• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Charlie M til Sandefjord!!

Started by The Boss, February 01, 2007, 20:11:41 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Snublefot

en ting er sikkert.. man skal være forsiktig med hva man forteller at man har hørt her inne.. blir jo skikkelig kasteball med engang.

Jeg har gjentatte ganger pratet med Martin Andresen. I Bergen, I sandefjord,  før kamp, etter kamp eller pÃ¥ byen.  Alltid hyggelig og imøtekommende.

Men hva vi har snakket om er ikke poeng i at jeg gjenforteller her, da man blir steina med engang ting ikke går som man har forstått det skulle gå av den man snakket med.

Alle fÃ¥r jo vite før eller siden uansett som regel..  sÃ¥ like greit Ã¥ vente.

ps: jeg vet ikke stort ang. kontrakten, så dette er ikke et sånt ("jeg vet så mye om fremtiden for Martin A, for jeg har snakket med han, men jeg gidder ikke dele det med dere" - innlegg)

Lurkin

Kanskje han snakker dritt til deg fordi du ringer til han uten noen jævla grunn? Herregud, patetiske gutt.

Jeg er nå helt likegyldig til CM, han spiller ikke her, og da konsentrerer jeg meg heller om de som gjør det - i stedet for å stole blindt på en som sprer løse rykter uten noen form for sannhet. I rest my case.
Berømte Brann fra Bergen

The Boss

Corran

Artig at folk ringer til spillere og kjendiser og tror at det som blir sagt i samtalen helt sikkert er 100% sikkert.
Slår ikke muligheten for at de kødder, svarer svada eller sier det du vil høre for å bli kvitt deg?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

BRANN - FOR ALLTID

Quote from: "The Boss"

Herregud....finnes det sånne som deg? Som ringer til "kjendiser"...også tror du at de "åpner seg" for deg? Er du skrifteprest? Kan du ikke ringe MA og høre hva det blir til med ny kontrakt? Så vi får avklart dette....
RANN - FOR ALLTID

The Boss

Klaus_Brann

Quote from: "The Boss"hadde Dere bare visst..

Det skulle vi likt..Kan ikke du opplyse oss da?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

t0bben

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "The Boss"hadde Dere bare visst..

Det skulle vi likt..Kan ikke du opplyse oss da?

Dere kapper jo bare hode av han hver gang han sier noe. Miller er ikke noen kalkulert og reflektert mann som nevnte Andresen. Miller er et følelsesmenneske som sier det han mener. Det har han vist gang på gang i media.

Roald

Quote from: "t0bben"Miller er ikke noen kalkulert og reflektert mann som nevnte Andresen. Miller er et følelsesmenneske som sier det han mener.

Så hvis Miller virkelig mente det han sa til The Boss, hadde han ikke da vært sandefjordspiller i dag?
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

t0bben

Quote from: "Roald"
Quote from: "t0bben"Miller er ikke noen kalkulert og reflektert mann som nevnte Andresen. Miller er et følelsesmenneske som sier det han mener.

Så hvis Miller virkelig mente det han sa til The Boss, hadde han ikke da vært sandefjordspiller i dag?

Miller sa til the boss at Sandefjord var aktuelt viss de kom med et godt tilbud. Er langt fra sikkert de gjør det.

Nixon

Quote from: "t0bben"Miller sa til the boss at Sandefjord var aktuelt viss de kom med et godt tilbud.

Og fra det klarte han å skrive:
Denne saken har eg direkte fra C.Miller:
han signerer for en Norsk klubb innen ganske kjapp tid, mest sannsynlig Sandefjord.

Imponerende...
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: "t0bben"Miller sa til the boss at Sandefjord var aktuelt viss de kom med et godt tilbud.

Og fra det klarte han å skrive:
Denne saken har eg direkte fra C.Miller:
han signerer for en Norsk klubb innen ganske kjapp tid, mest sannsynlig Sandefjord.

Imponerende...
Rød makt på Hansa!

Brannmus

Quote from: "t0bben"Miller sa til the boss at Sandefjord var aktuelt viss de kom med et godt tilbud. Er langt fra sikkert de gjør det.

