• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå anno 2007

Started by Mr_Soma, February 17, 2007, 17:45:03 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Joda, men 10 nerder som skriker Mjelde må gå blir tatt omtrent like alvorlig som hva flaskesamlere på torget måtte mene om byens ordfører.

monzilla

Så de som mener at Mjelde må gå er nerder? Eller var det noe ironi/sarkasme der som jeg ikke tok.

Stoffi

Quote from: "monzilla"Så de som mener at Mjelde må gå er nerder? Eller var det noe ironi/sarkasme der som jeg ikke tok.


Ja, jeg lurte litt på den jeg også. Er det nok et angrep på mannen(mennene) i stedet for ballen?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

el-diego

Det Mjelde skulle hatt var en mann til og ta seg av defensiv organisering. Ikke vet jeg hvem i Brann som har den jobben?  Det vises hverfall ikke igjen. Under hele tiden under Mjelde har ikke Brann utviklet seg i det hele tatt angÃ¥ende defensivt arbeid. Vi er i steden blitt dÃ¥rligere.  
Vi lekker som en sil
udere est facere

Stoffi

Quote from: "el-diego"Det Mjelde skulle hatt var en mann til og ta seg av defensiv organisering. Ikke vet jeg hvem i Brann som har den jobben?  Det vises hverfall ikke igjen. Under hele tiden under Mjelde har ikke Brann utviklet seg i det hele tatt angÃ¥ende defensivt arbeid. Vi er i steden blitt dÃ¥rligere.  
Vi lekker som en sil


Skal ikke en trener kunne både offensiv og defensiv organisering?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Belfort

Under hele Mjelde sitt regime har vi slitt bakover. Mjelde behersker ikke stram defensivt soneforsvar. Vet sannelig ikke om Pellemann ville hjulpet noe.

Hvis man ser på forsvarsrekken til Stabæk så er det samme forsvarsrekke som Stabæk rykket ned med i 2004. Men,med en trener som behersker organisering så er dette løst.

Vi må nok leve med disse problemene så lenge styret til Brann synes Mjelde gjør en fremragende jobb.

Erlend

Quote from: "Belfort"Hvis man ser på forsvarsrekken til Stabæk så er det samme forsvarsrekke som Stabæk rykket ned med i 2004. Men,med en trener som behersker organisering så er dette løst.

I tillegg til to midtbanespillere og to spisser som herjer med ethvert forsvar så nesten ingen tør å angripe skikkelig

KenFeltZ

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Belfort"Hvis man ser på forsvarsrekken til Stabæk så er det samme forsvarsrekke som Stabæk rykket ned med i 2004. Men,med en trener som behersker organisering så er dette løst.

I tillegg til to midtbanespillere og to spisser som herjer med ethvert forsvar så nesten ingen tør å angripe skikkelig


Kan ligge til det at Alanzhino, som forøvrig er en av Tippeligaens beste offensive spillere, så eier ikke han ett eneste defensivt fiber i hele kroppen. Dette betyr at det stilles mye større krav til backen samt at midtbanespillerene må ta mye større defensive oppgaver og ha større radius. I utgangspunktet ett stort problem men Stabæk har løst dette helt fortreffelig. Skulle virkelig ønske at Monsa Mjelden hadde litt av de samme organisatoriske styrkene til Jan Jønsson.

jako

Problemet i norsk fotball slik jeg ser det, er at for mange trenere har for liten erfaring. Slik som situasjonen til Brann var den gangen Mjelde ble ansatt synes jeg det var en riktig beslutning den gangen. Men ved neste korsvei håper jeg Brann går for en trener med mer rutine.

Hvis Brann mot formodning skulle ha skiftet ut Mjelde, ville jeg ønsket meg enten Henning Berg eller Jan Jönsson.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone


el-diego

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "el-diego"Det Mjelde skulle hatt var en mann til og ta seg av defensiv organisering. Ikke vet jeg hvem i Brann som har den jobben?  Det vises hverfall ikke igjen. Under hele tiden under Mjelde har ikke Brann utviklet seg i det hele tatt angÃ¥ende defensivt arbeid. Vi er i steden blitt dÃ¥rligere.  
Vi lekker som en sil


Skal ikke en trener kunne både offensiv og defensiv organisering?


