• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Ffk 16.mai

Started by Vestkanten, May 13, 2007, 21:51:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jako

Utrolig at folk er mer opptatt av at supportere hyller en ex-spiller enn at laget ikke fungerer spesielt bra sportslig om dagen. Og de kaller andre dårlige supportere?!

Hvis dere synes det er så flaut å hylle tidligere helter så finnes det plenty med andre klubber i distriktet som sikkert har behov for støtte. Og hvor dere kan leve ut deres intolerante holdninger. Det er neppe noen som kommer til å savne dere på Stadion.

Dere representerer holdninger som jeg overhodet ikke kjenner fra byen jeg har vokst opp i. Og jeg liker veldig dårlig å bli forbundet med slikt lavmål som dere her representer. Slike holdninger er en skam for byen og Brann.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

kabelmann

Quote from: "jako"Dere representerer holdninger som jeg overhodet ikke kjenner fra byen jeg har vokst opp i. Og jeg liker veldig dårlig å bli forbundet med slikt lavmål som dere her representer. Slike holdninger er en skam for byen og Brann.

Herlighet. Navlebeskuing lenge leve. Pass opp så du ikke drukner i din egen selvgodhet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: "jako"Utrolig at folk er mer opptatt av at supportere hyller en ex-spiller enn at laget ikke fungerer spesielt bra sportslig om dagen. Og de kaller andre dårlige supportere?!

Hvis dere synes det er så flaut å hylle tidligere helter så finnes det plenty med andre klubber i distriktet som sikkert har behov for støtte. Og hvor dere kan leve ut deres intolerante holdninger. Det er neppe noen som kommer til å savne dere på Stadion.

Dere representerer holdninger som jeg overhodet ikke kjenner fra byen jeg har vokst opp i. Og jeg liker veldig dårlig å bli forbundet med slikt lavmål som dere her representer. Slike holdninger er en skam for byen og Brann.
Legg ned hele klubben!

tj00m

hahaha, eg sier at vi plasserer motstanderne på felt T, sånn at vi kan synge sammen og få enda bedre trøkk til neste hjemmekamp! Det hadde gjort susen
Brann Bergens Stolthet!

krøvel vellevold

Når Kvisvik kommer inn for FFK, har han som oppgave å gjøre sitt beste for at FFK skal ta poeng fra Brann. Hvorfor skal vi tiljuble en person som har som oppgave å gjøre sitt beste for ødelegge for oss?

Og når han da får en kjempevelkomst, så gir jo det ham økt styrke til å utføre sitt oppdrag; nemlig å ødelegge for oss!

Hva om fyren hadde fått tidenes pipekonsert i stedet? Han hadde garantert blitt overrasket og satt litt ut. Kanskje nok til at han hadde slått frisparket bak mål i stedet for å slå en perfekt målgivende. Men så langt går det visst ikke an å tenke!

Og hva er egentlig forskjellen mellom Kvisviks exit og Somas exit? Begge to tryglet om å få "flytte hjem av familiære årsaker"... Hvis eneste forskjellen er at den ene spilte i klubben lenger enn den andre, så er det jo merkelig at den ene spilleren har gudestatus mens den andre er Judas og mobbeoffer. Mulig man vil mene Kvisvik var en bedre spiller, men Soma var vel faktisk lagets beste spiller en av sesongene han var her. Så skal Kvisvik få vill jubel og rungende allsang, så fortjener i hvert fall Soma litt jubel og litt sang han også! Ikke piping i hvert fall! Er forskjellen der fordi Kvisvik var så flink til å smiske med fansen og si det som folk ville høre?

Hvorfor er det ingen som gir vill applaus og allsang til Tommy Knarvik og PFO? De var kanskje ikke like gode som Kvisvik de heller, men faktisk var det disse to som reddet Brann fra nedrykk og konkurs i 2002. Uten deres scoringer den gang, hadde vi kanskje ikke hatt noen klubb å støtte lenger. I hvert fall ikke i Tippeligaen! Så vi har mye å takke disse for også, hvis vi først skal hylle tidligere helter...
Legg ned hele klubben!

tormi

Er veldig enig med deg Krøvel.

Folk må ta seg en pille og heller pushe sine egne fremover.

De som vilt tiljubler Kvisvik FREMDELES, virker mer som en drita full mann på Ugla som 10 minutt etter stengetid henger på dassen for å sjekke en enda mer drita dame.

Virker så flaut og desperat. Jeg forstår det bare ikke.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Memelli

Quote from: "tormi"
De som vilt tiljubler Kvisvik FREMDELES, virker mer som en drita full mann på Ugla som 10 minutt etter stengetid henger på dassen for å sjekke en enda mer drita dame.


Hvem er det som fortsatt tiljubler Kvisvik? Det var EN gang, EN sang, på stadion på onsdag. Det er ingen som fortsatt tiljubler han, men vi forsvarer det vi gjorde.

