• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

�?l på Stadion

Started by Drildo, April 22, 2007, 10:48:41 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Drildo

E d noe sted å ta noen pils før kamp rundt Stadion?

D e jo litt stress å måtte ta turen ned på Fotballpuben for å få seg to halvlitere....

Syns det burde være et øltelt utenfor Stadion eller noe lignende. Eller som i England, øl på stadion.

tr0Ndemann

Newcastle har visst et oplegg der alle som er tørste i pausen stikker ned på puben, der det står klare rekkevis med halvlitere. Aner ikke hvordan de betaler for det, eller hvor mye kaos det må bli inn og ut av pausen, men det hadde kanskje vært en god ide!? :)

Næh, ikke vet jeg. Ikke gammal nok til å drikke enda. Respekt, lol.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

mbs

Quote from: "Drildo"E d noe sted å ta noen pils før kamp rundt Stadion?

D e jo litt stress å måtte ta turen ned på Fotballpuben for å få seg to halvlitere....

Syns det burde være et øltelt utenfor Stadion eller noe lignende. Eller som i England, øl på stadion.

jeg ønsker meg også en pub. Ikke fordi jeg nødvendigvis må ha en pils før kamp. Men fordi som i kveld, kunne tenke meg å prate litt med kompiser før kampen, se hvordan resultatene i de andre kampene ble. Før jeg gikk på kamp. Gjerne sammen med en matbit.

VIP opplegget har jeg verken lyst til pga stemningen eller har råd til

Stoffi

Hvis Brann hadde vært smart, hadde de startet en pub på Stadion, på utsiden.

Men gjetter jeg riktig, er det nok restriksjoner som stopper dette. Alkohol og idrett osv.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"Hvis Brann hadde vært smart, hadde de startet en pub på Stadion, på utsiden.

Men gjetter jeg riktig, er det nok restriksjoner som stopper dette. Alkohol og idrett osv.

Det er det nok ikke, annet enn skjenkebevilling..De har det jo på Ullevaal.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Drildo

Quote from: "Stoffi"Hvis Brann hadde vært smart, hadde de startet en pub på Stadion, på utsiden.

Pub på utsiden hadde vært genialt. Som nevnt tidligere, så hadde vi trengt en plass å sitte å småsnakke før kampen. Noen pils og resultater fra andre arenaer.

Vip'ene hadde jo øl-telt i fjor, så bør jo være en mulighet d også.

Noe Bataljonen kan foreslå for den ærefulle Brann administrasjonen??
(har jo mine tvil til dette, men det hadde vært utroli bra)

srab

Quote from: "tr0Ndemann"Newcastle har visst et oplegg der alle som er tørste i pausen stikker ned på puben, der det står klare rekkevis med halvlitere. Aner ikke hvordan de betaler for det, eller hvor mye kaos det må bli inn og ut av pausen, men det hadde kanskje vært en god ide!? :)

I England har man ølservering på Stadion, der alle, ikke kun vip, kan kjøpe øl.

solemann

Nærmeste er vel Danmarkskroen.

Drildo

Quote from: solemann

Danmarkskroen.... ikkje helt ka eg hadde tenkt.  ;)
Vært der én gang, og va vitne til mye rart... Slossing, øl-kasting, spying.
Ble lurt av en kollega til å vente på han der. Skummelt....

steinbygger

Quote from: Drildo
Quote from: "solemann"

Danmarkskroen.... ikkje helt ka eg hadde tenkt.  ;)
Vært der én gang, og va vitne til mye rart... Slossing, øl-kasting, spying.
Ble lurt av en kollega til å vente på han der. Skummelt....

Høres ut som hvilke som helst bortetur

Kent

er da fint på fotballpuben, god stemning, billig øl og gratisbuss til stadion før kampen...

Nuen

har jo bien bar for de litt mer sofistikerte :)
2.10.2007

LandåsKongen

hvorfor er det slik at de med penger skal få lov til å drikke? Mens den vanlige mann i gaten blir nektet.
Klassesamfunnet er på full fart tilbake.
Er det ingen andre enn meg som reagerer på dette???

Nuen

ka e det egentlig du vil frem til? at drikke e dyrt?
2.10.2007

krøvel vellevold

Quote from: "LandåsKongen"hvorfor er det slik at de med penger skal få lov til å drikke? Mens den vanlige mann i gaten blir nektet.

