• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Bataljonen vs plankehaugen...

Started by Kararay, May 31, 2007, 16:51:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kararay

kor mange medlemmer er det pr dags dato? Plankehaugen er ca 3800 stk... det er da litt flaut at de er mer enn oss?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: "Kararay"kor mange medlemmer er det pr dags dato? Plankehaugen er ca 3800 stk... det er da litt flaut at de er mer enn oss?

Klanen er vel en del tusen "fler" enn oss, men det er ikke "in" å være medlem i Bataljonen på samme måte som det er i Klanen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kararay

Det var ikkje klanen eg tenkte på.. Tror du det er "in" å være med i plankehaugen, eller er de medlemmer fordi de vil støtte laget sitt slik våre medlemmer?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Klaus_Brann

Quote from: "Kararay"Det var ikkje klanen eg tenkte på.. Tror du det er "in" å være med i plankehaugen, eller er de medlemmer fordi de vil støtte laget sitt slik våre medlemmer?

Når det gjelder Plankehaugen så tror jeg det er en blanding. Her i Bergen har vi vel aldri vært mange organisert så vidt jeg vet. Plankehaugen er "nye" på dette området, og det er nok en blanding av at det er litt "in", samtidig som en del melder seg inn for å støtte de.

Støtter vi forresten laget vårt ved medlemsskapet i Bataljonen på noen måte?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Har det noe som helst å si for oss hvor mange plankehaugen er?

Kan ikke bry meg mindre. Bastionen, fuglene osv osv er jo like mange som oss også, om ikke flere.

brann.avd.molde

Så enig så enig mr.FCDH, har vel ingen ting å si hvor mange de er. Lager bedre stemmning en de, og er vel bedre å konse om oss selv. (Litt rart siden jeg bruker tid på å kommentere dette)
Eg må inn!

Klaus_Brann

Quote from: "brann.avd.molde"Så enig så enig mr.FCDH, har vel ingen ting å si hvor mange de er. Lager bedre stemmning en de, og er vel bedre å konse om oss selv. (Litt rart siden jeg bruker tid på å kommentere dette)

Det må vel gå an å diskutere det for de som evt. måtte være interessert.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg klarer faktisk å skrive i både denne tråden og en annen, uten at det tar veldig på:-)

brann.avd.molde

Jeg skriver jo bare min mening, sier jo ikke at de som vil kan diskutere det.

Men har no tydeligvis endret syn no siden jeg fortsatt er her inne.

Da kan jo jeg komme med et oppfølger spørsmål, har det noen betydning over hvor mange medlemmer en enkelt supporter klubb har i forhold til stemningen?

jeg vil tro nei, etter som at bbb har mindre medlemer bastionen og likevel har bedre stemning enn dem. (riktig fakta eller?)

og det tar pÃ¥ midt i eksamen tiden nÃ¥r jeg egentlig skulle ha lest. lett Ã¥ bli distrahert da. :wink:  skulle da tatt en som omhandlet brann. men ble interresant dette og, fikk vridd det inn pÃ¥ et gøyt tema:-)
Eg må inn!

Erlend

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Kararay"kor mange medlemmer er det pr dags dato? Plankehaugen er ca 3800 stk... det er da litt flaut at de er mer enn oss?

Klanen er vel en del tusen "fler" enn oss, men det er ikke "in" å være medlem i Bataljonen på samme måte som det er i Klanen.

Når tilskuertallet på Ullevål av og til er lavere enn antallet som er med i Klanen, så sier vel det det meste om klanen

Klaus_Brann

Quote from: "brann.avd.molde"Jeg skriver jo bare min mening, sier jo ikke at de som vil kan diskutere det.

Men har no tydeligvis endret syn no siden jeg fortsatt er her inne.

Da kan jo jeg komme med et oppfølger spørsmål, har det noen betydning over hvor mange medlemmer en enkelt supporter klubb har i forhold til stemningen?

jeg vil tro nei, etter som at bbb har mindre medlemer bastionen og likevel har bedre stemning enn dem. (riktig fakta eller?)

og det tar pÃ¥ midt i eksamen tiden nÃ¥r jeg egentlig skulle ha lest. lett Ã¥ bli distrahert da. :wink:  skulle da tatt en som omhandlet brann. men ble interresant dette og

Misforsto deg litt. "Er vel bedre å konse om oss selv" tok jeg som at dette var rubbish å diskutere..

