• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sang - Gullet skal hjem

Started by Charmless Man, April 08, 2007, 15:03:11 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Exim

Quote from: "Nixon"Er det bare meg. Eller har flere sittet på jobb eller skole og nynnet på den sangen i dag?

Ellers registrerer jeg at forfatteren av sangen har innsnevret Ove Thue sitt gamle geografiske nedslagsfelt temmelig brutalt...;)


kan du trygt si, nynnet i hele dag :)

Corran

Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "smaalanda"
Quote from: "stiasoer"Hva med:

Sol ute - Sol inne - sol i hjerte - Sol i Sinne: JAAN GUNNAR SOLLI!


En hylles til Solli som gjorde en kjempe kamp mot Stabæk og ikke minst mot Godset!!

På tide med spiller sanger istedet for bare nekel klapping og navnet!!


Syns denne er bra eg. Kanskje ikke heeelt super, men funker MYE bedre enn "Jan Gunnar Solli klapp klapp klapp". Til noe bedre er komt opp syns eg denne bør beholdes.


Nå er ikke jeg noen sanggeni men hva med å bruke sangen som john Arne Riise har til Solli ?

eksempel:

Jaan Gunnar Solli Oh Ahh,
han skårer måååål,
for vårt SK Brann !

Slakt løs :)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Speedy

Quote from: "Nixon"Er det bare meg. Eller har flere sittet på jobb eller skole og nynnet på den sangen i dag?

Ellers registrerer jeg at forfatteren av sangen har innsnevret Ove Thue sitt gamle geografiske nedslagsfelt temmelig brutalt...;)


Det der har irritert meg litt, mtp geografien. Synes vi heller burde sunget Landås til laksvåg i stedet, hadde i det miste dekket et par kilometer ekstra da. :)
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Nixon

Quote from: "Tore Larsen"Nå er ikke jeg noen sanggeni men hva med å bruke sangen som john Arne Riise har til Solli ?

eksempel:

Jaan Gunnar Solli Oh Ahh,
han skårer måååål,
for vårt SK Brann !

Slakt løs :)


Greit forslag hadde det ikke vært for at Solli ikke skårer så mange mål. Svært få faktisk. Såvidt jeg kan se har han skårt kun tre mål på 137 kamper i TL. Han bør i alle fall skåre et mål dersom sangen skal bli innført.

Den kunne ellers funket som en ironisk sang dersom han hadde spilt en haug med kamper for oss uten å skåre. Så vi kan kanskje hente den frem om noen år?:)
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Quote from: "Corran"
Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "smaalanda"
Quote from: "stiasoer"Hva med:

Sol ute - Sol inne - sol i hjerte - Sol i Sinne: JAAN GUNNAR SOLLI!


En hylles til Solli som gjorde en kjempe kamp mot Stabæk og ikke minst mot Godset!!

På tide med spiller sanger istedet for bare nekel klapping og navnet!!


Syns denne er bra eg. Kanskje ikke heeelt super, men funker MYE bedre enn "Jan Gunnar Solli klapp klapp klapp". Til noe bedre er komt opp syns eg denne bør beholdes.


Nå er ikke jeg noen sanggeni men hva med å bruke sangen som john Arne Riise har til Solli ?

eksempel:

Jaan Gunnar Solli Oh Ahh,
han skårer måååål,
for vårt SK Brann !

Slakt løs :)


Jeg var skeptisk til sangen og syntes ikke den virket kjempebra før kampen, men etter kampen satt jeg igjen med et helt annet inntrykk, knalltekst, og en sinnsykt digg melodi, som det kan bli mye trøkk i!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

Håååkon Opdal Oh Ahh,
han står i måååål,
for vårt SK Brann !

Bare et eksempel siden Solli ikke akkuratt scorer så ofte.
KMO!!!

Exim

D me at d blir masse boss etter en eventuell papirlapp me gullet skal hem sangen syns eg e litt vass... går an å lagge lappen så liten at folk kan putte den i lommen etter bruk..

