• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Sangforslag: Historien om Brann

Started by Mobben, May 26, 2007, 22:28:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Mobben

Har prøvd å tenke litt nytt og utenfor boksen, og funnet frem en melodi eg ikkje kan huske å ha hørt som supportersang før.

Melodi: Buffalo Soldier

Link: http://www.youtube.com/watch?v=MaEgDFr-RJE&mode=related&search=

(Tidspunkt for melodien i linken: 00.08-00.38 + 02.12-02.27)

00.08-00.38:
Hørt om Brann fra Bergen?
Hold kjeft, eg ska fortelle
I nittennullåtte
Begynte vi å spelle
NM i tjuetre
Alle vet om sekstitre
Vi har smadret PSV
Og i kveld blir det fest igjen

02.12-02.27
Brann, Brann, Brann
Brann, Brann, Brann, Brann
Brann, Brann, Brann, Brann, Brann, Brann, Brann, Brann
Brann, Brann, Brann
Brann, Brann, Brann, Brann
Brann, Brann, Brann, Brann, Brann, Brann, Brann, Brann

I mitt hode passer teksten til melodien, men om den gjør det i dåkkar andres hode vet eg jo ikkje, kan godt hende eg er helt på bærtur (igjen). Så tar gjerne i mot kommentarer, og ikkje minst forslag til forbedringer, evt et hint om at dette e langt på viddene i forhold til supportersanger.

Exim

Liker både sang og melodi - Ialle fall første delen, andre delen er jeg litt skeptisk til.

Første del generelt - Lett melodi (syntes eg) og sangen klinger bra.

Får nok en del "kritikk" fra andre som syntes det blir for treigt osv..

Men bra forslag - Tommelen opp fra min side!

Klaus_Brann

Det var en bra tekst til en bra melodi, men den blir VELDIG vanskelig å innføre, om ikke umulig. Vi sliter med tempoet på en del sanger fra før av, og vi har ikke sjans til åprøve oss på en så saktegående melodi.

Samtidig så blir den litt for "slækk" for å være en kampsang...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

grei

Første fire linjene er meget bra, og leder an til et ambisiøst lite prosjekt,  men det loves litt mer enn resten holder.

Refrenget (som vi brukte til den udugelige spilleren Kaj Eskelinen på tidlig 90-tall) passer ikke inn, men verset kunne fungert bra som rop i seg selv i en litt mer sammensveiset "klack".  F.eks Kanariene har nok lettere for å få innført lengre sanger, her fungerer det best med det enkle og fengende. Som rop (med klapping) minner dette litt om "eg e en ekte Brannsupporter" fra en forsanger på gjerdet i gamle dager.

Speedy

Jeg fikk ikke andre linje helt til å stemme i mine ører. Litt for lang setning, men hvis man synger ordene litt saktere og legger til "deg" på slutten så funker det.
Jeg likte forslaget dritbra, kommer til pugge denne, og synger gjerne med mot lillestrøm.

Edit: Glem det med andre linje, ser at det funker alikevel:)
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Tullpip

Quote from: "grei"Første fire linjene er meget bra, og leder an til et ambisiøst lite prosjekt,  men det loves litt mer enn resten holder.

Refrenget (som vi brukte til den udugelige spilleren Kaj Eskelinen på tidlig 90-tall) passer ikke inn, men verset kunne fungert bra som rop i seg selv i en litt mer sammensveiset "klack".  F.eks Kanariene har nok lettere for å få innført lengre sanger, her fungerer det best med det enkle og fengende. Som rop (med klapping) minner dette litt om "eg e en ekte Brannsupporter" fra en forsanger på gjerdet i gamle dager.
hvis det funker kan 50 stykker den allerede, samt at de har litt peiling på tempoet.

grei

Siden man først er i fortellermodus passer det å få med hele historien ved å ta med et vers om Bergen også. F.eks noe sånt:

Har du hørt om byen vår
i tusenogsøtti
slo vi oss ned mellom fjelle
Bull og Grieg og Michelsen
Fløien og Ulriken
Mange ganger brent ned
men alltid bygget opp igjen

Har du hørt om klubben vår
I nittennullåtte
Begynte vi å spelle
NM i tjuetre
og fem ganger etter det
Alle vet om sekstitre
Og vi har smadret PSV

Passer nok dog bedre rundt leirbålet enn Stadionmatten...

Go Up