Jo selvsagt.
udere est facere

monzilla

Quote from: "Xminator"


Du svarer fortsatt ikke på stoffi og meg sitt spørsmål

Marek

Quote from: "monzilla"
Quote from: "Xminator"


Du svarer fortsatt ikke på stoffi og meg sitt spørsmål


Slik pleier det å være, overser elegant det han ikke kan/vil svare på.
Prøv heller å overs hans paranoide drittslenginger.

Nå klarte jo Jønsson seg ganske greit i fjor også så personlig så tror jeg ikke han er noen døgnflue.
ons Ivar skal hem...

olebrann3

akkurat no er det ingen grunn for å sparke mjelde for det er ingen som kan ta over som er noe særlig bedre!

Med mindre noen kommer med noen gode tips og syns ikke at Berg,  jønson, drillo, hareide, og høgmo er noen gode nok trenere...

Vi skulle hatt inn en trener som Solbakken eller sollid eller klart å få en god trener som har hatt champions league eller noe som gjør at han klarer å få spillere til å gi alt...

Belfort

Jeg var veldig spent på Jønsson før denne sesongen. Vi har sett mange døgnfluer blant trenere også. De har en god sesong og blir skrytt opp i skyene,men så faller de sammen.

Jønsson har 3 meget solide sesonger bak seg nå. Han spiller underholdende fotball inspirert av Arsene Wenger og har fått mye ut av spillere som andre nærmest hadde avskrevet.

Gå for Jønsson Brann!

Marek

ons Ivar skal hem...

kabelmann

Quote from: "Xminator"

Skikkelig god argumentering, det der. Men hvis vi først skal holde oss i de Idol-baner så ikke glem at Kurt vant world idol. Med Jønsson lukter det CL-finale. Minst.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

jako

Quote from: "Xminator"


Det får være dine ord. Henning Berg er i mine øyne det største trenertalentet vi har i Norge i dag. Tror han kommer til å nå langt. Jønsson har rutine og virker som en god lagbygger. Den jobben han har gjort med Stabæk imponerer meg. Det skulle vært spennende å se hva de kunne ha utrettet i en ressursterk klubb som Brann.

Skjønner ikke helt hva du prøver å oppnå med innlegget ditt. Du virker åpenbart ikke i stand til å se for deg et Brann uten Mjelde med roret.

Men nå ønsker ikke jeg å sparke Mjelde heller. Selv om du sikkert ønsker å tro det.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Jeg synes Henning Berg har fått mye ut av Lyn i år. En trener som på sikt kunne vært spennende å sett i Brann.
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Brann ligger for øyeblikket på 2.plass (før Vikings kamp i dag, riktignok) og her skrikes det av mange om trenerens avgang. Det gjorde også folk da vi ledet serien.

Her er en annen klubb som var minst like store gullkandidater som oss før sesongen, men som ligger helt nede i nedrykkstriden etter en masse fadeser til nå. Der skrikes det IKKE om trenerens avgang:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article84687.ece

Mulig denne supportergjengen er lojale til det patetiske, men forskjellen fra "vi e aldri fornøyd" i Bergen er påtagelig!
Legg ned hele klubben!

Rune felt F

Tom Prahl vant vel gull med Malmø før han nesten rævkjørte Viking ned i vikarligaen. Er mye tilfeldigheter ute å går når det gjelder hvilke trener som slår igjennom. Jeg tror noe av det viktigste er kontinuitet, noe som vi faktisk for første gang nå har hatt litt av i min levetid.

Marerittet hadde vært om vi hadde gitt mjelden fyken, for så at han blir ansatt i Lillestrøm(for der er nok det snart ledig trenerstilling) og tar gull.

Klaus_Brann

Quote from: "jako"
Quote from: "Xminator"


Det får være dine ord. Henning Berg er i mine øyne det største trenertalentet vi har i Norge i dag. Tror han kommer til å nå langt.


Det var det mange som sa/sier om Rekdal også...:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "monzilla"Så de som mener at Mjelde må gå er nerder? Eller var det noe ironi/sarkasme der som jeg ikke tok.


Ja, jeg lurte litt på den jeg også. Er det nok et angrep på mannen(mennene) i stedet for ballen?


Siden Monzilla krever svar, ja det er en takling i Eirik Bakke stil på mann. Om du føler deg sterkt krenket over å bli kalt idiot, så får du ta det opp med høyere makter.