Eg kan gjerne ta på meg ansvaret å få laget noen små lapper me sangen på og ta de me på søndag.

stiasoer

Helt riktig observert, men den funker jo, så hvorfor ikke?? Solis var jo ikke i brann så alt for lenge, regner med Solli blir litt lengre!
tian

chris_henrik

Digg å synge sanger om Loddefjord Torg. Denne herlige gule mastadonten med Lekebutikk, Domus, snop i løs vekt og kroneautomater. Heldigvis er Loddefjord Torg trygt bevart på innsiden av sakrofagen Vestkanten.

Nå trenger vi bare noen sanger om fugleburene på Oasen og bingoen på Arken, så har drabantbykidsa fått sitt.
<BRANN> ..... DKFM

TrulsVikane

Quote from: "Vicar in a Tutu"Foreløpig virker det (ikke overraskende) som dette kan overlates til øvre felt B og øvre felt D.

Sitter på øvre felt B og er overasket over hvor få som sang. Sitter på nest øverste rad, og det var kun meg selv, og de bak som sang fra øverste B. SKJERPINGS GUTTER/JENTER!
kte lidenskap har et navn: BRANN

tr0Ndemann

Quote from: "TrulsVikane"
Quote from: "Vicar in a Tutu"Foreløpig virker det (ikke overraskende) som dette kan overlates til øvre felt B og øvre felt D.

Sitter på øvre felt B og er overasket over hvor få som sang. Sitter på nest øverste rad, og det var kun meg selv, og de bak som sang fra øverste B. SKJERPINGS GUTTER/JENTER!


Jeg satt på andre rad på felt A. Der var det -meget- dårlig i går. Få som sang. Eg og sidemannen prøvde oss et par ganger, men det var ganske så vanskelig å få folk med seg. Ganske skuffet der, kikket opp på BBB gjengen i misunnelse.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

monzilla

Quote from: "smaalanda"Håååkon Opdal Oh Ahh,
han står i måååål,
for vårt SK Brann !

Bare et eksempel siden Solli ikke akkuratt scorer så ofte.


Vel, jeg syntes den melodien er flaut dårlig til fotballsanger. Ikke får man tempo, ikke får man trøkk, og i tillegg er sangen helt utrolig teit

Suppesupporter

Det var en strålende låt som ble innført på felt z og d igår. Første gang jeg hørte den, og det var lett å henge seg på. Innledningsversene var vanskelig å plukke opp, men de er herved registrert!

Var skuffende derimot at ikke bataljonen hengte seg på. Mulig de ikke hørte teksten, men melodien var rungende og det samme var "refrenget".

Minner om skotske hymner på highlandet. En melodi som gjorde meg stolt som supporter i går.

Et spørsmål til bataljonen: Hvorfor ble samme sang dradd igang 4 ganger etterhverandre igår - dog med noen minutters mellomrom uten sang.

Som ihuga stadiongjenger siden 5 årsalderen så makter jeg ikke å synge "ja visst fan gjør vi det" -låten om igjen og om igjen. Minner om dårlig oppfinnsomhet. Og når andre prøver å dra igang andre låter så kommer pinadø "ja visst fan gjør vi det" -enda en gang.

Ellers så var andre omgang god fra supporterne. Men vi må lade batteriene kraftig for å ta luven fullstendig av Enga til helgen....!

FeltFB

Quote from: "TrulsVikane"
Quote from: "Vicar in a Tutu"Foreløpig virker det (ikke overraskende) som dette kan overlates til øvre felt B og øvre felt D.

Sitter på øvre felt B og er overasket over hvor få som sang. Sitter på nest øverste rad, og det var kun meg selv, og de bak som sang fra øverste B. SKJERPINGS GUTTER/JENTER!


Sitter på felt 10 på B feltet jeg og. Var ganske skuffet der jeg stod. Felt A satt hele kampen. Rundt meg var det 70 % jenter, 2 mannfolk vedsiden av ville bare sitte. Blir så forbanna over sånt. Blir ikke stemning da. Greit nok at jenter i pausen er en fin ting, men...
Håper at stemningen sprer seg..

