• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hvorfor så få treningskamper?

Started by Torvanger, March 23, 2007, 09:24:35 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Det virker som om Mjelde & co har fått en smule angst for å gjennomføre for mange treningskamper, gjerne på bakgrunn av alt peset han og klubben gikk gjennom ifjor, etter de håpløse resultatene på forsesongen.

Brann har hatt en elendig kurve siden 0-4 for Reykjavik, med 1-3 for VIF og 0-3 for Brøndby. Når det i tillegg ble sauset til med den eneste treningskampen som var satt opp under oppholdet i Holland, begynner de også å bli en stund siden laget har vært i aksjon. Hvordan kan Mjelde være sikker på at han for eksempel har funnet det rette spissparet, når Helstad og Sæternes knapt har gjennomført noen kamper sammen. Er han virkelig dønn sikker på at Bengt klarer å levere bedre enn når han gikk rundt som en legokloss ifjor?

Er det virkelig taktisk klokt å bare kjøre internkamper, der Sæternes, uten oppmerksomhet fra media og tilskuere kan vise hvor god han egentlig er? Burde det ikke vært kjørt x antall treningskamper, med rullering og uttesting på de lagdelene det hersker en viss usikkerhet rundt?

Jeg tror dette er et forsøk fra Mjelde & co på å skjerme både seg selv og enkeltspillere de håper og tror skal slå til når alvoret starter. Hadde f.eks Brann kjørt 6 treningskamper til i vinter kunne mediene begynt å stusse over disposisjonene dersom f.eks spissparet ikke leverte. Mjelde fortalte, på et seminar en kompis av meg deltok på etter sesongslutt ifjor, at det ville bli stilt større krav til spillere som Sæternes ifjor, og at han innså at han nok hadde gitt nettopp denne spilleren for mange sjanser. Hvorfor i h... gjorde han ingenting med den saken når han stod midt opp i det?

Nå viser det seg at halve førsteellevere heller ikke er med mot Viking, et av de to siste oppgjørene før seriestart, med kamp mot Start på Kristiansand Stadion som siste oppgjør. Stabæk venter på Nadderud i seriestarten, med vårkåte Nannskog og Gunnarson på motsatt banehalvdel. Er virkelig Mjelde sikker på at det er samme gnist og selvsikkerhet i Helstad og Sæternes?

Magefølelsen tilsier at på tross av at Mjelde elsker å messe i vei om Memelis manglende spilleforståelse, så ville det vært bedre å ha en fandenivoldsk murbrekker av hans kaliber på topp, ved siden av Helstad, enn en baktung og treg Sæternes.

Det som blir skrevet og synset om her og på andre fora, faller garantert for døve ører vs de som sitter med avgjørelsene, men det må være lov å stille spørsmålstegn ved om det har sneket seg inn et element av feighet nå knappe 3 uker før seriestart.

Jeg håper at jeg tar feil.

anders_flanderz

du har nok en del rett... men eg synes vi skal slutte å pepe så jevli på Mons.... er synes det er den beste treneren brann noen sinne har hatt.. ingen som har vunnet så mye som han har. Siden Mons kom til stadion, synes eg at det bare har gått sakte og sikkert oppover med alt som har med brann å gjøre... stadion, spillere..osb.. vet at mons nok ikke har så mye med stadion å gjøre.. men helhets inntrykket er jo viktig...

eg synes vi burde la Mons fått forlenga kontrakten.....
men det er no bare min mening då...eg er vel sikkert ganske aleine når det gjelder det....
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Nixon

Brann spilte mer enn nok kamper tidligere i vinter, på La Manga og i RL. Kanskje for mange på noen få uker.

Nå er det en stund siden sist kamp. Men det virker ikke som det er angst og feighet fra Brann sin side. For jeg ser i avisen at Mjelde sier at han gjerne skulle testet ut laget i flere kamper. Den avlyste kampen i Nederland ødela vel i så måte litt av det opprinnelige opplegget.
Rød makt på Hansa!

Xminator

Nå er to treningskamper avlyst siden kampen mot Brøndby.

Den eneste treningskampen man vel kan stille spørsmålstegn ved er den i Nederland, og du mener vel ikke seriøst at Brann burde gjennomføre en treningskamp på feil underlag med feil skotøy?

