• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Europacup 2007/2008 og Brann

Started by Brann_copper, April 24, 2007, 21:23:16 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brann_copper

Somm nummer 2 i TL skal jo Brann spille Europacup i år, men blir det Champions League eller UEFA?

Vi bør vel forresten kunne hevde oss i Europa etterhvert.....
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Nixon

Quote from: "Brann_copper"Somm nummer 2 i TL skal jo Brann spille Europacup i år, men blir det Champions League eller UEFA?


UEFA...
Rød makt på Hansa!

Marek

Quote from: "Brann_copper"Vi bør vel forresten kunne hevde oss i Europa etterhvert.....


Hva mener du med hevde?
Realistisk mål i første omgang må jo være å nå gruppespillet i UEFA-cupen.
Men et overordnet mål noen år fram i tid må være å nå gruppespillet i CL og ta mere enn ett poeng!
ons Ivar skal hem...

Brann_copper

Jeg vil kalle det å hevde seg.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Xminator

Realistisk mål er å ikke bli slått ut i 1. kvalikkrunde. Så tar vi det derfra.

ElskerBrann

Når blir de første kampene stpilt da? I begynnelsen av august?
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

Nixon

Quote from: "ElskerBrann"Når blir de første kampene stpilt da? I begynnelsen av august?


(Klippet fra en annen tråd)

UEFA-cupen: (Brann kommer visstnok inn i 1. kvalikrunde).

1.kvalikrunde, 1. kamp: Torsdag 19. juli.
1.kvalikrunde, 2. kamp: Torsdag 2. august.
2.kvalikrunde, 1. kamp: Torsdag 16. august.
2.kvalikrunde, 2. kamp: Torsdag 30. august.
1.runde, 1.kamp: Torsdag 20. september.
1.runde, 2.kamp: Torsdag 4. oktober.
Gruppespill, 1.kampdag: Torsdag 25. oktober
Gruppespill, 2.kampdag: Torsdag 8. november.
Gruppespill, 3.kampdag: Torsdag 29. november.
Gruppespill, 4.kampdag: Onsdag 5. desember og torsdag 6. desember.
Gruppespill, 5.kampdag: Onsdag 19. desember og torsdag 20. desember.
Rød makt på Hansa!

Brann Lad

Quote from: "Brann_copper"Somm nummer 2 i TL skal jo Brann spille Europacup i år, men blir det Champions League eller UEFA?

Vi bør vel forresten kunne hevde oss i Europa etterhvert.....




ha ha ha. den va go.

Vi taper nokk sikkart mot et finsk 2. divisjonslag. Tradisjonen tro.
quot;Eg skal slå inn trynet ditt din soper"  sa Bergen sin gutt.

Nightfox

Brann har ingenting i europa å gjøre. Den saken er jo grei.

Brann_copper

Poenget MITT med denne tråden, var å påpeke allerede nå at Brann absolutt har noe i Europa-cupen å gjøre!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Brannfrelst

Hvorfor i all verden går vi inn i 1.kvalikkrunde? Det er jo på grensen til skandale. Her tar vi 2.plass i serien som for 5-6 år siden var nok til CL kvalikk,og nå må vi inn i Uefa Cupen fra første runde.
2.10.07-Gullet kom hem!

monzilla

Se bare på resultatene til landslaget og de norske lagene i europa de siste 5-6 årene, så ser du nok at det ikke er så skandaløst alike vel.

Belfort

Må vel være mulig og gi fra seg plassen i e-cupen. Dette prioriterer ikke Brann og det er vel bedre for norsk fotball at et lag som er villig til og bry seg om e-cupen kan få plassen.

Xminator

Vi har en tropp som bør takle det uten problemer.

skb!

Sett at brann faktisk kom med i UEFA-cupen, hvor skulle vi da ha spilt våre hjemmekamper? Det kommer til å bli hektisk byggevirksomhet på Stadion også neste vinter, med (forhåpentligvis) bygging av ny tribune og utskifting av gressmatte.

kabelmann

Quote from: "Brannfrelst"Hvorfor i all verden går vi inn i 1.kvalikkrunde? Det er jo på grensen til skandale. Her tar vi 2.plass i serien som for 5-6 år siden var nok til CL kvalikk,og nå må vi inn i Uefa Cupen fra første runde.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

KEA


kabelmann

Det lukter ikke akkurat "Brann må seedes" av den CVen nei :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Brann_copper

Prioriterer vi UEFA i år kan vi gjøre det langt bedre tror jeg.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Nixon

http://www.dagbladet.no/sport/2007/06/08/503011.html

Fredrikstad slipper å spille 1. runde i UEFA-cupen.