Xminator

Quote from: "jako"
Quote from: "Xminator"


Det får være dine ord. Henning Berg er i mine øyne det største trenertalentet vi har i Norge i dag. Tror han kommer til å nå langt. Jønsson har rutine og virker som en god lagbygger. Den jobben han har gjort med Stabæk imponerer meg. Det skulle vært spennende å se hva de kunne ha utrettet i en ressursterk klubb som Brann.

Skjønner ikke helt hva du prøver å oppnå med innlegget ditt. Du virker åpenbart ikke i stand til å se for deg et Brann uten Mjelde med roret.

Men nå ønsker ikke jeg å sparke Mjelde heller. Selv om du sikkert ønsker å tro det.


Krøvel argumenterer glimrende med hvorfor Brann bør satse på Mjelde. Om du har fått meg såpass i vrangstrupen at du ser personangrep i absolutt alt jeg skriver, så får du lese Krøvels innlegg i denne tråden istedenfor.

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Her er en annen klubb som var minst like store gullkandidater som oss før sesongen, men som ligger helt nede i nedrykkstriden etter en masse fadeser til nå. Der skrikes det IKKE om trenerens avgang:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article84687.ece

Mulig denne supportergjengen er lojale til det patetiske, men forskjellen fra "vi e aldri fornøyd" i Bergen er påtagelig!


For det første var dette intervjuet før Viking-kampen, nok et tap kan ha endret på det. Og for det andre er det haugevis av VIF-supportere som krever VIF-treneren sin avgang, og har gjort det lenge. Dette blir som å si at så lenge Henk støtter Mjelde så støtter alle i BBB Mjelde.
Rød makt på Hansa!

monzilla

Quote from: "Xminator"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "monzilla"Så de som mener at Mjelde må gå er nerder? Eller var det noe ironi/sarkasme der som jeg ikke tok.


Ja, jeg lurte litt på den jeg også. Er det nok et angrep på mannen(mennene) i stedet for ballen?


Siden Monzilla krever svar, ja det er en takling i Eirik Bakke stil på mann. Om du føler deg sterkt krenket over å bli kalt idiot, så får du ta det opp med høyere makter.


Tom for argumenter nå ja? Du er og forblir en klovn.

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"Brann ligger for øyeblikket på 2.plass (før Vikings kamp i dag, riktignok) og her skrikes det av mange om trenerens avgang. Det gjorde også folk da vi ledet serien.

Her er en annen klubb som var minst like store gullkandidater som oss før sesongen, men som ligger helt nede i nedrykkstriden etter en masse fadeser til nå. Der skrikes det IKKE om trenerens avgang:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article84687.ece

Mulig denne supportergjengen er lojale til det patetiske, men forskjellen fra "vi e aldri fornøyd" i Bergen er påtagelig!


Skal dette være en spøk? Finnes knapt en VIF supporter som ikke vil ha Myhre tilbake i den jobben han kan best.

Våger påstanden om at det er flere Brann supportere som vil beholde Mjelde enn det er VIF supportere som vil beholde Myhre.

Og at de er lojale til det patetiske har de jo motbevist med de imponerende tilskuertallene i de siste kampen, noe du selv har godtet deg over i en annen tråd.
ons Ivar skal hem...

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"Brann ligger for øyeblikket på 2.plass (før Vikings kamp i dag, riktignok) og her skrikes det av mange om trenerens avgang. Det gjorde også folk da vi ledet serien.

Her er en annen klubb som var minst like store gullkandidater som oss før sesongen, men som ligger helt nede i nedrykkstriden etter en masse fadeser til nå. Der skrikes det IKKE om trenerens avgang:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article84687.ece

Mulig denne supportergjengen er lojale til det patetiske, men forskjellen fra "vi e aldri fornøyd" i Bergen er påtagelig!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Tom C

Og hva er "leverer" i dine øyne? Bortsett fra RBK, hvilke klubber har "levert" de siste 5 årene?
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Quote from: "Tom C"Og hva er "leverer" i dine øyne? Bortsett fra RBK, hvilke klubber har "levert" de siste 5 årene?