Jeg er vel enig med deg i spm. ditt. Se på Klanen, de er noe rundt 10 000, og hvis det hadde vært fakta at fler medlemmer betydde bedre stemning, så burde jo de overkjørt oss totalt, og det er ikke fakta.

Men at Klanen kanskje er flere "aktive" syngende kan godt hende.
Innviklet dette her, men jeg ser for meg at Klanen har flere som synger pÃ¥ de fleste sangene, mens vi har "alle" som synger med pÃ¥ et par sanger  nÃ¥r stadion koker som bare stadion kan.

Hørte litt inne på ffk.supporter.net og de var visst 1200 på PH`s felt, så det er en ganske stor andel av supporterne utenom det feltet som er medlemmer.
Hvor mange er det på Bataljonen`s felt?

Klaus_Brann

Quote from: "Erlend"

Når tilskuertallet på Ullevål av og til er lavere enn antallet som er med i Klanen, så sier vel det det meste om klanen

Det gjør det, og det er direkte tragisk. Det har jo vært en enorm hype rundt det å være med i Klanen, men ikke like gøy å gå på kamper.

Northside

Hørte litt inne på ffk.supporter.net og de var visst 1200 på PH`s felt, så det er en ganske stor andel av supporterne utenom det feltet som er medlemmer.
Hvor mange er det på Bataljonen`s felt?

Bataljonen sine to felt tar ca 1120 personer.

brann.avd.molde

Var vel 1500 partoukort som ble gitt til bbb av i alt 4053 sitteplasser. Tror jeg. Så vi er ikke så mange flere enn dem, men vi har jo som sagt øvre del også mange av de som synger med.

Tror at om bbb hadde hatt 10 tusen+ som enga har ville stemningen vært riiimelig stor.

Føler det også bare er de som er mest "ihugga" som er med i bbb i forhold til mange av de andre supporter grupperingene blandt annet klanen.
Eg må inn!

Chris*

De mest "ihugga" medlem av Bataljonen ?
Svært få på felt Z som er medlem av bataljonen tror jeg. Jeg er med for første gang i år, pga partoukortene, og jeg tror det er mange som meg der ute.

Hos andre lag er det KUN endel innad i supportergjengene som synger, mens i Bergen er en stor andel av de syngende ikke medlem av noen gjeng.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

brann.avd.molde

Det jeg mener med de mest ihugga er de som interreserer seg skikkelig for bataljonen og føler at de mÃ¥ være med i en supporter klubb for Ã¥ støtte laget, mener heller ikke at alle som synger er nødt Ã¥ være medlem i bbb.  Dette i motsetning til klanen der "alle" er med. Er nok mange som deg der ute som ogsÃ¥ har meldt seg inn for Ã¥ fÃ¥ partoukort. Hvertfall det jeg tror

Derfor mener jeg at det er de som er mest ihugga, som er interresert skikkelig i supporter klubben som er med, inkludert en del som er med for å få godene det bringer med seg. Ikke de mest ihugga supporterne på staddaen, de er nok plassert overalt og mange av de er ikke med i noen "gjeng"

Vet ikke helt om jeg klarte å formulere meg skikkelig no:-s

Det som er sjarmen med bergen er at alle synger når det står på som mest dette er jo magisk å fantastiskt. Og er jo bare 10% av disse som er med i bbb. (hoderegning klokken halv 11 :wink: ) Får bedre trykk på staddaen da enn alle klansmedlemmene, fugla til lsk eller plankehaugen klarer uansett hvor mange flere medlemer de er.
Eg må inn!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

kapteinen

Men i klanen har de vel hockeylaget og..Vet ikke om det blir regnet med i summen av medlemmer?
Z

Pondan

eneste grunnen til at BBB har medlemmer er fordelene, hadde ikke det vert for fordeler, så hadde det neppe vert mangen i BBB..

krøvel vellevold

En grunn til at Plankehaugen har så mange medlemmer, vil jeg anta er fordi de har disse busstur-prosjektene sine. De er jo stadig så opptatt av hvor mange busser de kan stille på bortekamp en time halvannen unna Fredrikstad. Og så må man vel være medlem for å få være med bussene. Dessverre har ikke vi bortekamper bare to timers busstur unna, så det blir ikke samme effekt om vi skulle gjøre noe sånt...
Legg ned hele klubben!

