• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Nye Brann.no - Ris og Ros

Started by brann.no, June 15, 2007, 10:55:17 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

brann.no

Brann.no er i dag stolt over å kunne presentere sin helt nye hjemmeside. Vi har jobbet med å få den nye nettsiden på plass en god stund, og er veldig fornøyd med resultatet.

Likevel, så er det selvfølgelig rom for forbedringer og vi håper at du tar deg tid til å komme med en liten tilbakemelding på hva du syntes.

Om du har ris eller ros, så er det bare å komme med det. Skulle du savne noe på siden vil vi gjerne vite det. Er det noe du gjerne vil se mer av, så gi oss beskjed slik at vi kan vite hvor vi skal satse i fremtiden.

Nettsiden som du ser den i dag er fortsatt ikke ferdig. Vi kommer til å jobbe med å utbedre tilbudet til supporterne ytterligere, og gjøre endringer basert på tilbakemeldingen vi får fra dere.

For mer informasjon om endringene som er blitt gjort og hva som er i vente, så kan du lese litt her:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5504

vebo

Samme designer som BA.no?  Forresten litt morsomt at dere har brukt blussebilde som header.
Tiocfaidh ár lá

Bruiser

Savner eit forum da, men ellers så ser det ganske bra ut. Legg dykk ut TV2Sumo-linker til sesongens kamper? Slit med å finne dei gamlaste på TV2Sumo si side.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Kjell249

Kult med ny layout. Ser at dere sliter litt nederst på nyhetssakene, med overskrifter som går over flere linjer.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

hakeide

Helt ærlig så synes jeg den ikke fikk ett løft.. Fremstår mye mer rotetete og mindre "pen". Mulig jeg har blitt vant til den gamle og er såpass sær at jeg ikke ønsker noen endringer, men det var ikke noe løft utseendemessig..

Artig at brann.no bruker blussbilde og.. Men det virker også som de bare er valgt ett bilde og klint det opp i bakgrunnen.. Ser absolutt ikke pent ut..!

Ser frem til mer innhold og mer oppdateringer/"action"

Tilslutt: Grattis til Brann.. Herre i eget hus..!

kabelmann

Dette kan vel knapt kalles en forbedring fra forrige versjon. For lite luft, glorete og dårlig font- og fargebruk. Verdana til overskrifter er som oftest et dårlig valg. Samme farge på lenker og overskrifter like så når overskriften ikke er klikkbar. Selv ikke rødfargevalget er konsekvent.

Tror jeg skal slutte her før det blir altfor negativt, men må ærlig talt innrømme at dette var et steg tilbake.

PS! Lenken til "Hovedsiden" oppe i høyre hjørnet virker ikke. Den lenker bestandig til den siden du er på. Og selvfølgelig, hvor er søkefunksjonen?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

NÃ¥ er alle linkene under menyen oppe fucket!
Tiocfaidh ár lá

Ã?ge

Helt grei nok side.
Men savner oppdatering på produktene i nettbutikken.
Er jo kun hjemmedrakten og den svarte bortedrakten som er der utav Kappa produktene. Ellers er det jo bare gammle og utdaterte produkter der.

Fabregas

Mye som ikke er blitt noe særlig bedre, men det bryr jeg meg egentlig ikke s mye om. Brann-TV eier jo, for meg er det mye viktigere en at layouten er ok, men jeg synes det er rart at det skal være så vanskelig ¨å lage en ok layout, se bare her: www.rbk.no. Ikke feiende flott men mye bedre enn vår. Men speller det noen rolle? Nå har vi fått Brann-TV, det er et stooort framskritt og jeg gleder meg til det kommer reportasjer hyppigere utover sesongen. Jeg håper virkelig vi henger oss på med før-kampen og etter-kampen sendinger med intervjuer med Mjelde slik RBK har. Forresten littt skuffende målkavalkade som manglet mål :shock: , uansett flott med et sted der en lett kan finne scoringene til Brann fra tidligere i sesongen. Er ganske så rotete på fxt.no.

Dette er totalt sett flott men jeg må innrømme at jeg tenkte meg noe bedre når jeg leste at de skulle begynne med mobil-tjenester og egen TV-kanal. Håper den snarlig skal sendes på TV2 Sport og.

Ricky

Synes blussebildet var litt malplassert. Ingen tydelige referanser til Brann som klubb, bare et bilde av generell blussing. Bildet kunne like gjerne ha vært fra et stadion i Beograd.
Ellers virker "historikk"-mappen noe meningsløs, ettersom begge linkene som ligger der, finnes fra før i andre mapper.

