• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sjekk denne diskusjonen oss Kanarifansen...

Started by mads1.., June 11, 2007, 22:52:47 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Ricky

"Lenge leve tromma" :p

Nei, la dem nå bare få holde på.. Med maks-tilskuertall på cirka 9.000 i all overskuelig fremtid, så gjør de egentlig bare det beste ut av situasjonen.

olebrann3

Værste av alt er at de er stolt for Trommen... Vi må ha en tifo om den på borte tur


olebrann3

Altså de liker å gå på kamper å ha det gøy, de har det gøy uansett om de taper eller ei for de får hoppe og slå på  tromme...

Personlig syns eg ikke det er gøy å se Brann tape uansett ka sang vi synger...

Kjøp en trampoline LSKPAKK

weirus

e så jæla idiotisk å lese denne diskusjonen..
1. selvfølgelig kan ikke en fra hansa gi objektivt syn på stemningen fra kanari og vice-verca.
2. å dra inn episoder fra 3-5 år siden...ka faen e vitsen?
3. JO! kanari beviste i går at de e 10ganger bedre enn oss i motgang! så ærlig går d ann å vere!
har ALDRI sett brannsupp synge og lage skikkelig liv når man ligger under 2.3-0 slik som de gjorde..
d å gå inn der å slenge dritt e bare helt forbannet idiotisk og tunnellsynet e jo lengre enn lærdalstunellen FRA BEGGE SIDER!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Roald

Quote from: "weirus"3. JO! kanari beviste i går at de e 10ganger bedre enn oss i motgang! så ærlig går d ann å vere!
har ALDRI sett brannsupp synge og lage skikkelig liv når man ligger under 2.3-0 slik som de gjorde..

mener du på ramme alvor at det er en positiv ting for en supportergruppe å holde akkurat samme stemningsnivå kampen igjennom, totalt upåvirket av kampforløpet?

Jeg hadde ihvertfall vært flau hvis bataljonen holdt på sånn.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Klaus_Brann

Quote from: "weirus"e så jæla idiotisk å lese denne diskusjonen..
1. selvfølgelig kan ikke en fra hansa gi objektivt syn på stemningen fra kanari og vice-verca.
2. å dra inn episoder fra 3-5 år siden...ka faen e vitsen?
3. JO! kanari beviste i går at de e 10ganger bedre enn oss i motgang! så ærlig går d ann å vere!
har ALDRI sett brannsupp synge og lage skikkelig liv når man ligger under 2.3-0 slik som de gjorde..
d å gå inn der å slenge dritt e bare helt forbannet idiotisk og tunnellsynet e jo lengre enn lærdalstunellen FRA BEGGE SIDER!


Er det 3. punktet der virkelig noe å være stolt over??Altså, det så jo ut som det var DE som ledet 3-0, ikke vi. De hoppet, trommet og sang(?), og virket helt upåvirket av det som hadde skjedd/skjedde på banen, og det blir en smule feil om det er helt lik stemning om man leder 3-0 eller ligger under 0-3...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Arsenal er kjent for at det er rolig når det er spennende, da kunne man hørt en knappenål falle... For så når noe skjer skape liv... Dette syns jeg er bedre en en tromme i 90 min med 500 man som roper på Olè

Northside

Quote from: "Roald"
Quote from: "weirus"3. JO! kanari beviste i går at de e 10ganger bedre enn oss i motgang! så ærlig går d ann å vere!
har ALDRI sett brannsupp synge og lage skikkelig liv når man ligger under 2.3-0 slik som de gjorde..

mener du på ramme alvor at det er en positiv ting for en supportergruppe å holde akkurat samme stemningsnivå kampen igjennom, totalt upåvirket av kampforløpet?

Jeg hadde ihvertfall vært flau hvis bataljonen holdt på sånn.


Flau dersom vi støtte laget fullt ut? Har laget innsats med går på en smell og ligger under 2-0 eller 3-0 så er det egentlig på sin plass å støtte laget, egentlig MER enn vi gjør i motgang.

Skal vi noen gang kalle oss 12Mann må vi støtte laget i motgang. Slik som i England som folk her slever etter...

