• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hva er galt med dette laget??

Started by Brann_copper, May 13, 2007, 10:58:59 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann_copper

Jeg trodde ikke det skulle være ndvendig å stille dette sprsmålet etter at laget har tatt tre poeng i Sandefjord, men det er noe riv ruskende galt med Nrann for tiden. Vi har klassespillere på alle plasser. Og skulle ikke noen av dem holde mål, ja så har vi klassespillere både på benken OG tribunen!!

Men det ser ikke ut til at gode papirer er synomymt med god fotball. For med unntak av enkelte perioder med glitrende spill har Brann egentlig spilt mye dårlig fotball i år. Selv tror jeg det står mye på mentaliteten og innstillingen. Ikke på trening, men i kamp! Man er rett og slett ikke forberdet på hvor gode de andre lagene er. Forsiktighet blir til naivitet,og tafatthet, særlig på bortebane.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

olebrann3

Det ligger en forbannelse over laget noe som gjør at vi ikke tar gull..

Skrives Brann hehe pirke pirke

Nixon

Hvis nå ikke dette bare er starten på en gullsesong. Svært få lag i TL er gode både før og etter ferien. Henger vi med slik vi spiller nå frem til sommeren kan det øke sjansen til gull. Plusser vi på en ny midtstopper av kaliber i sommervinduet er det fortsatt meget stort håp om gull i år!
Rød makt på Hansa!

Ricky

Quote from: "Brann_copper"det er noe riv ruskende galt med Nrann for tiden. Vi har klassespillere på alle plasser. Og skulle ikke noen av dem holde mål, ja så har vi klassespillere både på benken OG tribunen!!

Hvor er det egentlig du vil med dette? Vi byttet jo ut et par av dem som ikke holdt mål i går, og snudde kampen til seier.

Brannmus

Må si meg litt enig med den tidligere presidenten på akkurat dette.

At Brann ikke har vært veldig solid, kan selvfølgelig sees på med svært bekymrede øyne, men samtidig så står vi med 13 poeng på seks kamper og har tilgode å spille virkelig bra.

Brann har denne sesongen tapt borte mot Rosenborg, noe som ikke er en skandale, og spilt uavgjort hjemme mot Start i en kamp hvor vi fort kunne tapt. Utenom dette har vi vunnet på middels dager, og det er slik en gullkandidat må opptre.

Om Brann fortsetter å vinne kamper på middels dager, og vi er innenfor 3-5 poeng av lederlaget når vi går inn i høsten, så har vi alle tiders mulighet til å gå på en liten "run" som RBK gjorde i fjor.

Dette laget har potensiale til å vinne ti strake kamper i serieinnspurten. Og personlig vil jeg heller vi treffer toppformen etter sommeren enn at vi storspiller hele våren og går på en ny smell.

Jeg har en teori, som jeg etter hvert har fått erfare at stemmer ganske bra. ALLE lag har i løpet av en sesong en dårlig periode. Dette stemmer om du heter Brann, Rosenborg, Inter, Manchester United eller Barcelona. Ingen er på topp gjennom en hel sesong. Det kommer down perioder hvor ting går trått og ikke stemmer. Laget som vinner serien, er det laget som kommer seg igjennom disse periodene med flest mulig poeng.

Mitt håp er at 13 poeng på seks kamper på mange måter vil oppsummere det som var prestasjonsmessig Branns "dårligste" periode av sesongen.

monzilla

Mitt håp er at vi har en dårlig vårsesong (spill-messig). Kollapsen kom mot RBK, etterfulgt av Start (der den kom borte mot Ham-Kam). Nå begynner storspillet, og vi tar fire seire på rad.

Brann_copper

Jeg er enig i at resultatmessig presterer vi absolutt til godkjent og vel så det. Holder vi samme steamen hva angår resultatene året ut, ja da vinner vi hele driden. Men det er SPILLET og HOLDNINGENE og TAKTIKKEN jeg er bekymret over. Vi kan ikke flakse oss til gull, den fremgangsmåten ble brukt opp av VIF i 2004.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Bolsen

Hvis dere syns laget e så gale no tenk når det begynner å gå bra da..
Vi ligger tross alt på 2 plass etter 6 kamper.

bulldog

vi produserer sjangser, har ligaens to toppscorere. andresen har masse å gå på. jaiteh kommer bakke kommer. vi skal spille mot fredrikstad og odd før vi får svar på hvor gode vi er mot lillestrøm hjemme 10 juni.
bulldog

Kjell249

Quote from: "Brannmus"At Brann ikke har vært veldig solid, kan selvfølgelig sees på med svært bekymrede øyne, men samtidig så står vi med 13 poeng på seks kamper og har tilgode å spille virkelig bra.