Speedy

Quote from: "FeltFB"
Quote from: "TrulsVikane"
Quote from: "Vicar in a Tutu"Foreløpig virker det (ikke overraskende) som dette kan overlates til øvre felt B og øvre felt D.

Sitter på øvre felt B og er overasket over hvor få som sang. Sitter på nest øverste rad, og det var kun meg selv, og de bak som sang fra øverste B. SKJERPINGS GUTTER/JENTER!


Sitter på felt 10 på B feltet jeg og. Var ganske skuffet der jeg stod. Felt A satt hele kampen. Rundt meg var det 70 % jenter, 2 mannfolk vedsiden av ville bare sitte. Blir så forbanna over sånt. Blir ikke stemning da. Greit nok at jenter i pausen er en fin ting, men...
Håper at stemningen sprer seg..


Nedre felt B, rad 10? Hvilken plass da? Jeg står der, og tre eller fire ved siden av meg satt helt til de "måtte" reise seg. Var skuffende mange jenter på bb-feltene, tror ikke jeg kødder når jeg sier at det var 30-40% jenter der. Sånt blir det ikke god stemning av.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Brann_ruler86

QuoteDet var en strålende låt som ble innført på felt z og d igår. Første gang jeg hørte den, og det var lett å henge seg på. Innledningsversene var vanskelig å plukke opp, men de er herved registrert!

Var skuffende derimot at ikke bataljonen hengte seg på. Mulig de ikke hørte teksten, men melodien var rungende og det samme var "refrenget".

Minner om skotske hymner på highlandet. En melodi som gjorde meg stolt som supporter i går.


Jeg stod på Felt C Rad 10 i går og det var umulig for meg å høre teksten på den første delen av sangen fordi det virket ganske lavt fra min plass. Men når trøkket tok seg opp på "gullet skal hjem" så sang ihvertfall jeg av full hals.....
Gå ta banen!

Kent

Quote from: "Brann_ruler86"
QuoteDet var en strålende låt som ble innført på felt z og d igår. Første gang jeg hørte den, og det var lett å henge seg på. Innledningsversene var vanskelig å plukke opp, men de er herved registrert!

Var skuffende derimot at ikke bataljonen hengte seg på. Mulig de ikke hørte teksten, men melodien var rungende og det samme var "refrenget".

Minner om skotske hymner på highlandet. En melodi som gjorde meg stolt som supporter i går.


Jeg stod på Felt C Rad 10 i går og det var umulig for meg å høre teksten på den første delen av sangen fordi det virket ganske lavt fra min plass. Men når trøkket tok seg opp på "gullet skal hjem" så sang ihvertfall jeg av full hals.....


sitter på rad 4 felt c.   hørte heller ikke sangen. men skal prøve å lære meg den til søndag

FeltFB

Quote from: "Speedy"
Quote from: "FeltFB"
Quote from: "TrulsVikane"
Quote from: "Vicar in a Tutu"Foreløpig virker det (ikke overraskende) som dette kan overlates til øvre felt B og øvre felt D.

Sitter på øvre felt B og er overasket over hvor få som sang. Sitter på nest øverste rad, og det var kun meg selv, og de bak som sang fra øverste B. SKJERPINGS GUTTER/JENTER!


Sitter på felt 10 på B feltet jeg og. Var ganske skuffet der jeg stod. Felt A satt hele kampen. Rundt meg var det 70 % jenter, 2 mannfolk vedsiden av ville bare sitte. Blir så forbanna over sånt. Blir ikke stemning da. Greit nok at jenter i pausen er en fin ting, men...
Håper at stemningen sprer seg..


Nedre felt B, rad 10? Hvilken plass da? Jeg står der, og tre eller fire ved siden av meg satt helt til de "måtte" reise seg. Var skuffende mange jenter på bb-feltene, tror ikke jeg kødder når jeg sier at det var 30-40% jenter der. Sånt blir det ikke god stemning av.


felt FB-rad 10- sete 6.  Enig, altfor mye jenter..

Hoppetuss

Snodig at det er så mange som sier det var bra stemning i går da.. Husk at det er forskjell på jenter og jenter.

