• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

"ny sang"

Started by Brann Lad, April 12, 2007, 23:39:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann Lad

Har tatt en gammal melodi og prøvd å stæsje den opp litt. Den går sånn som dette:

Hei å hå, vi e Brann og stoore stå
Vi e best og bankar enga og rbk når som helst
Hei å hå hei å hå,
vi e Brann og stoore stå
Alle fryktar å spelle mot oss på stadda
for de vet at der e det Brann og stoore stå
som vil, som kan, Ja så syng med da alle mann.


Litt komma og punktum feil her men ikke heng dere opp i det. Er inntrisert i tilbakemelding. Både positiv og negativ.

Med den melodien tror eg det kunne blitt fett å synge den på stadda.
quot;Eg skal slå inn trynet ditt din soper"  sa Bergen sin gutt.

Fotballjent'n=)

Hvilken melodi er det, da? Kunne vært litt greit å vite:)
ølv betyr ikke en skitt!:)

Stalin

Herregud. Greier ikke folk lage én sang uten mann, enga eller dølle ord som hei og hå?

tippetuppen

åhei åhei åNEIIIIIIII
E det så nøye då

weirus

hei nei hå nei, ånei ånei ånei
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Corran

Det derre er jo bare en ytrolig dårlig omskrivning av en gammel sang.
Teksten passer ikke til melodien (hvis det er den gamle melodien du bruker)
Dessuten minner den for mye om en vif sang og gud forby at vi kan ha noe som ligner vif sanger :-)
og til slutt. Store stå finnes ikke lengre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: "Corran"
og til slutt. Store stå finnes ikke lengre


Jeg har lurt litt på det. Er begrepet Store Stå helt vekke nå som man flytter bort på nedre Hansa? Det var jo ikke bare navnet på den gamle tribunen, men også på gruppen som stod der. Og selv om navnet på slutten kanskje ble litt belastet ser jeg ingen grunn til å kaste vekk 20 år med historie sånn helt uten videre.

SS kan helt fint bli betegnelsen på feltene på nedre Hansa.
Eller skal man være helt korrekt å kalle det for nedre Frydenbø?
Det klinger jo skikkelig bra!;)
Rød makt på Hansa!

Corran

Om det innføres at nedre Hansa kalles for Store stå så er det helt greit å ha det med i sanger o.l.
Men jeg tviler sterkt på at dette er noe som blir innført på Bataljonsfeltene.
Men litt enig at det er vemodig om SS skal forsvinne helt. Tross alt der jeg har hatt noen av mine første og største fotballopplevelser
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

smaalanda

Dette har vi mer en nok av. Bra at folk tar tak i seg og lager sanger, men heiahåahe sanger har vi lengst funnet ut at vi bør vike unna. Store stå finnes ikke lenger, vi har allerede en flokk sanger med seriegull, enga, rbk, rødt og 1963, så vis flere av disse temaene skal opp må sangen være veldig bra (likte "gullet skal hjem" sangen med "we won it five times" tonene da, men det er en helt annen sak). Bra at du vil finne på sang, men akkuratt denne blir for veik.
KMO!!!

grei

Quote from: "Brann Lad"Er inntrisert i tilbakemelding. Både positiv og negativ.


Spesielt den fjerden linjen rimer bra. Jeg tror denne sangen vil passe veldig bra til melodien "Det hainnle om å leve" av Kine Hellebust. Enten det eller noe Jan Eggum.

DeeDee

Kjempeforslag av Brann Lad. Foreslår at alle skriver ut denne og pugger.

Ifølge gamle og onde (?) tunger har Store Stå vært død i mange år allerede.
Men man kan jo kalle nedre Hansa for "Hansaterassen" eller "skogen". Bare feksempel asså.

Go Up