• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå anno 2007

Started by Mr_Soma, February 17, 2007, 17:45:03 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "krøvel vellevold"Men så lenge vi leder serien, blir det for dumt å skrike på trenerens avgang! Og hvor mange trenerbytter har ført oss til gull tidligere? Vi har hatt den ene fiaskotreneren etter den andre, så hva er det ved et trenerbytte som garanterer at alt vil bli så mye bedre? ...



For å snu på spørsmålet, hvor mange ganger har en trener som har fått sitte litt lenger enn vanlig tatt seriegull med Brann?
Mjelde gjør gull til gråstein.

Jeg er enig i at det er for dumt å sparke Mjelde akkurat nå. Men dette bør være hans siste sesong, han har bygget stein på stein jævla lenge nå, og har fått uante ressurser og et lag som ingen branntrener noensinne kunne ha drømt om å få. Hvor lenge skal denne byggingen av stein på stein foregå? Byggverket er ferdig for lenge siden, men mureren har murt en falleferdig mur med materialer som overgår det meste.

Mjelde må gå, enten når vi faller på tabellen, eller når sesongen er ferdig. Hvis vi tar gull, så er det ikke Mjelde's dyktighet som har gitt oss det, men Hardball, Auto23 og Ivar Vollvik, pluss en ledelse som holder orden, og ikke minst meget dyktige fotballspillere.
I teorien burde til og med en lilleputtrener fått gull med Brann denne sesongen, hvis jeg skal dra det litt langt. ;)


Tror du lider av vrangforestillinger hvis du innbiller deg at Brann har et så godt lag at de bare kan spasere seg til gull... Greit nok, jeg tror også at Brann kunne hatt en bedre trener enn Mjelde, men la nå uansett den diskusjonen ligge til sesongen er opp og avgjort. Et lags potensiale blir ikke avgjort ene og alene ut ifra en treners dyktighet, og spesielt ikke i en by med den sære innstillingen til prestasjoner som Bergen.
Aldri mer Obos....

Corran

Quote from: "Stoffi"
For å snu på spørsmålet, hvor mange ganger har en trener som har fått sitte litt lenger enn vanlig tatt seriegull med Brann?
Mjelde gjør gull til gråstein.

Jeg er enig i at det er for dumt å sparke Mjelde akkurat nå. Men dette bør være hans siste sesong, han har bygget stein på stein jævla lenge nå, og har fått uante ressurser og et lag som ingen branntrener noensinne kunne ha drømt om å få. Hvor lenge skal denne byggingen av stein på stein foregå? Byggverket er ferdig for lenge siden, men mureren har murt en falleferdig mur med materialer som overgår det meste.

Mjelde må gå, enten når vi faller på tabellen, eller når sesongen er ferdig. Hvis vi tar gull, så er det ikke Mjelde's dyktighet som har gitt oss det, men Hardball, Auto23 og Ivar Vollvik, pluss en ledelse som holder orden, og ikke minst meget dyktige fotballspillere.
I teorien burde til og med en lilleputtrener fått gull med Brann denne sesongen, hvis jeg skal dra det litt langt. ;)


For å snu litt til på spørsmålet. Hvor mange trenere har fått sitte litt lengre? Har jo aldri vært noen tålmodighet med trenere i Brann. Og alle rundt har hylt å skreket at en trener må få muligheten til å bygge opp et lag over tid Og når de endelig gjør det og kjemper i toppen over flere sesonger så skal faen meg noen sparke treneren.
Eg skjønner det ikkje med min beste vilje. Og hva er i så fall alternativet til MIM?
Eg ser ingen aktuelle trenere som er ledige på markedet. Og eg ser heller ingen som eg kunne tenke meg at Brann kjøpte fri fra kontrakt.
Ingen andre trenere i TL har jo bevist noe over tid (unntatt Sandstø) så alt er gambling og ikke noe bedre en det vi har i alle fall
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

kabelmann

At Mjelde er verdens beste trener og at det skal være så vanskelig å finne en annen har jeg vondt for å tro. Selv har jeg sansen for hva denne Jønsson (eller hva i all verden han heter) har fått til i Stabæk. Med begrensede midler har han klart å finne de rette spillerne og å skape et lag som spiller veldig fin fotball.