Baunebob

" Vi rundspillte dere i 55 min "

Haha. Kanaripakk. For noen bønder

Ricky

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Roald"
Quote from: "weirus"3. JO! kanari beviste i går at de e 10ganger bedre enn oss i motgang! så ærlig går d ann å vere!
har ALDRI sett brannsupp synge og lage skikkelig liv når man ligger under 2.3-0 slik som de gjorde..

mener du på ramme alvor at det er en positiv ting for en supportergruppe å holde akkurat samme stemningsnivå kampen igjennom, totalt upåvirket av kampforløpet?

Jeg hadde ihvertfall vært flau hvis bataljonen holdt på sånn.


Flau dersom vi støtte laget fullt ut? Har laget innsats med går på en smell og ligger under 2-0 eller 3-0 så er det egentlig på sin plass å støtte laget, egentlig MER enn vi gjør i motgang.



Spørs vel om Lillestrøm-spillerne mentalt ansér 90 minutters konstant tromming og hopping fra en supporterkjerne som støtte. Det blir som bakgrunnsstøy å regne, som du etterhvert bare stenger ute. Tviler på at trommen gir Arild Sundgot noe ekstra motivasjon til å ta et sugende 70-metersløp på stillingen 0-2. Han får ikke høre bruset som Brann-spillerne blir løftet frem av når de jakter en scoring.

KennethS

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Roald"
Quote from: "weirus"3. JO! kanari beviste i går at de e 10ganger bedre enn oss i motgang! så ærlig går d ann å vere!
har ALDRI sett brannsupp synge og lage skikkelig liv når man ligger under 2.3-0 slik som de gjorde..

mener du på ramme alvor at det er en positiv ting for en supportergruppe å holde akkurat samme stemningsnivå kampen igjennom, totalt upåvirket av kampforløpet?

Jeg hadde ihvertfall vært flau hvis bataljonen holdt på sånn.


Flau dersom vi støtte laget fullt ut? Har laget innsats med går på en smell og ligger under 2-0 eller 3-0 så er det egentlig på sin plass å støtte laget, egentlig MER enn vi gjør i motgang.

Skal vi noen gang kalle oss 12Mann må vi støtte laget i motgang. Slik som i England som folk her slever etter...


Det kanari fansen gjør e faen meg ikke og støtte laget på 0-3, de gjør akkurat de samme som de hadde gjort hvis de haddel ledet 3-0. FALSKE fans hele gjengen.
tå på Brann

Xminator

Synest egentlig vi gir dem litt vel mye oppmerksomhet her nå. Vi har 20000 tomme seter og en cupkamp der vi egentlig burde hatt mobile tribuner nå. Drit i kanarifansen.

krøvel vellevold

Jeg syns det Guttemusikken holder på med, er på nivå med å ta med seg CD-spiller og dundre ut "stemning" for full guffe over høyttalerne. Hvis det å lage stemning bare handler om å lage mest mulig lyd, uansett hvordan: Hva med å spille inn litt stemning og allsang fra en kamp i utlandet? "Chalala" og "å-å-å-å-å" gir jo akkurat samme mening for LSK (eller Brann) som det gjør for Milan eller Palermo. Dermed må det jo være ett fett om det er Guttemusikken eller Milan-fansen som synger det! Så spiller de dette på max volum over høyttaleranlegget i 90 minutter, så de etterpå kan påstå at det var et fantastisk liv på kampen! Hvorfor gjør de ikke det? Jeg ser i grunn ingen forskjell på det ene eller andre, hvis det uansett bare er om å gjøre å lage mest mulig lyd.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: "Ricky"Spørs vel om Lillestrøm-spillerne mentalt ansér 90 minutters konstant tromming og hopping fra en supporterkjerne som støtte. Det blir som bakgrunnsstøy å regne, som du etterhvert bare stenger ute. Tviler på at trommen gir Arild Sundgot noe ekstra motivasjon til å ta et sugende 70-metersløp på stillingen 0-2. Han får ikke høre bruset som Brann-spillerne blir løftet frem av når de jakter en scoring.

