• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

UEFA CUP 2007/08

Started by Espen73, June 26, 2007, 16:05:33 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Red Rabitt

Trekningen for uefa cupens 1.runde er imorgen kl 13.00,så det blir spennende i morgen om vi slår ut suduva!
Har vært mye diskusjon rundt hvor god den norske tippeligaen egentlig er og en del av svaret får vi nok i kveld.
Det er pr i dag ca 142 lag  igjen i europa cupene, det vil si at hvert 36 lag er fra norge,altså 1/36 del.
Skulle alle de fire norske lagene gå videre fra denne runden, vil det være 32 lag som går ut og 110 lag igjen, da vil hvert 27 lag være norsk.
Denne runden har altså mye å si, og vi vil nok passere en del nasjoner om vi går videre.
Når det gjelder antal lag i europa cupen ligger vi for øyeblikket på en delt 12 plass sammen med 7 andre nasjoner.
Vi deler plass med b.l.a danmark,tsjekkia,russland,tyrkia og skottland.
Så blir spennende å se hvordan vi ligger ann etter dagens runde.

Den beste prestasjonen vi har gjort noensinne er året da vi hadde 2 lag i kvartfinalene,da vi hadde 3 cuper.
Da var det 24 lag igjen og 2 var norske,altså hvert 12 lag var norsk.
Brann og rbk var da i kvartfinaler i 1996.
Blir spennende å se om alle de såkalte ekspertene får rett med at norge har blitt dårligere internasjonalt eller ikke.
95/96 blir selvfølgelig ingen målestokk, da vi overpresterte i forhold til tidligere og senere deltakelser,snittet blir målestokken.
Når man ser på landene vi ligger likt med i forhold til antall lag ser det jo ikke så værst ut så langt.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Herlig, ser bra ut nå.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

tolind

Fy faen Huseklepp har vært god etter innhoppet!!! Latterlig at vi slipper han, hadde forjent mye spilletid også i serien!!! Blir spennende å se hvem vi trekker i morgen..
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Red Rabitt

Quote from: "tolind"Fy faen Huseklepp har vært god etter innhoppet!!! Latterlig at vi slipper han, hadde forjent mye spilletid også i serien!!! Blir spennende å se hvem vi trekker i morgen..

Er ikke sikkert at han forsvinner da:)
Satser på at vi klarer å styre unna Bayern Munchen.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

paf

Quote from: "Red Rabitt"
Satser på at vi klarer å styre unna Bayern Munchen.

Tja. Oktoberfestivalen er fra 22. september til 7. oktober. Vet ikke når første runde er, men det hadde vært greit å møte de når det er oktoberfestival...

Brannfrelst

Quote from: "paf"
Quote from: "Red Rabitt"
Satser på at vi klarer å styre unna Bayern Munchen.

Tja. Oktoberfestivalen er fra 22. september til 7. oktober. Vet ikke når første runde er, men det hadde vært greit å møte de når det er oktoberfestival...


Vel og merke på bortebane;) Tenningen er nok ekstra høy fra deres hold om de må opp her midt under fylleuken*2;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Red Rabitt

Quote from: "paf"
Quote from: "Red Rabitt"
Satser på at vi klarer å styre unna Bayern Munchen.

Tja. Oktoberfestivalen er fra 22. september til 7. oktober. Vet ikke når første runde er, men det hadde vært greit å møte de når det er oktoberfestival...
'
:) 1.runde går 20.09 og 04.10.

3-4 no!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Faen!No må mons gjøre noe med det defensive!
På tide at vi får ansatt Drillo som defensiv trener!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Kommentatoren har ihvertfall noe i mot håkon opdal!
Tipper østlendingen er jarstein supporter.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Da er det bare å forberede seg på 1.runde trekning i morgen kl 12.50 på tv 2 sport! Vinner vi den er vi i gruppespillet og får kvalitetsfotball til langt ut i desember:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

kim_s20

folk har vært veldig flinke tidligere med å legge ut lister på lag vi kan møte, noen som gidder å legge ut nå, har lyst å se om vi kan møte noe overkommeligt i 1 runde, og hva skjer etter første runde er det rett i gruppespill da, hadde vært snadder med gruppespill
HANSASVINGEN-THE KOP

kim_s20

greit såg det no, var temmelig bra oppdatert og diskutert på side 3
HANSASVINGEN-THE KOP

Klaus_Brann

Quote from: "tolind"Fy faen Huseklepp har vært god etter innhoppet!!! Latterlig at vi slipper han, hadde forjent mye spilletid også i serien!!! Blir spennende å se hvem vi trekker i morgen..