Candyman

Quote from: "Hoppetuss"Snodig at det er så mange som sier det var bra stemning i går da.. Husk at det er forskjell på jenter og jenter.

Ja, og jenter fra Bergen e nokke for seg... Folk ville jo lage "sanggruppe" og der er alltid flest jenter. Lett å være etterpåklok.

Men de er jo fine å se på, og så lukter de så godt... :-)
(....fokker oppunder litt....)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Klaus_Brann

Alle dere som klager over at det ikke er lett å synge når ikke andre rundt deg gjør det, gi f i de, og syng av full hals, så kan det hende en dag at de faktisk blir med på noen sanger de og.
Jeg står på C på rad 2 hørte at "Gullet ska hjem" ble sunget, men kunne ikke   teksten og forsto det var mange rundt meg som heller ikke kunne den, så det viser vel litt om hvor få som får med seg slike nyheter på forumet.
Men det skal bli bedre mot Enga. Håper alle tar ansvar og trøkker til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

The hun

forslag til 2 vers:

både enga å rosenborg
å lillestrøm e i sorg
for hele Norge vet at gullet skal hjem

gullet skal hjem
gullet skal hjeeeem
hjem til bergen
gullet skal hjem

Charmless Man

Hele stadion bør vel lære seg teksten før man begynner med nye vers, og det der var vel ikke så voldsomt fett.
Ladish on the Foot

Nixon

Synes det bør holde med det ene verset. Og i alle fall ikke blande inn de andre lagene slik jeg synes mange sangforslag gjør nå.

Og gullet skal vel ikke hjem. Men hem!
Rød makt på Hansa!

The hun

nytt forslag evt 3 vers - ikke mange linjene å lære akkurat....

Gullet skal seff hem!!!

               siden kniksen i 63
   har hele byen vår vært i kne
   men no vet alle at i år skal det skje - gullet skal hem
   gullet skal heeeem
   hem til bergen
   gullet skal hem

Nixon

Quote from: "The hun"nytt forslag evt 3 vers - ikke mange linjene å lære akkurat....

Gullet skal seff hem!!!

               siden kniksen i 63
   har hele byen vår vært i kne
   men no vet alle at i år skal det skje - gullet skal hem
   gullet skal heeeem
   hem til bergen
   gullet skal hem


Mye bedre! Men jeg ville kuttet ut noen unødvendige ord. Det blir lettere å synge og å holde tempoet nede. Og det er lettere for andre å oppfatte hva vi synger når vi holder lengre på hvert ord.

Siden kniksen i 63
har hele byen vært i kne
men vi vet i år skal det skje - gullet skal hem
gullet skal heeeem
hem til bergen
gullet skal hem
Rød makt på Hansa!

pedersen#10

Gullet ska hem! Absolutt noe av det beste som har dukket opp fra tribunen på årevis!

Legg bort alt som heter 2 vers. Blir bare for mye smør på flesk!

Til alle andre; lær teksten, så høres vi på søndag!

OG! Slutt å bale med sol ute sol inne! Overhodet ikke noe stemning å hente der!

The hun

Quote from: "Nixon"
Quote from: "The hun"nytt forslag evt 3 vers - ikke mange linjene å lære akkurat....

Gullet skal seff hem!!!

               siden kniksen i 63
   har hele byen vår vært i kne
   men no vet alle at i år skal det skje - gullet skal hem
   gullet skal heeeem
   hem til bergen
   gullet skal hem


Mye bedre! Men jeg ville kuttet ut noen unødvendige ord. Det blir lettere å synge og å holde tempoet nede. Og det er lettere for andre å oppfatte hva vi synger når vi holder lengre på hvert ord.

Siden kniksen i 63
har hele byen vært i kne
men vi vet i år skal det skje - gullet skal hem
gullet skal heeeem
hem til bergen
gullet skal hem


ok nix - då må tonen holdes litt lengre på væææært i kne
og på veeeet at i år skal det skje

funker det...

Nixon

Quote from: "The hun"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "The hun"nytt forslag evt 3 vers - ikke mange linjene å lære akkurat....