Hvis du virkelig mener dette så tror jeg rett og slett at du har urealistiske forhåpninger til Brann. Spillet mot VIF på hjemmebane, tror jeg er i nærheten av toppnivået som vi kan forvente av Brann. Husk at dette er eliteserien, og ikke Premier League eller La Liga.

Når sant skal sies er TL mye mer interessant enn de 2 andre nevnte, selv om kvaliteten er litt lavere.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Speedy

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Brannmus"At Brann ikke har vært veldig solid, kan selvfølgelig sees på med svært bekymrede øyne, men samtidig så står vi med 13 poeng på seks kamper og har tilgode å spille virkelig bra.

Hvis du virkelig mener dette så tror jeg rett og slett at du har urealistiske forhåpninger til Brann. Spillet mot VIF på hjemmebane, tror jeg er i nærheten av toppnivået som vi kan forvente av Brann. Husk at dette er eliteserien, og ikke Premier League eller La Liga.

Når sant skal sies er TL mye mer interessant enn de 2 andre nevnte, selv om kvaliteten er litt lavere.

Nja, vi gjorde det bra mot Godset og Vif, men se hvor Vif ligger på tabellen nå, dårlig prestasjoner av dem. Andresen, PVM, Hanstveit har ikke visst toppform enda, og vi vet hvor gode Brann blir med Andresen i slag, med PVMs dødlige innlegg. Brann har mer å gå på.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

steinbygger

Brann har heldigvis mye å gå på enda, men for å svare på spørsmålet som trådstarter stiller så er det vel så enkelt som at laget gjenspeiler byen. Hele byen hadde jo tatt gull etter tre serierunder og vi hadde sikkert vunnet CL skulle vi vært med der også. Byen har en egen evne til å ta av og spørre hva f.... er det som skjer når laget "kun" er på 2 plass etter 6 serierunder. Det er klart at spillerene blir påvirket av det som skjer rundt de og at atmosfæren i byen og blandt supportene påvirker de. "Alle" trodde at Brann skulle overkjøre SF og det plantet seg nok til spillerene også.

benny

Quote from: "steinbygger""Alle" trodde at Brann skulle overkjøre SF og det plantet seg nok til spillerene også.

Tror du er litt på villspor her. De fleste jeg snakket med mente at Sandefjordkampen ville bli en veldig vanskelig bortekamp.

Brann_copper

Det er altså ikke resultatene jeg forsøker å rette søkelyset på, men spillet og kvaliteten på det vi har utrettet så langt denne sesongen. Resultatene er jeg strålende fornøyd med. Men det går ikke an å komme på banen mentalt uforberedt eller med feil innstilling til den jobben som skal gjøres. INGEN av lagene i TL er så dårlige at de fortjener å bli tatt lett på, ikke en gang Aalesund.

Poenget er at vi har alle muligheter til å vinne serien i år, men da må man ikke skusle bort muligheten med tull og tøys.

Jeg er også skeptisk til måten jeg synes Brann i litt for stor grad legger opp spillet etter motstanderen på. Vi skal ha kvalitet nok til å spille vårt eget spill.

Nesten

Quote from: "Brann_copper"Det er altså ikke resultatene jeg forsøker å rette søkelyset på, men spillet og kvaliteten på det vi har utrettet så langt denne sesongen. Resultatene er jeg strålende fornøyd med. Men det går ikke an å komme på banen mentalt uforberedt eller med feil innstilling til den jobben som skal gjøres. INGEN av lagene i TL er så dårlige at de fortjener å bli tatt lett på, ikke en gang Aalesund.

Poenget er at vi har alle muligheter til å vinne serien i år, men da må man ikke skusle bort muligheten med tull og tøys.

Jeg er også skeptisk til måten jeg synes Brann i litt for stor grad legger opp spillet etter motstanderen på. Vi skal ha kvalitet nok til å spille vårt eget spill.

