• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Ă?lesund

Started by OmOssSjĂžlOgHansaĂžl, June 16, 2007, 20:11:09 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

jako

Corrales var god han. Fortjener fornyet tillit. Innleggene var ikke allverden nei. Men Huseklepp sine var faktisk av meget hĂžy kvalitet. Forspillet til SĂŠternes sin store var fremragende.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Kai-Olai

Trodde en stund at det var LSK-fansen som stod igjen, og bare  hadde skiftet drakter.. Var jo akkurat samme trommen, og akkurat de samme sangene.. xD

vebo

Quote from: "Klaus_Brann"Det var en artig og fin gest med bursdagssangen i dag:-)Men det tok ikke helt av pÄ tribunen..Synes vi har langt igjen i de "vanlige" kampene...


Bare synd Ardian ikke hĂžrte det ;)

Var til tider god stemning i dag synes da. Klarte jo neste Ä fÄ i gang "Vi skal vinne" pÄ nedre B. Jeg irriterte meg derimot pÄ et par ting:


-Sittende supportere: Nedenfor meg pÄ felt B var det flere som satt i store deler av kampen. Skjerpings, nedre B og C er stÄfelt!
-Vekselropet: BÞr skje mellom Hansa og Bt. Bt var flinke Ä svare, men noen tullinger pÄ A-feltet svarte barna pÄ T-feltet, noe som fÞrte til surr hos oss.
-Piping mot egne spillere fÞr pause: BÄde BT og Dagbladet pÄstÄr at vi peip mot egne spillere til pause. Dette hÞrte hvertfall ikke jeg. Har forresten lest det ved tidligere anledninger fÞr denne sesongen. Er dette sant? Hvem gjÞr det i sÄ fall?

Spillerene fortjener ros i dag. Vi kunne med godt ha vunnet med enda flere mÄl. SÊrlig godt er det Ä se kapteinen tilbake i godformen.
Tiocfaidh ĂĄr lĂĄ

Henki

Tre poeng er tre poeng. Det er vel det mest positive vi kan ta med oss fra noe som i bunn og grunn var et eneste langt gjesp av en kamp.
Ballen skal fremover!

Fabregas


vebo

Tiocfaidh ĂĄr lĂĄ

Nixon

Quote from: "vebo"-Piping mot egne spillere fÞr pause: BÄde BT og Dagbladet pÄstÄr at vi peip mot egne spillere til pause. Dette hÞrte hvertfall ikke jeg. Har forresten lest det ved tidligere anledninger fÞr denne sesongen. Er dette sant? Hvem gjÞr det i sÄ fall?


Joda, det var i alle fall litt spredt piping der jeg sitter pÄ Þvre Z. Men der kan det vÊre piping selv om vi leder...
RÞd makt pÄ Hansa!

KEA

Quote from: "Romarius"Viking i Stavanger er Ă„rets kanskje mest gufne kamp.

Hm, du har kanskje glemt at vi skal til TromsÞ i siste serierunde 4. november..... snÞ, sludd, stiv kuling og supersleipt plastgress. For min del hÄper jeg for alt i verden at ikke gullet avhenger av borteseier i den kampen...

Nuen

2.10.2007

maximus1963

Kniksen var kongen

Erlend

Quote from: "vebo"

Tror det var en storm som slukket en brann.  Passe teit fra det oransje drittet

KennethS

Quote from: "Brann_ruler86"-Hvorfor er halve Bataljonsfeltet tomt 10 sekunder etter at dommeren har blÄst av kampen? Syns dette er for dÄrlig av tilskuerene.

Men ellers en meget fin kveld! =)


Dette har med at Brann spillerne SUGER pÄ og komme bort Ä takke for kampen. Sto personlig litt igjen fÞr eg gikk, sÄg 3 spillere som sto pÄ 25 meter og klappet litt.
tÄ pÄ Brann

tormi

Quote from: "maximus1963"


Enig med alt untatt din siste setning. Husekleppen har kommet seg langt fra i fjor nÄr det gjelder det defansive. Samme utvikling til neste Är sÄ snakker vi sinnsykt bra spiller etter norsk standard.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Erlend

angĂ„ende stemning, sĂ„ gikk kampen nettop i reprise pĂ„ TV2 sport,  og der hĂžrtes det sykt bra ut.  Men sĂ„ bare etter scoringene, sĂ„ vet ikke helt hvordan det var jevnt over i kampen.
Morsomt med bursdagssangen, men klarte ikke Ă„ hĂžre den selv om jeg hĂžrte etter

Texas

ser at en del andre er meget godt fornÞyd med kampen, men det er derimot ikke jeg. Synest brann spiller en direkte dÄrlig fÞrste omgang, der de ikke har tempo pÄ ballen i det hele tatt. Er brann litt uheldig sÄ scorer aalesund pÄ et par av sjansene sine.