Nixon

Quote from: "jako"Dere representerer holdninger som jeg overhodet ikke kjenner fra byen jeg har vokst opp i. Og jeg liker veldig dårlig å bli forbundet med slikt lavmål som dere her representer. Slike holdninger er en skam for byen og Brann.


Den håndboken der dette står burde absolutt kommet ut i et nytt opplag.
For her var det mye nytt som jeg tror mange bergensere burde lese seg opp på...
Rød makt på Hansa!

steinbygger

Quote from: "Nixon"
Quote from: "jako"Dere representerer holdninger som jeg overhodet ikke kjenner fra byen jeg har vokst opp i. Og jeg liker veldig dårlig å bli forbundet med slikt lavmål som dere her representer. Slike holdninger er en skam for byen og Brann.


Den håndboken der dette står burde absolutt kommet ut i et nytt opplag.
For her var det mye nytt som jeg tror mange bergensere burde lese seg opp på...


Det er stor forskjell på å juble for en spiller som spiller for bortelaget og holde godt kjeft. Slik jeg ser det er det en grunn for å klappe for tidligere Brannspillere som kommer på stadion for ett annet lag og det er hvis de får sparken i Brann, Kvisvik gikk frivillig og det at han gikk på ett tidspunkt hvor Brann ledet serien og at Brann ikke hadde en erstatter på plass når han gikk gjør at han absolutt ikke fortjener noe heltestatus sålenge han spiller for andre klubber. Samtidig har han gjort så mye bra når han hadde den røde drakten på seg at han heller ikke fortjener piping mot seg. Som nevnt lengre opp i diskusjonen så er det ikke noe forskjell på Soma saken og Kvisvik saken, men av en eller annen grunn så blir Soma møtt med piping og Kvisvik med applaus. I mine øyne burde det nesten være motsatt, Kvisvik var fast på laget og gikk midt i sesongen, Soma hadde mistet plassen og gikk før sesongen begynte.

thomas007

Må si jeg fikk frysninger når Kvisviksangen joomet over stadion. Dette var storhet av supporterne! En av nåtidens største Brannspillere var tilbake, selvfølgelig skal han hylles. Stort!

At de der grinebiterne som fra Z som banner og steiker og synger Mjelde må gå mer enn de støtter Brann er uenig, hehe, det bryr meg midt i doen.

Pissemaur

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Så hvorfor i h... skal folk hylle ham mer nå TREDJE gangen?


Noen ser ut til å være mer opphengt i enkeltspillere enn i laget. Om det går på alder eller ikke vet jeg ikke. Det er folk i alle aldersgrupper over hele Hansa. Men det var et klart skille mellom feltene på den pinlige hyllesten.


Jeg stod ved siden av en mann i 50 års alderen og han ble helt vill når Kvisviken kom inn. Nesten mer engasjert enn når Brann scorte målene sine.

Men du har nok uansett et poeng.

vebo

Noen som har tifo-bilder/film?
Tiocfaidh ár lá

olebrann3

det med tarik er helt jævlig virker som dommerene blåser med en gang noen blåser på han...

han filmer 50 prosent av gangene han får frispark

Xminator

Tarik er en spiller jeg gjerne skulle sett i Brann. Kan godt skjønne at de ser på ham som ett kjempetalent.

Xminator

BT og BA er mildt sagt uenige om hvem som var dårlige/gode på Brannlaget.

Pissemaur

Jan Gunnar Solli ble kåret til kampens beste spiller, men iflg. VGs børs var han Branns dårligste spiller (sammen med et par andre).

Xminator

BA har Solli som banens beste og 7, og gir PVM en 3'er. BT gir Solli en 5'er og PVM en 6'er, kan ikke huske hvem de mente var best.

Pissemaur

Kort oppsummert: PVM involvert i begge målene (eller var det bare det ene?), men elendig pasningskvalitet ellers i førsteomgangen (spesielt cornerne var jo latterlige - Andresen aswell).

Solli: et par fine raid, ikke involvert i noen mål? Jeg husker et par raid, men ellers kan jeg ikke huske at Solli gjort noe som bør bli skrevet inn i historiebøkene.

PVM vinner   :P  :lol:

(oi, smileys, stilig)

Candyman

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Så hvorfor i h... skal folk hylle ham mer nå TREDJE gangen?


Noen ser ut til å være mer opphengt i enkeltspillere enn i laget. Om det går på alder eller ikke vet jeg ikke. Det er folk i alle aldersgrupper over hele Hansa. Men det var et klart skille mellom feltene på den pinlige hyllesten.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

jako

Quote from: "Nixon"Den håndboken der dette står burde absolutt kommet ut i et nytt opplag.
For her var det mye nytt som jeg tror mange bergensere burde lese seg opp på...