Og hvor ville du fått plass til de 6 treningskampene? Halve laget var på treningsleir med landslaget før vi reiste til Nederland. Og nå er halve laget på treningsleir igjen.

Og hvorfor var det nødvendig å lage en ny tråd når innholdet hadde passet mye bedre i "Mjelde må gå" tråden?

Christian

jako

Hvis man spiller færre kamper får man jo mer tid til å drive fysisk trening. Og alle som husker høsten i fjor fikk med seg et Brannlag som åpenbart var for dårlig trent. Derfor burde de i stedet for å spille x-antall kamper heller prioritere skikkelig fysisk trening. Det er nå man har tid til å drive skikkelig fysisk fostring og da gjelder det å bruke tiden godt. Noe som det virker Brann gjør.

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5299&brann=285ef4168fda4c8102fbaec5f87ba6eb

Tråden er forøvrig helt på sin plass.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Corran

Quote from: "Torvanger"Det virker som om Mjelde & co har fått en smule angst for å gjennomføre for mange treningskamper, gjerne på bakgrunn av alt peset han og klubben gikk gjennom ifjor, etter de håpløse resultatene på forsesongen.

Brann har hatt en elendig kurve siden 0-4 for Reykjavik, med 1-3 for VIF og 0-3 for Brøndby. Når det i tillegg ble sauset til med den eneste treningskampen som var satt opp under oppholdet i Holland, begynner de også å bli en stund siden laget har vært i aksjon. Hvordan kan Mjelde være sikker på at han for eksempel har funnet det rette spissparet, når Helstad og Sæternes knapt har gjennomført noen kamper sammen. Er han virkelig dønn sikker på at Bengt klarer å levere bedre enn når han gikk rundt som en legokloss ifjor?

Er det virkelig taktisk klokt å bare kjøre internkamper, der Sæternes, uten oppmerksomhet fra media og tilskuere kan vise hvor god han egentlig er? Burde det ikke vært kjørt x antall treningskamper, med rullering og uttesting på de lagdelene det hersker en viss usikkerhet rundt?

Jeg tror dette er et forsøk fra Mjelde & co på å skjerme både seg selv og enkeltspillere de håper og tror skal slå til når alvoret starter. Hadde f.eks Brann kjørt 6 treningskamper til i vinter kunne mediene begynt å stusse over disposisjonene dersom f.eks spissparet ikke leverte. Mjelde fortalte, på et seminar en kompis av meg deltok på etter sesongslutt ifjor, at det ville bli stilt større krav til spillere som Sæternes ifjor, og at han innså at han nok hadde gitt nettopp denne spilleren for mange sjanser. Hvorfor i h... gjorde han ingenting med den saken når han stod midt opp i det?

Nå viser det seg at halve førsteellevere heller ikke er med mot Viking, et av de to siste oppgjørene før seriestart, med kamp mot Start på Kristiansand Stadion som siste oppgjør. Stabæk venter på Nadderud i seriestarten, med vårkåte Nannskog og Gunnarson på motsatt banehalvdel. Er virkelig Mjelde sikker på at det er samme gnist og selvsikkerhet i Helstad og Sæternes?

Magefølelsen tilsier at på tross av at Mjelde elsker å messe i vei om Memelis manglende spilleforståelse, så ville det vært bedre å ha en fandenivoldsk murbrekker av hans kaliber på topp, ved siden av Helstad, enn en baktung og treg Sæternes.

Det som blir skrevet og synset om her og på andre fora, faller garantert for døve ører vs de som sitter med avgjørelsene, men det må være lov å stille spørsmålstegn ved om det har sneket seg inn et element av feighet nå knappe 3 uker før seriestart.

Jeg håper at jeg tar feil.