Hvorfor er det slik at de med penger har råd til Mercedes og lukusvilla?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "srab"
Quote from: "tr0Ndemann"Newcastle har visst et oplegg der alle som er tørste i pausen stikker ned på puben, der det står klare rekkevis med halvlitere. Aner ikke hvordan de betaler for det, eller hvor mye kaos det må bli inn og ut av pausen, men det hadde kanskje vært en god ide!? :)

Og vi ser jo hvordan det funker.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

benny

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "LandåsKongen"hvorfor er det slik at de med penger skal få lov til å drikke? Mens den vanlige mann i gaten blir nektet.

Har ikke råd til Mercedes og luksusvilla men jeg har råd til øl. Det burde være en pub i Hansatribunen der alle over 18 har tilgang til drikkevarer.

Stalin

Du har like stor mulighet til å få tilgang til alkohol under kampen du og. Bare å kjøpe seg plass på VIP-tribunen det.

Brann Lad

d e litt rart at i sverige og danmark så e d lov å kjøpe øl på tribunen , men ikje i norge. Eg forstår d ikje.
quot;Eg skal slå inn trynet ditt din soper"  sa Bergen sin gutt.

blahblah

Stalin

Er du klar over hvor vanskelig det ville vært å ha ølservering på en tribune som Hansa der minst halvparten er under 18? Det er utrolig lett når man kun er leggplikt ved kjøp som feks i oslospektrum. Skulle det vært ølservering på Hansa måtte det iaffal vært 18-års grense. Brann får det temmelig vanskelig om det viser seg at en under 18 har fått tak i øl. Og det er rimelig sikkert at han får om det er servering for alle.

Brann Lad

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "srab"

Og vi ser jo hvordan det funker.

Jepp. Ganske bra. Det finnes jo ikke noe tull eller vold på engelske tribuner lengre. Det skal de ha i Englad. Trygt på kamper.

SXE_OSLO

Trodde aldri at jeg skulle skive så mange innlegg på et Brann forum, men dere diskuterer mye morsommere ting enn oss, hehe

Dette med ølservering under kamp er jo ett hett tema (forståelig nok) også hos oss i klanen. Vi har jo vår del, og vel så det, av alkoholikerne i supporternorge. Dere vil ikke tro hvor mange ganger jeg har sett klansfolk som drikker så mye på vei til kamp at de aldri kommer seg ut av bussen en gang. En kompis av meg husker ikke at han var i Bergen forrige helg en gang. Tør ikke tenke på hvordan det hadde blitt med ølservering inne på stadion i tillegg. Regner med at dere også kjenner til det problemet...hehe.

Jeg personlig ser ikke poenget med å blande alkohol og idrett. Statistisk sett øker sjansene for vold i takt med inntaket av alkohol. Den statistiske sannheten er ikke jeg villig til å lefle med. Vold hører ikke hjemme på en fotballarena, alkohol fører til vold, dermed er det utelukket i min bok. Jeg har jo vært en del i Thailand, og der er det ofte at folk drikker under idrettsarrangement uten at volden eskalerer nevneverdig, men de har jo et helt annet lynne. Dessuten er de jo så små at det ikke gjør noe om de klikker, hehe.

TroBlo

De har øl på fotballpuben, det er godt nok.
Hansa felt C

pellerud

Har ikke sett De Syv Søstre på TV på lenge, men ligger ikke den like borti veien for Stadion? Der har de vel øl?

2rB

Quote from: "Stalin"Er du klar over hvor vanskelig det ville vært å ha ølservering på en tribune som Hansa der minst halvparten er under 18? Det er utrolig lett når man kun er leggplikt ved kjøp som feks i oslospektrum. Skulle det vært ølservering på Hansa måtte det iaffal vært 18-års grense. Brann får det temmelig vanskelig om det viser seg at en under 18 har fått tak i øl. Og det er rimelig sikkert at han får om det er servering for alle.

Dette er ikkje noe problem - for etter dagens regler må servering (og drikking) skje i eit lokale som er adskilt fra tribunen.
Mao kan det kanskje bli mulighet for å få servering inne i Hansa-tribunen.
Da må det jo evt også bli slik at dei under 18 ikkje får gå inn i området der servering / drikking foregår.