Allmenn folkeskikk kommer ikke nødvendigvis i bokform.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Xminator"BA har Solli som banens beste og 7, og gir PVM en 3'er. BT gir Solli en 5'er og PVM en 6'er, kan ikke huske hvem de mente var best.


Solli var utvilsomt et par klasser bedre enn Vaagan Moen. Sistnevte jobber hard, men mangler både selvtillit og kanskje også ferdighetene som skal til for å dominere kamper på samme måten. Gjorde mange dårlige valg og som sagt elendige dødballer.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Erlend

kan vi ikke bare legge denne jævla kvisvik-diskusjonen død nÃ¥??  Blir bare samme argumentene gang pÃ¥ gang.  
Hva formet forresten TIFOen??

Tore Larsen

Quote from: "Erlend"kan vi ikke bare legge denne jævla kvisvik-diskusjonen død nÃ¥??  Blir bare samme argumentene gang pÃ¥ gang.  
Hva formet forresten TIFOen??


Her er litt bilder fra tifoen: http://bataljonen.no/forum/viewtopic.php?p=151168#151168
Mvh

Tore

Nixon

Quote from: "jako"Allmenn folkeskikk kommer ikke nødvendigvis i bokform.


Og den opptrer heller ikke nødvendigvis blant supportere på tribunen under en kamp. Da må vi kutte ut mye...
Rød makt på Hansa!

thesevs

Synes det va helt greit at folk klapper for Kvisvik, syngingen blir kanskje en smule "over the top". Med klappingen mener eg de 20 sekundene den varte.
Men la oss alle ta 5 minutter og få litt perspektiv på ting. Kvisvik blir ikkje en bedre spiller pga folk klapper. Skal vi følge den logikken så burde jo Brannspillerne vært knusegod... så mye trøkk supporterne har gitt laget, men likevel spiller de dårlig fotball.. rart det der.
Og ka med alle de "forhatte" spillerne (Iversen, Hoseth osv) som alltid hevder de blir tent av den negative hetsen fra publikum.. rart det og...
Hvis både "ufortjent applaus" og hets motiverer spillere, så vet eg ikkje ka vi kan gjøre for å skremme bortelaget.

Den som ikkje skjønner at Kvisvik smører på når han sier at applausen blir bedre og bedre for hvert år han kommer tilbake, bør ta nye 5 minutter for seg sjøl... seff e han glad for at Bataljonen ikkje synger hat-sanger mot han. Like greit å jatte med når Bt spør kordan han opplever stemningen - tror du fyren ville svart "stemningen e vel grei den, bryr meg egentlig ikkje.."
Iflg ryktene var det ikkje "hjemlengsel" som var problemet her - fyren hadde opparbeidet seg spillegjeld, muligens spilleavhengig. Fyren trengte å skifte miljø fort, og FFK ble redningen hans.

Uansett, så får no folk mene akkurat det de vil. Ska ikkje nekte noen å være uenig med meg, då får vi heller være enig om å være uenig!

Tilslutt kan eg jo opplyse om at Sportsklubben Brann syntes Kvisvik var såpass kjekk og grei at han fortjente å få oppkalt en losje etter seg.

QuoteAlle de 36 losjene på Stadion har fått navn fra personer som har preget Brann-historien. Branns egen losje har fått navn etter klubbens stifter, Christer K. Gran. De andre navnene er: Rolf Birger Pedersen, Roald Jensen, Aleksander Olsen, Claus Lundekvam, Oddvar Hansen, Odd Oppedal, Trygve Sigvaldsen, Finn Berstad, Helge Karlsen, Bill Elliott, Tore Nordtvedt, Endre Blindheim, Trygve Andersen, Svante Samuelsson, Per Egil Ahlsen, Erlend Hanstveit, Bjørn Tronstad, Anders Giske, Bjarni Sigurdsson, Atle Bilsback, Steinar Aase, Egil Austbø, Neil MacLeod, Mons Ivar Mjelde, Geirmund Brendesæter, Per-Ove Ludvigsen, Roy Wassberg, Håkon Opdal, Raymond Kvisvik, Arnfinn Espeseth, Ingvar Dalhaug, Jan Erik Osland, Frode Larsen, Gunnar Skagen, Hans Brandtun.


Fra Bt.no (http://visavis.bergens-tidende.no/sport/article353748.ece)

Her ser vi at samtlige spillere enten har endt karrieren sin i Brann eller spiller for Brann per dags dato. Kvisvik e eneste spilleren her som forlot Brann for en annen klubb...  E det dÃ¥ noen som mener dette blir feil - fortjener han navnet sitt pÃ¥ losjen?

For min del må losjen gjerne hete Kvisvik.

p.s. Fra der eg satt kunne eg ikkje høre noe synging.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "jako"Allmenn folkeskikk kommer ikke nødvendigvis i bokform.


