• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Skjebneperiode i midten av sesongen?

Started by Fabregas, June 12, 2007, 23:58:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Så for å oppsummere:
Brann må vinne de neste kampene...
Rød makt på Hansa!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Vinner vi de neste 17 seriekampene er vi garantert seriemestre.

Lurkin

Vi trenger bare å vinne 16 av 17, så lenge vi vinner mot LSK borte. Eller hur?
Berømte Brann fra Bergen

tr0Ndemann

Quote from: "Xminator"Vinner vi de neste 17 seriekampene er vi garantert seriemestre.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Xminator

Quote from: "Lurkin"Vi trenger bare å vinne 16 av 17, så lenge vi vinner mot LSK borte. Eller hur?


Da kan vi jo i prinsippet tape mot Viking og spille uavgjort mot Lyn uten at det er krise :)

Corran

Quote from: "Lurkin"Vi trenger bare å vinne 16 av 17, så lenge vi vinner mot LSK borte. Eller hur?

Ikke hvis vi tar de på målforskjellen eller de ikke vinner mer en 15
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Xminator

Etter å ha tapt 6-0 er det ingen grunn til å være fornøyd. Greit, det er 3 poeng tapt, men det har også skadet målforskjellen på en måte det vil ta årets Brannlag 3 månder å ta igjen. Så i praksis er det 4 poeng tapt til LSK.

Håper egentlig LSK gir VIF en karamell som gjør at pressen glemmer kampen vår. Så får Brannguttene ta på seg utfordrerrollen og ta det derfra.

Erlend

nå er vi inne i en ny svært tett kampperiode:


19.07 Carmarthen - Brann

22.07 Brann - Stabæk

25.07 Cup: Viking - Brann

29.07 Strømsgodset - Brann

02.08 Brann - Carmarthen

05.08 VÃ¥lerenga - Brann
altsÃ¥ kommer det 6 kamper med 3 eller 4 dagers mellomrom.  Ny breddeprøve

Xminator

Særdeles viktig med ett godt resultat i Wales. 4 mål tilgode vil gi muligheten til å ta en kalkulert risiko i hjemmemøtet og stille best mulig forberedt mot VIF.

Manx

Det kan være greit å få en skikkelig gjennomkjøring med toppet lag mot Carmarthen, knuse inn en 7-0 seier og ha godfølelsen med oss ned for å hente 3 poeng fra Oslo pakket..

Tidligere bravader i europa bør jo få Mjelde sine varsellamper til å lyse om han tenker på å sette i b-lag. Bedre å sette inn toppet lag og heller bytte nøkkelspillere når ting er avgjort.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Nesten

Vil at man stiller med B-preget lag i Wales og kniper en knepen seier slik at det ikke "går til hodet" på spillerne før den avgjørende og store seriefinalen mot serielederen Stabæk.
Og mot Viking i Stavanger må det satses for NM kan være eneste gullmulighet om den tradisjonelle høstsprekken skulle komme.
Taper man i Stavanger er det forhåpentligvis motivasjon nok til å møte med max innsats i Drammen.
Altså : B-lag mot Aalesund i treningsleir ?, B-preget lag i Wales
Max lag og innsats i de 3 neste så får utviklingen bestemme hvordan man stiller mot Waliserne hjemme. Det viktigste er å unngå skader i de enkle kampene og å unngå brakseire som kan lure spillerne. Heller mange knepne seire enn en stor og så nedtur etterpå.
Tar gjerne en "skuffende" U i Wales hvis det kan bidra til å øke sjansene for maksimal innsats hjemme i den livsviktige kampen mot Stabæk.
Marerittet er storseire i uviktige kamper kombinert med skader på viktige folk.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Bossmann

Har folk glemt at vi selv spiller i en bakgårdsliga? Toppe laget eller ei, ingenting tilsier at vi kan spasere oss til seier, selv om laget kommer fra Wales. Her må arbeidshanskene på, bare for å få oss videre.

naitsirk

A og B- laget til brann er ikkje kva det eingong var. forskjellane er små så ser ingen problem med å spare dei viktigaste.

m0rten

UEFA betyr nada i forhold til serien, om en svak borte er hva vi må gjøre for og ha best mulig lag til stabæk, så bør vi gjøre det. Er jo utrolig kjedelig og vinne 7-0 i wales, og tape 2-1 mot stabæk pga slitne bein??

