• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

What about them casuals?

Started by mahalo_nui, April 23, 2007, 16:35:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brann Lad

Hvorfor i allverden kaller enga side casuals seg for isko? Og vorfor tgb??  Rare navn hvertfall.
quot;Eg skal slå inn trynet ditt din soper"  sa Bergen sin gutt.

Xminator

Quote from: "Marek"
Quote from: "Sveinung Dale"Unskyld hvis eg e utenfor tema men debatten utagerer seg etter vert vet dokkar. alle skjønner vel at hvis vi får utstyrt securitas med gummikuler så e det jo ingen som tørr å lage nokke bråk. di gjør en go jobb men di har ikkje de rette virkemidlene. og så vil eg utfordre slang som trakaserar meg på pm til å ta debatten her på tråden. hviss du tørr.


Securitas hvor da? På Stadion? Gummikuler? Hva faen er dette for et latterlig forslag!?


Du vet like godt som meg at dette er ett godt gammeldags troll.

SonOfGeir

Quote from: "Marek"Om Guttene ikke slåss så er jo forskjellen mye mere enn hårfin.


Skal si folk har trang til å sette en label på alt og alle.

Hvis jeg og to kompiser sivilt kledd, synger "vi er typene fra bergen by", blir vi da en egen "gruppering" som blir kalt typene, men som ikke må blandes med guttene, og ihvertfall ikke med casuals, med mindre vi har havnet i slosskamp da. Hva hvis en av oss har Lacoste sko, blir vi ISKO da? Eller tgb?

eller var det guttene? Har de merkeklær? Barten kanskje? men de er jo lektorer og pasifister. Hvor hører jeg hjemme? Hjelp!!!!

Marek

Quote from: "SonOfGeir"
Quote from: "Marek"Om Guttene ikke slåss så er jo forskjellen mye mere enn hårfin.


Skal si folk har trang til å sette en label på alt og alle.

Hvis jeg og to kompiser sivilt kledd, synger "vi er typene fra bergen by", blir vi da en egen "gruppering" som blir kalt typene, men som ikke må blandes med guttene, og ihvertfall ikke med casuals, med mindre vi har havnet i slosskamp da. Hva hvis en av oss har Lacoste sko, blir vi ISKO da? Eller tgb?

eller var det guttene? Har de merkeklær? Barten kanskje? men de er jo lektorer og pasifister. Hvor hører jeg hjemme? Hjelp!!!!


Trodde diskusjonen her handlet om ukulturen Casuals og det de bringer med seg. Om Guttene ikke driver og lager faenskap og slåss så har jo de ingenting i denne diskusjonen å gjøre.

Derfor synes jeg det er viktig å skille på dette.
ons Ivar skal hem...

Brann Lad

Men for alvor. Nåkken som vet koffor de kaller seg for isko og tgb???

Guttene har eg så vidt skjønt.
quot;Eg skal slå inn trynet ditt din soper"  sa Bergen sin gutt.

monzilla

tier på at forumets store helter med Marek i spissen kommer med morsomme forsøk på å forklare hva tgb og isko står for.

Marek

Quote from: "monzilla"gidder ikke flere diskusjoner ang emnet så du kan bare la være å svare


Sikker på at du ikke vil diskutere?
ons Ivar skal hem...

Speedy

Quote from: "monzilla"tier på at forumets store helter med Marek i spissen kommer med morsomme forsøk på å forklare hva tgb og isko står for.


Hvem andre er forumets helter da?

tgb står vel for Tjuagutt Bergen, Isko er jeg ikke sikker på, men har hørt at det har noe med en bikkje til en politimann å gjøre. En mann som ledet etterforskning mot casualmiljøet. Altså isko var navnet på hunden som de overtok.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Sveinung Dale

isko = ivrige skinheds oslo
tgb= typete gutter bergen

tippar eg. ihvertfall i følge det di siar hele tiden. nokken som har noen goe idear til kordan vi skal forhindre bråk i neste kamp. forslage til SXE har jo han stjelt fra meg. men det e en god ide å marsjere. som bauekorps
ergen og hansaøl til eg døør!

Sveinung Dale

Quote from: "Speedy"
Quote from: "monzilla"tier på at forumets store helter med Marek i spissen kommer med morsomme forsøk på å forklare hva tgb og isko står for.


Hvem andre er forumets helter da?

tgb står vel for Tjuagutt Bergen, Isko er jeg ikke sikker på, men har hørt at det har noe med en bikkje til en politimann å gjøre. En mann som ledet etterforskning mot casualmiljøet. Altså isko var navnet på hunden som de overtok.


overtok di hunden? sykt. tjuagutt bergen stemmer sikkart. flere forslag.
ergen og hansaøl til eg døør!