Siden var vel grei nok, men neppe noe som kommer til å vinne "Dagbladet kårer Tippeligaens beste på nett" for å si det sånn..

Belfort

Trodde Brann hadde større ambisjoner enn dette. Man kan ikke sette bort dette til en av medialinjene på en av byens videregående skoler.

paf

Quote from: "Belfort"Trodde Brann hadde større ambisjoner enn dette. Man kan ikke sette bort dette til en av medialinjene på en av byens videregående skoler.

Det har de da heller ikke gjort. Er Argo som står bak dette.

DJ_ADG

Bluss bildet e vel hentet fra Brann-Sandefjord 2002.

E litt morsomt at Brann sinn statestikk e kun bak til 1995, mens SKBrann.Org klarer å ha tilbake til 1989 sesongen. Og idet kan eg vel si at SkBrann.Org e den klart beste nettsiden om Brann.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Gepard

Syns siden er flott den. I tillegg er det fint at en ser ut til å satse skikkelig på webTv. Men foreløpig ligger VifTv og RbkTv langt langt foran. Savner rett og slett en mer seriøs instilling på intervjuene. Ikke lag sirkusTv. Som en nevner tidligere, Rbk`s webtv bør være malen.

Dette vil si kampanalyser med Mjelde (hvis mulig), og forsøk mest mulig å distanser dere fra Tv2`s og media forøvrigs tabloidisering av alt mulig. Spesielt spørsmål og mas om GULL bør en jo kunne spare sine egne spillere for..

Prøv å lag et mest mulig seriøst WebTv ! jo mindre "bli med Erik Huseklepp på fisketur"\Helge Haugen kjøper nye o-løpsko" " jo bedre..

morten_61

Quote from: Helt grei nok side.
Men savner oppdatering på produktene i nettbutikken.
Er jo kun hjemmedrakten og den svarte bortedrakten som er der utav Kappa produktene. Ellers er det jo bare gammle og utdaterte produkter der.

Ja denne nettbutikken er sÃ¥ amatørmessig at det er skammelig, dette mÃ¥ jo være snakk om enorm ekstra fortjeneste som gÃ¥r  tapt.

Baunebob

Driter i hvordan siden ser ut så lenge den gir meg den info/hjelp jeg vil trenge. Håper de prioriterer web tv med både intervjuer fra treningsfelt og i kampsammenheng. Og bygger opp før kamp med siste nytt.

Gepard

Feks i dag kunne det vært interessant med noen webTv klipp, men man ønsker vel kun å servere seiersintervju og hylling på sin egen side ? Virker slik hvertfall......

Erlend

Quote from: "Gepard"Feks i dag kunne det vært interessant med noen webTv klipp, men man ønsker vel kun å servere seiersintervju og hylling på sin egen side ? Virker slik hvertfall......

Jeg er ihvertfall bare interressert i Ã¥ glemme den kampen.  Men kanskje en slags "lær Ã¥ filme med Edu" kunne vært noe?

kabelmann

Etter kamper som i går er det ikke så fett at svigerinnens mann er kanarifugl. Desto bedre blir det når VIF slår LSK, da holder ihvertfall han kjeft ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

tobias

vh
tobias

vebo

Quote from: "tobias"myspace-plagiat...??

Wtf?
Tiocfaidh ár lá

Ridderen

Quote from: "tobias"myspace-plagiat...??

Ehhhhhhhhhh????

tr0Ndemann

Konstruktive kommentarer. :] Slik som min..
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Fabregas

Synes det er rart at WebTV-satsingen er sÃ¥ vanskelig Ã¥ fÃ¥ opp Ã¥ gÃ¥. Er vel en ganske attraktiv jobb Ã¥ være slik som han pÃ¥ RBK-tv. Denne Karoline Oppedal kan jo bli det for Brann, bare spørsmÃ¥lene er skrevet ned av noen andre kanskje. Det var jo en blondine med og var det ikke? og Gorm. Om ingen av disse vil ta pÃ¥ seg dette fullt og helt sÃ¥ kan vel de bytte litt pÃ¥ det vel, før-etter kampen sendinger med portrett og dybdeintervju  i tillegg til en prat med Monsen(Hovedpunktet av programmet). Ved utflukter ol kan det bli laget korte snutter i tillegg til litt prat. Hadde vært veldig kjekt hvis det etter hvert ble noe lignende det RBK har, mÃ¥ si at jeg faktisk har sett noen av programmene deres for Ã¥ kose meg med deres nederlag, programmene er veldig gode synes jeg.