Vi slipper han ikke akkurat da, han vil ikke skrive ny kontrakt..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Satan, Dagbladet.no-kommentatorene var ikke lite partiske under kampen vif - ekranas heller da...

Nightfox

Og Dagbladet.no-kommentarene melder om at VIFs nye islending har gjort et positivt førsteinntrykk i garderoben. Kjekt å vite.

paf

Quote from: "Nightfox"Og Dagbladet.no-kommentarene melder om at VIFs nye islending har gjort et positivt førsteinntrykk i garderoben. Kjekt å vite.

De har vel registrert at han har både baller og stake, og tatt det som et godt tegn :-)

kabelmann

Quote from: "Red Rabitt"Kommentatoren har ihvertfall noe i mot håkon opdal!
Tipper østlendingen er jarstein supporter.

Merket ikke noe spesielt til det, men Opdal har mye å jobbe med. Han er svak på å bedømme ballbaner, noe vi får se eksempler på i hver eneste kamp, også i dag. Når han i tillegg gjør en Myhre så har kommentator lov til å nevne det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Spørsmålet nå er hvilke lag vi kan trekke i morra??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tormi

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "tolind"Fy faen Huseklepp har vært god etter innhoppet!!! Latterlig at vi slipper han, hadde forjent mye spilletid også i serien!!! Blir spennende å se hvem vi trekker i morgen..


Vi slipper han ikke akkurat da, han vil ikke skrive ny kontrakt..


Rykter sier at ting kan endre seg...
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

dudo

Måtte de ryktene være sanne, i dag var han frisk!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tormi

Quote from: "dudo"Måtte de ryktene være sanne, i dag var han frisk!


Synes han stort sett har vært veldig frisk. Spess etter det ble klart at Brann ikke slipper han...
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

dudo

Joda, tidvis har han det, men spesielt etter sommeren synes jeg han har tatt store steg som fotballspiller. Sytingen har også forsvunnet - men dette temaet har vel strengt tatt sin egen tråd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bruiser

Synes synd på FFK som rauk ut mot Hammarby. Dei spelte riktig god fotball, kontrollerte kampen frå start, til slutt holdt eg på å sei, ihvertfall til svenskane fekk ei heilt grei straffe som ein gammal kjenning, Eguren, satte i mål.

Respekt til FFK for innsatsen på heimebane. Kva dei gjorde i Sverige veit eg lite om.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Xminator

Vi kan jo håpe de går på en Sandefjord og mistet all selvtillit.

paf

Quote from: "Bruiser"
Respekt til FFK for innsatsen på heimebane. Kva dei gjorde i Sverige veit eg lite om.

Synd for oss også egentlig. En seier der også hadde gjort gode ting for Norges ranking og våre sjanser neste år...

pissepåengen

deilig at ffk røk ut, synd ikkje pakket fra oslo gjorde det samme.
Bergen ut av norge!

dudo

Jeg gir blanke i om norske lag kommer seg videre i UEFA, det er ikke der pengene ligger, det er mer snakk om landets ære i fotball-Europa. Jeg har ingen problemer med 4 norske lag i UEFA-gruppespillet, jeg har dog problemer med ett i CL-gruppespillet all den tid det ikke er Brann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Chris*

Dette er lagene Brann kan møte:

Palermo (ITA)
Heerenveen (NED)
Dnipr Dnipropetrovsk (UKR)
CSKA Sofia (BUL)
Basel (SUI)

Og for ordens skyld Vålerengen:

Lens (FRA)
Hamburger SV (GER)
Club Brügge (BEL)
Austria Wien (AUT)
Hapoel Tel Aviv (ISR)

Personlig ser jeg gjerne at vi møter Basel og hevner den forferdelige 4-4(4-1) kampen fra noen år tilbake.
Hva sier dere?
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

dudo

Trekker vi Palermo ber jeg eggkasterene holde seg hjemme. Jeg holder livet kjært! ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Quote from: "Klaus_Brann"Spørsmålet nå er hvilke lag vi kan trekke i morra??