Når det er sagt så må Mjelde bare få bli sittende så lenge det går så bra som det gjør. Vi leder serien, vi har hatt stort sett gode plasseringer de siste sesongene og stort mer kan vi ikke forlange. _Så_ enestående er tross alt ikke denne troppen. Det er såpass jevnt at alle kan vinne mot alle og det er tross alt ikke bare i TL at akkurat det skjer.

I år har vi vunnet på mange dårlige dager, men jeg sitter med en følelse av at vi vil få en god høst. Om det holder helt inn gjenstår å se.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "Stoffi"I teorien burde til og med en lilleputtrener fått gull med Brann denne sesongen, hvis jeg skal dra det litt langt. ;)


Da er det jo fristende å spørre hvorfor de i det hele tatt trenger trener i Trondheim........Hvis ressurser (i betydningen spillere og penger) var det eneste som talte var det jo ikke vits i gjennomføre ligaen i det hele tatt. Her har jo rbk vært suveren! Nå er jeg klar over at rbk stort sett vinner serien, men etter at de begynte å knote med trenere er det no i hvert fall blitt betydelig jevnere (og - osloslauren stakk av med et seriegull) - Så trenere må da ha noe innvirkning?
RANN - FOR ALLTID

Stoffi

Quote from: "BRANN - FOR ALLTID"
Quote from: "Stoffi"I teorien burde til og med en lilleputtrener fått gull med Brann denne sesongen, hvis jeg skal dra det litt langt. ;)


Da er det jo fristende å spørre hvorfor de i det hele tatt trenger trener i Trondheim........Hvis ressurser (i betydningen spillere og penger) var det eneste som talte var det jo ikke vits i gjennomføre ligaen i det hele tatt. Her har jo rbk vært suveren! Nå er jeg klar over at rbk stort sett vinner serien, men etter at de begynte å knote med trenere er det no i hvert fall blitt betydelig jevnere (og - osloslauren stakk av med et seriegull) - Så trenere må da ha noe innvirkning?



Det samme gjaldt jo i Rosenborg. En hvilken som helst trener kunne overta etter Eggen sin arv, og vinne serien. Ola By Riise, som ALDRI før hadde trent et lag(kanskje utenom sin sønns miniputtlag), kom inn og vant serien. (han fikk forøvrig sparken.) Idag har vel ikke RBK det samme suverene laget og den samme suverene spillestilen.

Men du har rett, etter at RBK begynte å knote med trenere, gikk det litt rett vest. Dette var vel kanskje en naturlig utvikling som måtte komme uansett, men det viser at trenere kan ødelegge et suverent lag.
(selvfølgelig er ikke dette harde fakta, men det går an å tolke som en indikasjon på det jeg her sier, men det kan diskuteres.)



Stabæktreneren har jeg absolutt sansen for. Spark Mjelde etter sesongen, så fremt vi ikke storspiller resten av sesongen, og hent inn stabæktreneren. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "blubbin"Tabellen:

Brann   11   22-19   23
Stabæk   11   18-11   22
Viking   11   17-15   18
LSK   11   19-12   18
RBK   11   21-15   18
.
.


Dette ser stygt ut, karer.  Hadde vi bare visst før seriestart at man kom til Ã¥ ligge sÃ¥ dÃ¥rlig an etter 11 serierunder, sÃ¥ kunne Mjelde fÃ¥tt fyken da.   Med en annen trener pÃ¥ plass - who cares who - sÃ¥ hadde laget hatt minst 30 poeng, det vet alle.  
Nei hvis ikke det blir seier mot Viking på søndag, så har vi alle fått nok! Da må et trenerbytte gjennomføres, slik at plassen kanskje kan reddes!
'


Har du sett mer enn 1 bra kamp i år? Jeg mener at grunnen til at vi leder, er pur flaks, våre effektive klassespillere og at andre favoritter ikke helt innfrir.
Kampene vi vinner, kunne vi ofte like gjerne tapt. Vi spiller dårlig fotball.


Det som slår meg her, er at til vanlig begynner "mjelde-elskerne" :) å skrike ut om at ingen klager når vi leder.
Når vi først klager, med god grunn, skriker dere om at vi klager på tross av at vi leder. Bestem dere. ;)


Kan noen her inne si med hånden på hjertet at Brann imponerer i år? Vi vet jo alle hvordan det gjerne går når høstsesongen kommer, marginene går mot oss og spillet blir ofte dårligere. Hvis det skjer og vi greier noe annet enn gull, skal jeg komme tilbake i denne tråden med "hva sa jeg", dog uten glede. Jeg vil jo selvfølgelig at vi skal vinne, men dessverre tror jeg aldri vi vinner med Mjelde til rors, til tross for at vi mønstrer det sterkeste brannlaget noensinne.