Knasen

Web Tv er egentlig helt grei. Jeg får opp siden ganske enkelt, får også funnet fram til det jeg skal ha, og er lett å spille av. Når det gjelder filmingen i intervjuene er det noe heeelt annet. Hvis man ser på det intervjue med Mons så er rett og slett forferdelig. Flink kameramann som klarer å holde kamera rolig når han/hun vil, men finn deg en posisjon og bli der. Ikke driv å løp frem og til bake, rundt Mons og over og under. Blir rett og slett ikke noe å se på. Jeg tok rett og slett og bare la ned siden og hørte på hva Mons hadde å si isteden.

Synes intervjueren er flink jeg. Både glad og hyggelig, men de som driver å klipper dette og setter på effekter bør skjerpe seg litt. Det med ekko innimellom var jo greit, men når du hører hun ler og de hun snakker med ler, og så setter på ekko, så blir det skummelt å høre på. Høres ut som de har en skummel plan med å gjøre ett eller annet. Nei, få det vekk :S

Ellers er det en ganske grei jobb. er gøy å høre og se på. Flott at noe sånt er oppe og går.

dudo

Jeg får ikke lyd på web-tv på brann.no, så akkurat der er jeg ikke særlig fornøyd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Flott at dere har laget dynamisk bakgrunn!
Tiocfaidh ár lá

grei

Men ikke når de ikke forhåndslaster bildene, det blir for mye blinking og venting. Det er også unødvendig å ha store bakgrunnsbilder så lenge det bare er meningen å vise toppen og sidene av bildet (resten av bildet vises et halvt sekund før tekstflaten lastes, hvilket ser rotete ut).

Ricky

Litt personlig hjemmeside-aktig, ja. Kombinasjonen svært bakgrunnsbilde man bare ser bittelitt av, og blinkende bilder og rullende tekst utover det hele. Stort forbedringspotensial.
Burde bare ha lånt designet til skbrann.org, enkelt og greit

Eivind

Veldig rotete etter min mening, masse store bilder, reklame og blinking gjør det hele slitsomt og se på!

Manx

Synes siden er bra, mer "levende" og med mye info og nyheter.
Vil ha mer Brann-TV, mye mer!!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

RC

Quote from: "Manx"Synes siden er bra, mer "levende" og med mye info og nyheter.
Vil ha mer Brann-TV, mye mer!!

Enig, mer BrannTV.
Mer fra treningene, spillerene, livet i garderoben osv osv...

Eivind

BrannTV er jeg saktens enig i at begynner å bli meget så bra!

dudo

Fant ikke tråden for den nyeste brann.no-siden, men nå har Løv-Ham-nyheter dukket opp ved siden av de andre media-linkene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

falchen

Brann på toppen av en tabell, miraklenes tid er tydligvis ikke forbi:)

Flott at noen i administrasjonen gjør seg fortjent til lønnen sin.

BrannSupporter

Flere enn meg som synes det virker som brann.no er litt vel opptatt av antall klikk på siden? Etter at Viking-kampen ble ferdig i dag, har det blitt opprettet hele 9 artikler om kampen. Kanskje en tanke overdrevent om en treningskamp i januar.

Klaus_Brann

Så lenge det gir inntekter til klubben driter jeg i det. Det er jo ingen som tvinger til å gå inn å lese alle de 9 artiklene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBrannfan

Quote from: BrannSupporter on January 16, 2011, 00:25:04 AM
Flere enn meg som synes det virker som brann.no er litt vel opptatt av antall klikk på siden? Etter at Viking-kampen ble ferdig i dag, har det blitt opprettet hele 9 artikler om kampen. Kanskje en tanke overdrevent om en treningskamp i januar.

For min del blir det bare en negativ effekt, for istedenfor å gå inn på brann.no for å lese om kampen, ender det opp med at jeg gjør det et annet sted fordi de har lagt så mange (og forholdsvis unødvendige) artikler om kampen. Sånn generelt syns jeg det kommer i overkant mye unødvendige "nyheter" på den siden noe som gjør at jeg lar vær å bruke siden, men så lenge det er folk som trykker seg inn på disse artiklene vil de vel forbli der.