Ja, det kan godt være, men la oss ikke glemme hva hovedpersonen som startet denne tråden sa:
Quote from: "The Boss"Denne saken har eg direkte fra C.Miller:
han signerer for en Norsk klubb innen ganske kjapp tid, mest sannsynlig Sandefjord. Investorer skal stå klar med en god lønning til han, noe bedre enn hva han hadde i Brann.

Her er det ikke akkurat som du sier det, kun en påstand om at kanskje Miller skal til Sandefjord, OM de kommer med et kanontilbud..

NÃ¥ avviser jeg ikke at Miller har sagt dette. Boss har sikkert snakket med Miller og Miller har sikkert sagt noe i den duren. Men det er en grunn til at journalister er journalister og supportere er supportere.

Her handler det om å skille mellom hva som kan ha vært ment alvorlig og hva som kan ha vært sagt i en vennskapelig tone.

En god, generell regel, er at om man skal si noe på veiene av andre, så bør man sitere dem direkte og ordrett. Så lenge du ikke kan gjøre det, så er det alltid fare for at meningsinnholdet i den første uttalelsen blir vridd om til noe annet når du skal gjengi den.

Det er også en veldig grei ting, som alle vet, men ingen ser ut til å være spesielt interessert i her. All kommunikasjon, som ikke er ansikt til ansikt, er veldig vanskelig å tolke 100% rett. Skal man formidle, ironi, sarkasme, overdrive eller underdrive, så er det mye lettere å gjøre dette ansikt til ansikt enn over telefonen. Spesielt om man ikke kjenner den andre personen veldig godt.

Jeg syntes det er greit folk kommer med rykter. Jeg gjør det selv de gangene jeg kan, men det viktigste er alltid at man gir informasjonen på en sakelig og korrekt måte.

Man behøver ikke alltid lage overskrifter om at: Dette kommer til å skje! Dette er helt sikkert! Så godt som klar!
Et godt rykte kan være at du gjengir noe som er blitt fortalt, fra en kilde (hemmelig eller ikke) og lar det så være åpent for tolkning. Folk tror gjerne ikke på deg og du får ikke like mye "kred" om du har rett, men du slipper også å bli halshugget om det viser seg å ikke være korrekt da.

Det er alltid viktig å huske på at folk som skriver på dette forumet er lidenskapelig interessert i Brann. Og når da noen "leker med følelsene" deres, så blir de gjerne sur og grinete. Dermed blir det også mer kritikk.

Ble lengre og mer generelt enn det skulle bli dette, men men..

Lurkin

Quote from: "t0bben"Miller sa til the boss at Sandefjord var aktuelt viss de kom med et godt tilbud. Er langt fra sikkert de gjør det.

Miller er en pengegrisk jævel, tror du ikke han hadde takket ja til det meste hvis de hadde kommet med et bra tilbud?

No more bullshit.
Berømte Brann fra Bergen

jako

Quote from: "Lurkin"

Miller er en pengegrisk jævel, tror du ikke han hadde takket ja til det meste hvis de hadde kommet med et bra tilbud?

No more bullshit.

Akkurat som alle andre!

VÃ¥kn opp!
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

paf

Quote from: "jako"

No more bullshit.

Akkurat som alle andre!

VÃ¥kn opp!

Snakk for deg selv, trønder!

t0bben

No more bullshit.

Jo det tror jeg. Men det betyr ikke at en annen klubb står klar med et bra tilbud.

Brannmus

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article892404.ece

Miller til Lierse?

Må innrømme når jeg leste Rekdal ville ha Miller, så tenkte jeg VIF først..

Marek

Quote from: "paf"[Miller er en pengegrisk jævel, tror du ikke han hadde takket ja til det meste hvis de hadde kommet med et bra tilbud?

No more bullshit.

Akkurat som alle andre!

VÃ¥kn opp![/quote]

Snakk for deg selv, trønder![/quote]

Neinei! Alle spillerne er i Brann for at de er villig til å dø og blø for klubben. Er det ikke slik da?
ons Ivar skal hem...

jako

Quote from: "paf"

No more bullshit.