De seedete lagene i gruppen vi er plassert i, er Palermo, Basel, Heerenveen, Dnipro og CSKA Sofia. Veldig grei motstand i forhold til hva VIF endte opp med :)

Håper at vi kan ta Basel-spøkelset i samme slengen som Suduva. Ellers vil nok Heerenveen bli en flott bortetur, med helt ok muligheter for avansement.

Stadionanleggene:
Basel: St.Jacob Park (38.500) http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:StJakobPark_Panorama.JPG
Heerenveen: Abe Lenstra (26.000) http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Abe_Lenstra_Stadion_pano_03.jpg
Palermo: Renzo Barbera (37.000) http://www.2012-figc.org/euro2012/risorse/pagine/luoghi/palermo_01.jpg
CSKA: Bulgarska Armia (22.015) http://www.forza-roma.de/images/stadioncskasofia_480.jpg
Dnipro: Stadion Meteor (24.381) http://www.fcdnipro.dp.ua/content/ru/images/meteor2.jpg eller Dnipro Stadion (31.003) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e5/Dnipro_Stadium.jpg, som visstnok skulle stå ferdig nå i august 2007 (nybygd EM-arena).

Nightfox

Aalborg
AIK
Anorthosis
Artmedia
Atletico Madrid
Austria Wien
Basel
Blackburn
Brann
CSKA Sofia
Dnipro
Erciyesspor
Galatasaray
Groclin
Hamburg
Hammarby
Hapoel Tel-Aviv
Helsingborg
Häcken
Leiria
Lens
Litex
Loko Sofia
Midtgylland
Odense (blæ)
Rabotnicki
Rapid Wien
Sampdoria
Sion
Standard
Vålerenga
Zenit

De lagene gikk videre idag. Men det er jo flere som kommer fra mesterligaen?

Nightfox

Har ingenting å si hvem vi møter. Vi ender nok opp i Manchester uansett. Jadda...

Speedy

Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Alzheimer/Silverspurs

koffor kan vi berre møte dei, og ikkje fx engelske lag osv? Berre spør, trudde i det minste UEFA-cupen i motsetning til CL var litt cup-preg over.

Kossen funkar systemet?

kabelmann

Disse trekningsgruppene er ikke fastsatt ennå, så det kan nok bli en del forandringer.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Alzheimer/Silverspurs

det er såpass ja. Bra at uefa er tidleg ute med å bestemme seg  :lol:

Ricky

Jeg gjør en nokså ukvalifisert gjetning på at vi bytter plass med greske Larissa, og at de seedede/useedede i den gruppen vil se slik ut:

AZ Alkmaar
Tottenham
Sevilla/AEK Aten
Spartak Moskva
Empoli

União Leiria
Artmedia Bratislava
Rapid Wien
Brann
Häcken

Må presisere her; meget, meget ukvalifisert :)

Luke Skywalker

Satser på Basel. Kan Brann risikere å møte et lag fra de utslått CL lagene? Da blir det mye vanskeligere. Stakkars Vif HSV kan de bare glemme om de trekker de. Munchen kommer til å vinne UEFA i år, så Brann bør slippe å møte de før i finalen.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Speedy

Quote from: "Luke Skywalker"Satser på Basel. Kan Brann risikere å møte et lag fra de utslått CL lagene? Da blir det mye vanskeligere. Stakkars Vif HSV kan de bare glemme om de trekker de. Munchen kommer til å vinne UEFA i år, så Brann bør slippe å møte de før i finalen.


Brann kan vel møte utslåtte CL-lag ja, men det er i sluttspillet (altså etter gruppespillet). Usikker på om det er alle 3. og 4. plassene fra CL som kommer med, men mener det.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

monzilla

Er ikke Basel et hakk eller tre bedre enn brann? Mener å huske både CL-spill og at de kom langt i UEFA-cuppen?

Nightfox

Basel er jævlig mye bedre enn Brann, jo... Særdeles undervurdert. Alle tror de er så jævla dårlige på grunn av at vi valset over dem i første omgang for en god del år siden. Sørgelig kamp.