Og den opptrer heller ikke nødvendigvis blant supportere på tribunen under en kamp. Da må vi kutte ut mye...


Dette har ingenting med Brann Stadion å gjøre, men hva du og noen av dine meningsfeller har liret av deg i tråden etter at kampen var ferdig. Og det på selveste 17 mai.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Selveste 17. mai? Er det ikke på tide å komme seg ned fra den pidestallen som du har plassert deg på? Hva har nå 17. mai med dette å gjøre?

Jeg visste faktisk ikke at vi feiret Kvisvik, konge og fedreland...
Rød makt på Hansa!

jako

Det har med å respektere at andre ser annerledes på ting enn det du gjør. At du ikke liker at Kvisvik at Kvisvik hylles er helt fair. Men det gir deg ingen rett til å mene at alle andre skal ha skal ha samme oppfatning som deg.

Hvis noen Brannsupportere har lyst til å hylle ex-spillere er de i sin fulle rett til det. På samme måte som du er i din fulle rett til å gjøre det motsatte. Det er da så langt jeg kan lese ingen som har kommet med personangrep mot deg for at du ikke hyller fyren.

Egentlig fatter jeg ikke hvorfor folk presterer å ta slik på vei for at andre hyller en person de ser på som en helt. Men jeg regner med det kun er et resultat av skuffelse over nok en svak forestilling supplert med litt for mye innabords.

Selv hadde jeg nøyd meg med høflig applaus.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"Utrolig at folk er mer opptatt av at supportere hyller en ex-spiller enn at laget ikke fungerer spesielt bra sportslig om dagen. Og de kaller andre dårlige supportere?!

Hvis dere synes det er så flaut å hylle tidligere helter så finnes det plenty med andre klubber i distriktet som sikkert har behov for støtte. Og hvor dere kan leve ut deres intolerante holdninger. Det er neppe noen som kommer til å savne dere på Stadion.

Dere representerer holdninger som jeg overhodet ikke kjenner fra byen jeg har vokst opp i. Og jeg liker veldig dårlig å bli forbundet med slikt lavmål som dere her representer. Slike holdninger er en skam for byen og Brann.


Beklager at jeg sank ned på ditt nivå Krøvel det skal aldri gjenta seg.

� påstå at Kvisvik presterer dårligere med pipekonsert er i all fall historieløst.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

Slapp av Jako. Om 30 år sitter de på gamle sitte og går Leppa fra Loddefjord en høy gang.

Kan vi komme tilbake til kampen og se Kvisvik-saken som ferdig, avsporet og utdebatert? Kanskje Nixon kan skrible ut en liten karakterbok for spillerene, eller ble herren for opptatt av å irritere seg over andres meninger?

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Memelli"Krøvel, jeg respekterer at du er en historieløs person. En person som ikke byr deg noen ting om spillere som har gjort en meget god job for oss. Det får være opp til deg, men når vi andre vil gi denne mannen en hyllest, som varte i maks 30 sekunder, så bør vi få lov til det uten at det blir noen skandale.


Men hva er vi? Brann-supportere? Eller spiller-supportere? Greit nok at hyllesten ikke var så lang. Men den var massiv og overveldende. Ingen av Branns innbyttere fikk tilsvarende jubel! Og hvorfor pep folk på Kvisvik resten av kampen? Er vi en gjeng hyklere eller vi er schizofrene? Først varm velkomst og så piping? Det skulle vært piping hele veien! Kvisvik fikk mer enn nok av hyllest for det han hadde gjort da han forlot klubben. Vi har overhodet ingen "hyllest-gjeld" til ham! Vi bør være ferdige med Kvisvik nå! Han spiller for en rival, for faen! Hvorfor er det helt greit at han gikk til FFK midt i sesongen mens han fremdeles var god nok for Brann? Han hadde tryglet om å gå i lang tid, av "familiære grunner" som vel egentlig var spillegjeld. Kvisvik hadde en egen evne til å smiske med fansen og fortelle dem akkurat det vi ville høre. Men trenger vi å dyrke ham når han spiller for Fredrikstad fordet?


Vi er Brann supportere, men når spillere som Kvisvik returnerer, er det bare på sin plass å vise han kjærlighet!
Jeg sang, men jeg pep ikke. Tror vel heller de som pep, var de som ikke sang når han kom inn...Tror du ikke?

Rett etter FFK vant finalen i fjor, ble det lagt ut en link til et bilde fra etter kampen her på forumet, hvor Kvisvik gikk med et FFK skjerf og et BRANN skjerf rundt halsen..Smisking sa du?
Før Start (?) kampen var han innom Fotikken...
Han har fått egen losje oppkalt etter seg, sammen med et par andre helter, da er det for pokker ikke greit å hylle han litt når han stikker innom?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Pondan"Dere merket vel når det ble 1-2 når Raymond la inn på corneren, når han scorte så gikk bare Raymond til bake, var ikke et smil og se.. Respekt!