-----
-- -- -"Det har i år i forbausende mange kamper vært lite spill og se, og vi må vel si at Fru Fortuna har vært på vår side iår. Ingen av de andre lagene har vel "spillt" så veldig godt, med unntak av Stabæk. Stabæk har fått fortjent ros flere ganger. Som det står i innlegget her :
Men det går ikke an å komme på banen mentalt uforberedt eller med feil innstilling til den jobben som skal gjøres. INGEN av lagene i TL er så dårlige at de fortjener å bli tatt lett på, ikke en gang Aalesund.
Jeg er også skeptisk til måten jeg synes Brann i litt for stor grad legger opp spillet etter motstanderen på. Vi skal ha kvalitet nok til å spille vårt eget spill."-- -- -

Poenget er at enten må man gå ut i 150% km i timen og rable gal for å knekke sossen, eller så er man avhengig av drømmefotball ser det ut til.
Brann har veldig ofte tapt når man ikke har spilt godt, unntatt i år. Slik flaks eller medgang holder ikke evig, derfor må apparatet rundt laget sørge for at man ALDRI er mindre tent, ALDRI KJEMPER mindre enn det laget de møter. Selv om MIM er taktisk svak kan han ihvertfall bidra til å tenne laget før avspark, han kan umulig ha lagt nok arbeid ned i dette hittil for rødtrøyene har ligget under svært ofte, og irritasjonen over dette frustrerer nok stjernene vi så gjerne vil beholde.
Kutt ut Nystemten noen ganger for å se om det hjelper, for nå ser det ut som om de sovner da. Spill beinhard rock i garderoben,, skall hodet i veggen bruk avbitertang eller hva som helst for å knipe lagkameratene i låret eller drikk litt konjakk, men gå ut max innstil fra start for pokker.
Nå orker jeg ikke 0-1 i trynet mer pga sløvhet, det er greit hvis vi utspilles men ikke ellers. Hetsen mot trenerne og turbulensen i avisene når nye høyder med tap i morgen.
eg er HELT sikker på at Brann taper de 2 neste seriekampene.  Også ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke å gjøre.-

Xminator

Dette hadde du klart å skrive i kamptråden istedenfor å dra frem en flere månder gammel tråd.

Red Rabitt

Quote from: "Xminator"Dette hadde du klart å skrive i kamptråden istedenfor å dra frem en flere månder gammel tråd.

tulling..
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Ricky

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "Xminator"Dette hadde du klart å skrive i kamptråden istedenfor å dra frem en flere månder gammel tråd.

tulling..

Nei, Xminator er ingen tulling.
"Nesten" er den gamle Stråmyhr, som har vært en sann plage på samtlige Brann-fora i mange, mange år, og er beryktet på alle fotballfora i hele landet.
I 2006 og 2007 har taktikken i hovedsak vært å starte rolig og noenlunde saklig for å fremstå som en seriøs debattant, og deretter begynne å bumpe opp alskens gamle, negative Brann-tråder (ofte startet av ham selv). Dette gjør han for å utsette utestengelsen for spamming og sabotasje av forumet, og redusere koblingen mot "gamle" Stråmyhr, som virkelig var ille.
Altså en slags katt-og-mus-lek mellom Stråmyhr og (svake) forummoderatorer, som faktisk har pågått kontinuerlig helt siden 1997.

Tipper vi etter hvert ser tråder startet av batty og arnes1 oppe på forsiden.

Xminator

Så veldig svake er ikke moderatorene. Mener å ha registrert en slettet Nesten-tråd allerede i dag, og gudene må vite hvor mange jeg ikke har fått med meg.

Ricky

Måtte sette svake i parentes, ettersom jeg ikke vet hvor listen ligger her inne nå. Men registrerte jo i fjor at han fikk holde på i en måneds tid her inne som batty, og den dagen han ble stengt ute laget han seg bare en ny konto, og fikk holde på en måned til som arnes1.

tormi

Quote from: "Ricky"Måtte sette svake i parentes, ettersom jeg ikke vet hvor listen ligger her inne nå. Men registrerte jo i fjor at han fikk holde på i en måneds tid her inne som batty, og den dagen han ble stengt ute laget han seg bare en ny konto, og fikk holde på en måned til som arnes1.

Overrasker meg da at ikke moderatorene benytter seg av sperring av IP adresse. Je veit at dette forumet har den funksjonaliteten.

Ikke det at det er stress å finne seg en ny IP - men det medfører jo isåfall litt mer enn at man bare kan sitte på stolen og fikse seg en ny konto.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

kabelmann

Ikke mer enn et lite minutts arbeid, så det er ikke allverden til hindring det heller.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up