• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hvorfor vi bør styre unna alt som minner om kanaris

Started by Professoren, June 18, 2007, 15:20:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Professoren

Noen sitater som forteller litt om "engasjementet" og "spontaniteten" hos kanarifansen fra kanarifansen-forumet etter Vif-kampen:

-Han ene forsangeren på RB skulle liksom dra i gang men gadd knapt nok å synge selv. RB var klare til å synge, men det store trøkket fra KFL feltet kom aldri

-Vi var mange som var klare til å synge på RB, men det ble aldri noen organisering av hva som skulle skje.

-når forsangeren gir seg halvveis ut i andre omgang ble det vanskelig å se kamp og følge forsangerne på KFL-feltet samtidig.-I fare for å bli halshugget, jeg må bare si at jeg begynner å få vondt i hodet av den konstante dæljinga på tromma!
Hva med å finne frem noen av de gode, gamle sangene våre?? Og synge mer sanger til spillera. Greit med trommesanger, men ikke BARE trommesanger!
Etter 90 min med drittfotball og dæljing på tromme var det befriende å forlate �råsen.

-Fy faen så lei den jævlige tromma i 90 min.

Godt å se at noen av kanariene merker det vi har visst lenge allerde, nemlig hvor jævlig den trommen høres ut. Klanen sang lett ut kanaris i går, uten tromme. Nå har heldigvis forsøkene på å innføre denne bedritne supporterkulturen på stadion heldigvis gradvis dødd ut, ikke faen om jeg vil ende opp som en "robotsupporter" som må bli fortalt når og hva jeg skal synge og føle underveis i kampen.

Ikke at vi er perfekt heller. Men veien jeg mener vi bør gå er:

-Utvide sangreportuaret

-Klappe mindre og synge saktere. Dermed vil vi bli mer samstemte.

-Bedre innsatsen i motgang, helst ha sanger som passer da, som forteller spillerne hvilken innsats som kreves av dem. Alt er bedre enn å holde kjeft, til og med hets. Altså, jeg vil helst ikke ha hets, og heller ikke "vi driter i at dere er crap, vi synger uansett", men noe som viser at vi elsker laget og derfor forlanger innsats

-Faktisk synge og støtte laget så lenge innsatsen er bra, selv om vi skulle ligge under

I medgang trenger jeg ikke si så mye, da er stemningen fantastisk, selv om sangreportuaret ikke nødvendigvis er topp da heller. Poenget er uansett at vi kan bruke våre ekte følelser og engasjement til å lage kanonstemning uten tragiske hjelpemidler som flere og flere grupperinger ta i bruk. Så kan vi stå å le når vi synger de ut uten å "jukse".

Northside

Det er det jeg har sagt hele tiden. Kanari har sett seg blind på ultras-stilen når det gjelder kultur.

Etter hva jeg har fått med meg så er det ingen her som har ønsket seg den type kultur som kanari har "fått til". Det derimot jeg og noen få andre har påpekt er mer variasjon, og ikke bare de "synge veeeeldig sakte sangene".

Brukte Klanen som eksempel sist, men ble då hudflettet av folk som mente jeg så opp til klanen hele tiden, derfor velger jeg å bruke LFC fansen denne gangen. De er stort sett ledene i Verden på stemning. De har den engelske kulturen, men samtidig variasjon. En del raske sanger, en sang hvor folk vifter med skjerf, sanger hvor skjerfene holdes oppe + en del flagg osv osv.

Og ja, LFC fansen ser jeg opp til.

Klaus_Brann

Jepp. Vi trenger en sang/rop a la "Hallo hallo, vi e så jævla go"

Noen som klarer å mikse fram et eller annet?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Professoren

Mener bestemt jeg husker noen som dro frem hva kanaris hadde fått til, men det er i grunn ikke så nøye. Vi bør se på hva vi selv kan få til, potensialet er stort her i byen

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"En del raske sanger, en sang hvor folk vifter med skjerf, sanger hvor skjerfene holdes oppe + en del flagg osv osv.

For mange år siden hadde vi en vifte-med-flagg-over-hodet-sang som funket veldig bra. Det var vel ikke noe tekst, men mer la-la-la. Noe sier meg at den var inspirert av noe nederlandsk? Nå som vi er samlet på Hansa kunne noe slikt blitt ganske tøft.
Rød makt på Hansa!

smaalanda

Quote from: "NorthsideFCDH"Det er det jeg har sagt hele tiden. Kanari har sett seg blind på ultras-stilen når det gjelder kultur.

Etter hva jeg har fått med meg så er det ingen her som har ønsket seg den type kultur som kanari har "fått til". Det derimot jeg og noen få andre har påpekt er mer variasjon, og ikke bare de "synge veeeeldig sakte sangene".

Brukte Klanen som eksempel sist, men ble då hudflettet av folk som mente jeg så opp til klanen hele tiden, derfor velger jeg å bruke LFC fansen denne gangen. De er stort sett ledene i Verden på stemning. De har den engelske kulturen, men samtidig variasjon. En del raske sanger, en sang hvor folk vifter med skjerf, sanger hvor skjerfene holdes oppe + en del flagg osv osv.

Og ja, LFC fansen ser jeg opp til.

Er helt enig med deg her. Og ser ingen grunn til å trekke fram Klanen som et eksempel fordi det er et veldig bra eksempel. Det er jævli mye stygt du kan si om klanen, men drit i det. Det eg vil si er at de har fått til et variert sangrepotoar som ikke bare er forskjellige sanger, men forskjellig tempo, rytme osv. Hadde vært flott å fått til en litt mer livlig sang som vi kan synge på Hansa. Kanskje vi til og med kan synge den fire ganger (nei det er langt fra en evighet)?
KMO!!!

Nixon

Det var nå både ropert, trommer og tamburin (!) på Stadion i kveld da Brann2 spilte mot Ny-Krohnborg. Helt vilt!
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: "Professoren"Noen sitater som forteller litt om "engasjementet" og "spontaniteten" hos kanarifansen fra kanarifansen-forumet etter Vif-kampen:

-Han ene forsangeren på RB skulle liksom dra i gang men gadd knapt nok å synge selv. RB var klare til å synge, men det store trøkket fra KFL feltet kom aldri

-Vi var mange som var klare til å synge på RB, men det ble aldri noen organisering av hva som skulle skje.

-når forsangeren gir seg halvveis ut i andre omgang ble det vanskelig å se kamp og følge forsangerne på KFL-feltet samtidig.

".

Ja, jeg har ALLTID lurt på hva de ville gjøre om forsangeren forsvant!

Da står de der helt i villrede og prøver å tenke ut noe lurt!

Føler det blir litt som når strømmen går i dagens moderne verden der alt er avhengig av strøm for å fungere.
Legg ned hele klubben!

kapteinen

Kjenner jeg får en god følelse i meg når jeg leser dette.
Lurer faktisk på om kyllingene har skjønnt det!
Z

Go Up