Andresen spilte meget bra i dag. fordelte baller pÄ en god og sikker mÄte og var til og med nede i eget forsvar og ryddet opp en del ganger. Fint Ä se at Bakke er tilbake, og hÄper vi fÄr se en del til ham i kampene som kommer.

tormi

Quote from: "vebo"-Piping mot egne spillere fÞr pause: BÄde BT og Dagbladet pÄstÄr at vi peip mot egne spillere til pause. Dette hÞrte hvertfall ikke jeg. Har forresten lest det ved tidligere anledninger fÞr denne sesongen. Er dette sant? Hvem gjÞr det i sÄ fall?

Spillerene fortjener ros i dag. Vi kunne med godt ha vunnet med enda flere mÄl. SÊrlig godt er det Ä se kapteinen tilbake i godformen.


Ja var "noen" som pep. Satt selv mitt pÄ SPV og hÞrte spredt piping. Men det var ikke noe "trÞkk" i det. Synes det er latterlig Ä pipe nÄr vi hÞvler motstander selv om vi ikke har scoret.

Ellers enig i at det var godt Ă„ se Andresen i slag idag.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Kruxleiven

Quote from: "vebo"-Piping mot egne spillere fÞr pause: BÄde BT og Dagbladet pÄstÄr at vi peip mot egne spillere til pause. Dette hÞrte hvertfall ikke jeg. Har forresten lest det ved tidligere anledninger fÞr denne sesongen. Er dette sant? Hvem gjÞr det i sÄ fall?



Man hÞrte det pÄ TV ogsÄ. Bredeli sa det var spredt piping rundt omkring pÄ stadion. Ikke av voldsom styrke, men litt var der. Tror de fleste forstod at det var en helt okay 1. omgang. Kommer vel fra alle tribuner pÄ stadion, men det skal ikke forundre meg om SPV tribunen er verst.

lekestuee

kordan gikk den sangen "Bergen e nydelig"?

Henki

Quote from: "lekestuee"kordan gikk den sangen "Bergen e nydelig"?


Er det en Brannversjon av Godsetsupporterne sin "Drammen by er nydelig"?
Ballen skal fremover!

Tore Larsen

Quote from: "Texas"ser at en del andre er meget godt fornÞyd med kampen, men det er derimot ikke jeg. Synest brann spiller en direkte dÄrlig fÞrste omgang, der de ikke har tempo pÄ ballen i det hele tatt. Er brann litt uheldig sÄ scorer aalesund pÄ et par av sjansene sine.

Andresen spilte meget bra i dag. fordelte baller pÄ en god og sikker mÄte og var til og med nede i eget forsvar og ryddet opp en del ganger. Fint Ä se at Bakke er tilbake, og hÄper vi fÄr se en del til ham i kampene som kommer.
Mvh

Tore

Speedy

Stemningen var helt middels, ikke noe mer. Men like etter mÄlene kokte det, det er alltid like tilfredsstillende. Skulle bare vÊrt like mye liv oftere.
Dere som som sang "vi skal vinne" fortsett neste kamp, da er jeg sikker flere bort ved meg henger seg pÄ:)
Styret er defekt, kan jeg fÄ et nytt ett?

Nei til jenter pÄ Hansa!

LandÄs til eg dÞr!

enavgutta

DrĂŠtakamp mot drĂŠtalag.

HÞrtes ut som man kunne hÞre en nÄl falle pÄ Stadion tiltider. Var i hovedstaden for anledningen, helt annet trÞkk der. Leit Ä rapportere.

Nixon

Quote from: "Tore Larsen"


Enig at stemningen ikke var helt pÄ topp, men Solli er nok ikke sÄ godt vant!;)
Men det er ikke bare toppnivÄet pÄ stemningen han hyller. Til VG sier han at "publikum lever seg inn i kampen pÄ en slik mÄte at du bare er nÞdt til Ä levere varene. De kan ta helt av etter en god pasning".
RÞd makt pÄ Hansa!