Tore Larsen

Quote from: "Pondan"eneste grunnen til at BBB har medlemmer er fordelene, hadde ikke det vert for fordeler, så hadde det neppe vert mangen i BBB..

På hvilke bakgrunn kan du si noe sånt? Fordi du "kjenner" noen som er med bare pga medlemsfordeler?
Mvh

Tore

Klaus_Brann

Du har rett ang. det Krøvel se her hva noen mener selv:

http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=135095

Det er kjipt at ikke vi har noen så nærme lag, da skulle vi vist Norge bussturer...

Stalin

Quote from: "Pondan"eneste grunnen til at BBB har medlemmer er fordelene, hadde ikke det vert for fordeler, så hadde det neppe vert mangen i BBB..

Hvilke fordeler er det du snakker om?

Erlend

Quote from: "Stalin"

Hvilke fordeler er det du snakker om?

Ja det lurer jeg og pÃ¥. Har ikke meldt meg inn tidligere for jeg ser ikke helt vitsen.  Det gjør jeg for øvrig ikke nÃ¥ heller, men ble innmeldt automatisk pga. partoutkortet

Pondan

BBB startet jo som en vennegjeng nesten, mangen følte at bbb ikke var der for supporterne.. Fordelene er feks stå på hansa, reise på tur osv.

jako

Får du ikke rabatter på supporterutstyr og billetter når du er med i bataljonen? Det er vel noen fordeler med å reise på borteturer også?

Ellers er jo primært bataljonen sin visjon å være interesseorganisasjon for sine medlemmer i forhold til Brann. I realiteten gjelder det egentlig kun de som er aktivt med, siden resten bare blir et redskap for de aktive for at de skal kunne fremme sine egne interesser. Det var i all fall tilfelle ved gamle BST, jeg regner ikke med at det har endret seg så mye.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

DJ_ADG

Quote from: "jako"Får du ikke rabatter på supporterutstyr og billetter når du er med i bataljonen? Det er vel noen fordeler med å reise på borteturer også?

Ellers er jo primært bataljonen sin visjon å være interesseorganisasjon for sine medlemmer i forhold til Brann. I realiteten gjelder det egentlig kun de som er aktivt med, siden resten bare blir et redskap for de aktive for at de skal kunne fremme sine egne interesser. Det var i all fall tilfelle ved gamle BST, jeg regner ikke med at det har endret seg så mye.

av fordeler e det vel rabatt på Brannbutikken og på Steve Perryman
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Nixon

Den viktigste fordelen er vel kanskje at supporterne i det hele tatt fikk enerett på de beste feltene på nedre Hansa. Uten en supporterklubb med et visst antall medlemmer i ryggen hadde det kanskje ikke gått.
Rød makt på Hansa!

Erlend

Quote from: "Nixon"Den viktigste fordelen er vel kanskje at supporterne i det hele tatt fikk enerett på de beste feltene på nedre Hansa. Uten en supporterklubb med et visst antall medlemmer i ryggen hadde det kanskje ikke gått.

Ja men hvem som helst kunne kjøpe der og da BLE de meldt inn. Men det er vel hovedsakelig folk som er innpå bataljonen sin hjemmeside regelmessig som kjøpte der

thesevs

men til noe litt utenom: Noen i PH mener Brannpublikummet er medgangssupportere...

les... http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=133946
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

paf

Quote from: "thesevs"men til noe litt utenom: Noen i PH mener Brannpublikummet er medgangssupportere...

De blander vel kortene ganske mye her, men dette er da akkurat den samme diskusjonen vi har hatt her i mange, mange år. Noen mener man blir gode supportere av å støtte laget helhjertet hele tiden. Andre mener man blir gode supportere av å delta med alt man har av følelser under kampen. En gjenklang av "forza, ole-diskusjonen" er det også...

Northside

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Nixon"Den viktigste fordelen er vel kanskje at supporterne i det hele tatt fikk enerett på de beste feltene på nedre Hansa. Uten en supporterklubb med et visst antall medlemmer i ryggen hadde det kanskje ikke gått.

Ja men hvem som helst kunne kjøpe der og da BLE de meldt inn. Men det er vel hovedsakelig folk som er innpå bataljonen sin hjemmeside regelmessig som kjøpte der

Men uten "alle medlemmene" ville denne fordelen aldri blitt til, for medlemmer eller ikke medlemmer.