Det er akkurat der man ikke er enige. Det Mjelde har fått te i Brann er selvfølgelig aaaltfor dårlig for en del her inne...Jeg ser egentlig ikke problemet. Tar han gull i år, eller at han nesten gjør det, men et annet lag tar sykt mye poeng, så har han levert..Verre er det ikke for meg, men for en del andre er det jo selvfølgelig ikke hans skyld at vi vinner hvis vi gjør det.

Spillerne er så gode i Brann, så dette har de klart selv..Men Mjelde kan ta tapene på sin cv...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stoffi

Quote from: "Tom C"Og hva er "leverer" i dine øyne? Bortsett fra RBK, hvilke klubber har "levert" de siste 5 årene?


Vålerengen, Start, Lyn, FFK, Stabæk, Strømsgodset. Det fins flere, men disse velger jeg å ta frem. Vålerengen vant som kjent serien, Start har prestert over alle evner i noen sesonger nå, Lyn har gjort det bra i noen sesonger, FFK holder seg over streken, Stabæk har prestert bra over tid, og Godset rykket opp og holder seg på en god plassering.

Tom C, man må se i forhold til det som forventes. Ingen forventer at FFK skal ta gull. De har ikke ressurser eller spillere til det.
Brann derimot, har uante ressurser, og sannsynligvis den beste stallen på papiret. Men tross dette, flakser vi avgårde som en vingeskutt spurv etter at Mjelde har bygget stein på stein i 5 sesonger. 5 sesonger!!!!!!! Tenk på det du, ingen trenere i tippeligaen har sittet så lenge som Mjelde, utenom Sandstø.
Nei, gi oss gull og ikke gråstein. Få vekk Mjelde i sommerpausen. Stabæktreneren er mannen, til tross for all den voldsomt saklige kritikken fra Xminator.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Tom C"Og hva er "leverer" i dine øyne? Bortsett fra RBK, hvilke klubber har "levert" de siste 5 årene?


Vålerengen, Start, Lyn, FFK, Stabæk, Strømsgodset. Det fins flere, men disse velger jeg å ta frem. Vålerengen vant som kjent serien, Start har prestert over alle evner i noen sesonger nå, Lyn har gjort det bra i noen sesonger, FFK holder seg over streken, Stabæk har prestert bra over tid, og Godset rykket opp og holder seg på en god plassering.

Tom C, man må se i forhold til det som forventes. Ingen forventer at FFK skal ta gull. De har ikke ressurser eller spillere til det.
Brann derimot, har uante ressurser, og sannsynligvis den beste stallen på papiret. Men tross dette, flakser vi avgårde som en vingeskutt spurv etter at Mjelde har bygget stein på stein i 5 sesonger. 5 sesonger!!!!!!! Tenk på det du, ingen trenere i tippeligaen har sittet så lenge som Mjelde, utenom Sandstø.
Nei, gi oss gull og ikke gråstein. Få vekk Mjelde i sommerpausen. Stabæktreneren er mannen, til tross for all den voldsomt saklige kritikken fra Xminator.



Synes det sier det meste at til og med Strømsgodset har "levert" de siste fem årene, mens Brann ikke har det.
Hodet ut av sanden nå, folkens. Det er bare ikke mer å si.

blubbin

Spark Mjelde og hent Jan Jönsson i sommerpausen, ja.  Det er det nok ingen tvil om at sistnevnte vil takke ja til.

Brann har levert mye bra siden den elendige 2002-sesongen.  Dessverre har det ikke blitt seriegull - bare nesten, og alle vet jo hva som er verst av en 2.plass og en 12.plass i serien.  Det verste er naturligvis Ã¥ være sÃ¥ nære gullet som mulig.

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"Brann ligger for øyeblikket på 2.plass (før Vikings kamp i dag, riktignok) og her skrikes det av mange om trenerens avgang. Det gjorde også folk da vi ledet serien.

Her er en annen klubb som var minst like store gullkandidater som oss før sesongen, men som ligger helt nede i nedrykkstriden etter en masse fadeser til nå. Der skrikes det IKKE om trenerens avgang:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article84687.ece

Mulig denne supportergjengen er lojale til det patetiske, men forskjellen fra "vi e aldri fornøyd" i Bergen er påtagelig!


Skal dette være en spøk? Finnes knapt en VIF supporter som ikke vil ha Myhre tilbake i den jobben han kan best.

Våger påstanden om at det er flere Brann supportere som vil beholde Mjelde enn det er VIF supportere som vil beholde Myhre.