Takk!
Vi har bare våre egne å skylde på, for at vi driter oss langt opp etter ryggen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"Jo mer du forsvarer dette Memelli, jo pinligere blir det.

Ingen har snakket om å behandle han som om han aldri har spilt for oss. Da hadde en slik profilert spiller fått pipekonsert og ut med pakket. Men å synge for han UNDER kampen er å gå like langt den andre veien. Da behandler vi han som om han fortsatt spiller for oss. Noe han definitivt ikke gjør!


Hvis du leser litt mer i tråden, så er det i alle fall EN som har snakket om det Nixon...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: "jako"Det har med å respektere at andre ser annerledes på ting enn det du gjør. At du ikke liker at Kvisvik at Kvisvik hylles er helt fair. Men det gir deg ingen rett til å mene at alle andre skal ha skal ha samme oppfatning som deg.

Hvis noen Brannsupportere har lyst til å hylle ex-spillere er de i sin fulle rett til det. På samme måte som du er i din fulle rett til å gjøre det motsatte. Det er da så langt jeg kan lese ingen som har kommet med personangrep mot deg for at du ikke hyller fyren.


Snakker du om respekt? Debatten var ganske fri for personangrep helt til du plutselig ble i det pompøse hjørnet og undertegnede ble lavmåls og en skam for både Brann, Bergen og gudene vet hva. Virker ikke som å være i sin fulle rett går begge veier.

Quote from: "jako"Egentlig fatter jeg ikke hvorfor folk presterer å ta slik på vei for at andre hyller en person de ser på som en helt. Men jeg regner med det kun er et resultat av skuffelse over nok en svak forestilling supplert med litt for mye innabords.


Feil på begge punkter. Var edru under kampen og har vært det siden. Og hadde Brann ledet 4-0 da Kvisvik kom inn hadde jeg blitt like pinlig berørt. Dette går for meg langt forbi slike bagateller. Det trodde jeg nesten du hadde skjønt nå...
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: "Xminator"Kanskje Nixon kan skrible ut en liten karakterbok for spillerene, eller ble herren for opptatt av å irritere seg over andres meninger?


Vel, nå har jeg aldri laget en karakterbok etter noen kamper i alle disse årene, og ser ikke noen grunn til å begynne med det nå. Og om noen her ville bifalle en aldri så liten kverulantisk meningsdebatt så trodde jeg faktisk det var deg. Og Krøvel da selvsagt...;)
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Problemet er ikke å gi Kvisvik jubel i seg selv. (Hadde det vært på en BBB-fest eller cupfinalefest han dukket opp på, hadde det ikke spilt noen rolle). Problemet er at det er på kamp og at det hjelper ham å prestere. Til de som sier at hylling ikke hjelper spillere: Det er forskjell på å få jubel fra dem man regner med å få jubel fra (egne fans) og det å få jubel fra dem man IKKE regner med å få jubel fra (motstanderens fans). Skal vedde på at Kvisvik fikk et voldsomt adrenalinkick av å få en sånn mottagelse av motstanderens supportere! Uansett: En person som har i oppgave å gjøre sitt beste for at Brann ikke skal vinne (og helst tape) kampen, er ikke noen person å hylle uansett!

Og hva er alt dette preiket om at "han må jo få jubel når han er tilbake". Var det første gang han var tilbake da? Nei! Han har vært her to ganger før i FFK-drakt. Da syns jeg nok er nok og at vi ikke skylder denne mannen noe mer.

Husk: Han TRYGLET om å få forlate Brann til fordel for FFK, mens han fremdeles var fast på laget.

Det er forresten fremdeles ingen som har gitt noen forklaring på hvorfor Soma (som ikke engang var fast på laget da han gikk) skal pipes på som en Judas, mens Kvisvik (som var en viktig spiller da han gikk) skal hylles som om han var Jesus! Begge forsvant jo av "familiære årsaker", så jeg ser ikke helt forskjellen!
Legg ned hele klubben!

jako

Quote from: "Nixon"
Quote from: "jako"Det har med å respektere at andre ser annerledes på ting enn det du gjør. At du ikke liker at Kvisvik at Kvisvik hylles er helt fair. Men det gir deg ingen rett til å mene at alle andre skal ha skal ha samme oppfatning som deg.

Hvis noen Brannsupportere har lyst til å hylle ex-spillere er de i sin fulle rett til det. På samme måte som du er i din fulle rett til å gjøre det motsatte. Det er da så langt jeg kan lese ingen som har kommet med personangrep mot deg for at du ikke hyller fyren.