Gullet skal seff hem!!!

               siden kniksen i 63
   har hele byen vår vært i kne
   men no vet alle at i år skal det skje - gullet skal hem
   gullet skal heeeem
   hem til bergen
   gullet skal hem


Mye bedre! Men jeg ville kuttet ut noen unødvendige ord. Det blir lettere å synge og å holde tempoet nede. Og det er lettere for andre å oppfatte hva vi synger når vi holder lengre på hvert ord.

Siden kniksen i 63
har hele byen vært i kne
men vi vet i år skal det skje - gullet skal hem
gullet skal heeeem
hem til bergen
gullet skal hem


ok nix - då må tonen holdes litt lengre på væææært i kne
og på veeeet at i år skal det skje

funker det...


Hmmm. Du har rett, det ble litt "lange" ord her. For jeg bommet litt på melodien i min iver etter å få det enklest mulig. Stryk mitt forslag. Din utgave passer best!:)

Siden Kniksen i 63
har hele byen vår vært i kne
men no vet alle at i år skal det skje - gullet skal hem
gullet skal heeeem
hem til bergen
gullet skal hem
Rød makt på Hansa!

brann:)

kan noen finne melodien en plass sånn at de som ikkje kan melodien så godt heller, kan øve på den. En klassiker dette her!
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Exim

melodien er postet i starten av tråden! sjekk der!


kabelmann

Deler av den kan høres i et kanskje litt mer brukervennlig format enn disse youtube-greiene på http://www.amazon.com/Sounds-Summer-Very-Best-Beach/dp/B000093BDX/ref=pd_bbs_1/103-6570167-3647816?ie=UTF8&s=music&qid=1176839664&sr=1-1
Rull ned til "Listen to samples" og velg nummer 15.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Charmless Man

For dere som ikke klarer å gå til begynnelsen av tråden; slik skal den synges, bare litt saktere:

http://www.youtube.com/watch?v=j941psnNiAI&mode=related&search=

Det bør nok klappes for at folk skal holde takten, ellers blir det fort kaos når den skal synges flere ganger.
Ladish on the Foot

tippetuppen

Nei til klapping... Synges helt fint uten det..
E det så nøye då

DeeDee

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "DeeDee"
Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Tore Larsen"Men hjelper ikke kun poste sangene på nettsiden og si at de nå skal innføres.


Noen må være forsangere og være frimodige nok å synge den noen ganger alene før teksten sitter såpass at andre henger seg på. Det ble gjort med den nye sangen i dag. Og det var vel også det som var meningen med sanggruppen hvis den hadde fungert. Og da trenger man ikke lapp med hjemmefra.


Nå fikk sanggruppen en tråkig start pga sykdom på en av frontfigurene men håper at vi med tiden kan få på plass en slagkraftig sanggruppe. Det må lages en handlingsplan for hvordan innføre sanger og kjøre denne til punkt og prikke på hver nye sang som skal innføres. Er ikke alle som leser forumet her inne eller er inne på bataljonen.no i det hele tatt og da nytter det ikke bare å legge ut teksten på forsiden.

Ark med sangen(e) må trykkes opp og leveres i inngang på stadion, da får alle teksten og kan lese og pugge den.
Hørt at det er problemer med opprydning etter kampen og at ingen vil stille opp og hjelpe med dette så da får man gå ut og betale et idrettslag da! Noe må gjøres! Gå til Brann og si at de får fan bidra til bossplukkingen selv om de ønsker å få bedre stemning og nye sanger innført på stadion. De har jo selv folk som plukker boss generelt, ser ikke noe problem i at de også kan bidra her.
Nytter ikke slik det er idag.


Handlingsplan for innføring av nye sanger. Kjenner det vrir seg inni meg.


Forstår ikke at dette skal være noe stort problem. Det finnes storskjermer på stadion. Bruk disse.


Og det var? Første året ditt på en tribune?

steinbygger

Quote from: "DeeDee"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "DeeDee"
Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Tore Larsen"Men hjelper ikke kun poste sangene på nettsiden og si at de nå skal innføres.