Danny

Tuller dere? For meg kunne det gjerne vært enda flere artikler, sÃ¥nn et interjvu pr spiller!  ;)

eivhelle

Jeg synes det er helt greit med mange artikkler. Hvis du er ute etter alle detaljer klikker du deg inn på hver enkelt artikkel. Hvis ikke får du med deg det du ønsker bare ved å lese overskriftene på hver artikkel.

fineste drakten er 1995

Poster dette innlegget her, andre må gjerne flytte det om en annen tråd passer bedre. Dette er en sak jeg har glemt å ta opp i lang, lang tid.

Følgende link må være selve skrekkeksempelet på å holde fotballinteresserte for narr! Da jeg første gang så linken/ overskriften til denne videoen husker jeg at jeg ble veldig positivt overrasket. Endelig en video med noe viktig som formidles. Desto større var skuffelsen jeg satt igjen med etterpå: Nok en gang lurt av brann.no

SE SELV OG VURDER:

http://www.brann.no/nyheter/bli-med-bak-taktikken/#

De sier jo ikke ett ord om HVA som er taktikken! Eller HVORDAN laget ønsker å spille!

Slike videoer fremmer ikke forholdet mellom byen og laget, akkurat. Regner med flere enn meg satt med en følelse av å bli undervurdert av Brann første gang de så den. Mange av de som holder med Brann er betydelig eldre enn 8 år!

Lister

Du graver opp en tråd fra januar for å klage på en video som ble publisert i februar.

Får være måte på med necrofili...
Guinness - Makes you drunk

dudo

Som følge av den nye medieavtalen blir vi påtvunget ny web-løsning. Alle klubbene i både TL og AL SKAL bruke "Perform" sin plattform. Latterlig idiotisk. Latterlig!

Et eksempel: http://www.aafk.no/home

Jeg kommer ikke over hva slags ting som skal tres nedover ørene på en. Helt fascinerende.

StuckedPaaOstlandet

Quote from: dudo on May 03, 2012, 16:42:03 PM
Som følge av den nye medieavtalen blir vi påtvunget ny web-løsning. Alle klubbene i både TL og AL SKAL bruke "Perform" sin plattform. Latterlig idiotisk. Latterlig!

Et eksempel: http://www.aafk.no/home

Jeg kommer ikke over hva slags ting som skal tres nedover ørene på en. Helt fascinerende.

Slik at alle skal ha lik hjemmeside? Gir ingen mening, Brann betalte vel en god del for designet de har nå. Sikkert fint for småklubber som ikke har råd til webdesignere å få ett ferdig modulbasert system de kan knote med men ser null hensikt i å ha lik webside foruten at "perform" skal tjene penger.

dudo

Alle skal ihvertfall lages over samme lest. Jeg forslår vi først som sist flytter alt til fotball.no/Brann, med redaksjonelt ansvar hos NTF/NFF. Det er også føringer på at man skal publisere minst 4 nyhetssaker pr dag, og 4 videosaker pr uke. (Tror jeg det var)

Markmus

Sarkastisk eller? KRAV om 4 nyheter per dag? Blir pokker meg mange agurker å spise fremover...
Ka du ve?

dudo

Neida. Mener jeg leste det på Aafk.no, i saken om den nye websiden. Pottitnorge!

krakra

Quote from: dudo on May 03, 2012, 16:55:15 PM
Alle skal ihvertfall lages over samme lest. Jeg forslår vi først som sist flytter alt til fotball.no/Brann, med redaksjonelt ansvar hos NTF/NFF. Det er også føringer på at man skal publisere minst 4 nyhetssaker pr dag, og 4 videosaker pr uke. (Tror jeg det var)
Wow, dette er jo helt idiotisk. Både det påtvungne designet og det påtvungne nyhetskravet. Fire nyhetssaker -hver dag-? Hva hvis det ikke skjer en dritt da? Må man lage saker om hva Skarsfjord hadde på brødskiven?
Dette kommer til å føre til mange elendige saker fremover. For Brann går det kanskje greit. Vi er en stor klubb og har tre-fire stykker som kan lage saker, men hva med de minste klubbene hvor det ikke skjer så mye og det er èn fyr som må sitt og finne på argurksaker?

Faktisk noe av det dummeste jeg har sett fra NFF noen sinne. Konsekvensene er kanskje ikke katastrofale, men det er uuuuutrolig dumt.

Go Up