Jepp. Og hva skal til for at en LSK-spiller skal ta seg sammen hvis laget spiller dårlig? De får jo samme støtten uansett hva de gjør. Skal ikke påstå at piping nødvendigvis er den beste motivasjonsfaktoren, men er ikke sikker på at konstant trommelom allez allez er så mye bedre heller.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Northside

Quote from: "KennethS"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Roald"
Quote from: "weirus"3. JO! kanari beviste i går at de e 10ganger bedre enn oss i motgang! så ærlig går d ann å vere!
har ALDRI sett brannsupp synge og lage skikkelig liv når man ligger under 2.3-0 slik som de gjorde..

mener du på ramme alvor at det er en positiv ting for en supportergruppe å holde akkurat samme stemningsnivå kampen igjennom, totalt upåvirket av kampforløpet?

Jeg hadde ihvertfall vært flau hvis bataljonen holdt på sånn.


Flau dersom vi støtte laget fullt ut? Har laget innsats med går på en smell og ligger under 2-0 eller 3-0 så er det egentlig på sin plass å støtte laget, egentlig MER enn vi gjør i motgang.

Skal vi noen gang kalle oss 12Mann må vi støtte laget i motgang. Slik som i England som folk her slever etter...


Det kanari fansen gjør e faen meg ikke og støtte laget på 0-3, de gjør akkurat de samme som de hadde gjort hvis de haddel ledet 3-0. FALSKE fans hele gjengen.


Nå har jeg heldigvis ikke sagt at måten LSK støtter laget på er riktig. Men tankegangen de har om å gi alt også i motgang er noe vi bør tenke på...

Rune felt F

En annen måte å få mer trøkk på er jo å plassere mikrofoner foran de syngende/trommende og få det ut over høytaleranlegget. Lurer meg på hvorfor de ikke har gjort det. Også kan de ha et svært speil med seg så de kan plassere ved siden av så de ser ut som de er dobbelt så mange også.

krøvel vellevold

Quote from: "Rune felt F"En annen måte å få mer trøkk på er jo å plassere mikrofoner foran de syngende/trommende og få det ut over høytaleranlegget. Lurer meg på hvorfor de ikke har gjort det. Også kan de ha et svært speil med seg så de kan plassere ved siden av så de ser ut som de er dobbelt så mange også.


hehe! eller de tar med seg hver sin barbaradukke og kler "henne" i lsk-drakt.

Det der som LSK-fansen holder på med har uansett lite med å være fotballsupporter å gjøre! De er rett og slett et jævla KOR som reiser rundt på turné og har en 90-minuttes konsert på steder der LSK spiller. Det har lite med kampen å gjøre, for noen innlevelse, lidenskap og kamprelaterte sanger/reaksjoner er ikke å spore. Og halvparten av sangene har like lite med LSK å gjøre. De kunne like gjerne sunget "Bæ bæ lille lam" eller "Lisa gikk til skolen", for det har ikke noe mindre å gjøre med LSK enn det er å synge "å-å-å-å-å-å" og "lalalala".

De kommer på kamp og sier sikkert: "Nå skal vi ha konsert. Den varer i 90 minutter." Hva om vi hadde leid inn et eller annet mannskor til å ha konsert på Stadion under våre kamper? Og så kunne vi kledd dem med Brann-skjerf og drakter. De kunne f.eks. sunget "lalalalala" og "å-å-å-å-å". Hadde det kunnet kalles god stemning? Hadde de kunnet kalles gode supportere? Er det i det hele tatt "god stemning" at et kor har konsert?

Nei, jeg er glad for at vi har et ENTUSIASTISK publikum som lever seg inn i kampene, "kommenterer" kampene med utbrudd, jubel, piping, forventningsbrøl, kamprop, og sang der det passer. Det kalles lidenskap og innlevelse, og det er DET som er ektefølt stemning. Det er DET som er ekte følelser og ekte supportere! "Ekte lidenskap har et navn", kunne aldri vært slagord hos LSK-fansen.

