• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Enkel "sang" til Jan Gunnar Solli

Started by HansaZ, April 23, 2007, 08:03:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

HansaZ

Tenkte kanskje det kunne være greit med en litt enkel, men ny sang til Jan Gunnar Solli, og her er et forslag :)

Den er brukt relativt mye i England av flere lag. Her er et lite klipp http://youtube.com/watch?v=fJTsJSrRUt8 og vi bytter bare Stevie Howard med Jan Gunnar Solli. Veldig enkelt og ganske bra når det blir litt trøkk. Finnes sikkert flere bedre klipp med eksempler på denne sangen.

grei

Nå trenger man vel ikke mye sans for rytme for å høre at "Stevie Howard" og "Jan Gunnar Solli" ikke passer på samme linje, da sistnevnte har en ekstra takt.

Forøvrig har denne melodien allerede blitt brukt med "Hele Hansa" som tekst.

HansaZ

Er bare å øke takten så ser jeg ikke det helt store problemet. Det ropet han har nå har vi vertfall aldri hørt før.. :roll:

iaiao

Det kan jo ikkje være noe problem å finne sang til jan gunnar solli. Det e jo bare å bruke den gamle sangen til alonso solis også bare bytte ut navnene.

Sol ute, sol inne, sol i hjerte sol i sinne
Jan gunnar solli

olebrann3

tror den har vært oppe et par ganger i tillegg sunget et par ganger

smaalanda

Stili sang faktisk, men ingen Solli sang. Har ingen problemer med å bruke Alonso Solis sangen til Solli synes den er kult, orginal og lett å synge.

Når det gjelder denne tonen så er den også brukbar, men dog også til en annen spiller, og det er en del som trenger sang.

Den passer til både til Erlend Hanstveit og Ardian Gashi. Synes denne sangen hadde vært kul å fått i gang i Ardian Gashi's navn.

Hva sier folket?
KMO!!!

brann.avd.molde

Er heller klar for at mr. hanstveit skal få den sangen han fortjener sang etter 10 år i brann. passer bedre med navnet hannes også syntes jeg.

Engående Sol ute sol inne så syntes jeg(!) hvertfall at det blir for lett og syntes ikke sangen er hip and cool nok. Men når det er sagt klarer nok ikke jeg heller å komme på  noe bedre heller da.
Eg må inn!

smaalanda

Quote from: "brann.avd.molde"Engående Sol ute sol inne så syntes jeg(!) hvertfall at det blir for lett og syntes ikke sangen er hip and cool nok.
KMO!!!

brann.avd.molde

Hehe bra du tar det seriøst ;-). Men allikevel så er det da korrekt som du skriver at det viktigste er at den blir sunget høyt og i korrekt tempo. Allikevel syntes som sagt ikke jeg(!) at det er rett sang for rett mann selv om solli og sol har et snev av likhet, og korrekt som du også sier sang repotoaret er heller labert for tiden, men når det er sagt vil jeg heller gå for kvalitet en kvantitet. Men det er vel ikke opp til meg om hva som blir sunget på staddaen eller ikke. Klarer nok ikke å komme på med en bedre sang til Mr.Dj solli jeg heller, men mulig noen andre kreative sjeler der ute kan det.

Og når det gjelder stevie H som jeg egentlig skulle kommentere med et lite side sprang mener jeg fortsatt den passer best til hanstveit. Eller ka? :)
Eg må inn!

grei

Det er en veldig lite kreativ sang med en barnslig klang. Litt som "Så kom igjen" og en masse andre sanger av våre sanger. Folk gidder ikke synge med på sånt, dermed blir trøkket deretter.

Go Up