Snakker du om respekt? Debatten var ganske fri for personangrep helt til du plutselig ble i det pompøse hjørnet og undertegnede ble lavmåls og en skam for både Brann, Bergen og gudene vet hva. Virker ikke som å være i sin fulle rett går begge veier.

Quote from: "jako"Egentlig fatter jeg ikke hvorfor folk presterer å ta slik på vei for at andre hyller en person de ser på som en helt. Men jeg regner med det kun er et resultat av skuffelse over nok en svak forestilling supplert med litt for mye innabords.


Feil på begge punkter. Var edru under kampen og har vært det siden. Og hadde Brann ledet 4-0 da Kvisvik kom inn hadde jeg blitt like pinlig berørt. Dette går for meg langt forbi slike bagateller. Det trodde jeg nesten du hadde skjønt nå...


Nå handler ikke dette kun om deg Nixon. Og du var langt fra den verste gutten i klassen. Det var heller helt andre personer som trekker denne debbatten ned til et komplett lavmål. Ganske utrolig å lese slikt av godt voksne mennesker.

Men du demper ikke akkurat på stemningen du heller.

QuoteJo mer du forsvarer dette Memelli, jo pinligere blir det.


QuoteJeg tror nok neppe størsteparten sang med. Såvist jeg fikk med meg kom ulyden fra de to nedre feltene på midten. Et stakkarslig lite mindretall tror jeg vi heller sier.


Virkelig voksne ord Nixon.

Men dette var uansett det "beste".

Quote from: "Langhår"Hyllesten som ble tildelt Kvisvik igår, var støtte til FFK. Selvsagt var den det. Selv om man ikke mente det slik, sier det seg selv at å hylle og støtte en motspiller bidrar positivt for laget han spiller for.

Ergo var det ren Judas-opptreden vi var vitne til fra de klovnene som presterte å synge "super-ray". Hovedpersonen kvitterte finfint med en målgivende minuttet etterpå.

Sinte over å bli kalt Judas? Jaja, sannheten kan ofte være ubehagelig!


Og lynet Tore Larsen følger opp.

QuoteOm vi ikke klarer å få stelt istand en gedigen Kvisvik-tifo til neste år så får vi vel alle "kvisvik-lovers" på nakken !!


Betryggende å vite at han jobber med Btaljonen ung med slike modne bidrag.

Innlegget mitt som du referer til var kun for å demonstrere hvor talentløst det er å påstå at man sitter på alle svarene i forhold til hva som er god supporterskikk.

Forøvrig begynte personangrepene lenge før dette innlegget. Så at du var vel ikke så edru?

[/url]
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Det er forresten fremdeles ingen som har gitt noen forklaring på hvorfor Soma (som ikke engang var fast på laget da han gikk) skal pipes på som en Judas, mens Kvisvik (som var en viktig spiller da han gikk) skal hylles som om han var Jesus! Begge forsvant jo av "familiære årsaker", så jeg ser ikke helt forskjellen!


Overgangene har noen fellestrekk ja. Men er på ingen måte like i mine øyne.

Soma lovet at han ikke skulle spille for noen andre norske klubber enn Brann, det brøt han da han gikk til Viking.

Kvisvik sa hele tiden at han en dag skulle hjem til Fredrikstad en dag.

Soma reiste ikke "hjem" da han dro til Viking. Hadde han dratt til Bryne hadde jeg ikke sagt noe.

Viking er en rival noe Fredrikstad ikke er i nærheten av å være.

Kvisvik var tydelig preget på sin siste hjemmekamp, og har alltid snakket positivt om klubben og byen vår.

Soma presterte å si at Viking var et steg opp. Ganske frekt spør du meg.

Der har du i all fall min forklaring på hvorfor jeg piper på Soma og klapper for Kvisvik.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

krøvel vellevold

Quote from: "jako"Kvisvik var tydelig preget på sin siste hjemmekamp, og har alltid snakket positivt om klubben og byen vår.

.

Kvisvik er en mester å si det folk ønsker å høre...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Kanskje Nixon kan skrible ut en liten karakterbok for spillerene, eller ble herren for opptatt av å irritere seg over andres meninger?


Vel, nå har jeg aldri laget en karakterbok etter noen kamper i alle disse årene, og ser ikke noen grunn til å begynne med det nå. Og om noen her ville bifalle en aldri så liten kverulantisk meningsdebatt så trodde jeg faktisk det var deg. Og Krøvel da selvsagt...;)


Avsporing. Dreper sutringen på Mjelde og Brage. :p

Tore Larsen

Quote from: "jako"
Og lynet Tore Larsen følger opp.

QuoteOm vi ikke klarer å få stelt istand en gedigen Kvisvik-tifo til neste år så får vi vel alle "kvisvik-lovers" på nakken !!


Betryggende å vite at han jobber med Btaljonen ung med slike modne bidrag.