Brann-fansen er supportere med HJERTE. Det er et personlig produkt. Ikke masseprodusert og sjelløs stemning som hos Guttemusikken fra Lillestrøm!
Legg ned hele klubben!

Haugen2

Quote from: "olebrann3"Arsenal er kjent for at det er rolig når det er spennende, da kunne man hørt en knappenål falle... For så når noe skjer skape liv...


Er det ikke slik dere karakteriserer stemninga på Lerkendal? Merkelig hvordan dette kan være bra i London, men "patetisk" og "latterlig" i Trondheim..

Lurkin

Lerkendalpakket skal nå bare holde kjeft.

Kanaripakket er blant de bedre supporterene i Norge, hvertfall utifra folketall i bygden. Trommene ødelegger mye av inntrykket. Jeg stod rett bak pakket, og neste gang så skal jeg ta med meg min egen tromme - bare for å fucke opp takten. :D
Berømte Brann fra Bergen

knutern

Quote from: "Haugen2"
Quote from: "olebrann3"Arsenal er kjent for at det er rolig når det er spennende, da kunne man hørt en knappenål falle... For så når noe skjer skape liv...


Er det ikke slik dere karakteriserer stemninga på Lerkendal? Merkelig hvordan dette kan være bra i London, men "patetisk" og "latterlig" i Trondheim..
Lerkendal er vel rolig når det er spennende, for så å bli rolig når det ikke er spennende :-p

krøvel vellevold

Quote from: "Haugen2"
Quote from: "olebrann3"Arsenal er kjent for at det er rolig når det er spennende, da kunne man hørt en knappenål falle... For så når noe skjer skape liv...


Er det ikke slik dere karakteriserer stemninga på Lerkendal? Merkelig hvordan dette kan være bra i London, men "patetisk" og "latterlig" i Trondheim..


Lerkendal-publikummet er ALLTID dårlig. Det er forskjellen!
Legg ned hele klubben!

Svante

vante

Brann&Bergen<3

Quote from: "Baunebob"" Vi rundspillte dere i 55 min "

Haha. Kanaripakk. For noen bønder


det gjor de faktisk. De va en del bedre i 50-55 min

ElskerBrann

Det har vel forsåvidt ingenting å si når vi vinner 3-1!?!
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

KjellMo

Quote from: "olebrann3"Arsenal er kjent for at det er rolig når det er spennende, da kunne man hørt en knappenål falle... For så når noe skjer skape liv...


Hvor har du sånt fra? Tror faktisk jeg har veldig peiling på hva/hvordan ting er i England og dette har jeg aldri hørt før.
GGG Travel

KennethS

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Baunebob"" Vi rundspillte dere i 55 min "

Haha. Kanaripakk. For noen bønder


det gjor de faktisk. De va en del bedre i 50-55 min


Lsk var litt bedre en Brann i første omgang... veldig langt derfra til rundspilte.
tå på Brann

arntf

Quote from: "KennethS"
Det kanari fansen gjør e faen meg ikke og støtte laget på 0-3, de gjør akkurat de samme som de hadde gjort hvis de haddel ledet 3-0. FALSKE fans hele gjengen.


Men den fortvilte, trykkende stilheten som kommer hver gang Brann taper, det er altså ekte lidenskap...

Beklager men jeg må nok si meg enig i de som mener at supporten er like viktig i motgang som i medgang. Vi er der for å piske laget i gang når det går trått, like mye som vi er der for å juble når det går veien.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Nixon

Quote from: "arntf"Beklager men jeg må nok si meg enig i de som mener at supporten er like viktig i motgang som i medgang. Vi er der for å piske laget i gang når det går trått, like mye som vi er der for å juble når det går veien.


Hvis du insinuerer at Brannsupporterne er for dårlige i motgang er jeg helt enig. Vi faller for lett nedpå hvis Brann spiller dårlig. Ikke nødvendigvis hvis vi ligger under, men hvis innsatsen på banen er fraværende. Men det er da noe vi har til felles med de fleste andre. Også dere i bartebyen.
Rød makt på Hansa!