Når eg leser innlegget ditt så ser det ut for meg som du har lest denne artikkelen i BT http://fotball.bt.no/eliteserien/article77511.ece Dette pga at du henviser til at halve startelveren er vekke til kampen mot Viking. Men har du lest denne artikkelen så har du vel fått med deg at MIM også sier at det har blitt litt lite treningskamper med hele laget nå i det siste og fram mot seriestart og at dette må bli bedre til neste år (han sier de må ta lærdom av det)
Så at MIM og co forsøker å skjerme seg selv og enkelt spillere er bare vås fra ende til annen.
At MIM har evaluert sin egen innsats og funnet ut at han gjerne ga Bengt litt for mye spilletid er jo en posetiv egenskap Dette viser at MIM kan være selkritisk og lære av sine feil. Mao han utvikler seg og lærer og dermed står han bedre rustet og er (mest sansynlig) en bedre trener i år en i fjor.
Og dine referanser til vårkåte stabækk spillere hva begrunner du det med? Hva gjør de i så utrolig form for tiden De har scoret 4 mål hver på 12 treningskamper. Ikke dårlig men heller ikke kjempe bra. Til sammenligning har Sæternes scoret 2 på 6 treningskamper og Helstad 1 så forskjellen er ikke så stor. Nå har eg ikke giddet å sjekke antall minutter de forskjellige har spilt men tror ikke det faller dårligere ut for Brannspissene.

og til slutt. Hva e det med Mimelli som gjør at noen tror han er bedre en andre på Brann. Hadde du sagt at Winters skulle spilt i stedenfor Sæternes så hadde eg kanskje kunne skjønne det Men Memelli???
Han har jo gang på gang bevist at han ikke er god nok. Eg må si at eg var en av de som hadde troen på ham men eg e skuffet over ham. Han har ikke peil på plassering eller hvor han skal løpe. er et levende frispark og eier ikke fotballforståelse. Han er rett og slett ikke god nok.
en drit dårlig Bengt helt ute av form er bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Helt hinsides av Mjelde å først nå se at de har gjort feil ved å ikke booke inn flere treningskamper i denne perioden. Det er rett og slett ikke holdbart på dette nivået og vi får håpe for Mjeldes del at dette ikke får konsekvenser for hvordan det går i seriestarten.

Når det gjelder oppgjøret på mandag går jeg ut fra at Mjelde aller nådigst slipper Memeli til, fremfor å kjøre det impotente paret Winters - Sæternes.

Ser at en kar lenger oppe i tråden påstår at Sæternes er en langt bedre fotballspiller enn Memeli. Hva har egentlig denne Bengt bevist, bortsett fra å putte 3 mål i cupfinalen for noen år tilbake? Er det noen som har fått med seg hvor bambi på isen mannen er, spesielt når underlaget ikke er helt vennligsinnet? Jeg håper selvsagt at Sæternes får en ny vår med Brann i år, men han skal virkelig levere varene fra kamp 1 av, for ellers blir tålmodigheten tynnslitt.

Noen som har sett Sæternes ta et dribleraid noensinne?

Ideelt sett burde Brann ha fått inn en ny merittert spiss, men så lenge stoda er som den er foretrekker jeg både TFL og Memeli foran Sæternes og Winters.

Mjelde får perioden frem til sommeren med å bevise at han har noe å fare med, derfra og ut får man se hvordan landet ligger.

Nixon

Quote from: "Torvanger"men så lenge stoda er som den er foretrekker jeg både TFL og Memeli foran Sæternes og Winters.

Kunne ikke vært mer uenig!
Rød makt på Hansa!

tormi

Er enig i at Sæternes har alt å bevise. Synes han ikke har levert varer i det hele tatt for Brann.

Han skulle tross alt dunke inn mål for oss og være target spissen vår på topp.

Håper og tror at han lykkes bedre som tilrettelegger i år når han har en hurtig rettvendt spiss som Helstad på sin side. Jeg tror det kan bli bra. Men at Sæternes skal putte så mye mer i år enn ifjor tviler jeg på.

Virker jo som om han alltid har på seg kunsgress sko selvom gresset er en halv meter høyt.

Er han sulten nok så er han en kanongod spiss men han og oss vet at det spilles max en cupfinale hvert år og da nytter det ikke å loffe rundt i de andre kampene.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Tom C

Quote from: "Torvanger"

Husker ihvertfall noen uforglemmelige Sæternes-øyeblikk i 6-2 kampen mot LSK på stadion for et par år siden...
Aldri mer Obos....