Og at de er lojale til det patetiske har de jo motbevist med de imponerende tilskuertallene i de siste kampen, noe du selv har godtet deg over i en annen tråd.


Jeg snakker ut i fra den artikkelen jeg linket til. Hva som GENERELT er holdningen til klansfolk, vet jeg ikke. Jeg driver nemlig ikke og overvåker Klanens debattfora. Men den nevnte artikkelen satt i sammenheng med hvordan Klanen generelt har vært tidligere, så er de gjerne alt for lojale ja! Det er sjelden noe høylydt misnøye der i gården! Og når jeg snakker om Klanens for store lojalitet til styre og stell, så snakker IKKE om tilskuertallene. For det er jo ikke Klanen selv som står for reduksjonen i tilskuere. Det er jo "folk flest" som forsvinner!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Marek

Igjen så må jo du se på hva du skriver i en annen tråd:

Quote from: "krøvel vellevold"Uansett sÃ¥ var det vel under 9000 som holdt med VIF pÃ¥ UllevÃ¥l i dag. Det er en prestasjon nÃ¥r man har 8000 sesongkort!  I beste fall vil jeg tippe at kanskje 6000 av disse var medlem av Klanen. (Det er jo alltids en del som gÃ¥r pÃ¥ VIF-kamp uten Ã¥ være klansmedlem). Det betyr at mindre enn halvparten av medlemmene var pÃ¥ kampen!
ons Ivar skal hem...

Nesten

Mjelde holder rett og slett ikke mål. En kjernekar man kan bruke til mye annet, men å la ham skaffe seg trenererfaring med Brann blir feil.
Han kan sikkert BLI en god trener på lang sikt.
Den store generaltabben var å gi ham 2 årskontrakt, burde fått 1 år med mulighet for forlengelse.
Hvis vi ikveld igjen ser disposisjoner fra benken som koster laget poeng er jeg fristet til å støtte hans avgang. Etter sesongen, ikke nå. Det blir for kaotisk. Noe de kan gjøre straks er å hente inn en forsvarskonsulent som kan støtte opp om laget både i trening og i kamp. Vedkommende bør kun være en bakspiller i kulissene men med rett til å sitte på benken.
eg er HELT sikker pÃ¥ at Brann taper de 2 neste seriekampene.  OgsÃ¥ ifjor tapte vi mot VIF borte og RBK hjemme. -Kjempe sa du ? Nei det pleier vi ikke Ã¥ gjøre.-

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Tom C"Og hva er "leverer" i dine øyne? Bortsett fra RBK, hvilke klubber har "levert" de siste 5 årene?


Vålerengen, Start, Lyn, FFK, Stabæk, Strømsgodset. Det fins flere, men disse velger jeg å ta frem. Vålerengen vant som kjent serien, Start har prestert over alle evner i noen sesonger nå, Lyn har gjort det bra i noen sesonger, FFK holder seg over streken, Stabæk har prestert bra over tid, og Godset rykket opp og holder seg på en god plassering.

Tom C, man må se i forhold til det som forventes. Ingen forventer at FFK skal ta gull. De har ikke ressurser eller spillere til det.
Brann derimot, har uante ressurser, og sannsynligvis den beste stallen på papiret. Men tross dette, flakser vi avgårde som en vingeskutt spurv etter at Mjelde har bygget stein på stein i 5 sesonger. 5 sesonger!!!!!!! Tenk på det du, ingen trenere i tippeligaen har sittet så lenge som Mjelde, utenom Sandstø.
Nei, gi oss gull og ikke gråstein. Få vekk Mjelde i sommerpausen. Stabæktreneren er mannen, til tross for all den voldsomt saklige kritikken fra Xminator.


Hallo i luken, menneske!

Tror du at Brann er den klart største og rikeste klubben med den desidert beste spillerstallen gjennom alle disse 5 årene?

Da Mjelde overtok, var Brann nettopp reddet fra nedrykk og konkurs. Det var et hav frem til RBK både sportslig og økonomisk. Det sportslige forspranget er tatt igjen, og på det økonomiske har vi tatt kraftig innpå.