Derabilo

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Roald"
Quote from: "weirus"3. JO! kanari beviste i går at de e 10ganger bedre enn oss i motgang! så ærlig går d ann å vere!
har ALDRI sett brannsupp synge og lage skikkelig liv når man ligger under 2.3-0 slik som de gjorde..

mener du på ramme alvor at det er en positiv ting for en supportergruppe å holde akkurat samme stemningsnivå kampen igjennom, totalt upåvirket av kampforløpet?

Jeg hadde ihvertfall vært flau hvis bataljonen holdt på sånn.


Flau dersom vi støtte laget fullt ut? Har laget innsats med går på en smell og ligger under 2-0 eller 3-0 så er det egentlig på sin plass å støtte laget, egentlig MER enn vi gjør i motgang.

Skal vi noen gang kalle oss 12Mann må vi støtte laget i motgang. Slik som i England som folk her slever etter...


"Støtte laget uansett hva" gjør vi. Brann spillerene vil ha god stemning på tribunen, og vi vil ha god fotball. Når Brann da spiller dårlig får de ikke god stemning på tribunen, for de skal vite at det ikke er godt nok hva de da leverer på banen. De skal få høre det, og bli litt forbanna av at supporterene, de som er årsaken til at de får lov til å drive hobbyen sin så langt at de kan drive en karriere utav det, blir forbanna på laget.

Samtidig, dersom ikke vi gir Brann noen sjanser, virker det mot sin hensikt, og når man trenger støtte får man piping. Det er en hårfin balansegang, og man trenger av å til å høre litt forskjellige ting. Men dersom LSK fansen ikke bryr seg nok til å bli deppa og miste lysten til å tromme når laget blir rundspilt og knust så er det deres valg. Irriterende å høre på for oss andre, men deres valg.
 Bergen ut av Norge -

arntf

Quote from: "Nixon"Hvis du insinuerer at Brannsupporterne er for dårlige i motgang er jeg helt enig. Vi faller for lett nedpå hvis Brann spiller dårlig. Ikke nødvendigvis hvis vi ligger under, men hvis innsatsen på banen er fraværende. Men det er da noe vi har til felles med de fleste andre. Også dere i bartebyen.


Forsåvidt enig Nixon, men jeg undrer meg hvorfor så mange av dere synes å mene at høyt nivå i motgang er en uting. Merker meg også at mange tror LSK's support er upåvirket av hva som skjer på banen. Det faller da på egen urimelighet. Selvfølgelig følger de med på hva som skjer på banen og nivået på supporten er da holdt høyt med vilje.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Nixon

Quote from: "arntf"Forsåvidt enig Nixon, men jeg undrer meg hvorfor så mange av dere synes å mene at høyt nivå i motgang er en uting. Merker meg også at mange tror LSK's support er upåvirket av hva som skjer på banen. Det faller da på egen urimelighet. Selvfølgelig følger de med på hva som skjer på banen og nivået på supporten er da holdt høyt med vilje.


Jeg tror nok kritikken mot kanarifansen er mye farget av den fordømte trommen. Hadde de sunget uten den hadde saken stilt seg helt annerledes vil jeg tro.

Og hadde Brannsupporterne sunget så mye på 0-3 hadde vi vært verdens beste supportere...;)
Rød makt på Hansa!

Stalin

Er forsåvidt enig. Er merkelig hvordan folk får det til å høres ut som noe negativt med at man støtter laget når det går dårlig. "Slik vil vi ikke ha det på brann stadion." Selvfølgelig er det nødvendig å støtte laget selvom man ligger under 3-0. Det er det som kjennetegner gode supportere, man støtter laget sitt uansett. Men mer livløst og døvt enn måten Kanaris gjør det på skal du leite lenger etter.

Chris*

Quote from: "arntf"
Quote from: "Nixon"Hvis du insinuerer at Brannsupporterne er for dårlige i motgang er jeg helt enig. Vi faller for lett nedpå hvis Brann spiller dårlig. Ikke nødvendigvis hvis vi ligger under, men hvis innsatsen på banen er fraværende. Men det er da noe vi har til felles med de fleste andre. Også dere i bartebyen.


