• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Vålerengen

Started by RC, April 11, 2007, 19:03:10 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lurkin

Quote from: "benny"
Quote from: "Lurkin"Det er begrenset til hvor mye lyd vi får fra VIP-delen. Det er en del eldre der som heller vi nyte kampen med god lyd rundt seg, uten å være direkte delaktig - dette uten at det betyr at de er noe mindre dedikert. Onkelen min har hatt sesongkort på Stadion så lenge at man kan minnes gullet i 63, og har kjørt fra indre Hardangerfjorden og tilbake hver hjemmekamp i en mannsalder (t.o.m. flydd med sjøfly før ferger og andre forbindelser ble aktuelt). Kjenner jeg typen rett, så er det en del stille Brann-sjeler på VIP-tribunen som neppe kommer til å delta så ekstremt.. Sånn er det bare.


Vet at det er veldig mange på SPV som har støttet Brann i en mannsalder og vi må også innse at stemningen der aldri kommer til å være i nærheten av Hansa selv om jeg tror stemningen vil bli noe bedre der etterhvert. Det jeg og mange andre reagerer sterkt på er hvorfor så mange folk på SPV begynner å gå 10min før kampene er ferdig. Det disse som går tidlig heller ikke tenker på er at de spaserer rett foran de som gjerne vil se kampen ferdig.


Ja, enig med deg. Det er jo, desverre, en god del "VIPs" som er der fordi de har fått billetter av arbeidsgivere/sponsorer o.l.
Berømte Brann fra Bergen

krøvel vellevold

Det er direkte flaut at halve SpV står tom når kampen er ferdig! Hadde vi tapt 0-4, hadde det vel ikke vært mer enn 10 stykker igjen på den tribunen. Dette er vel det endelige beviset på at folk med sponsorbilletter ikke alltid er de mest lidenskapelige...

Ikke er de med på stemningen, ikke holder de ut 90 minutter selv om vi spiller en kjempekamp og stemningen inne på Stadion er elektrisk. Og jaggu meg står det massevis av ledige seter i hjørnene. Nei, nå mangler det bare at de gjør søndre langside til vip-tribune også...
Legg ned hele klubben!

Chris*

Det er ikke bra at folk går tidlig.
Men dette er da ikke noe nytt problem, slik har det vært i alle år, og det vil santagligvis alltid være slik. Mange som vil ungå de værste køene.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Red Rabitt

Quote from: "kapteinen"Bare glem å "utplasser" folk rundt omkring sidene.
Hansa skal være tribunen med en høy konsentrasjon av syngende supportere og bt skal være lillebror.
Utvanning av syngende supportere er ingen god løsning, les store stå!
Og forløpig klarer vi ikke å synge samme sang på Hansa en gang så tror vi bør legge denne tanken død!


Hvorfor skal vi glemme det?
Det er ingenting som er bedre enn å prøve, på bt.no(doddo blogg)ser det ut til att flere av vippene vil synge,men mangler noen forsangere som kan dra det igang.
En person(erik hennø) som sier han er fra sang gruppen i bataljonen sier at de vil prøve å få det til, virker som de har veldig lyst.
Flere ex store stå er jo nå på bt og det fikk jo en enorm effekt, men nå er det heldigvis ikke slik at det er her inne ting blir avgjort, så vi får bare se!:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

krøvel vellevold

Quote from: "Chris*"Det er ikke bra at folk går tidlig.
Men dette er da ikke noe nytt problem, slik har det vært i alle år, og det vil santagligvis alltid være slik. Mange som vil ungå de værste køene.


Det er et nytt problem at halvparten av de som satt på SpV var gått ut da kampen var over. Og det i en kamp der vi vinner 4-1 og storspiller mot en av de andre gullfavorittene. At 5% kanskje har gått før slutt når vi vinner eller 30% har gått før slutt når vi taper, er noe helt annet. På de andre tribunene stod 95% av tilskuerne igjen til slutt. Men ikke på SpV.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Det er et nytt problem at halvparten av de som satt på SpV var gått ut da kampen var over. Og det i en kamp der vi vinner 4-1 og storspiller mot en av de andre gullfavorittene. At 5% kanskje har gått før slutt når vi vinner eller 30% har gått før slutt når vi taper, er noe helt annet. På de andre tribunene stod 95% av tilskuerne igjen til slutt. Men ikke på SpV.


Det har da alltid vært slik at overlegen seier gjør at fok går tidlig for å slippe kø. Det er når det er spenning til siste slutt at folk på langsidene blir igjen. Så akkurat det var ikke noe nytt på søndag. Men halvparten (hvis det stemmer) har nok ikke vært vanlig.
Rød makt på Hansa!

kapteinen

Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "kapteinen"Bare glem å "utplasser" folk rundt omkring sidene.
Hansa skal være tribunen med en høy konsentrasjon av syngende supportere og bt skal være lillebror.
Utvanning av syngende supportere er ingen god løsning, les store stå!
Og forløpig klarer vi ikke å synge samme sang på Hansa en gang så tror vi bør legge denne tanken død!