Når det gjelder økonomiske ressurser så er det en klubb (RBK) som fremdeles er større enn oss. De er vi for øyeblikket bedre enn sportslig. I tillegg er det en mengde klubber vi kjemper mot som har nesten like store økonomiske muskler som oss; Viking, VIF og LSK. Før denne runden var vi foran alle disse. Er det noen som har grunn til å klage over et uutnyttet potensiale denne sesongen, så er det VIF-supporterne og RBK-supporterne. Ikke oss.

Uansett: Hva er problemet egentlig? Vi lå før Vikings kamp i går på sølvplass - kun TO poeng bak serielederen. Hva forventet du? 12 strake seire med fem måls margin og at serien skulle være avgjort i vår favør ved halvpsilt serie? Brann imponerer ikke, men de ligger nå faen meg på sølvplass og er så absolutt med i gullkampen. Og da blir det for dumt å sparke treneren! I så fall bør du ha et jævlig godt navn i bakhånd! For hvem er det du har tenkt å erstatte Mjelde med nå midt i sesongen?

Her er forresten maratontabellen for de årene Mjelde har vært trener i Brann. Og legg merke til at det kun er RBK (klubben med de klart største ressursene i samme perioden) som ligger foran oss her:

1 Rosenborg 116 63 25 28 239 - 145 214
2 Brann ----- 116 53 24 39 196 - 177 183
3 VÃ¥lerenga- 117 48 35 34 162 - 124 179
4 Lillestrøm --116 48 35 33 179 - 144 179
5 Viking ------117 43 35 39 168 - 153 164
6 Lyn ---------116 44 32 40 159 - 152 164

Og hvis vi ser på snittplassering for årene 2003-2007 (2007 med dagens tabell):


1 Rosenborg 3.20  (fra 1. til 7.plass).
2 Brann ----- 4.00  (fra 2. til 6.plass).
3 Lillestrøm  -5.20  (fra 4. til 7.plass).
4 VÃ¥lerenga  5.80 (fra 1. til 12.plass).
5 Lyn --------6.20  (fra 3. til 10.plass).
6 Viking------6.40  (fra 2. til 11.plass).

Med andre ord: Brann er den eneste klubben som har vært blant de 6 beste i alle sesonger f.o.m. 2003! (Altså i den perioden Mjelde har vært trener). Brann er altså den klubben med de mest stabile resultatene, og vi har en snittplassering bare slått av RBK som tross alt er den klubben som har klart mest penger - i hvert fall i begynnelsen av perioden!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"Igjen så må jo du se på hva du skriver i en annen tråd:

Quote from: "krøvel vellevold"Uansett sÃ¥ var det vel under 9000 som holdt med VIF pÃ¥ UllevÃ¥l i dag. Det er en prestasjon nÃ¥r man har 8000 sesongkort!  I beste fall vil jeg tippe at kanskje 6000 av disse var medlem av Klanen. (Det er jo alltids en del som gÃ¥r pÃ¥ VIF-kamp uten Ã¥ være klansmedlem). Det betyr at mindre enn halvparten av medlemmene var pÃ¥ kampen!
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"


Vel, det har stadig vekk kommet høylydte enkeltrop fra tribunene om at Mjelde må gå. Og det gjorde det også da vi ledet serien.

Kan love deg at hvis vi hadde lagt der VIF ligger, ville Mjelde må gå ropene runget fra tribunene på Stadion. Også hvis det var Mjeldes første sesong! Ja, selv om vi hadde lagt såpass høyt som en 6.-7-plass, ville Mjelde-motstanden kommet virkelig hørbart frem på Stadion. Såvidt meg bekjent så runger det ikke noen "Myhre må gå"-sanger på Ullevål...
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"Vel, det har stadig vekk kommet høylydte enkeltrop fra tribunene om at Mjelde må gå. Og det gjorde det også da vi ledet serien.

Kan love deg at hvis vi hadde lagt der VIF ligger, ville Mjelde må gå ropene runget fra tribunene på Stadion. Også hvis det var Mjeldes første sesong! Ja, selv om vi hadde lagt såpass høyt som en 6.-7-plass, ville Mjelde-motstanden kommet virkelig hørbart frem på Stadion. Såvidt meg bekjent så runger det ikke noen "Myhre må gå"-sanger på Ullevål...


Men såvidt deg bekjent så er jo det overhodet ingen misnøye med Myhre blant de syngende og de ikke-syngene medlemmene i Klanen.