Bruiser

Ein ny svak fÞrsteomgang, dessverre. Hadde hÄpa Ä sjÄ at vi fekk ein slutt pÄ startvanskane mot AaFK, men neida. Kjekt med ein seier uansett, men det fÞles slett ikkje godt at vi fortsett slit med Ä komme igang. Og mÄlforskjellen pÄ 22-19 er ikkje akkurat ein statistikk vi kan slÄ oss pÄ brÞstet med.

Det som er positivt er ihvertfall 3 poeng, samt at SĂŠternes og PVM scora igjen.
Ein flokk sauer leda av ei lÞve vil alltid slÄ ein gjeng lÞver leda av ein sau

Brannmus

Svak fÞrste omgang? Jo, det kunne sikkert vÊrt bedre, men Brann kjÞrer omgangen fra start til slutt. Brann mÞter stort sett kun et etablert forsvar og klarer likevel Ä skape to meget store sjanser. FÞrst headingen til Winters, sÄ skuddet til Gashi.

Med litt av disse berÞmte marginene, sÄ kunne det stÄtt 2-0 til pause for Brann. Det er forÞvrig de samme marginene som gjÞr at vi scorer to mÄl pÄ to minutter i den andre omgangen, sÄ sÄnn sett skal vi ikke klage for mye pÄ dette heller mener jeg.

Ser ingen grunn til Ä vÊre bunnlÞst pessimistisk etter kampen i gÄr. Det var langt fra de samme startvanskene som vi sÄ mot LillestrÞm, Sandefjord osv. Dermed vil jeg faktisk si at det gÄr fremover.

Skal ikke friskmelde Brann, men syntes det er en klar forbedring, og det er ikke minst grunn til Ă„ tro at Brann kan utrette mye om vi spiller slik som vi gjorde i den fĂžrste omgangen mot et lag som er villig til Ă„ angripe oss.

RC

Quote from: "Erlend"De bĂžr helt klart kjĂžre mer kontringer/raske angrep nĂ„r de har sjansen.  Ble frustrert gang pĂ„ gang av nĂ„r vi hadde sjansen til Ă„ sende en spiss gjennom med en pasning, men sendte den ut pĂ„ kanten istedenfor.  Og spesielt PVM stoppet jo enhver kontring.  Huseklepp mot Viking!

vebo

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Tore Larsen"


Enig at stemningen ikke var helt pÄ topp, men Solli er nok ikke sÄ godt vant!;)
Men det er ikke bare toppnivÄet pÄ stemningen han hyller. Til VG sier han at "publikum lever seg inn i kampen pÄ en slik mÄte at du bare er nÞdt til Ä levere varene. De kan ta helt av etter en god pasning".


At vi lever oss inn er jo fint Ă„ hĂžre. I motsetning til kanari++ som er mer opptatt av hvordan sangen deres hĂžres ut. Folk bĂžr hylles om de gir en god pasning, tar en god takling, fin redning osv!
Tiocfaidh ĂĄr lĂĄ

skb!

Blir merkelig Ä berÞmme stemningen etter en kamp som denne. Det var sjelden veldig bra trÞkk, men det er egentlig naturlig nÄr det er Aalesund som stÄr pÄ andre siden av banen.

Fremdeles blir gullet skal hem sunget litt for ofte. her er det et stort behov for nye, fengende sanger. Derfor gledelig at Vi skal vinne ble fÞrsÞkt i dag, det er bare Ä fortsette til denne fester seg. Gjerne synge den fÞr kampstart pÄ Fotballpuben ogsÄ.

Vekselssangen med BT fungerte glimrende en gang, fĂžr disse idiotene pĂ„ T-feltet skulle begynne Ă„ svare. da ble det jo bare rot.  Liker det ikke, men det hadde vĂŠrt greit Ă„ fĂ„ HanĂžy til Ă„ informere om at det IKKE er T-feltet som skal svare her.

OgsĂ„ synd at sĂ„pass mange kommer sent, og (hvis det er rett det jeg hĂžrer) at mange sitter, og  at det er gjennomtrekk pĂ„ noen av plassene pĂ„ Bataljonsfeltet.

En helt grei kamp, sÄnn stemningsmessis, nÄr motstanderen er AaFK.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: "enavgutta"DrĂŠtakamp mot drĂŠtalag.

HÞrtes ut som man kunne hÞre en nÄl falle pÄ Stadion tiltider. Var i hovedstaden for anledningen, helt annet trÞkk der. Leit Ä rapportere.