Må Brann imponere også???
Synes vi skal ta ting i rett rekkefølge.
1. Vinne seriegull.
2. Vinne seriegull mens man samtidig imponerer.

Man kan også gjenta ut i evigheten at vi har det sterkeste brannlaget noensinne. MEN, da må man heller ikke glemme at de andre lagene også stiller sterkere enn noensinne, kanskje bortsett fra RBK...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Umulig å si om han skal gå akkurat nå sent på fredagskvelden, men her er i hvertfall en billedserie med litt nostalgi med Mjelde. Det siste bildet var ikke noe særlig da, fælt lag det der som godt kan gå ned en divisjon til.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2833827.ece?start=11

paf

Quote from: "naitsirk"at brann er eit høstlag stemmer ikkje. i enkelte sesonger har dette vore tilfelle, men snittet dei siste 5-10 årene viser at brann tar ca like mange poeng om våren som om høsten.

tar ein dei 10 siste sesongane, er talla:

Vår: total 208 poeng, snitt på 20,8 poeng
Høst:total 201 poeng, snitt på 20,1 poeng

Det er vel ingen (?) som har ment at vi er et spesielt godt høstlag, men at Brann har en tendens til bare å være gode i den ene halvdelen av sesongen. Jeg tror fortsatt sterkt på en meget god høst.

krøvel vellevold

Siden det ble 14 lag i eliteserien i 95:

1995: Vår: 11 Høst: 21
1996: Vår: 24 Høst: 18
1997: Vår: 20 Høst: 30
1998: Vår: 9 Høst: 26
1999: Vår: 27 Høst: 22
2000: Vår: 26 Høst: 21
2001: Vår: 22 Høst: 19
2002: Vår: 17 Høst: 10
2003: Vår: 11 Høst: 26
2004: Vår: 19 Høst: 21
2005: Vår: 24 Høst: 13
2006: Vår: 28 Høst: 18

2001 og 2004 er de eneste av disse sesongene med noenlunde jevne prestasjoner.

I 1995, 1997, 1998 og 2003 var vi markant bedre på høsten.
I 1996, 2005 og 2005 var vi markant bedre på våren.
Legg ned hele klubben!

Tom C

Så med 238 vårpoeng mot 245 høstpoeng i den perioden, kan man vel si at vi generelt sett er like god/dårlig bådeom våren og høsten...

Alle myter er herved avlivet.
Aldri mer Obos....

ChRiStEr87

Synd at det er lettere å sparke ett hode en hele laget.

HÃ¥per Mons roer stormen nok en gang med en kanon seier i morgen.

Jeg håper Mjelde blir i mange år til!
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

paf

Quote from: "krøvel vellevold"Siden det ble 14 lag i eliteserien i 95:

Interessant statistikk. Med seier mot Viking og Tromsø har vi gjort vår beste vårsesong siden 1995. Med et tap og en seier er det bare fjoråret som var bedre... Måtte det bli en sesong hvor vi tar jevnt med poeng hele veien...

Xminator

Gjentar vi 1997 eller 2003 høsten er vi pokker så nærme målet :)

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Gjentar vi 1997 eller 2003 høsten er vi pokker så nærme målet :)


Ja, 1997-høsten med 30 poeng bør holde. Vi bør jo ta 3 poeng til før midtveis, så da ender vi opp med 56 poeng. Da må jo RBK eller LSK eller Viking ta 38 poeng på de siste 15 (max. 45 poeng), og det er ikke realistisk. Da er det kun Stabæk som kan stoppe oss. Men så er det i grunn ikke realistisk at Brann tar 30 poeng på de siste 13 kampene (max. 39 poeng) heller da!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Nå tok jo RBK 38 poeng på de siste 15 i fjor, så helt urealistisk er det ikke.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Nå tok jo RBK 38 poeng på de siste 15 i fjor, så helt urealistisk er det ikke.
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"Nå tok jo RBK 38 poeng på de siste 15 i fjor, så helt urealistisk er det ikke.