Nå er historien til Myhre og og Mjelde forskjellig også, Mjelde har ingenting å vise til før han tok over sjefstolen. I VIF miljø så har man stor respekt for det arbeidet Myhre har gjort i ungdomsarbeid, og dette ser jo man resultater av i dag i form av unge spillere i A-stallen.
I tillegg så hadde Myhre en MEGET god høstsesong etter at han tok over i fjor.

Hadde historiene til Mjelde og Myhre vært lik, så tror jeg nok at vi også ville vært villig til å gi han mere tid, men selvsagt ikke alle.
ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"
Quote from: "krøvel vellevold"Vel, det har stadig vekk kommet høylydte enkeltrop fra tribunene om at Mjelde må gå. Og det gjorde det også da vi ledet serien.

Kan love deg at hvis vi hadde lagt der VIF ligger, ville Mjelde må gå ropene runget fra tribunene på Stadion. Også hvis det var Mjeldes første sesong! Ja, selv om vi hadde lagt såpass høyt som en 6.-7-plass, ville Mjelde-motstanden kommet virkelig hørbart frem på Stadion. Såvidt meg bekjent så runger det ikke noen "Myhre må gå"-sanger på Ullevål...


Men såvidt deg bekjent så er jo det overhodet ingen misnøye med Myhre blant de syngende og de ikke-syngene medlemmene i Klanen.

Nå er historien til Myhre og og Mjelde forskjellig også, Mjelde har ingenting å vise til før han tok over sjefstolen. I VIF miljø så har man stor respekt for det arbeidet Myhre har gjort i ungdomsarbeid, og dette ser jo man resultater av i dag i form av unge spillere i A-stallen.
I tillegg så hadde Myhre en MEGET god høstsesong etter at han tok over i fjor.

Hadde historiene til Mjelde og Myhre vært lik, så tror jeg nok at vi også ville vært villig til å gi han mere tid, men selvsagt ikke alle.

Uansett: Du har vært Mjelde-motsander selv da vi ledet serien både i fjor og i år. Så jeg tror ikke du er den rette til å hevde at det ikke ville vært krav om Mjeldes avgang om vi hadde lagt der VIF ligger, men Mjelde hadde "kjempegode resultater å vise til i ungdomsarbeidet"!
Legg ned hele klubben!

blubbin

Quote from: "krøvel vellevold"


Kan love deg at hvis vi hadde lagt der VIF ligger, ville Mjelde må gå ropene runget fra tribunene på Stadion. Også hvis det var Mjeldes første sesong!


Hvilken plass lå Brann på etter vårsesongen i Mjelde sin første sesong? Var det ikke sisteplass?

Marek

Quote from: "krøvel vellevold"Uansett: Du har vært Mjelde-motsander selv da vi ledet serien både i fjor og i år. Så jeg tror ikke du er den rette til å hevde at det ikke ville vært krav om Mjeldes avgang om vi hadde lagt der VIF ligger, men Mjelde hadde "kjempegode resultater å vise til i ungdomsarbeidet"!


Uansett: Jeg har aldri hatt troen på Mjelde, det skyldes min misnøye med ham.
Hva beviste han før han tok over stillingen etter Teitur? Ingenting!

Det du ikke fatter det er at vi som vil ha fjernet Mjelde mener at en bedre trener ville klart å føre laget ENDA lengre, mens du tydeligvis mener at dette er så langt som det er mulig for Brann og komme og at Mjelde er det beste vi kan få.
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "Xminator"
Quote from: "jako"
Quote from: "Xminator"


Det får være dine ord. Henning Berg er i mine øyne det største trenertalentet vi har i Norge i dag. Tror han kommer til å nå langt. Jønsson har rutine og virker som en god lagbygger. Den jobben han har gjort med Stabæk imponerer meg. Det skulle vært spennende å se hva de kunne ha utrettet i en ressursterk klubb som Brann.

Skjønner ikke helt hva du prøver å oppnå med innlegget ditt. Du virker åpenbart ikke i stand til å se for deg et Brann uten Mjelde med roret.

Men nå ønsker ikke jeg å sparke Mjelde heller. Selv om du sikkert ønsker å tro det.