Ellers er dette visstnok de lagene vi kan møte: Finland (Haka), Irland (Drogheda eller St. Patrick), Island (Keflavik eller KR Reykjavik), Estland (Trans Narva eller Flora Tallinn), Nord-Irland (Dungannon eller Glentoran), Wales (Carmarthen eller Rhyl), Luxembourg (Ettelbrück) eller Færøyene (B36 eller EB Streymur)

Overkommelig...
Rød makt på Hansa!

DJ_ADG

Quote from: "Nixon"http://www.dagbladet.no/sport/2007/06/08/503011.html

Fredrikstad slipper å spille 1. runde i UEFA-cupen.

Ellers er dette visstnok de lagene vi kan møte: Finland (Haka), Irland (Drogheda eller St. Patrick), Island (Keflavik eller KR Reykjavik), Estland (Trans Narva eller Flora Tallinn), Nord-Irland (Dungannon eller Glentoran), Wales (Carmarthen eller Rhyl), Luxembourg (Ettelbrück) eller Færøyene (B36 eller EB Streymur)

Overkommelig...


Dersom Brann går videre til 2.kvalikrunde vil de forsatt være seedet;
http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seeduc2007.html
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Brannmus

Hmmm.. Kunne egentlig tenkt meg en tur til Luxembourg.. Eller Estland kanskje.. Færøyene kunne også vært en opplevelse..

Nixon

Quote from: "Brannmus"Hmmm.. Kunne egentlig tenkt meg en tur til Luxembourg.. Eller Estland kanskje.. Færøyene kunne også vært en opplevelse..


Færøyene blir vel kanskje den dyreste turen. Sammen med Island. Men det ville helt klart vært en opplevelse å være på Brannkamp der.
Rød makt på Hansa!

Brannfrelst

Lage tur med Smyril Line da;) Billige drikkevarer,og er du heldig spanderer gavmilde islendinger på deg..
Håper ikke vi møter Flora Tallin. Er vel kanskje det vanskeligste laget i trekningen?
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Quote from: "Brannfrelst"Lage tur med Smyril Line da;) Billige drikkevarer,og er du heldig spanderer gavmilde islendinger på deg..


Ikke alle som kan ta en uke eller to fri fra jobben på et par ukers varsel... Og forresten spiller vel Brann seriekamper både helgen før og etter. Men hva er vel Brann - Stabæk, Godset - Brann eller VIF - Brann mot en tur til selveste Færøyene?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Har litt lyst til Færøyene. De er med i Schengen via Danmark?

DJ_ADG

Personelig skulle eg ønsket Ireland. Jet 2 te Newcastle onsdagen, videre med Ryan Air te Dublin. Kamp torsdag, hjem igjen grytidlig fredag morgning for å ta fly hjem igjen.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

vebo

Quote from: "Nixon"http://www.dagbladet.no/sport/2007/06/08/503011.html

Fredrikstad slipper å spille 1. runde i UEFA-cupen.

Ellers er dette visstnok de lagene vi kan møte: Finland (Haka), Irland (Drogheda eller St. Patrick), Island (Keflavik eller KR Reykjavik), Estland (Trans Narva eller Flora Tallinn), Nord-Irland (Dungannon eller Glentoran), Wales (Carmarthen eller Rhyl), Luxembourg (Ettelbrück) eller Færøyene (B36 eller EB Streymur)

Overkommelig...


Skjelver av navnet KR Reykjavik..
Tiocfaidh ár lá

Nightfox

Tenker meg at Alex koser seg over de navnene der ja... Uansett bør IKKE Uefa prioriteres! Jeg vet ikke med dere, men seriegull går gruppespill på Viking Stadion en høy gang!! Selv om det er ideelt for MEG med kamper her, da!

monzilla

Har ikke den nye tribunen reddet oss der? Trodde den var godkjent til det meste.