Hva skulle det ellers vÊrt?Det er jo kampen om Oslo, klart det er god stemning pÄ tribunene da..SÄ og si samme som nÄr vi mÞter VIF og RBK det.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Klaus_Brann

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5527

"- Jeg var jo pÄ kampen i gÄr og fikk se laget spille. Jeg syntes at spesielt andre omgangen var veldig bra, men det var litt vanskelig Ä bedÞmme nivÄet slik som Aalesund spilte, sier Finnbogason."

"Alle" sÄ at Aalesund spilte destruktiv fotball i gÄr, og selv nÄr de lÄ under med 2-0 fortsatte de Ä ligge ganske lavt en stund, da er det vanskelig Ä fÄ til mye finspill.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Klaus_Brann

Oi oi for et flott bilde av PVM og Gashi i dagens papirutgave av BA. Et saftig rumpetak fra PVM der.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

ElskerBrann

Ja, kommer vel pÄ homoerotiske Þyblikk pÄ Golden Goal!
-:En, to, tre pÄ det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne pÄ ny:-

tormi

Quote from: "Klaus_Brann"Oi oi for et flott bilde av PVM og Gashi i dagens papirutgave av BA. Et saftig rumpetak fra PVM der.


Ja det velkjente sitatet "lĂžft og splitt" fĂ„r sin renessanse  :)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator


Charmless Man

Har ikke lest hele trÄden sÄ det er mulig jeg kommer med noen gjentagelser, men:

"Vi skal vinne..." er en bra sang, selv om Engen bruker samme melodien. Den mÄ man vel kunne innfÞre pÄ vei til Stavanger?

Avsyngingen av "Hurra for deg..." til Gashi var direkte pinlig.

Teksten pÄ "No ser eg rÞdt..." mÄ byttes ut til Felt Z sin versjon: "Bergen by, er nydelig...", andre gang synges "Oslo by, er full av drit...", evt. Trondheim by mot trÞnderne. Da blir plutselig denne sangen kul.

"Gullet ska hem" startes for ofte.
Ladish on the Foot

grei

Quote from: "Charmless Man"Har ikke lest hele trÄden sÄ det er mulig jeg kommer med noen gjentagelser, men:

"Vi skal vinne..." er en bra sang, selv om Engen bruker samme melodien. Den mÄ man vel kunne innfÞre pÄ vei til Stavanger?

Avsyngingen av "Hurra for deg..." til Gashi var direkte pinlig.

Teksten pÄ "No ser eg rÞdt..." mÄ byttes ut til Felt Z sin versjon: "Bergen by, er nydelig...", andre gang synges "Oslo by, er full av drit...", evt. Trondheim by mot trÞnderne. Da blir plutselig denne sangen kul.

"Gullet ska hem" startes for ofte.


Det har blitt snakket litt om akkurat dette i en annen trÄd:

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?p=155428&highlight=#155428

Det er altsÄ tre tekster til samme melodi hvorav nr 1 er boikottet av Þvre Z, nr 2 er "ren avskrift" fra England (og inneholder et ekstra vers ingen andre enn Þvre Z vil gidde Ä synge), og nr 3 minner om noe man kan hÞre fra sidelinjen under miniputtkamper. Ikke akkurat noen oppskrift pÄ allsang, altsÄ.

At "Gullet ska hem" startes for ofte er det ingen tvil om. Den eneste kuren mot dette er Ä komme opp med noen nye, gode sanger (pÄ melodier vi ikke har fra fÞr) som alle kan vÊre med pÄ. Eventuelt ta gullet. Det siste virker utrolig nok mer sannsynlig.

De fÄr det jo til alle andre steder, men heldigvis for oss har resten av supporter-Norge fÄtt en fetisj for latino-rytmer og absurditeter som Pippi LangstrÞmpe.

Disse borteturene burde vÊre noe av en nÞkkel for Ä fÄ kjÞrt inn nye sanger. Til helgen er det relativt mange som reiser med bÄt til Stavanger. Da er det bare Ä dele ut noen ark med fÞrste og siste verset av "Ka e det mot Bergen", spille den av over hÞyttalerne og kjÞre noen Þvningsrunder.

Tom C

Minner folk pÄ mitt bortimot geniale forslag til sang til Solli som ligger under Sanger/TIFO kategorien...

Har virkelig savnet Svante-sangen, og synes dette er en perfekt anledning til Ä gjeninnfÞre den. Den er bÄde fengende, og den fÄr som regel med seg veldig mange folk...
Aldri mer Obos....

Go Up