Corran

Quote from: "naitsirk"A og B- laget til brann er ikkje kva det eingong var. forskjellane er små så ser ingen problem med å spare dei viktigaste.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: "Corran"
Quote from: "naitsirk"A og B- laget til brann er ikkje kva det eingong var. forskjellane er små så ser ingen problem med å spare dei viktigaste.
Rød makt på Hansa!

Stutt-tjukken

Husker bare med skrekk og gru tilbake til hva som har skjedd de to siste somrene. I begge kampene etter ferien har vi blitt fullstendig rundspilt og avkledd.
2005: MFK-Brann 3-1, etter en total skandale-kamp der laget og alle bergensere, meg selv inkludert ble kjeppjaget ut av Molde by.
2006: Ham-Kam - Brann: 4-0. Svogeren min angrer nok veldig på at han kjørte de mange milene østover.
2007: Hva skjer nå? Sprekker vi igjen, eller har guttene lært? Jeg frykter det verste, men håper, håper, håper, håper.

naitsirk

til forandring speler brann heima.

Nixon

Rød makt på Hansa!

Nesten

Kanskje det passer Brann veldig dårlig å ha "ferie" og så starte opp med seriekamp. Realitetene har kanskje ikke sunket inn i spillerne før det første tapet kommer. Stabæk-kampen er den desidert viktigste i juli så kommer de ikke fullt konsentrert ut til den dysten er det vanskelig å se for seg en høst med opptur. Det mest skremmende er at de før det ikke skal ut i en kamp de kan få juling i og da risikerer vi kjepphøy attitude før seriefinalen 22.7. Stabæk har vel ingen karantener eller noen form for plagsomme skader heller så rødtrøyene får ingenting gratis der heller.
Og vil en uke med forsvarsterping blåse bort gnisten og angrepsgleden de så sårt trenger for å vise sitt beste?
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Nixon

Quote from: "Nesten"Det mest skremmende er at de før det ikke skal ut i en kamp de kan få juling i og da risikerer vi kjepphøy attitude før seriefinalen 22.7.


De spiller mot Aalesund på søndag. Skal vi håpe på skikkelig juling?
Rød makt på Hansa!

Ricky

Quote from: "Stutt-tjukken"Husker bare med skrekk og gru tilbake til hva som har skjedd de to siste somrene. I begge kampene etter ferien har vi blitt fullstendig rundspilt og avkledd.
2005: MFK-Brann 3-1, etter en total skandale-kamp der laget og alle bergensere, meg selv inkludert ble kjeppjaget ut av Molde by.
2006: Ham-Kam - Brann: 4-0. Svogeren min angrer nok veldig på at han kjørte de mange milene østover.
2007: Hva skjer nå? Sprekker vi igjen, eller har guttene lært? Jeg frykter det verste, men håper, håper, håper, håper.



Egentlig gjør vi det ganske bra etter ferien, tradisjonelt sett.
2000 seier borte
2001 seier hjemme
2002 seier borte
2003 seier borte
2004 seier borte
2005 tap borte
2006 tap borte

Denne gangen starter vi endelig med en hjemmekamp, med den naturlige fordelen det er. Generelt er det veldig lenge siden Brann kollapset på hjemmebane, og selv tror jeg det skal holde med HU på kupongen. Stabæk har heller ikke slått et storlag på bortebane siden Martin Andresen spilte i stripet drakt.
Regner med Stråmyhr som vanlig kjører bankers på Stabæk.

Xminator

Nå holdt vel Stabæk lekestue med oss hjemme sist sesong. Føler meg langt fra sikker på at Brann klarer 3 poeng her.

naitsirk


Nesten

Med det dårlige Brannforsvaret som er nå kan de tape stort mot Stabæk.
Brann-Stabæk 1-5 vil ikke overraske meg ihvertfall.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Tom C

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Nesten"Det mest skremmende er at de før det ikke skal ut i en kamp de kan få juling i og da risikerer vi kjepphøy attitude før seriefinalen 22.7.