Erlend

Quote from: "Torvanger"Når det gjelder oppgjøret på mandag går jeg ut fra at Mjelde aller nådigst slipper Memeli til, fremfor å kjøre det impotente paret Winters - Sæternes.

Ser at en kar lenger oppe i tråden påstår at Sæternes er en langt bedre fotballspiller enn Memeli. Hva har egentlig denne Bengt bevist, bortsett fra å putte 3 mål i cupfinalen for noen år tilbake? Er det noen som har fått med seg hvor bambi på isen mannen er, spesielt når underlaget ikke er helt vennligsinnet? Jeg håper selvsagt at Sæternes får en ny vår med Brann i år, men han skal virkelig levere varene fra kamp 1 av, for ellers blir tålmodigheten tynnslitt.

Ideelt sett burde Brann ha fått inn en ny merittert spiss, men så lenge stoda er som den er foretrekker jeg både TFL og Memeli foran Sæternes og Winters.

Sæternes sine kamper og mål for Brann(TL og cup):
2004: 9 mål på 10 kamper
2005: 10 mål på 19 kamper
2006: 11 mål på 27 kamper
Til sammen 31 mål på 66 obligatoriske kamper
For Odd:
12 mål på 24 kamper, vet ikke hvilken sesong
I Club Brügge var han mye skadepreget, men klarte 12 mål på 40 kamper, sannsynlig få kamper der han spilte 90 minutter

Til sammenligning har din kjære Nemelli 1 mål i TL og noen mål mot lag fra andre divisjoner
Og denne karen her er liksom impotent?

Corran

er enig om at Bengt ikke har overbevist og at han har skuffet (i alle fall meg), men desverre så er Migen enda dårligere. Og etter å ha sett Migen i RL så må eg innrømme at det hadde vært det samme kem de tok fra benken og puttet inn i stedenfor Migen. Men men kan jo være han kommer og gjør mine ord til skamme Ingenting som hadde gledet meg mer.

Når det gjelder booking av treningskamper så er vel ikke det MIM sin jobb. Ja han har sitt og si i den forbindeles men det er mange som er med å bestemme og det er andre som utfører bookingen

Og til slutt så må eg si at det er vel ikke så mange tidspunkt mellom nederlandsturen og seriestart hvor det går an å presse inn flere kamper.
Landslagspillerene reiste jo rett fra nederland til landslagsammling og de blir der jo godt ut i neste uke
Så skal de spille mot Start og så er det påske og serien begynner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Koordinasjon er et stikkord. Og den som sitter med planleggingen av treningskamper for Brann bør få seg en aldri så liten verbal smekk. For dateringen av Norges landskamper har vært soleklar lenge, så også landskampene til Island. Hvilken noldus det er som har prestert å akseptere kamp mot Viking 26 april, midt mellom 2 landskampsdatoer kan ikke være riktig vel bevart.

Ser at en kar sammenligner merittene til Sæternes vs Memeli. Spørsmål til vedkommende: Hvor mange minutter og kamper fikk Memeli ifjor vs oppskrytte Sæternes?

Tydelig at man har å gjøre med endel ukritiske supportere som blir helt i ekstase bare man tenker på hva Bengt gjord i cupfinalen og mot LSK. So what? sier jeg, det nytter ikke bare å være god hvert skuddår, jeg vil heller ha en Nannskog eller Gunnarson som putter jevnt og trutt, i så og si hver kamp.

Nå ser det uansett ut som om Mjelde har tenkt å gi mannen som markerer seg på trening, men som fryser til som et dådyr i møte med en bils langlys når han entrer Stadionmatten, klippekort i nok en sesong, så da får vi se om han har fått litt mer fart på muskelmassene vs ifjor.

Hvis ingen av spissene leverer, heller ikke Memeli, håper jeg uansett at de gjør noe lurt i overgangsvinduet i juni. For det kommer ikke på tale å ha spisser på topp som bare glimter til når de føler for det.

Nixon

Quote from: "Torvanger"jeg vil heller ha en Nannskog eller Gunnarson som putter jevnt og trutt, i så og si hver kamp.

Det vil jeg også.
Men hva har det med Memelli å gjøre?
Rød makt på Hansa!

XPen

Men hva har dette med topic å gjøre??

Go Up