Forsåvidt enig Nixon, men jeg undrer meg hvorfor så mange av dere synes å mene at høyt nivå i motgang er en uting. Merker meg også at mange tror LSK's support er upåvirket av hva som skjer på banen. Det faller da på egen urimelighet. Selvfølgelig følger de med på hva som skjer på banen og nivået på supporten er da holdt høyt med vilje.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Nixon

Noen her som var på 3-7 kampen mot Lyn i 1993? Da økte stemningen på SS etterhvert som Lyn puttet. Vekselropet (Thoresen red army tror jeg...) runget i minst 20 minutter om jeg ikke husker helt feil (trekk dog litt fra...:). Det var utrolig gøy selv om Brann spilte rævva. Men vi klarte det uten trommer!!
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Noen her som var på 3-7 kampen mot Lyn i 1993? Da økte stemningen på SS etterhvert som Lyn puttet. Vekselropet (Thoresen red army tror jeg...) runget i minst 20 minutter om jeg ikke husker helt feil (trekk dog litt fra...:). Det var utrolig gøy selv om Brann spilte rævva. Men vi klarte det uten trommer!!


Nå var vel den episoden mer et utslag av galgenhumor og ironi. Og kampen betydde ikke en dritt for Brann. Det var siste runde og vi reddet plassen i runden før.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"Noen her som var på 3-7 kampen mot Lyn i 1993? Da økte stemningen på SS etterhvert som Lyn puttet. Vekselropet (Thoresen red army tror jeg...) runget i minst 20 minutter om jeg ikke husker helt feil (trekk dog litt fra...:). Det var utrolig gøy selv om Brann spilte rævva. Men vi klarte det uten trommer!!


Nå var vel den episoden mer et utslag av galgenhumor og ironi. Og kampen betydde ikke en dritt for Brann. Det var siste runde og vi reddet plassen i runden før.


Jeg er fullt klar over det. Men galgenhumor og ironi kan også inntreffe i kamper som betyr noe. Uten at jeg skal si at Kanarifansen innehadde noen av de egenskapene på søndag...;)
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "arntf"Forsåvidt enig Nixon, men jeg undrer meg hvorfor så mange av dere synes å mene at høyt nivå i motgang er en uting. Merker meg også at mange tror LSK's support er upåvirket av hva som skjer på banen. Det faller da på egen urimelighet. Selvfølgelig følger de med på hva som skjer på banen og nivået på supporten er da holdt høyt med vilje.


Jeg tror nok kritikken mot kanarifansen er mye farget av den fordømte trommen. Hadde de sunget uten den hadde saken stilt seg helt annerledes vil jeg tro.

Og hadde Brannsupporterne sunget så mye på 0-3 hadde vi vært verdens beste supportere...;)


Ser hvor du vil, men som andre sier her, det er en balansegang.
Når vi synger og vi plutselig vinner ballen på midtbanen og kjører fort frem stopper syngingen og går over i skriking, mens når LSK gjør det samme dundrer tromma i vei, flaggene viftes og de hopper videre...
De stopper ikke opp midt i en sang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: "arntf"
Quote from: "KennethS"
Det kanari fansen gjør e faen meg ikke og støtte laget på 0-3, de gjør akkurat de samme som de hadde gjort hvis de haddel ledet 3-0. FALSKE fans hele gjengen.


Men den fortvilte, trykkende stilheten som kommer hver gang Brann taper, det er altså ekte lidenskap...

Beklager men jeg må nok si meg enig i de som mener at supporten er like viktig i motgang som i medgang. Vi er der for å piske laget i gang når det går trått, like mye som vi er der for å juble når det går veien.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "arntf"Forsåvidt enig Nixon, men jeg undrer meg hvorfor så mange av dere synes å mene at høyt nivå i motgang er en uting. Merker meg også at mange tror LSK's support er upåvirket av hva som skjer på banen. Det faller da på egen urimelighet. Selvfølgelig følger de med på hva som skjer på banen og nivået på supporten er da holdt høyt med vilje.


