• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Start 5/5

Started by Memelli, April 23, 2007, 14:00:24 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Texas

Quote from: "enavgutta"Så ikke ut som Brann orket eller ville. Leit å se en gjeng som tjener det dobbelte av de fleste av oss sløve bort en hel kamp som dette.
Hele skandalegjengen var forøvrig på Bocca og feiret den flotte innsatsen senere på kvelden !!


klart det må feires etter å ha vist god moral og opphentet en 2-1 ledelse. Guttene skal ha skryt for det.

krøvel vellevold

Det er en merkelig sammenheng mellom resultater i treningskampene før sesongen og resultatene i serien. Og sammenhengen er at resultatene gjerne er motsatte...

Eksempler:
RBK - Brann før sesongen: 1-2. I serien: 3-0.
Brann - Start før sesongen: 2-0 og rundspilling. I serien: 2-2 og jevnt.
Brann - VIF før sesongen: 1-3 . I serien: 4-1.

Jeg tror grunnen kan være at det tapende lag gjennomanalyserer kampen og finner ut at "sånn og sånn kan vi ikke spille mot dette laget", og "her er noen svake punkter vi kan ta dem på neste gang". Så kanskje det ikke lønner seg å vinne forsesongskamper mot andre tippeligalag?
Legg ned hele klubben!

Brannfrelst

Quote from: "krøvel vellevold"Det er en merkelig sammenheng mellom resultater i treningskampene før sesongen og resultatene i serien. Og sammenhengen er at resultatene gjerne er motsatte...

Eksempler:
RBK - Brann før sesongen: 1-2. I serien: 3-1.
Brann - Start før sesongen: 2-0 og rundspilling. I serien: 2-2 og jevnt.
Brann - VIF før sesongen: 1-3 . I serien: 4-1.

Jeg tror grunnen kan være at det tapende lag gjennomanalyserer kampen og finner ut at "sånn og sånn kan vi ikke spille mot dette laget", og "her er noen svake punkter vi kan ta dem på neste gang". Så kanskje det ikke lønner seg å vinne forsesongskamper mot andre tippeligalag?


Brann tapte da vel 3-0 i serien?? "Pirke pirke"
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "KennethS"jaja taktikkeren Mjelde slår til igjen, skal gjøre de samme jævla byttene gang på gang på gang.... koffor tar han ut Helstad??? noe som Start takker ja takk til og flytter laget direkte 20-30 meter høyere på banen for de vet at ingen av de 2 spissene Brann har igjen e rask nok til og utfordre bakrommet. Vi gikk ut i 110 i andre omgang, førte kampen helt til Helstad byttet kom, da flyttet Start laget opp med engang og tok over kampen igjen. Nei på tide å velge folkens, gull eller Mjelde? tør påstå at gullet kan vi se langt etter med "gjør de samme byttene hver jævla kamp Mjelde".


Han er like forutsigbar som Mjelde haterne...
Selv om vi vinner så er det alltid noe galt, da er gjerne ikke måten vi vinner på, god nok...
Hvilke bytter mener du han skulle gjort da, som hadde endret ting så mye?
Helstad var ikke så fantastisk god, og han hadde et par ganske fete sjangser som han ikke putta. Da er det vel greit at Winters får prøve seg..


Forklarer vel ganske klart ka eg mener i innlegget mitt Klaus. Bare og ha Helstad på banen gjør at Start ikke tør flytte laget sitt så høyt som de gjorde etter at Helstad ble byttet ut. Helstad burde fullført denne kampen.

En ting til eg noterer meg e at Brann kun brukte 2 av 3 bytter i en kamp vi spiller uavgjort på hjemmebane mot et lag vi lekte med for 2 mnd siden. Noen god grunn til å ikke kaste innpå Ludde eller en annen offensiv spiller i slutten , slik at vi kansje kan få 3-2 målet?? ka e det Mjelde sparer på byttene etter??


Når det kommer til bytter forklarte du ikke annet enn at du ville ha Helstad på banen i stedet for Winters. Og det var byttene jeg lurte på...

Jeg skal gi deg en god grunn til å ikke sette innpå Ludde, og det er at han ikke har imponert hittil de gangene han har prøvd seg, og de som var utpå der mener jeg er en del bedre enn Ludde, ut ifra det han viste sist jeg så han...
Ellers er jeg enig i at vi burde ha brukt det tredje byttet vårt ja...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

En annen og bedre grunn til å ikke sette innpå Ludde var at han ikke var med i troppen...;)
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"En annen og bedre grunn til å ikke sette innpå Ludde var at han ikke var med i troppen...;)


Hehe, stemmer det..Uansett...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Med kampen ett par dager på avstand, så begynner det å snike seg inn en følelse av at dette var ok likevel.

* Start skapte nesten ikke sjanser mot oss. De scoret 2 mål på 3 sjanser. Det var dagen der en ungdom antagelig scoret 2 ganger i eliteserien for første og siste gang.
* Vi skaper ikke så mye selv heller, men får betalt med 2 mål på 4 sjanser. Det er godkjent uttelling. Kanskje hadde det blitt flere sjanser om ikke Start brukte hver eneste tapte duell til å leke skadet? Eller Brann hadde slått blindt i bakrom i første omgang istedenfor å myse etter medspillere i motsol?
* To midtbanemål. Det gleder. Nå trenger vi "bare" 16 til fra midtbanen på de siste 21 kampene :) Så får vi håpe forsvaret åpner målkonto i en passende kamp der det står og vipper.

olebrann3

ungdommen scorte vell i første runde og..

tror han scoret først i eliteserien i år

weirus

noterer meg fra denne kampen at den defensive tryggheten det ble manet om de første kampene var ikke tilstede, og at vi istedenfor satset alt for mye på feil hos start og at midtstopperne skulle stoppe det som kom..

når start mistet ballen i angrep av 7/8 spillere på rett side med en gang, mens vi hadde 5 hvis man legger godviljen til.
med en midtbane som ikke fungerer stopper brann opp, og selv om kantene er gode og gjør jobben sin (ihvertfall offensivt) store deler av kampen, blir dette for lett å lese i lengden.

løsningen på dette må da være å mane om defensivt spill igjen og kjøre kontra så mye som mulig, med de spissene vi har i dag burde ikke det være noe problem å mate de med bakromsballer og gjennomspill, det er tross alt mål og 3 poeng som vinner serien, ikke tidvis underholdene og morro fotball som bare gir uavgjort.
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

serty

Quote from: "Lurkin"
Ellers var det morsomt at Adrian ble banens beste, og vant en Jaguar for en helg. Haha, gi mannen som er straffedømt pga bilkjøring en Jaguar.


han heter vel fortsatt ardian gashi

Go Up