Farlige ord. Trodde du av alle visste bedre å avvise hva dette laget fra helvete kan finne på når vi trenger det som minst.
ons Ivar skal hem...

Belfort

Nå kan det ikke være noen tvil lenger. Nå må enten styret eller Mjelde selv si takk for seg. Mannen er jo ikke i stand til og organisere et solid forsvarsspill. Gang på gang scorer umakerte spillere på oss og selv når vi ligger med alle mann i forsvar er presset elendig. At vi er håpløse første forsvarere for nå så være.

I alle årene til Mjelde så renner det inn mål bak. Blir tungt når vi gang på gang må score 2-4 mål for og vinne. I stedet for penger til forsterkninger kan Hardball finne ut hvor mye det koster og hente Jan Jønnson til Brann.

Roald

Javel. Men hvem vil vi ha inn?
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

KenFeltZ


Belfort

Brann bør høre med Jan Jønsson om han er interesset i og overta Brann. Han har gjennom 3 sesonger dokumentert at han er en topptrener. Jeg vil tro at han vil være fristet til og overta Brann.

Roald

Quote from: "Belfort"Brann bør høre med Jan Jønsson om han er interesset i og overta Brann. Han har gjennom 3 sesonger dokumentert at han er en topptrener. Jeg vil tro at han vil være fristet til og overta Brann.

Hvis du ser på tabellen tror jeg ikke Stabæk-treneren er så jævlig keen på å ta over Brann i sommer.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Henki

Magnus Johansson er vel ledig nu, han sa jo opp i Bryne. Han gjorde mye bra med Løv/Ham og han kjenner Brann. Kunne jo vært et alternativ.
Ballen skal fremover!

Roald

Quote from: "Henki"Magnus Johansson er vel ledig nu, han sa jo opp i Bryne. Han gjorde mye bra med Løv/Ham og han kjenner Brann. Kunne jo vært et alternativ.

GLEM det! Da er det bedre med Mjelde.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Marek

Det jeg frykter mest av alt er at MIM tar luen sin og går og vi blir sittende med Steffensen resten av sesongen!
ons Ivar skal hem...

Ricky

Trenerkaos nå, og vi kan glemme Hardball-støtte. Den saken er garantert grei.

lekestuee

Mjelde har gjort det bra som trener og vært en av de som har sittert lengst på stadion på flere tiår, men nå er enden der. Laget Mjelde sitter med nå er utrolig bra.. det beste Brann sikkert noen gang har hatt og derfor burde det være de som styrer og spiller "fotball" i stedet for å være kyniske, defensive og ikke minst lite inspirerende. Ser ut itl at Mjelde ikke klarer å få ut potensiale i dette laget lengre...Sorry Mjelde men for byn, for laget og for fansen er det ikke nedverdigende å si takk for seg og la noen andre overta et slikt stort ansvar som ligger på dine skuldre!!

Speedy

Sa ikke mjelde noe om at han kom til å gå av om Brann ikke tok gull innen to år før sesongen i fjor? Eller var det kanskje i år? Han har kniven litt på strupen nå, og bør stramme opp troppene.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Stoffi

Få inn ny trener i sommerpausen hvis ikke denne trenden snur før det.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Superjack

i taper ALDRI!

krøvel vellevold

Quote from: "KenFeltZ"Jeg har sett alle Brann sine hjemme og borte kamper de siste 10 Ã¥rene   ..


Tviler jeg litt på at du har, du...
Legg ned hele klubben!

Speedy

Quote from: "Superjack"


Vi bør helt klart ha en spiss til, winters forsvinner mest sannsynlig etter sesongen, Sæternes er ikke spesielt målkåt lenger.. eller han har jo scoret 5 mål, men han er 32 år nå, og har ikke lenge igjen. Brann burde sett etter en ung og et stort talent. Elyounussi hadde vært perfekt, men han blir nok for dyr. Som midtstopper hadde Nilsson eller Reginiussen vært gode kjøp. Brann må handle i sommer!
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

jonny_ques

Vi bergensere har vel strengt tatt trodd pÃ¥ gull siden 1964?  
Tror dessverre det ikke skjer med Brann iår heller. Dere har spennende spillere og et bra lag sånn sett. Men jeg lurer litt på hvorfor ikke det satses mer på talenter i klubben? Og ikke bare spillere som ser Brann og spill i Norge som et skritt nærmere "utlandet".
Savner Brann spillere med ekte klubbfølelse! Bergensere som har hjertet i Brann.. Typer som Azar Karadas.