De spiller mot Aalesund på søndag. Skal vi håpe på skikkelig juling?


Gikk troll i ord gitt...
Aldri mer Obos....

Nesten

eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

Endre

Så det er ikke nok at vi ligger høyt oppe på tabellen og kjemper om gullet, men Brann må også være best etter 30 minutter av kampen?

Veldig mange krever i tillegg at Brann vinner overlegent i hver kamp, og med finspill langs bakken hele tiden.

Jeg er helt enig.
Hvis ikke Mjelde klarer å levere et lag som tar ledelsen raskt og vinner med minst 3 mål i hver kamp, så kan han bare pakke sekken og stikke.

naitsirk

Quote


no må du bestemma deg. første kritiserer du mim for å mangle peptalk, og så snakker du om klønete forsvarsspel. noko som trenaren faktisk ikkje kan gjera så mykje med.

er lei dette maset om at mim mangler peptalk. kva faen veit du om det?
har du vore i garderoben rett før kamp slik at du kan dokumentera dette?
og er det virkelig sånn at dersom trenaren ikkje "hisser" opp spelarane så går dei rundt på banen som ein flokk sauer?

du har ihvertfall ikkje utøvd idrett på høgt nivå skjønner eg.

gunkar

rann, Brann og bare Brann

Nesten

Quote from: "naitsirk"
Quote


no må du bestemma deg. første kritiserer du mim for å mangle peptalk, og så snakker du om klønete forsvarsspel. noko som trenaren faktisk ikkje kan gjera så mykje med.

er lei dette maset om at mim mangler peptalk. kva faen veit du om det?
har du vore i garderoben rett før kamp slik at du kan dokumentera dette?
og er det virkelig sånn at dersom trenaren ikkje "hisser" opp spelarane så går dei rundt på banen som ein flokk sauer?

du har ihvertfall ikkje utøvd idrett på høgt nivå skjønner eg.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

naitsirk

er fullstendig enig med at trenaren skal mane til kamp.
men føler at årets baklengsmål har kome på personlig feil. brann slapp inn veldig få mål i fjor vår. då fungerte den defensive strukturen i brann. men på hausten kom tabbane og ørn 2 sin dårlige form.
og trenden har fortsatt.
brann speler egentlig altfor ambisiøst og skal heile tida ta med seg backane oppover sidelinja.

Nesten

Over et langt perspektiv tilbake til 2004 har Brann sluppet inn mest mål av medaljekandidatene eller lag på øvre halvdel vil jeg tro.
Det er ikke først og fremst mangel på habile forsvarere , men en kombinasjon av at Mjelde ikke er god på dette og mangel på konsentrasjon og klareringsvilje. De kan hoppe, heade osv men gjør det ikke på riktig måte. Markerer dårlig i mange kamper.
Kampen mot Stabæk er så ekstremt viktig at vi har ikke råd til fjollet oppførsel i forsvarssonen på søndag.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

naitsirk

brann har sluppe inn ca 43 mål i snitt frå 1995 til 2003.
med mjelde har brann 36 i snitt frå 2004.

Luke Skywalker

Her er ihvertfall slik tabellen bør ende tilskuermessig. Som faktisk er ganske interessant. Jeg har lagt inn en forandring, og den er vel ganske tydelig. Det er fordi jeg ikke klarer å skrive inn det laget som er på topp i virkeligheten.

Brann        (Ligger pÃ¥ nr 2 tilskuermessig)
Rosenborg (Ligger på nr 1 tilskuermessig)
Viking
VÃ¥lerenga
Fredrikstad
Start
Aalesund
Lillestrøm
Lyn
Strømsgodset
Tromsø
Stabæk
Odd
Sandefjord

Hadde vært interessant om tabellen endte slik. Da hadde ihvertfall det vært helt ok og treffe Stabæk i morgen.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Go Up