Det som er viktig med en stor supportergruppe er at vi kan kjempe for forskjellige saker, flytte bortekamper (malmø i RL), presse ned billetter hjmme + få gode plasser osv osv.

krøvel vellevold

Quote from: "thesevs"men til noe litt utenom: Noen i PH mener Brannpublikummet er medgangssupportere...

Jeg ler meg ihjel av FFK-fansen som kaller OSS medgangssupportere. Vil bare minne om at de hadde såvidt over 100 tilskuere på flere kamper i 2.divisjon på 90-tallet. Takket være noen lokalderbies pleide snittet å ende på rundt 1000. Hvor var alle disse 12000 de har på kamp nå? Jeg er så drita lei av disse oppkomlingsklubbene med supportere som skal fortelle OSS hvor utrolig trofaste supportere de selv er, og så har 95% av dem bare fulgt klubben sin i noen få år. Eksempler på slike klubber er FFK og AaFK.

Når det gjelder dette med å være skuffet i motgang, så vil jeg anta at det er mer skuffende for oss (som er en av gullfavorittene) å gjøre det dårlig, enn det er for FFK's supportere (som vel regnet med at de ikke ville henge med i toppen).

Uansett: FFK når oss ikke til anklene engang når det gjelder stemning, så de må rett og slett bare holde godt kjeft.

Helt til slutt noen "højdare" (som halvsvenskene i Fredrikstad sikkert sier) fra Fredrikstads tilskuertabeller siden 1992:

Av plasshensyn har jeg kun tatt med dem under 500. Jeg mangler tallet fra 7 kamper (3 i 2000 og 4 i 1999), så det kan være flere:

FFK - Pors 2001: ------------- 464 tilsk. (2.div.)
FFK - Nybergsund 2001: ---- 267 tilsk. (2.div.)
FFK - Gjøvik/Lyn 2000:------ 452 tilsk. (2.div.)
FFK - Stabæk 2 2000: ------- 461 tilsk. (2.div.)
FFK - Drøbak Frogn 1999: -- 371 tilsk. (2.div.)
FFK - Asker 1999: ----------- 472 tilsk. (2.div.)
FFK - Kjelsås 1997: --------- 165 tilsk. (2.div.)
FFK - Raufoss 1996: -------- 150 tilsk. (2.div.)
FFK - Lørenskog 1995: ----- 498 tilsk. (2.div.)
FFK - Elverum 1995: ------- 407 tilsk. (2.div.)
FFK - Skjetten 1995: ------- 193 tilsk. (2.div.)
FFK - Nybergsund 1995: ---- 138 tilsk. (2.div.)
FFK - Sprint/Jeløy 1994: ---- 321 tilsk. (2.div.)
FFK - Verdal 1994: ---------- 411 tilsk. (2.div.)
FFK - Faaberg 1994: --------- 200 tilsk. (2.div.)
FFK - Namsos 1994: --------- 301 tilsk. (2.div.)
FFK - Sprint Jeløy 1993: ----- 480 tilsk. (2.div.)
FFK - Frigg 1993: ------------- 300 tilsk. (2.div.)
FFK - Galterud 1993: --------- 290 tilsk. (2.div.)
FFK - Grei 1993: -------------- 494 tilsk. (2.div.)
FFK - Nybergsund 1993: ----- 248 tilsk. (2.div.)
FFK - Elverum 1992: --------- 337 tilsk. (1.div.)
FFK - Eik 1992: --------------- 289 tilsk. (1.div.)
FFK - VIF 1992: -------------- 423 tilsk. (1.div.)
FFK - Godset 1992: ---------- 281 tilsk. (1.div.)
FFK - Odd 1992: -------------- 120 tilsk. (1.div.)
FFK - Pors 1992: -------------- 132 tilsk. (1.div.)

SÃ¥ HVEM var medgangssupportere?
Legg ned hele klubben!

knutern

Tallenes mester strikes back! :-)

thesevs

right on! hehe.. nei kem kan argumentere mot slike tall...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

peppes

Kan jo ikke bry seg mye med hva de klovnene der nede måtte mene om Brann,er ikke uten grunn vi er kjent for å være norges beste supportere over en årrekke. Samtidig spiller laget en elendig 1 omgang bør de få høre det til pause,og det er jo ikke rent få kamper Brann har skjerpet seg etter pausen og halv seieren i land :)

Roald

Idiotisk å trekke frem en gammel tråd som dette...
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Go Up