Hvorfor skal vi glemme det?
Det er ingenting som er bedre enn å prøve, på bt.no(doddo blogg)ser det ut til att flere av vippene vil synge,men mangler noen forsangere som kan dra det igang.
En person(erik hennø) som sier han er fra sang gruppen i bataljonen sier at de vil prøve å få det til, virker som de har veldig lyst.
Flere ex store stå er jo nå på bt og det fikk jo en enorm effekt, men nå er det heldigvis ikke slik at det er her inne ting blir avgjort, så vi får bare se!:)


Skjønner hva du vil frem til, men bt og spv kan ikke samenlignes.Bt har alltid vært en noelunde aktiv tribune.De har en sammensetning av folk som gjør at der er det potensiale til mye synging.Det har ikke spv!
Og alle de vippene som har så enormt lyst til å synge, hvor mange er de?10 eller 20?Og hvor skal disse forsangerene plasseres?Sitter disse sangfuglene samlet eller må vi ha forsangere for hver tiende rekke?
Kjør alt sammen på Hansa, få en sterk tribune hvor sangene sitter og la det så smitte av på langsidene.
Z

Red Rabitt

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Red Rabitt"
Quote from: "kapteinen"Bare glem å "utplasser" folk rundt omkring sidene.
Hansa skal være tribunen med en høy konsentrasjon av syngende supportere og bt skal være lillebror.
Utvanning av syngende supportere er ingen god løsning, les store stå!
Og forløpig klarer vi ikke å synge samme sang på Hansa en gang så tror vi bør legge denne tanken død!


Hvorfor skal vi glemme det?
Det er ingenting som er bedre enn å prøve, på bt.no(doddo blogg)ser det ut til att flere av vippene vil synge,men mangler noen forsangere som kan dra det igang.
En person(erik hennø) som sier han er fra sang gruppen i bataljonen sier at de vil prøve å få det til, virker som de har veldig lyst.
Flere ex store stå er jo nå på bt og det fikk jo en enorm effekt, men nå er det heldigvis ikke slik at det er her inne ting blir avgjort, så vi får bare se!:)


Skjønner hva du vil frem til, men bt og spv kan ikke samenlignes.Bt har alltid vært en noelunde aktiv tribune.De har en sammensetning av folk som gjør at der er det potensiale til mye synging.Det har ikke spv!
Og alle de vippene som har så enormt lyst til å synge, hvor mange er de?10 eller 20?Og hvor skal disse forsangerene plasseres?Sitter disse sangfuglene samlet eller må vi ha forsangere for hver tiende rekke?
Kjør alt sammen på Hansa, få en sterk tribune hvor sangene sitter og la det så smitte av på langsidene.

Vet selvfølgelig ikke hvor mange de er.
Forsangerene kan plasseres på de fremste ledige rekkene.
Sitter samlet i så måte at de sitter bortover på de nederste radene.
Hvorfor ikke la det få en raskere smitte effekt?
Eneste ønske er å få ett sterkere stadion og en enda mer fryktet arena.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Xminator

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Det er et nytt problem at halvparten av de som satt på SpV var gått ut da kampen var over. Og det i en kamp der vi vinner 4-1 og storspiller mot en av de andre gullfavorittene. At 5% kanskje har gått før slutt når vi vinner eller 30% har gått før slutt når vi taper, er noe helt annet. På de andre tribunene stod 95% av tilskuerne igjen til slutt. Men ikke på SpV.


Det har da alltid vært slik at overlegen seier gjør at fok går tidlig for å slippe kø. Det er når det er spenning til siste slutt at folk på langsidene blir igjen. Så akkurat det var ikke noe nytt på søndag. Men halvparten (hvis det stemmer) har nok ikke vært vanlig.


De går ikke bare fordi det er bilkø. Brann har laget sin helt private kø ut fra SPV. Det er nok denne køen som får flere til å gå før - så lenge spenningen allerede er utløst.

sambaen

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "NorthsideFCDH"


Nå er vel ikke dette en diskusjon om at det er dårlig stemning på stadion, men hvordan alle kan bli med å synge. Er vel mange her inne som har sagt at atmosfæren som var på søndag er noe av det beste som har vært. Hvis spv tribunen ikke vil synge så er det greit nok for min del så lenge de betaler 2-3 ganger mer enn oss andre for å holde kjeft.