Men hvis det er et lag jeg faktiskt håper tar gull, bak Start. Så er det Brann! Elsker gale-bergensere og stilen deres.
Tenk hvordan det hadde tatt av i Bergen? Tidenes fest hadde det blitt!

Men som sagt; Satsing på talenter er veien å gå for Brann!

Gepard

En ting er enormt grei, skulle brann vært et lag med lokale talenter hadde vi vært et middels adeccoligalag.. Det må hentes kvalitet til midtstopperplassen, denne spilleren er garantert ikke bergenser foråsidetsånn...

yngve_tf

Quote from: "jonny_ques"Vi bergensere har vel strengt tatt trodd pÃ¥ gull siden 1964?  
Tror dessverre det ikke skjer med Brann iår heller. Dere har spennende spillere og et bra lag sånn sett. Men jeg lurer litt på hvorfor ikke det satses mer på talenter i klubben? Og ikke bare spillere som ser Brann og spill i Norge som et skritt nærmere "utlandet".
Savner Brann spillere med ekte klubbfølelse! Bergensere som har hjertet i Brann.. Typer som Azar Karadas.

Men hvis det er et lag jeg faktiskt håper tar gull, bak Start. Så er det Brann! Elsker gale-bergensere og stilen deres.
Tenk hvordan det hadde tatt av i Bergen? Tidenes fest hadde det blitt!

Men som sagt; Satsing på talenter er veien å gå for Brann!


Og desverre må jeg også kommentere at de som faktisk satser på talenter best i Norge er Vålerenga... Men igjen, det funket i fjor høst, men takk til høyere makter for at det ikke funker i år

Texas

Quote from: "Superjack"


jeg er ihvertfall glad at ingen av oss her inne er trener i brann. greit at ørn2 har en liten down periode, men å selge en av tippeligaens aller beste forsvarere pga av et par dårlige kamper blir litt for dumt spør du meg.

runarnormann

Quote from: "Roald"Javel. Men hvem vil vi ha inn?


Dette argumentet har blitt brukt i to aar naa.  Det var vel faktisk brukt allerede da Mjelde fikk jobben.  Han har med andre ord alltid blitt sett som 'i mangel av et bedre alternativ'.  

Problemet er at i den tiden har flere topptrenere vaert ledig og faatt ny jobb uten at Brann har gjort noe.  Nordlie, Roesler, Eggen Jr for aa nevne noen.  (Foer du sier noe EX, nei jeg mener ikke noedvendigvis at noen av de tre ville vaert glimrende i Brann, men er rimelig sikker paa at de hadde vaetr bedre enn Mjelde.)  Er helt sikker paa at det er andre navn der ute ogsaa.
egenden Alf Dahl

krøvel vellevold

Quote from: "jonny_ques"Vi bergensere har vel strengt tatt trodd pÃ¥ gull siden 1964?  
Tror dessverre det ikke skjer med Brann iår heller. Dere har spennende spillere og et bra lag sånn sett. !


VI bergensere, og DERE har....

Er du med oss, eller mot oss?

Er du bergenser som holder med Start?
Legg ned hele klubben!

thesevs

hehe... kjekt å se at det ikkje bare eg som stusset med formuleringene hans...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

monzilla

Det er urimelig å bruke argumentet "hvem skal inn i stedet for Mjelde". Det handler ikke debatten om. Debatten handler om vi mener Mjelde gjør den jobben han skal gjøre.

Stoffi

Quote from: "monzilla"Det er urimelig å bruke argumentet "hvem skal inn i stedet for Mjelde". Det handler ikke debatten om. Debatten handler om vi mener Mjelde gjør den jobben han skal gjøre.



Riktig. Mjelde har nå fått ro i mange år til å bygge et bra lag, og har bygget et lag ingen branntrenere noensinne kunne drømt om. Likevel spiller laget som et middelmådig lag.
Problemet er åpenlyst, i hvertfall for meg. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Candyman

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "monzilla"Det er urimelig å bruke argumentet "hvem skal inn i stedet for Mjelde". Det handler ikke debatten om. Debatten handler om vi mener Mjelde gjør den jobben han skal gjøre.