Jeg tror nok kritikken mot kanarifansen er mye farget av den fordømte trommen. Hadde de sunget uten den hadde saken stilt seg helt annerledes vil jeg tro.

Og hadde Brannsupporterne sunget så mye på 0-3 hadde vi vært verdens beste supportere...;)


Ser hvor du vil, men som andre sier her, det er en balansegang.
Når vi synger og vi plutselig vinner ballen på midtbanen og kjører fort frem stopper syngingen og går over i skriking, mens når LSK gjør det samme dundrer tromma i vei, flaggene viftes og de hopper videre...
De stopper ikke opp midt i en sang.
Legg ned hele klubben!

arntf

Quote from: "Chris*"
MEN... På søndag, da vi gikk opp i 3-0, trodde jeg ikke mine egne øyne, de hoppet og danset som gale. Hopping og dansing er noe jeg forbinder med positivitet, og i mine øyne ser det totalt latterlig ut etter å ha fått en slik kalddusj i trynet.


Tja, det du beskriver der er vel et godt eksempel på resignasjonsjubel. Man vet man har tapt, men istedet for å forstumme gjør man det beste ut av det. Kjernen har gjort det; satt i gang plutselig jubel som om RBK hadde scoret. Klanen hadde sitt 'Vi taper sjelden' rop, og såvdt jeg husker sang også dere 'Null-tre, vi tar gull for det' på Lerkendal sist. Det er rett og slett et middel for å holde humøret oppe og festen i gang selv når det går på dunken. Og ja, det er positivitet og pokker så mye bedre enn bare å sette seg ned og surmule. Gråte kan man gjøre senere.

Quote from: "krøvel vellevold"


Kjære deg Krøvel. Har aldri sagt at Bataljonen ikke er gode supportere, men det er da ingen problemer for noen lags supportere å 'være med' i de situasjonene du nevner - nemlig når kampen lever. Men hvor er dere når dere ligger under 0-3 sent i andre omgang?
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Chris*

Quote from: arntf
Quote from: "Chris*"
MEN... På søndag, da vi gikk opp i 3-0, trodde jeg ikke mine egne øyne, de hoppet og danset som gale. Hopping og dansing er noe jeg forbinder med positivitet, og i mine øyne ser det totalt latterlig ut etter å ha fått en slik kalddusj i trynet.


Tja, det du beskriver der er vel et godt eksempel på resignasjonsjubel. Man vet man har tapt, men istedet for å forstumme gjør man det beste ut av det. Kjernen har gjort det; satt i gang plutselig jubel som om RBK hadde scoret. Klanen hadde sitt 'Vi taper sjelden' rop, og såvdt jeg husker sang også dere 'Null-tre, vi tar gull for det' på Lerkendal sist. Det er rett og slett et middel for å holde humøret oppe og festen i gang selv når det går på dunken. Og ja, det er positivitet og pokker så mye bedre enn bare å sette seg ned og surmule. Gråte kan man gjøre senere.

Ser poenget, men i min verden er det en klar forskjell i å synge halvveis ironiske sanger, enn å fortsette slik man alltid har gjort, helt uaffektet av at motstanderlaget scorer.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Kararay

og ka med da vi tapte 4-1 mot VIF på stadion og et par hundre mennesker stod igjen og sang i 30-40 min og laget kom fra garderoben og takket for støtten...???
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Northside

Quote from: "Kararay"og ka med da vi tapte 4-1 mot VIF på stadion og et par hundre mennesker stod igjen og sang i 30-40 min og laget kom fra garderoben og takket for støtten...???


Alt var bedre før, er det noe som heter...

Det er mye vi gjør dårlig om dagen og i et desperat forsøk på å bedre dette gjøres det ingen endringer. Vi går for det samme hele veien og hudfletter alle andre som prøver noe annet og muligens får til positive endringer.

krøvel vellevold

Quote from: "Kararay"og ka med da vi tapte 4-1 mot VIF på stadion og et par hundre mennesker stod igjen og sang i 30-40 min og laget kom fra garderoben og takket for støtten...???


Er vel ingen som har sagt det er GALT å støtte laget i motgang?

