæternes forsvinner.

tauraren1

Ka ska med ny spiss etter når Sjøhage skal spille seg inn på lanslaget?
ordan har "vi" det i dag da?

Baunebob

Sett at Sæternes og Winters forsvinner vil vi ha 2 spisser neste sesong. Altfor lite.

xTaTic

Quote from: "Baunebob"Sett at Sæternes og Winters forsvinner vil vi ha 2 spisser neste sesong. Altfor lite.

Ludde er vel foreløpig bare på utlån!

Nixon

Quote from: "Baunebob"Sett at Sæternes og Winters forsvinner vil vi ha 2 spisser neste sesong. Altfor lite.


Selvsagt. Men sist jeg hørte var det mulig å kjøpe nye spillere.
Rød makt på Hansa!

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "jako"
Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"Jeg tror svinet går til en norsk klubb, og at det er grunnen til at BRANN ikke kvitter seg med han nå. Hadde han vært klar for en utenlandsk klubb hadde det vært lettere å la han gå nå. Hvordan kan sånt noe være kaptein? Er det å gå foran med et godt eksempel å svikte laget og klubben?
RANN - FOR ALLTID

Northside

Quote from: "xTaTic"
Quote from: "Baunebob"Sett at Sæternes og Winters forsvinner vil vi ha 2 spisser neste sesong. Altfor lite.

Ludde er vel foreløpig bare på utlån!


Men er han god nok for oss? Formen etter skaden(e) var langt fra suveren, men kan godt hende han finner tilbake til gamle takter igjen. Samtidig kan det godt hende han ikke gjør det....

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article85052.ece

Sæternes går høyst sannsynligvis til Odense i løpet av noen dager.
Rød makt på Hansa!

Xminator

Da begynner det å bli litt i tynneste laget. Vi tåler enkelt og greit ikke karantener eller skader slik stallen utvikler seg nå.

Petter Puddefjord

En liten hilsen fra glohete Kypros... HVA SA JEG?

Hadde det ikke vaert fordi Brann ofrer noen mill. ved aa holde paa Andresen ut sesongen, av den grunn at de tenker seriegull, hadde han ogsaa blitt solgt naa i dette overgangsvinduet.

So long suckers! Naa hopper jeg i bassenget igjen..

Superjack

Quote from: "Petter Puddefjord"En liten hilsen fra glohete Kypros... HVA SA JEG?



Ka sa du??
i taper ALDRI!

Nixon

Quote from: "Petter Puddefjord"En liten hilsen fra glohete Kypros... HVA SA JEG?


Ja hva sa du?

Quote from: "Petter Puddefjord"De blir ikke tilbudt nye kontrakter, og vil bli solgt med det første. Dette er 100% pottetette opplysninger.


Sæternes ble vel tilbudt en ny kontrakt?
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

tolind

Er vi egentlig god nok til å ta det etterlengtede gullet?

Jeg tviler etter å vært tilskuer og sofasynser til de siste ukers farse i Idrettsveien. Vi er rett og slett ikke profesjonell nok. RBH og Mjelde bør forlate sine poster omgående! (debatt om hvem som skal overta kan vi ta når tiden er moden)
Det er ingen tvil om at det er intern uro i spillergruppen og at de fleste ikke er fornøyd med trener og lagledelse. Dette er blitt bekreftet fra en i spillerstallen (sikre kilder med andre ord)

Mjelde har 0 tillit og spillerne nærmest ler av Mjelde bak hans rygg...  

Vi trenger en trener med bein i nesen, en som faktisk ikke lar seg pille på nesen av høyt profilerte spillere!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Xminator

Hva med å fokusere på de vi allerede har?

Vi har til nå mistet 1 -en- spiller. Vi har to som ikke vil være med lenger. Vi har to som "alle" har vist ville forlate oss etter sesongen.

Hvordan noen kan føle seg overrasket over at Winters og Bjarnason ikke forlenger / får forlenget kontrakt skjønner jeg ikke.

Vi har fortsatt 16 meget gode fotballspillere med kontrakt minst ut 2008.
Vi har fortsatt landslagskeeperen. Og en backup de fleste lagene misunner oss.
Vi har fortsatt ett forsvar som er MINDRE skade og karanteneutsatt enn før overgangsvinduet åpnet.
Vi har fortsatt to av landets beste kantspillere. Kan ikke få sagt hvor utrolig deilig det føles å si det.
Vi har fortsatt en meget slagkraftig sentral midtbane. Bakke er nå skadefri og klar til å bidra, så vi tåler faktisk en karantene på Andresen uten å kunne gi bort 3 poeng på forhånd.
Vi har fortsatt en potensiell toppscorer i eliteserien. Helstad har over tid vist at han er mye mer målfarlig enn Sæternes og Winters. Det var kanskje på tide å rydde litt opp i denne lagdelen og få inn en spiss til som kan score opp mot 15 mål på en sesong?

Vi får ett generasjonsskifte jeg mener å huske en del forutså allerede da man signerte Andresen og Sæternes.

Lurkin

Jeg har det direkte fra en Brann-spiller at en stor majoritet av spillergruppen støtter Mons, så det var jo to sider av saken..
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Quote from: "tolind"Det er ingen tvil om at det er intern uro i spillergruppen og at de fleste ikke er fornøyd med trener og lagledelse. Dette er blitt bekreftet fra en i spillerstallen (sikre kilder med andre ord)!


Nå spørs det jo hvem som har bekreftet dette. Er du kompis med Huseklepp sier det jo seg selv...

Men at ikke alt er som det skal oppe i Idrettsveien nå er vel tydelig. Men jeg tror for min del at det er snakk om et mindretall som stort sett nå er på vei vekk uansett.
Rød makt på Hansa!

Brannmus

Fra BT:
QuoteTilbudet overstiger derfor neppe én million kroner.

Hvorfor i all verden skal vi selge Sæternes for 1 mill? Beholder vi han ut sesongen, taper vi totalt en million + lønnsutgifter, men vi har en solid angriper med kvaliteter som ingen andre i troppen har.

Når vi først skal beholde MA ut sesongen, så kan vi like gjerne kjøre løpet helt ut og beholde Bengt også.

tormi

Quote from: "Lurkin"Jeg har det direkte fra en Brann-spiller at en stor majoritet av spillergruppen støtter Mons, så det var jo to sider av saken..


Jeg som har spredd rykter om det motsatte er ikke sikker på dine opplysninger. MEN, jeg UNDERSTREKER at jeg er VELDIG glad dersom det du sier stemmer.

Jeg håper - og jeg har hele tiden hatt lyst til at vi skal vinne gull med Mjelde bak rattet. Men den siste tid har gjort meg veldig usikker på om det er mulig.

Din informasjon tolker jeg dog i positiv retning.

Faen jeg kunne tenkt meg å vært flue på veggen noen timer på stadda. JEG VIL HA SANNHETEN!


PS: Etter den lille utblåsningen er det bare å sitte seg ned og vente på at Mjelde, Andresen, RBH og Bjørn Dahl kommer inn her og forteller oss hvordan det virkelig står til...
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Brannfrelst

Det nevnes at RBK hadde suksess med å rydde opp i rekkene i fjor sommer. Da vil jeg bare si at Brann er Brann,dessverre. Tror aldri vi kommer til å lykkes. Haugen er gone. Huseklepp,Andresen,Sæternes og Bjarnason stikker enten i sommer eller til vinteren. I år må det bli gull,hvis ikke blir det meget lenge til tror jeg.
2.10.07-Gullet kom hem!

Go Up