Noen må være forsangere og være frimodige nok å synge den noen ganger alene før teksten sitter såpass at andre henger seg på. Det ble gjort med den nye sangen i dag. Og det var vel også det som var meningen med sanggruppen hvis den hadde fungert. Og da trenger man ikke lapp med hjemmefra.


Nå fikk sanggruppen en tråkig start pga sykdom på en av frontfigurene men håper at vi med tiden kan få på plass en slagkraftig sanggruppe. Det må lages en handlingsplan for hvordan innføre sanger og kjøre denne til punkt og prikke på hver nye sang som skal innføres. Er ikke alle som leser forumet her inne eller er inne på bataljonen.no i det hele tatt og da nytter det ikke bare å legge ut teksten på forsiden.

Ark med sangen(e) må trykkes opp og leveres i inngang på stadion, da får alle teksten og kan lese og pugge den.
Hørt at det er problemer med opprydning etter kampen og at ingen vil stille opp og hjelpe med dette så da får man gå ut og betale et idrettslag da! Noe må gjøres! Gå til Brann og si at de får fan bidra til bossplukkingen selv om de ønsker å få bedre stemning og nye sanger innført på stadion. De har jo selv folk som plukker boss generelt, ser ikke noe problem i at de også kan bidra her.
Nytter ikke slik det er idag.


Handlingsplan for innføring av nye sanger. Kjenner det vrir seg inni meg.


Forstår ikke at dette skal være noe stort problem. Det finnes storskjermer på stadion. Bruk disse.


Og det var? Første året ditt på en tribune?


15 år på SS og 8 år på sitte etter det. Gått glipp av 5 hjemmekamper på 23 år. Hvis du slår det kan du få uttale deg om hvor lenge man har vært på stadion

MJ

Til dere som lader opp til kamp på fottballpubben: Ta med en cd med Beach Boys - Sloop John B og dra igang Gullet skal hem!

2rB

Quote from: "MJ"Til dere som lader opp til kamp på fottballpubben: Ta med en cd med Beach Boys - Sloop John B og dra igang Gullet skal hem!


Hadde jo vært lurt om noen hadde spillt inn sangen når folk stod på Hansa og sang den, ELLER kanskje sang-gruppa kunne ha sunget sangen og lagt ut ei lydfil isteden for å henvise til youtube, og andre supportere som synger - og det er totalt umulig å få teksten til å stemme med melodien dei synger (kan selvsagt være min mangel på musikalsk forståelse).

sol

før folk gidder og klage på at det står jenter på sang feltet, bør de åpne øynene sine og kanskje se seg litt rundt på hvem som synger!!!!  er jævlig mange gutter rundt på feltene som holder kjeft faktisk!! og det er mange jenter som klarer å lage vel så bra trøkk som guttene ,er ikke alle jenter som synger med muse  stemmer faktisk!
ol

FredrikOslo

Quote from: "FeltFB"
Quote from: "TrulsVikane"
Quote from: "Vicar in a Tutu"Foreløpig virker det (ikke overraskende) som dette kan overlates til øvre felt B og øvre felt D.

Sitter på øvre felt B og er overasket over hvor få som sang. Sitter på nest øverste rad, og det var kun meg selv, og de bak som sang fra øverste B. SKJERPINGS GUTTER/JENTER!


Sitter på felt 10 på B feltet jeg og. Var ganske skuffet der jeg stod. Felt A satt hele kampen. Rundt meg var det 70 % jenter, 2 mannfolk vedsiden av ville bare sitte. Blir så forbanna over sånt. Blir ikke stemning da. Greit nok at jenter i pausen er en fin ting, men...
Håper at stemningen sprer seg..


ble også svært skuffet og forbannet av de som satt rundt meg. på nedre felt b rad 2 de rett og slett nektet å synge med på sangene, og satt seg gjerne ned på ræven hvis de fikk sjansen.
endte med at jeg sto der og gaulte aleine. så i pausen gikk jeg bort i trappen bak målet og der hadde det heldigvis samlet seg en gjeng med likesinnede. Der sto jeg godt resten av kampen!
skjønner ikke hvorfor folk som ikke har planer om å synge eller stå, kjøper billett gjennom BBB.
irriterende.
RANN!