Brorparten av de som holder til på VIP har betalt vel 1000 lappen mer i året for partourkort enn det som er normalt for et partourkort på staddaen. Dette er inkludert de 18 000 i stadionleie for 15 år. Sitter selv på denne tribunen. Har en helt normal jobb med normal lønn, men hobbyen min er Brann og det er Brann jeg bruker penger på nå og i fremtiden.
Jeg er enig at stemningen kan bli mye bedre på spv, men jeg tror denne vil komme mer og mer utover i sesongen etterhvert som flok blir trygge på seg selv og dem som en sitter sammen med. Allerede mot VIF var stemningen betraktelig bedre enn mot SIF, så det går rette veien:-))
Og det er helt klart ingen ulempe at stemningen fra Hansa og BT er så god som den har vært i våre to hjemmekamper sålangt. Den stemningen vil garantert være med på å dra i gang de andre på spv. Selv er vi en gjeng på 5 stk. som synger med hver gang Hansa drar igang og jeg registrerer at flere og flere slike grupperinger på spv hiver seg på.

Jeg tok opp kampen og har sett den 4-5 ganger allerede. Det er en kanonkamp med kanon stemning. Hvis Brann har samme innsats ikampene fremover så skal det mye til og ta fra oss gullet i 2007:-))

dudo

Quote from: "sambaen"Brorparten av de som holder til på VIP har betalt vel 1000 lappen mer i året for partourkort enn det som er normalt for et partourkort på staddaen. Dette er inkludert de 18 000 i stadionleie for 15 år.


La meg gjette, du jobber ikke i bank? ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

1200 ekstra i året. totalprisen med kort er rundt 4000.

dudo

Men partoutkortene er da såvidt jeg husker dyrere på langsiden enn kortsiden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Quote from: "dudo"
Quote from: "sambaen"Brorparten av de som holder til på VIP har betalt vel 1000 lappen mer i året for partourkort enn det som er normalt for et partourkort på staddaen. Dette er inkludert de 18 000 i stadionleie for 15 år.


La meg gjette, du jobber ikke i bank? ;-p


Hadde han jobbet i bank, så hadde han sikkert kalkulert opp effektiv rente av å betale 18 000 upfront, og kommet til et beløp nærmere 1500 ekstra per år enn de 1200 det er i nominell verdi :)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Quote from: "dudo"Men partoutkortene er da såvidt jeg husker dyrere på langsiden enn kortsiden.


Som jeg sa, ca 4000 kroner året alt i alt. Eller for å være pinlig nøyaktig, 313 kroner pr kamp.

dudo

Og det er 1500 mer enn mitt partoutkort. Men vi bør vel tenke på å vende tilbake til trådens tema... ;-D
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tore Larsen

Quote from: "dudo"Men vi bør vel tenke på å vende tilbake til trådens tema... ;-D


Enig. Partoutkort kan diskuteres i andre oppstartede tråder.
Mvh

Tore

Tore Larsen

Fy flate altså, så kampen om igjen nå i sted og må si at stemningen var til tider helt enorm ! Gullet skal hem runget som f'en, spesielt på slutten, vekselsangen med BT satt som et skudd og ga et vanvittig trøkk og et par av Byen e' Bergen var absolutt magisk ! Og for meg så hørtes det ut som om vi klarte å synge mer saktere enn tidligere og var ganske bra samstemte til tider.
Nei dette lover meget bra, tror at vi er på vei til å få en arena som kommer til å bli fryktet!

Stå på folkens, en sinnsyk god jobb ble gjort på kampen, imorgen skal trønderpakket få og neste lørdag skal vi skremme livskiten av stakkars sørlendinger !!

God helg !
Mvh

Tore

TrulsVikane

Quote from: "Tore Larsen"
Nei dette lover meget bra, tror at vi er på vei til å få en arena som kommer til å bli fryktet!

Stadda er fryktet og den har vert det i mangen år!
kte lidenskap har et navn: BRANN

skb!

Quote from: "TrulsVikane"
Quote from: "Tore Larsen"
Nei dette lover meget bra, tror at vi er på vei til å få en arena som kommer til å bli fryktet!

Stadda er fryktet og den har vert det i mangen år!


Nå har det vel vært en laber periode hva stemningen gjelder, men nå ser det ut til at vi endelig kan si med noelunde rettferdighet i stemmen at vi har Norges beste stemning på hjemmekamper.
Målet må bli å få enda flere til å synge, støtte laget også i motgang, og å dyrke en elektrisk stemning. God  start mot VIF!

Samtid ser det ut som om vi også etterhvert klarer å stille mannsterke på bortebane. Skal en ha ambisjoner om å være Norges beste supportere er det også viktig!

Tore Larsen

http://www.klanen.no/turer/underkant_av_400_i_kristiansand

Synd at så få Engasupportere fikk oppleve den magiske aften på stadion da :)

505 tilskuere er ikke akkurat imponerende...
Mvh

Tore

Go Up