Innlegget mitt som du referer til var kun for å demonstrere hvor talentløst det er å påstå at man sitter på alle svarene i forhold til hva som er god supporterskikk.


Ironi, ironi min venn....

Det var faktisk Krøvel sitt innlegg jeg svarte på. Og dette var min personlige "ironiske" mening og har ingenting med Bataljonen sitt syn på saken å gjøre. Om jeg hadde uttalt eller ytret noe på Bataljonens vegne så hadde jeg brukt et nick tilknyttet Bataljonen eller skrevet det slik at det kom frem i teksten at dette var Bataljonens mening. Det er da lov til å ha en personlig ironiske mening ?

Quote
Forøvrig begynte personangrepene lenge før dette innlegget. Så at du var vel ikke så edru?
vel i overkant.

Og for å gjøre det helt klart, så er dette min personlige, edrue og "ikke" ironiske mening.
Mvh

Tore

Edie1

Quote from: "krøvel vellevold"Og hva er alt dette preiket om at "han må jo få jubel når han er tilbake". Var det første gang han var tilbake da? Nei! Han har vært her to ganger før i FFK-drakt. Da syns jeg nok er nok og at vi ikke skylder denne mannen noe mer.

Husk: Han TRYGLET om å få forlate Brann til fordel for FFK, mens han fremdeles var fast på laget.

Det er forresten fremdeles ingen som har gitt noen forklaring på hvorfor Soma (som ikke engang var fast på laget da han gikk) skal pipes på som en Judas, mens Kvisvik (som var en viktig spiller da han gikk) skal hylles som om han var Jesus! Begge forsvant jo av "familiære årsaker", så jeg ser ikke helt forskjellen!


Grunnen til at vi gir denne hyllesten til Kvisvik er at han har vert ein direkte årsak til at Brann har reddet plassen i tippeligaen 2 ganger. Og kanskje hadde de ikkje vert for Raymond så hadde kanskje ikkje Brann vert og kjempe om gullet den dag i dag.
Også Raymond har sagt heile tida at han kommer til og reise tilbake til Fredrikstad ein dag, og når han fekk problem med famillien så måtte han reise vekk da, sjøl om han heilt sikkert hadde lyst og vær med Brann og prøve og ta gullet. Men Soma han for bare til Viking heilt plutseleg, og Viking er ein større rival enn Fredrikstad?

thesevs

Quote from: "krøvel vellevold"Problemet er ikke å gi Kvisvik jubel i seg selv. (Hadde det vært på en BBB-fest eller cupfinalefest han dukket opp på, hadde det ikke spilt noen rolle). Problemet er at det er på kamp og at det hjelper ham å prestere. Til de som sier at hylling ikke hjelper spillere: Det er forskjell på å få jubel fra dem man regner med å få jubel fra (egne fans) og det å få jubel fra dem man IKKE regner med å få jubel fra (motstanderens fans). Skal vedde på at Kvisvik fikk et voldsomt adrenalinkick av å få en sånn mottagelse av motstanderens supportere! Uansett: En person som har i oppgave å gjøre sitt beste for at Brann ikke skal vinne (og helst tape) kampen, er ikke noen person å hylle uansett!



Her e eg ikkje helt enig.... som eg skrev tidligere: hvis motivasjon ala klapping fører til at Kvisvik blir tent, koffor gjelder det bare han. Ka med resten av Brannlaget? Burde ikkje de og bli tent? Så ikkje sånn ut 16.mai..

Brannlaget har jo 17k fans i ryggen gjennom 90 minutter. Kvisvik fikk nesten alle med seg i 20sek.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Langhår

Quote from: "jako"Men dette var uansett det "beste".

QuoteHyllesten som ble tildelt Kvisvik igår, var støtte til FFK. Selvsagt var den det. Selv om man ikke mente det slik, sier det seg selv at å hylle og støtte en motspiller bidrar positivt for laget han spiller for.

Ergo var det ren Judas-opptreden vi var vitne til fra de klovnene som presterte å synge "super-ray". Hovedpersonen kvitterte finfint med en målgivende minuttet etterpå.

Sinte over å bli kalt Judas? Jaja, sannheten kan ofte være ubehagelig!


Og hva er galt i dette innlegget?  Hvem nøt godt av hyllesten til Kvisvik? FFK eller Brann? Brann jager mÃ¥l og noen finner det oppurtunt og juble, klappe og endatil synge av full hals nÃ¥r FFKs Raymond Kvisvik entrer banen. Brann jaget mÃ¥l og folk sang Super Ray. Om ikke det er Ã¥ svikte nÃ¥r det gjelder vet ikke jeg. Og svikter man er man som kjent en ....Judas.

QuoteOg lynet Tore Larsen følger opp.

QuoteOm vi ikke klarer å få stelt istand en gedigen Kvisvik-tifo til neste år så får vi vel alle "kvisvik-lovers" på nakken !!