Riktig. Mjelde har nå fått ro i mange år til å bygge et bra lag, og har bygget et lag ingen branntrenere noensinne kunne drømt om. Likevel spiller laget som et middelmådig lag.
Problemet er åpenlyst, i hvertfall for meg. :)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Texas

selv om han ikke mente å skade start spilleren på den måten, så er det jo fremdeles rødt kort og straffe å klinke ned noen innenfor straffefeltet.

Marek

Quote from: "Texas"selv om han ikke mente å skade start spilleren på den måten, så er det jo fremdeles rødt kort og straffe å klinke ned noen innenfor straffefeltet.


NÃ¥r klinket Mjelde ned Start spilleren?
ons Ivar skal hem...

Stoffi

Quote from: "Candyman"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "monzilla"Det er urimelig å bruke argumentet "hvem skal inn i stedet for Mjelde". Det handler ikke debatten om. Debatten handler om vi mener Mjelde gjør den jobben han skal gjøre.



Riktig. Mjelde har nå fått ro i mange år til å bygge et bra lag, og har bygget et lag ingen branntrenere noensinne kunne drømt om. Likevel spiller laget som et middelmådig lag.
Problemet er åpenlyst, i hvertfall for meg. :)



Har han ikke fått ro i mange år nå? Aldri har jeg sett aviser kreve hodet hans, aldri har det vært så rolig i Brann, aldri har så mye penger blitt spylt inn i spillere.
Med andre ord, INGEN andre branntrenere har fått så bra forhold som Mjelde har hatt. Han har gjennom mange år fått tid til å bygge et lag av "klassespillere".



Vaagan moen og corrales blomstret i Ham Kam. Andresen var profil i stabæk og er det på landslaget. Bakke spilte for leeds. Haugen har vært god før. Gashi var god for vif. �rn har vært god i fjor. Dahl var god i fjor. Sæternes var god. Solli er god.

Hvorfor greier ingen av disse spillerne å blomstre i Brann når de blomstrer alle andre steder, eller tidligere i brann?
Jeg mener det er de ELENDIGE treningene som har skylden, de river vekk all innsats og entusiasme, og gjør hele laget til en slapp gjeng som ikke vet hva det vil si å ha innsats.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

monzilla

Quote from: "Candyman"


Helt uenig. I en hvilkensomhelst bedrift hadde ledere blitt avsatt dersom de ikke hadde gjort jobben sin. Brann har ikke kartlagt trenermarkedet, ihvertfall ikke offentlig, så at vi sitter her og klør oss i hodet og ser etter bedre erstattere kommer vi ingen vei med. Det vil alltid finnes kandidater som ønsker å trene Brann, og etter hvert med klubbens nye stadion, gode økonomi og trofaste supportere vil vi kanskje kunne få noen erfarne meritterte trenere til klubben.

Mjelde er lederen i laget. En leder fÃ¥r æren nÃ¥r de gjør det bra, og følgelig en leder mÃ¥ ta ansvar nÃ¥r de ikke gjør det bra. At det er spillerne som mÃ¥ vinne kampen trenger man ikke Ã¥ være einstein for Ã¥ skjønne, men det er Mjelde som trener disse spillerne. Dersom en bedrift gjør det dÃ¥rlig er det lederne som mÃ¥ granskes, det funker ikke bare Ã¥ legge alt ansvaret over pÃ¥ de  ansatte.

Men i Mjeldes favør, Andresen har spilt langt under pari denne sesongen. Han tar ikke grep slik man forventer. En leder på banen er like viktig som en leder utenfor banen.

KenFeltZ


Belfort

Klart det finnes topptrenere der ute som vil trene Brann. Vi bør i utg.pkt lete i Norden. Treneren skal denne gang ha en solid CV som inneholder titler. I tillegg bør han ikke være av Tom Prahl typen,sindig og uten temperament. Den type trener passer like lite i Stavanger som i Bergen. Vi vil ha en trener med stort engasjement.

BRANN - FOR ALLTID

RANN - FOR ALLTID

Xminator

3 poeng mot Tromsø og Brann er på de 2 poengen i snitt som var målet før sesongen. Det er tross alt bare oss og Stabæk som har akkurat det innenfor rekkevidde før 13. serierunde.

Go Up