Nightfox

Ikke hvis det skal foregå bygging der i vinter og. Pluss at jeg vil jaffal ikke ødelegge gressteppet for en uefacupen blandet med royal league så den ser jævlig ut til seriestart igjen. Da vil jeg heller ødelegge Vikings gressteppe.

mobli

Quote from: "Nixon"Ellers er dette visstnok de lagene vi kan møte: Finland (Haka), Irland (Drogheda eller St. Patrick), Island (Keflavik eller KR Reykjavik), Estland (Trans Narva eller Flora Tallinn), Nord-Irland (Dungannon eller Glentoran), Wales (Carmarthen eller Rhyl), Luxembourg (Ettelbrück) eller Færøyene (B36 eller EB Streymur)


Hadde ikke hatt noe imot en retur til Belfast. Ellers så er Rhyl bare en liten togtur herfra, så det hadde ikke vært å forakte heller.
You shouldn't insult scousers, they're quick to take offence. And a gate and a shed and whatever else they can lay their hands on...

Fabregas

Uansett er alle turneringer skamdigg. Jeg ser ingenting negativt i å få kamper i UEFA-cupen. Med den stallen vi har nå skal vi være kapabel til å prestere i alle fire turneringene. Jeg synes det er helt feil at FFk prioriteres foran Brann. Vi var Norges nest beste lag i fjor og bør dermed glatt heves over FFK. Vi var nest best hele sesongen under ett mens FFK slumpet til med å vinne noen kamper på høsten, det kan ikke bety mer.

Forøvrig så må vi jo bare sette vår lit til at RBK ikke kommer til CL. Ikke fordi jeg vil vondt til norske lag i europa men fordi et nytt helvette med store pengeinntekter til trønderpakket vil sette Branns muligheter til å ta over som Norges beste lag de neste årene voldsomt ned.

Nightfox

Quote from: "Fabregas"Uansett er alle turneringer skamdigg. Jeg ser ingenting negativt i å få kamper i UEFA-cupen. Med den stallen vi har nå skal vi være kapabel til å prestere i alle fire turneringene. Jeg synes det er helt feil at FFk prioriteres foran Brann. Vi var Norges nest beste lag i fjor og bør dermed glatt heves over FFK. Vi var nest best hele sesongen under ett mens FFK slumpet til med å vinne noen kamper på høsten, det kan ikke bety mer.


For å vinkle det motsatt:

Brann vant ikke et eneste mesterskap i fjor, mens FFK vant (uansett om det var på straffespark eller etter ekstraomganger eller etter vanlig fulltid) maaange kamper på rad i sin turnering, og gikk ubeseiret til topps der! (D'oh!). Det eneste Brann klarte var å være nest best i en annen turnering.

Nixon

Selv om sølv er en større prestasjon isolert sett er det greit at cupvinneren får en ekstra fordel. Det er bare med på å gi cupen større status. Og en annen gang er det vi som tjener på det.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: "Nightfox"Ikke hvis det skal foregå bygging der i vinter og. .


Hva har en eventuell riving av Søndre med UEFA-cup å gjøre? Alt av vip-fasiliteter, garderober, mediafasiliteter, osv. er vel nå samlet i Nordre. Om Søndre er en byggeplass, betyr vel ingenting for om vi får spille på stadion eller ei. Ingen regel som sier at det må være tribuner på fire sider!
Legg ned hele klubben!

Fabregas

[quote="NightfoxFor å vinkle det motsatt:

Brann vant ikke et eneste mesterskap i fjor, mens FFK vant (uansett om det var på straffespark eller etter ekstraomganger eller etter vanlig fulltid) maaange kamper på rad i sin turnering, og gikk ubeseiret til topps der! (D'oh!). Det eneste Brann klarte var å være nest best i en annen turnering.[/quote]

Jeg ser absolutt poenget ditt men hvorfor skal NFF ha andre regler på dette en for eksempel FA, der cupen står like sterkt?
Hvor hen du kvalifiserer deg bør avgjøres hvor bra du gjør det stabilt. Uansett, med en-to inn kan vi glatt leke oss videre over hvilket som helst lag men INGEN spillere som startet forrige kamp. Se bare her:

                    Udjus/Thorbjørnsen
Dahl(Gunt.)-Bjørnss.-Bakke-Hanstveit/Corrales
Huseklepp-Haugen-Gashi-Jaiteh
            Winters-ny spiss

Vi kan leke oss videre men må ta med noen stjerne i 2.kamp hvis vi ikke avgjør i 1.kamp. Disse kampene blir som 2.lagskamper,  bare at vi får se de  :D

Fabregas

Quote from: "Nixon"Selv om sølv er en større prestasjon isolert sett er det greit at cupvinneren får en ekstra fordel. Det er bare med på å gi cupen større status. Og en annen gang er det vi som tjener på det.