Betryggende å vite at han jobber med Btaljonen ung med slike modne bidrag.


Den tonen du har tatt i denne tråden er hysterisk morsom. Maken til pompøst og belærende vrøvl skal man lete lenge etter. Hva om noen tar et dypdykk i arkivet Jako? Hva finner man der? Såvidt jeg husker florerer det av det meste du nå er så rystet og oppbrakt over i dine egne innlegg. Spar oss for hykleriet....

QuoteInnlegget mitt som du referer til var kun for å demonstrere hvor talentløst det er å påstå at man sitter på alle svarene i forhold til hva som er god supporterskikk.


Hvordan er du mindre belærende enn noen andre i denne tråden? Hva har skjedd her? Ble du så revet med av synet av Raymond på Stadion at du fant Jesus i samme slengen?
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Tifo-gruppen

Nå må folk roe seg ned. Hvis ikke tråden kommer inn på det den egentlig handler om, og kranglingen mellom en del personer her opphører, så stenges tråden.

Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Kararay

eg satt på dass og dret da kvisvik kom inn og ble flau der eg satt da eg hørte super-ray sangen...

Begynte å lure på om eg satt på dass under plankegjengen og at de hadde "stjålet" sangen av oss...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

krøvel vellevold

Quote from: "thesevs"[  hvis motivasjon ala klapping fører til at Kvisvik blir tent, koffor gjelder det bare han. Ka med resten av Brannlaget? Burde ikkje de og bli tent? SÃ¥ ikkje sÃ¥nn ut 16.mai..

Brannlaget har jo 17k fans i ryggen gjennom 90 minutter. Kvisvik fikk nesten alle med seg i 20sek.
Legg ned hele klubben!

Truls

Det er gjerne ikke så rart at det synges for Raymond Kvisvik, siden det er en del som går på stadion som mener at det viktigste er hvor god stemningen er. I mine øyne er det helt merkelig, grunnen for at man går på kampen er jo å se fotball (og ikke bare en vanlig fotballkamp, men man vil faktisk at Brann skal vinne).

Jeg har veldig mange spontane utblåsninger i løpet av en kamp, både positive og negative. Det er fordi jeg følger med på kampen, så jeg får med meg situasjonene. Ja, jeg synger og klapper og roper Heia Brann, men det spiller så liten rolle når det forbanna laget klarer å slippe inn to mål på to sjanser (dødballer)!

Alle som har fulgt Brann i noen Ã¥r, vet at de er blant  de dÃ¥rligste lagene i tippeligaen pÃ¥ defensive dødballer. Folk syter over at "de slÃ¥r sÃ¥ dÃ¥rlige cornere og dødballer, de mÃ¥ øve pÃ¥ de offensive". Brann er et bedre lag enn Fredrikstad, de skal ikke trenge Ã¥ score pÃ¥ en dødball! SpillemÃ¥l er vel det som gjelder nÃ¥r et sÃ¥pass mye bedre lag pÃ¥ papiret spiller mot et av tippeliagens dÃ¥rligste bortelag.

NÃ¥r Brann prestere og kun ta 5 poeng mot Sandefjord, FFK og Start da er det noe alvorlig gale. Spesielt med tanke pÃ¥ at to av disse kampene var pÃ¥ hjemmebane.  Hadde det vært 7 poeng, pga. det ble uavgjort mot Sandefjord, sÃ¥ hadde det vært litt mer akseptabelt.
.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

jako

Langhår å kalle sine medsupportere for judas kun fordi de hyller en av sine barndomshelter synes jeg er helt på trynet.

Det er selvsagt beklagelig at du ikke ser det selv, men jeg har erfart såpass at du ikke akkurat er en person som tar selvkritikk for noe du selv har skrevet. Så jeg hadde ikke akkurat forventet positiv tilbakemelding.

Men alle på the Kop so hyllet Fowler da han spilte i Leeds og City er vel judaser de og? For det er jo kun drakten som betyr noe?

By the thw way så var Jesus en fin fyr så jeg takker for den.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Tore Larsen"vel i overkant.


Slapp helt av den var ikke til deg. Kom kanskje litt dårlig frem.

Forøvrig er det litt fascinerende at du først sier at det ikke finnes et fasitsvar på hva som er god supporterskikk. For så å si i neste innlegg hva som er god supporterskikk.

Jeg må og få lov til å spørre deg hva som er så fryktelig PINLIG, som du uttrykker det, med å hylle sine tidligere helter? Det må jo ha vært langt pinligere å stå skolerett på Tabloid fordi noen hadde spyttet på Russell.

Og slapp helt av alle skjønte jo at sitatet ditt var ironisk. Men det var jo liten tvil om hva som var baktanken.

At jeg tok det med var kun for å være spydig.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Go Up