Speedy

Quote from: "sol"før folk gidder og klage på at det står jenter på sang feltet, bør de åpne øynene sine og kanskje se seg litt rundt på hvem som synger!!!!  er jævlig mange gutter rundt på feltene som holder kjeft faktisk!! og det er mange jenter som klarer å lage vel så bra trøkk som guttene ,er ikke alle jenter som synger med muse  stemmer faktisk!


Foreslår du gjør det samme, så meg rundt og jeg hørte jenter prate i et kjør om alt mellom himmel og jord. Et par sto å fniste, mens noen trykte på mobilen. Horribelt!! Alle som ikke synger på Bataljonen skulle ha vært heve vekk av bataljoenstyre. Jenter klarer sjelden å synge like dypt og høyt som mennene, de som greier det har som regel spist for mye møllers tran.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

DeeDee

Quote from: "steinbygger"
Quote from: "DeeDee"
Quote from: "steinbygger"
Quote from: "DeeDee"
Quote from: "Tore Larsen"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Tore Larsen"Men hjelper ikke kun poste sangene på nettsiden og si at de nå skal innføres.


Noen må være forsangere og være frimodige nok å synge den noen ganger alene før teksten sitter såpass at andre henger seg på. Det ble gjort med den nye sangen i dag. Og det var vel også det som var meningen med sanggruppen hvis den hadde fungert. Og da trenger man ikke lapp med hjemmefra.


Nå fikk sanggruppen en tråkig start pga sykdom på en av frontfigurene men håper at vi med tiden kan få på plass en slagkraftig sanggruppe. Det må lages en handlingsplan for hvordan innføre sanger og kjøre denne til punkt og prikke på hver nye sang som skal innføres. Er ikke alle som leser forumet her inne eller er inne på bataljonen.no i det hele tatt og da nytter det ikke bare å legge ut teksten på forsiden.

Ark med sangen(e) må trykkes opp og leveres i inngang på stadion, da får alle teksten og kan lese og pugge den.
Hørt at det er problemer med opprydning etter kampen og at ingen vil stille opp og hjelpe med dette så da får man gå ut og betale et idrettslag da! Noe må gjøres! Gå til Brann og si at de får fan bidra til bossplukkingen selv om de ønsker å få bedre stemning og nye sanger innført på stadion. De har jo selv folk som plukker boss generelt, ser ikke noe problem i at de også kan bidra her.
Nytter ikke slik det er idag.


Handlingsplan for innføring av nye sanger. Kjenner det vrir seg inni meg.


Forstår ikke at dette skal være noe stort problem. Det finnes storskjermer på stadion. Bruk disse.


Og det var? Første året ditt på en tribune?


15 år på SS og 8 år på sitte etter det. Gått glipp av 5 hjemmekamper på 23 år. Hvis du slår det kan du få uttale deg om hvor lenge man har vært på stadion


Det var ikke ment som noen konkurranse. Bare utrolig at du kan støtte noe som er så fjernt fra supporterkultur som bruk av storskjerm. Gode sanger må kjøres om igjen og om igjen, er jo det som funker best. Karaoke kan dere ha på fotballpuben, ikke stadion ;)

sol

hvis du virkelig mener det, så kan du faen meg ikke ha vært med på mange borteturer i regi av bataljonen og hørt den gjengen som reiser fast der synge.  jeg sier ikke at det ikke finnes noen jenter på stadion som ikke bryr seg om kampen, for det er det sikkert. men du kan ikke dra alle under en kam !!! og de fleste jentene på sang feltene B og C, er jenter som har gått på stadion siden de var små, og som har stått på storestå og sunget av full hals i maaange år!! så vet du det!
ol

steinbygger

[quote="DeeDee
Og det var? Første året ditt på en tribune?[/quote]

15 år på SS og 8 år på sitte etter det. Gått glipp av 5 hjemmekamper på 23 år. Hvis du slår det kan du få uttale deg om hvor lenge man har vært på stadion[/quote]