Krøvel argumenterer glimrende med hvorfor Brann bør satse på Mjelde. Om du har fått meg såpass i vrangstrupen at du ser personangrep i absolutt alt jeg skriver, så får du lese Krøvels innlegg i denne tråden istedenfor.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "krøvel vellevold"Brann ligger for øyeblikket på 2.plass (før Vikings kamp i dag, riktignok) og her skrikes det av mange om trenerens avgang. Det gjorde også folk da vi ledet serien.

Her er en annen klubb som var minst like store gullkandidater som oss før sesongen, men som ligger helt nede i nedrykkstriden etter en masse fadeser til nå. Der skrikes det IKKE om trenerens avgang:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article84687.ece

Mulig denne supportergjengen er lojale til det patetiske, men forskjellen fra "vi e aldri fornøyd" i Bergen er påtagelig!


Det skrikes da ikke mye etter Mjelde sin avgang i Bergen. Mannen har jo støtte fra gått over to tredjedeler av byens befolkning og vel så det. I følge undersøkelser gjort av BA og BT. Kanskje ikke det beste faktagrunnlaget, men tallene går igjen hele tiden.

At VIF-supportere er fornøyde har jeg ingen tro på. Det er i all fall ikke tilfelle blant de jeg kjenner. Egentlig har vel Myhre levert som forventet. Man er bra naiv hvis man tror det bare er å rekruttere assistenten og så er alt bra. Mannen har jo knapt nok trenererfaring fra før av. Men jeg klager ikke jeg, bare deilig å se det pakket slite på nedre halvdel.

Jeg tror det sakte men sikkert begynner å gå opp for klubben at rutine også er en grei ting å ha med på CV'en når man skal bli tippeligatrener. Tror også Rosenborg begynner å angre litt på ansettelsen av Tørum. Men beruselsen over en god høstsesong er åpenbart nok for klubbleder som ikke har baller nok til å ta upopulære beslutninger.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "blubbin"
Quote from: "krøvel vellevold"


Kan love deg at hvis vi hadde lagt der VIF ligger, ville Mjelde må gå ropene runget fra tribunene på Stadion. Også hvis det var Mjeldes første sesong!


Hvilken plass lå Brann på etter vårsesongen i Mjelde sin første sesong? Var det ikke sisteplass?


Men vi kom fra kvalikk. Ikke fra sølv, gull og bronse de tre siste årene. Enormt stor forskjell!
Rød makt på Hansa!

Stoffi

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Tom C"Og hva er "leverer" i dine øyne? Bortsett fra RBK, hvilke klubber har "levert" de siste 5 årene?


Vålerengen, Start, Lyn, FFK, Stabæk, Strømsgodset. Det fins flere, men disse velger jeg å ta frem. Vålerengen vant som kjent serien, Start har prestert over alle evner i noen sesonger nå, Lyn har gjort det bra i noen sesonger, FFK holder seg over streken, Stabæk har prestert bra over tid, og Godset rykket opp og holder seg på en god plassering.

Tom C, man må se i forhold til det som forventes. Ingen forventer at FFK skal ta gull. De har ikke ressurser eller spillere til det.
Brann derimot, har uante ressurser, og sannsynligvis den beste stallen på papiret. Men tross dette, flakser vi avgårde som en vingeskutt spurv etter at Mjelde har bygget stein på stein i 5 sesonger. 5 sesonger!!!!!!! Tenk på det du, ingen trenere i tippeligaen har sittet så lenge som Mjelde, utenom Sandstø.
Nei, gi oss gull og ikke gråstein. Få vekk Mjelde i sommerpausen. Stabæktreneren er mannen, til tross for all den voldsomt saklige kritikken fra Xminator.



Synes det sier det meste at til og med Strømsgodset har "levert" de siste fem årene, mens Brann ikke har det.
Hodet ut av sanden nå, folkens. Det er bare ikke mer å si.


Du fant et eksempel der jeg refererte til at de har levert denne sesongen og forrige sesong. De har fortsatt levert.
Hva med resten da? Har ikke de også levert? Alle krever ikke gull eller sølv, noen krever kun å ikke rykke ned.
Det er mange lag som har levert langt over evne, Stabæk er et av de, Brann er ikke et av de. Vi skal ha gull, intet annet. Spillet vårt nå er et lavmål i hele Mjelde sin æra, til tross for at spillerne er bedre enn noensinne. Hva kan det komme av tro?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!


Go Up