Måten Brann satser på nå tipper jeg det blir lenge til dette gavner oss, men da er heller regelverket laget för SKBrann. kan jo hende vi tjente på det sist vi vant!? Uansett så er det CL som virkelig monner og der skal vi være neste høst!!!

krøvel vellevold

Quote from: "Fabregas"[quote="NightfoxFor å vinkle det motsatt:

Brann vant ikke et eneste mesterskap i fjor, mens FFK vant (uansett om det var på straffespark eller etter ekstraomganger eller etter vanlig fulltid) maaange kamper på rad i sin turnering, og gikk ubeseiret til topps der! (D'oh!). Det eneste Brann klarte var å være nest best i en annen turnering.


Jeg ser absolutt poenget ditt men hvorfor skal NFF ha andre regler på dette en for eksempel FA, der cupen står like sterkt?
Hvor hen du kvalifiserer deg bør avgjøres hvor bra du gjør det stabilt.  [/quote]

Det er ikke NFF som bestemmer hvilke lag som skal være med i hvilken cup og fra hvilken runde. Det er det UEFA som bestemmer. Det er gitt på forhånd hvilke lag som kommer inn i hvilken runde.

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/access2007.html
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Utifra hva jeg har hørt (og hva jeg ville gjort hvis jeg var i styrerstillingen i brann, selv om det teller helt utrolig lite) skulle gressteppet byttes ut i vinter. Jaja, får håpe det skjer etter vi har røket ut da.

Nightfox

Quote from: "Fabregas"
Quote from: "Nightfox"For å vinkle det motsatt:

Brann vant ikke et eneste mesterskap i fjor, mens FFK vant (uansett om det var på straffespark eller etter ekstraomganger eller etter vanlig fulltid) maaange kamper på rad i sin turnering, og gikk ubeseiret til topps der! (D'oh!). Det eneste Brann klarte var å være nest best i en annen turnering.


Jeg ser absolutt poenget ditt men hvorfor skal NFF ha andre regler på dette en for eksempel FA, der cupen står like sterkt?
Hvor hen du kvalifiserer deg bør avgjøres hvor bra du gjør det stabilt. Uansett, med en-to inn kan vi glatt leke oss videre over hvilket som helst lag men INGEN spillere som startet forrige kamp. Se bare her:

                    Udjus/Thorbjørnsen
Dahl(Gunt.)-Bjørnss.-Bakke-Hanstveit/Corrales
Huseklepp-Haugen-Gashi-Jaiteh
            Winters-ny spiss

Vi kan leke oss videre men må ta med noen stjerne i 2.kamp hvis vi ikke avgjør i 1.kamp. Disse kampene blir som 2.lagskamper,  bare at vi får se de  :D


Jeg bare vinkla det motsatt. Så klart fortjener FFK dette, forventer du virkelig at UEFA skal ta en krøvel og regne matematisk på hvem som fortjener å bli seeda eller ikke? I så fall skal jeg si deg en ting: Brann hadde i alle fall ikke kommet seirende ut fra den kalkuleringen totalt sett, om jeg skulle vært mannen bak kalkuleringene!!

Det sier jeg ikke på grunn av at jeg vil ha økt fokus på serien.

Corran

Det er vel NFF som bestemmer hvordan de norske plassene i e-cup skal fordeles og rangeres
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: "Corran"Det er vel NFF som bestemmer hvordan de norske plassene i e-cup skal fordeles og rangeres


NEI!!!

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/access2007.html
Legg ned hele klubben!

Fabregas

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Corran"Det er vel NFF som bestemmer hvordan de norske plassene i e-cup skal fordeles og rangeres


NEI!!!

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/access2007.html


Mulig du har rett Krøvel men jeg vil bare stille en problemstilling til deg:
Om NFF, DBU og det svanse fotbalforbundet hadde bestemt seg for at Royal League skulle telle mer enn cupene i de tre landene. De blir enig om at det beste laget fra de tre landene som er med overtar retten som FFK gjennom sitt cupgull i fjor fikk. Ville UEFA da satt foten ned?Tror ikke det nei.