Det var ikke ment som noen konkurranse. Bare utrolig at du kan støtte noe som er så fjernt fra supporterkultur som bruk av storskjerm. Gode sanger må kjøres om igjen og om igjen, er jo det som funker best. Karaoke kan dere ha på fotballpuben, ikke stadion ;)[/quote]

Da synes jeg du skulle lest litt mer av det jeg har skrevet, hvor jeg utdypte dette. Ideen var å  bruke dette før kampen i og med at folk ikke leser tekstene her inne og at ingen gidder å rydde opp 1000 vis av ark hvis man trykker opp sangene og deler de ut. Da må det være en mulighet for at man kan lære seg sangene ved hjelp av storskjermen før kampen starter. I tillegg så vil jeg anta at når lag som Arsenal bruker storskjerm for å få opp atmosfæren så burde vel også Brann kunne gjøre det (uten at vi skal komme ned på rbk nivå) Det viktigste er at man bruker de hjelpemiddlene man har på riktig måte uten at det blir latterliggjort.

DeeDee

Quote from: "steinbygger"[quote="DeeDee
Og det var? Første året ditt på en tribune?


15 år på SS og 8 år på sitte etter det. Gått glipp av 5 hjemmekamper på 23 år. Hvis du slår det kan du få uttale deg om hvor lenge man har vært på stadion[/quote]

Det var ikke ment som noen konkurranse. Bare utrolig at du kan støtte noe som er så fjernt fra supporterkultur som bruk av storskjerm. Gode sanger må kjøres om igjen og om igjen, er jo det som funker best. Karaoke kan dere ha på fotballpuben, ikke stadion ;)[/quote]

Da synes jeg du skulle lest litt mer av det jeg har skrevet, hvor jeg utdypte dette. Ideen var å  bruke dette før kampen i og med at folk ikke leser tekstene her inne og at ingen gidder å rydde opp 1000 vis av ark hvis man trykker opp sangene og deler de ut. Da må det være en mulighet for at man kan lære seg sangene ved hjelp av storskjermen før kampen starter. I tillegg så vil jeg anta at når lag som Arsenal bruker storskjerm for å få opp atmosfæren så burde vel også Brann kunne gjøre det (uten at vi skal komme ned på rbk nivå) Det viktigste er at man bruker de hjelpemiddlene man har på riktig måte uten at det blir latterliggjort.

steinbygger

[quote="DeeDee Flere synger nok ikke om teksten er på storskjerm, men de kommer vel om folk gidder gå foran og brøle litt mer enn i dag.[/quote]

Si ikke det, hvis ikke du står midt på Hansa så er det ikke ofte man hører teksten på det som blir sunget, har man en tekst på f.eks en storskjerm så er nok lettere for de som sitter på andre steder på stadion å slenge seg på.

Speedy

Quote from: "sol"hvis du virkelig mener det, så kan du faen meg ikke ha vært med på mange borteturer i regi av bataljonen og hørt den gjengen som reiser fast der synge.  jeg sier ikke at det ikke finnes noen jenter på stadion som ikke bryr seg om kampen, for det er det sikkert. men du kan ikke dra alle under en kam !!! og de fleste jentene på sang feltene B og C, er jenter som har gått på stadion siden de var små, og som har stått på storestå og sunget av full hals i maaange år!! så vet du det!


Mener det?!, er fakta for faen. Står foran tre jenter og hører hvordan de synger, har også hørt dette fra storestå før. Hvordan i helvete vet hvor lenge jentene på stadion har gått da?!, regn tipping kanskje? Mange av jentene ser maks 18år ut. Har aldri dratt alle under en kam heller, beskriver bare det jeg ser!

Ang. borteturer, traff du spikeren  på hodet, grattis!
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

sol

ol

Brann4ever90

Her er Beach Boys - Sloop John B


---->Link    <---



Tenkte det var best å ha hovedsangen , så er den enklere å lære seg den ;)[/url]
 Jaja, gull neste år #

Go Up