Charmless Man

En av grunnene til at Brann har såpass mange aktive supportere som ikke har på seg "utstyr" er jo nettopp oppførselen til endel av dere med alt dette utstyret. Bøttehatt, ni skjerf rundt armen, fotballsko, og ikke minst: drakt med alle autografene på!!!(jeg sluttet å samle på autografer da jeg var ni). Man trenger nemlig ikke være en vill voldsmann for å kalle slike folk for juletrær. Nå mener jeg å ha sett en bedring på dette i det siste, men likevel.

Ens kjærlighet til Brann øker ikke med antall skjerf en er i stand til å få rundt armen. Et skjerf rundt halsen holder i massevis.
Ladish on the Foot

SXE_OSLO

Quote from: "Sveinung Dale"isko = ivrige skinheds oslo
tgb= typete gutter bergen

tippar eg. ihvertfall i følge det di siar hele tiden. nokken som har noen goe idear til kordan vi skal forhindre bråk i neste kamp. forslage til SXE har jo han stjelt fra meg. men det e en god ide å marsjere. som bauekorps


Hei, klarte ikke å holde meg unna. Var ikke meningen å stjele ideen din, syntes bare det hadde vært kult å samle så mange for denne saken. Det med buekorps hadde også vært kult. Tror jeg er den eneste østlendingen som ikke hater dem....

Marek

Hva mener du med å marsjere?
ons Ivar skal hem...

targetman

Hei. Har ikke skrevet så mye her inne tidligere, men jeg er en ivrig leser.

Som ansatt i ordensmakten og Brann-FAN, tenkte jeg at jeg skulle komme med en del oppklaringer.

For det første, ser at en del mener casualsene ikke er farlig. Vel, jeg kan si at flere av mine kolleger lever i frykt pga den grupperingen, og at de mistenkes for å være involvert i mye annet.

Når det gjelder navnene, så er de etter det vi vet forkortelser.

TGB står for terrorgruppe Bergen, for så vidt passende.

Når det gjelder motparten i Oslo, så skal de i følge en klassekamerat av meg fra skolen kalle seg for Innerste Sirkel Kampklare Oslomenn.

Kan skyte inn at etteretning pleier å ha god oversikt.

Når det gjelder metoder, så vil jeg si at det meste kan forsvares når det gjelder folk som truer samfunnet i grupper.

Jeg mener og at det er viktig at Norges ordentlige supportere står sammen, og går i tog. Dette har løst flere viktige saker i samfunnet - står vi sammen mot vold, føler voldsmennene seg utstøtt. Og eneste grunnen til at de gjør dette er jo for å søke tilhørighet!!!!

Men ikke prøv å løse dette på egenhånd, det kan være farlig!!!!!!

Marek

Så du har ikke den holdningen at "så lenge de sloss mot hverandre så er det greit"??
ons Ivar skal hem...

Charmless Man

Tror nok SXE is taking the piss.
Ladish on the Foot

slang

Siden du vet endel om dette, kan jo du kanskje fortelle et par her koffor løsningen på problemet absolutt ikkje e å bevæpne vaktene på stadion med gummikuler?
ansa 08

gull2007

TGB står for terrorgruppe Bergen, for så vidt passende.

Når det gjelder motparten i Oslo, så skal de i følge en klassekamerat av meg fra skolen kalle seg for Innerste Sirkel Kampklare Oslomenn.




Terror og innerste sirkel kampklar? De derre casualsene e de forbrytere og kriminelle og sånn eller?

Det e isje sånn atdekan sjekke pcaddressen min og finne ut kor eg e? e lite grane bekymret for han naboen min no!!!

klysa

Haha, får en tråd. Mye lureri her inne nå, fra både øst og vest.

For gratis underholdning er Bataljonen sitt forum blitt norges nr1 humor side (ja,foran Klanen.no)

TGB - Tjuaguttene Bergen

Isko Boys (Bikkja til Geir Ellefsen)

Så nå vet dere det!

Er vel strengt tatt på tide å stenge dritet nå?

Red Rabitt

Quote from: "gull2007"TGB står for terrorgruppe Bergen, for så vidt passende.

Når det gjelder motparten i Oslo, så skal de i følge en klassekamerat av meg fra skolen kalle seg for Innerste Sirkel Kampklare Oslomenn.




Terror og innerste sirkel kampklar? De derre casualsene e de forbrytere og kriminelle og sånn eller?

Det e isje sånn atdekan sjekke pcaddressen min og finne ut kor eg e? e lite grane bekymret for han naboen min no!!!

De er alien som leser tankene dine:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Tifo-gruppen

Etter diverse forsøk på å få tråden på riktig spor gir jeg opp. tråden stenges herved.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Go Up