Quote from: "SXE_OSLO"Trodde aldri at jeg skulle skive så mange innlegg på et Brann forum, men dere diskuterer mye morsommere ting enn oss, hehe

Dette med ølservering under kamp er jo ett hett tema (forståelig nok) også hos oss i klanen. Vi har jo vår del, og vel så det, av alkoholikerne i supporternorge. Dere vil ikke tro hvor mange ganger jeg har sett klansfolk som drikker så mye på vei til kamp at de aldri kommer seg ut av bussen en gang. En kompis av meg husker ikke at han var i Bergen forrige helg en gang. Tør ikke tenke på hvordan det hadde blitt med ølservering inne på stadion i tillegg. Regner med at dere også kjenner til det problemet...hehe.

Jeg personlig ser ikke poenget med å blande alkohol og idrett. Statistisk sett øker sjansene for vold i takt med inntaket av alkohol. Den statistiske sannheten er ikke jeg villig til å lefle med. Vold hører ikke hjemme på en fotballarena, alkohol fører til vold, dermed er det utelukket i min bok. Jeg har jo vært en del i Thailand, og der er det ofte at folk drikker under idrettsarrangement uten at volden eskalerer nevneverdig, men de har jo et helt annet lynne. Dessuten er de jo så små at det ikke gjør noe om de klikker, hehe.

Nå er det regler for å ikkje servere overstadig berusa personer - og dette må jo arrangøren overholde. Dette vil nok blitt ekstra strenge kontroller på Stadion.

Dersom det blir vold av alkoholen vil dette sansynligvis føre til utestengelse fra Stadion på livstid (eller noen år). Dette er mao ein langt bedre grunn til å holde seg på matta, enn på eit utested i by'n der du - om du blir kasta ut - bare kan gå videre til neste...

Eg ser ikkje problemet med servering under kamp - om lover og regler blir overholdt...
Dessuten ville det være ein måte for klubbene å øke intektene enda meire... (kanskje me kan drikke oss til billigere billetter :p )

Red Rabitt

Quote from: SXE_OSLOTrodde aldri at jeg skulle skive så mange innlegg på et Brann forum, men dere diskuterer mye morsommere ting enn oss, hehe

Og hvor er det du diskuterer da?
Vpn(vif supp forum)eller iskoboys?
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Super Hasund

Quote from: "Brann Lad"d e litt rart at i sverige og danmark så e d lov å kjøpe øl på tribunen , men ikje i norge. Eg forstår d ikje.

Logikkens bakvendtland min venn, logikkens bakvendtland. Husker eg va på brønby-køge for nokken år siden, der sendte folk bajer alle veier. Va gansk gøy. Brønby vant 3-0 viss eg isje husker feil. Folk va i stor form. Ingen problemer. Ingen va så dritings at de var en slurk unna sykehuset.

Må for faen meg gå an i norge og. De derre dumme politikkerene med sine det vil skape for mye bråk og blææ blææ e så bak mål.

Hadde vert digg me pils under kamp. Så lenge det e hansa
La Folket Synge

*Feltz*

blahblah

Quote from: "Stalin"Er du klar over hvor vanskelig det ville vært å ha ølservering på en tribune som Hansa der minst halvparten er under 18? Det er utrolig lett når man kun er leggplikt ved kjøp som feks i oslospektrum. Skulle det vært ølservering på Hansa måtte det iaffal vært 18-års grense. Brann får det temmelig vanskelig om det viser seg at en under 18 har fått tak i øl. Og det er rimelig sikkert at han får om det er servering for alle.

Minst halvparten? Javel?

Ellers kunne det funket med 18 års grense på øvre.

krøvel vellevold

Quote from: "blahblah"

Saken er at de som har mye penger og er villige til å betale mye penger, de får mer enn de som har lite penger og ikke er villige til å betale mye penger.
Legg ned hele klubben!

Brann Lad

Saken er at de som har mye penger og er villige til å betale mye penger, de får mer enn de som har lite penger og ikke er villige til å betale mye penger.

Ha ha ha. du er ikke sann. tørker tårer når eg leser d du skriver. hi hi.

De som har penger får drikke øl?  hahaha

Hoved argumentet til fanatikerene i nff er at idrett og alkohol ikke passer sammen. Ikke at fattige og alkohol passer sammen. Hvis de me mye penger skal få drikke øl, så skal vi d å.

krøvel vellevold

Quote from: "Brann Lad"

Ha ha ha. du er ikke sann. tørker tårer når eg leser d du skriver. hi hi.

De som har penger får drikke øl?  hahaha

Hoved argumentet til fanatikerene i nff er at idrett og alkohol ikke passer sammen. Ikke at fattige og alkohol passer sammen. Hvis de me mye penger skal få drikke øl, så skal vi d å.