Brann - VIF 0-4 i 2002 var en helt spesiell situasjon. Klubben var langt nede, vi tapte 0-4 hjemme mot erkerival VIF, og den gode stemningen kom ikke før helt på slutten da folk hadde svelget skuffelsen og innsett tapet forlengst. Da var det på tide å reise seg igjen, tørke tårene og vise støtte. Vi drev ikke på og sang som om ingenting hadde skjedd, mens målene rant inn. Vi er ikke sånne "Vi er glade og lykkelige og taper og vinner med samme sinn"-supportere! Det er det LSK-fansen holder på med! De virker bare ute etter å holde autopilot-konsert og har ingen innlevelse, ingen følelser, bare en monoton lalling med meningsløse/ordløse tekster. De har en forsanger og forsangeren ser ikke på kampen! Det virker så koreografert og planlagt! Hvor er pasjonen? Hvor er lidenskapen? Hvor er budskapet i sangene? Hvor er impulsiviteten? Hvor er jubelbrølene når en LSK-spiller finter motstanderen på ræv? Hvor er forventningsbruset når LSK stormer i angrep? Hvor er raseriutbruddene mot dommeren og motspillere? De kunne like gjerne stilt opp på Stadion mandag kl. 0700 og gjennomført samme konserten. Eller de kunne leid inn et kor til å gjøre samme jobben!
Legg ned hele klubben!

olebrann3

De er et orkester og ikke en supportet gjeng

Corran

Må si meg enig med Krøvel her. lsk fansen hadde samme sangene (som for meg hørtes ganske like ut og som jeg satt ganske nærme)  gjennom hele kampen. Ingen rytme endring, ingen type sang endring. Det samme maset hele veien.
Og noen liker sikkert dette så værsågod kos dere. Men for meg så blir det latterlig og feil og eg håper det aldri blir sånn på stadda

Når det er sagt så savner eg litt av den gamle humoren som var før (kan være eg sitter for langt fra Hansa) og eg savner "Hvem er denne karen.." til dommeren når han e så dårlig som de fleste dommerene er for tiden.

Og til resten av debatten så må eg bare si at eg lever meg for mye inn i kampen på godt og vondt til å synge hele tiden. Hender ofte eg plutselig holder kjeft midt i et rop/sang pga at det skjer noe på banen som tar hele min oppmerksomhet. Et eksempel er på straffen til MA hvor eg ikkje har sjangs til å synge med men er nærmere å spy pga spenningsnivået i kroppen. Et annet eksempel er når vi hadde veksel sang mellom Hansa og BT hvor svaret fra BT plutselig stoppet pga at et pent angrep var på gang og spenningen i folket steg
Og til dere unge som tror det er ille i kroppen nå kan eg trøste og si det blir værre med årene :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

weirus

Quote from: "Roald"
Quote from: "weirus"3. JO! kanari beviste i går at de e 10ganger bedre enn oss i motgang! så ærlig går d ann å vere!
har ALDRI sett brannsupp synge og lage skikkelig liv når man ligger under 2.3-0 slik som de gjorde..

mener du på ramme alvor at det er en positiv ting for en supportergruppe å holde akkurat samme stemningsnivå kampen igjennom, totalt upåvirket av kampforløpet?

Jeg hadde ihvertfall vært flau hvis bataljonen holdt på sånn.


ikke totalt upårviket, men har vi spilt en bra kamp men vert uheldig så tendenserer vi til å pipe dem ut uansett....det er jo faktisk når de ligger under at de trenger oss mest, og at vi virkelig kan vise oss som SKIKKELIGE supportere! og NEI, eg snakker ikkje om å synge 90 minutters sammenhengende óle (gullet skal hem), men om å ikkje deppe, for det også smitter over på spillerne, men heller "ta en trall" som om vi fremdeles har muligheten for seier!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Haugen2

Quote from: "NorthsideFCDH"og hudfletter alle andre som prøver noe annet og muligens får til positive endringer.


Hei hei, en bergenser som faktisk ser at det de/vi andre gjør kanskje ikke er så ille. Thumbs up!

Go Up