Luke Skywalker

De er nok noen hakk  bedre ja, men ikke så veldig mye. Har litt mer erfaring fra Europa, og er bedre rangert på FIFA ranking. De har en stadion med ca 30 000 plasser, en grei økonomi, og noen gode spillere.
Den beste er nok keeperen deres Franco Constanso med erfaring fra landslaget. Ellers en del greie spillere.
Tror nok Brann får det tøft uansett, men vi får håpe på det beste:-)
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

kabelmann

Faen, kan vi ikke få tampere da? ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ricky

Quote from: "monzilla"Er ikke Basel et hakk eller tre bedre enn brann? Mener å huske både CL-spill og at de kom langt i UEFA-cuppen?
enorm hjemmedømming. Basel klarte å snu til 4-3 og gikk videre. 3-3 hadde holdt for Tromsø.

Xminator

Brann.no melder at vi er kommet i gruppe 6 i trekningen.

Seedet Useedet
FC Bayern München (GER) Toulouse FC (FRA)
Club Brugge KV (BEL) CF Os Belenenses (POR)
SC Heerenveen (NED) Aberdeen FC (SCO)
FC Dnipro Dnipropetrovsk (UKR) SK Brann (NOR)
PFC CSKA Sofia (BUL) Helsingborgs IF (SWE)

Dette kan jo selvsagt endres.

Sofia klarte så vidt å slå ut ett kypriotisk lag.
Dnipro tok ganske greit ett polsk lag og er nok sportslig minst like gode som oss. For å si det forsiktig.
Brugge har vel ikke spilt E-cup til nå i år, og har 3-1-0 i serien. I form og Brann skal prestere langt over evne for å slå dem over to kamper.
Herenveen har kommet litt tregt ut i årets sesong. De har bare spilt to kamper, så vanskelig å se trender. Ingen E-cup så langt så vidt jeg vet.
Bayern Munchen taler for seg. Her skal vi ha flaks, de skal undervurdere oss, vi må score på alt av sjanser og Opdal må stå som en vegg.

For å ha en fair sjanse på gruppespillet bør vi trekke Sofia. Skal vi først trekke ett av de 4 andre lagene håper jeg på Bayern Munchen. Da bør det ihvertfall bli fullt hus. Trekker vi Dnipro tror jeg vi får 4000 på tribunene og ryker ut som slakt.

C@Bøe_79

Der røk gruppespillet for vår del, men har jo skjedd større mirakel i fotball enn at vi slår ut Brugge eller Heerenveen..
Munchen er vel klar for gruppespill uten tvil..

Forresten en latterlig måte å trekke på spør du meg..
Hva skjedde med gode gamle seedet mot useedet?
Eller legges det no opp til slik at de antatt beste lagene får lett vei videre..?
Er vel Ukraina eller Bulgaria som er stedene om vi skal gå videre..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Xminator

Ikke umulig De andre lagene ser på Brann som det letteste laget å møte. Sverige og skottland har nok litt høyere "kreditt" som fotballnasjoner enn Norge. Og alle de 5 seedete vil nok helst unngå franske og portugisiske lag.

Vil faktisk påstå Sofia som seedet er dårligere sportslig enn de 5 useedete. Sånn for "å gå videre" ville jeg heller møtt dem enn Helsingborg eller Aberdeen. Ren synsing selvsagt, for alt vi vet spiller de som Brasil hjemme og kontrer oss i senk på Stadion.

20% sjanse for en sportslige overkommelig oppgave.
20% sjanse for meget attraktiv motstander
60% sjanse for 4000 på tribunen og Europaeventyret over for denne gang.

sydnes76

Jeg håper faktisk på Heerenveen. Ellers er jo Bayern Munchen helt fantastisk å møte på stadion. Både økonomisk og undeholdningsmessig er det jo glimrende. Gruppespillet kan vi vinke farvel til selvfølgelig. Bayern er kanskje Europas beste lag i år med tanke på nysigneringene og spillet deres så langt. Ribery har vært fenomenalt god, og Klose/Luca Toni har ikke vært så gale de heller....For meg er Bayern mye kulere å møte enn Chelsea (ekte laget, ikke det vi skal møte)

Red Rabitt

Helsikken der var det plutselig 20% kjangs for å møte Bayern Munchen!
Irriterende at de deler det inn i grupper, men det er vel for å unngå at lag fra samme land skal møtest.
Bayern Munchen har stått i mitt hode hele tiden, akkurat som med rosenborg og chelsea, får bare håpe at jeg ikke får rett denne gangen!
Satser på dnipro fra ukraina eller cska sofia fra bulgaria.:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

SKBMiller

håper på et storlag jeg. er så surt å ryke for et middels lag

Go Up