Hva er det DU ler av? Har du penger til å kjøpe plass på SpV-tribunen, så får du også alkohol! Ingen som nekter deg å gå inn der om du er villig til å betale så mye!
Legg ned hele klubben!

Brann Lad

Hele poenget med i ikke kjøpe alkohol på sotball kamper er jo at alkohol og idrett ikke hører sammen. Da blir d jo FEIL å la noen få drikke brennevin å øl, men s andre ik får drikke øl og brennevin. ha ha ha. ler av deg ennå.

Red Rabitt

Quote from: "Brann Lad"Hele poenget med i ikke kjøpe alkohol på sotball kamper er jo at alkohol og idrett ikke hører sammen. Da blir d jo FEIL å la noen få drikke brennevin å øl, men s andre ik får drikke øl og brennevin. ha ha ha. ler av deg ennå.

Hvorfor passer ikke alkohol og idrett sammen?
Idrett blir jo mye gøyere med litt alkohol innabords.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Brann Lad

d e nff som sier d. eg mener likt for alle. iom du e rik eller fattig. enten må alle få drikke øl på stadda eller ingen

Stalin

Hah, du utnevnte akkurat deg selv til forumets femikladd.

Brann Lad: Da syns jeg feks at naboens Volvo XC90 skulle være for alle selvom du er rik eller fattig. Og maten man får på VIP-plassene. Er mat kun for rike?

Ricky

En bivirkning med ølservering på Stadion vil jo være at det blir flere som reiser kollektivt og færre som kjører opp dit selv. Dette burde kommunen og den lokale vel-foreningen se nærmere på :)

Nixon

Ulempen er selvsagt at stemningen før kampen blir om mulig enda dårligere. Hvorfor se på oppvarmingen og synge til spillerne når man kan drikke øl under tribunen?
Rød makt på Hansa!

Ricky

De som synger til spillerne under oppvarmingen er ikke gamle nok til å kjøpe øl uansett..

krøvel vellevold

Quote from: "Brann Lad"Hele poenget med i ikke kjøpe alkohol på sotball kamper er jo at alkohol og idrett ikke hører sammen. Da blir d jo FEIL å la noen få drikke brennevin å øl, men s andre ik får drikke øl og brennevin. ha ha ha. ler av deg ennå.

Jeg bare svarte på en påstand om at det er klasseinndeling og at "de rike" får drikke på kamp.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Ulempen er selvsagt at stemningen før kampen blir om mulig enda dårligere. Hvorfor se på oppvarmingen og synge til spillerne når man kan drikke øl under tribunen?

Ja, og hvorfor se kampen er ferdig hvis kampen er avgjort (f.eks. 4-0 til Brann), når man kan drikke øl under tribunen? Går man 10 minutter før kampslutt, så får man en god plass i ølkøen under tribunen! De som klager over at folk går før slutt, bør ikke håpe på ølsalg på Stadion... Også om ølsalget først skulle starte ved kampslutt!
Legg ned hele klubben!

sk_branndalf

Synes ikke at øl har noe på stadion å gjøre. Fulle folk har vi da nok av lenger oppe på hansatribunen. Bacardi breezer kunne vært en ide kanskje, men det står vel om i loven at ikke det er lov?

LandåsKongen

hehe de fleste av dere her inne skjønner jo ingenting.
nff sier fotball og alkohol ikke hører sammen. hadde det vært opp til meg så hadde det vært mulig å kjøpe øl på en pub inne på stadda.

men, i god kapitalistisk ånd så velger man å se bort fra regler og etikk, når det gjelder de som kan betale masse penger.

Er det så vanskelig å forstå at folk med penger betaler seg unna regler og etikk? Noen mener at det er ok at rike drikker på kamper men ikke bermen/menigmann på tribunen.

Og det er dette jeg mener er urettferdig.

sk_branndalf

for å si det slik, rike kan gjøre MYE mer en bermen uansett!

jako

Da er det definitivt avgjort. Det blir aldri ølservering på norske fotballkamper.

http://www.dagbladet.no/sport/2007/06/02/502390.html

Dagfinn Høybråten i forkledning;)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

thesevs

syk kamp det der... Danmark som jobbet seg inn igjen - det unødvendige røde kortet og straffen som kom i etterkant - så de 3 idiotene som løp ut på banen... som Scheie sa: dette e en kamp vi alltid kommer til å huske..
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Go Up