Uansett, så betyr ikke dette noe for meg, som sagt så blir dette som 2.lagskamper å regne bare at vi kanskje kan se dem på TV.

Xminator

Vi kunne jo bare vunnet cupen i fjor og hele problemstillingen hadde lagt død.

Nå gjorde vi ikke det, og kommer vi ikke videre fra 1. kvalikkrunde har vi uansett ikke noe å gjøre i 2. kvalikkrunde. Der bør vi strengt tatt komme selv med benkesliterene og juniorer fra 3. divisjonslaget.

krøvel vellevold

Quote from: "Fabregas"[ Mulig du har rett Krøvel men jeg vil bare stille en problemstilling til deg:
Om NFF, DBU og det svanse fotbalforbundet hadde bestemt seg for at Royal League skulle telle mer enn cupene i de tre landene. De blir enig om at det beste laget fra de tre landene som er med overtar retten som FFK gjennom sitt cupgull i fjor fikk. Ville UEFA da satt foten ned?Tror ikke det nei.

.


Jo! UEFA har bestemt at man kvalifiserer seg gjennom nasjonalt serie-/cupspill.
Legg ned hele klubben!

Corran

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Corran"Det er vel NFF som bestemmer hvordan de norske plassene i e-cup skal fordeles og rangeres


NEI!!!

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/access2007.html


JO!!!!

Står ingenting der om at ikke NFF har bestemt at Cup vinner skal rankes før andre. I enkelte land teller cup mer en i andre og i noen land har de flere cuper og nasjonalt forbund bestemmer hvilken som teller mest.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: "Corran"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Corran"Det er vel NFF som bestemmer hvordan de norske plassene i e-cup skal fordeles og rangeres


NEI!!!

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/access2007.html


JO!!!!

Står ingenting der om at ikke NFF har bestemt at Cup vinner skal rankes før andre. I enkelte land teller cup mer en i andre og i noen land har de flere cuper og nasjonalt forbund bestemmer hvilken som teller mest.


Men det er ingen som rangerer "serielagene" foran cupvinneren i UEFA-cupen! Og det står øverst på siden: The information on this page is based upon the access list 2007/08 that UEFA sent to the national associations in February 2007. Altså er det UEFA som legger premissene. OG: Land som har en deltager med fra ligacup, får ligacupvinneren med i stedet for lavest rangerte "serielag".
Legg ned hele klubben!

Corran

Kanskje ikke men det sto der ingenting om. Skal du bruke noe som argument må det jo inneholde klart svar på det en diskuterer. Eneste linken din viste er at cupvinner kom fram i køen. Og dette pga at det var en plass reservert for cupvinnere som ble ledig
QuoteThe UEFA Cup cup-holder spot will not be used because Sevilla qualified for the Champions league or the UEFA Cup.

mao ble det ledig en plass for cupvinnere. Det er altså ikke snakk om rangering av lag men på hvilken kvote de er kommet inn

Og siden det ble diskutert hvorfor cup vinner ble rangert forran andre plass i serien så ble jo egentlig hele diskusjonen feil siden det ikke er rangering av den ene forran den andre, men hvem som kom inn på hvilken kvote.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: "Corran"Kanskje ikke men det sto der ingenting om. Skal du bruke noe som argument må det jo inneholde klart svar på det en diskuterer. Eneste linken din viste er at cupvinner kom fram i køen. Og dette pga at det var en plass reservert for cupvinnere som ble ledig
QuoteThe UEFA Cup cup-holder spot will not be used because Sevilla qualified for the Champions league or the UEFA Cup.

mao ble det ledig en plass for cupvinnere. Det er altså ikke snakk om rangering av lag men på hvilken kvote de er kommet inn

Og siden det ble diskutert hvorfor cup vinner ble rangert forran andre plass i serien så ble jo egentlig hele diskusjonen feil siden det ikke er rangering av den ene forran den andre, men hvem som kom inn på hvilken kvote.


Det kommer nå helt tydelig frem av listen at det er en masse land der cupvinneren kommer inn i en senere runde enn noen av lagene i serien, mens det ikke er noen land der det er motsatt. Merkelig hvis alle landene var enige om at det var slik det skulle være. Det meste tyder vel på at det er UEFA som har lagt føringen - ikke alle landene som tilfeldigvis har samme synspunkt!
Legg ned hele klubben!

Go Up