Akkurat som alle andre!

VÃ¥kn opp!

Snakk for deg selv, trønder!

Takk for kreativt svar. Alltid hyggelig med tilbakemeldinger fra folk med genuine mindreverdighetskomplekser.
-Brian Labone

Brannfrelst

Quote from: "Brannmus"http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article892404.ece

Miller til Lierse?

Må innrømme når jeg leste Rekdal ville ha Miller, så tenkte jeg VIF først..

Det var også det første jeg tenkte,og da såg jeg sinnene i kok;) Men "heldigvis" var det Lierse. Alikevel,at Miller har sansen for Rekdal er gale nok i seg selv.
2.10.07-Gullet kom hem!

Roald

Quote from: "Brannfrelst"Det var også det første jeg tenkte,og da såg jeg sinnene i kok;) Men "heldigvis" var det Lierse. Alikevel,at Miller har sansen for Rekdal er gale nok i seg selv.

Miller har ikke sansen for noen. Han har sansen for penger.
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Lurkin

Quote from: "t0bben"

No more bullshit.

Jo det tror jeg. Men det betyr ikke at en annen klubb står klar med et bra tilbud.

Det betyr heller ikke at Sandefjord gjør det..
Berømte Brann fra Bergen

paf

Takk for kreativt svar. Alltid hyggelig med tilbakemeldinger fra folk med genuine mindreverdighetskomplekser.

Sleivete, ja vel. Men du hevder at alle andre også prioriterer penger foran sånne ting som moral, stolthet og til en viss grad ære. Poenget mitt er at det muligens er sånn i Trøndelag, men at du ikke uten videre kan uttale deg om andre enn deg selv i en slik sammenheng.
Her er det ikke mye mindreverdighetskomplekser, men en genuin irritasjon over såkalte supportere som uten videre aksepterer en pengene-først mentalitet hos spillerne.

Strandlien

for å skifte litt tilbake til tema her da... det ser ut som om sandefjord nok ikke er så aktuelt.

miller i i belgia hos reka. medisinsk test gjennomført tidligere i kveld og nå er prating om kontrakt. hvis ikke dette blir noe av drar han til toronto i canada og MSL. som det har vært nevnt så sier miller at lønn er helt avgjørende for hvor han spiller....

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article892404.ece

naitsirk

om miller rauk uklar med mjelde, så kan ein allereie fastslå at dette vil skje i lierse:)

jako

Quote from: "paf"

Sleivete, ja vel. Men du hevder at alle andre også prioriterer penger foran sånne ting som moral, stolthet og til en viss grad ære. Poenget mitt er at det muligens er sånn i Trøndelag, men at du ikke uten videre kan uttale deg om andre enn deg selv i en slik sammenheng.
Her er det ikke mye mindreverdighetskomplekser, men en genuin irritasjon over såkalte supportere som uten videre aksepterer en pengene-først mentalitet hos spillerne.
-Brian Labone

monzilla

Selvsagt har Miller sviktet klubben, å tro noe annet er bare naivt.

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2575448.ece

Miller ser ut til å være klar for Belgia.

Ellers interessant å se hva Rekdal sier om hvor Miller bør spille:
Dersom han blir Lierse-spiller, blir han sentral midtbanemann. Charlie på kanten, nytter ikke.
Rød makt på Hansa!

jako

Quote from: "monzilla"Selvsagt har Miller sviktet klubben, å tro noe annet er bare naivt.
-Brian Labone

klysa

Quote from: "Nixon"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2575448.ece

Miller ser ut til å være klar for Belgia.

Ellers interessant å se hva Rekdal sier om hvor Miller bør spille:
Dersom han blir Lierse-spiller, blir han sentral midtbanemann. Charlie på kanten, nytter ikke.

Da ser det vist ut som Rekdal har en hjernecelle alikevel.

klysa

Quote from: "naitsirk"om miller rauk uklar med mjelde, så kan ein allereie fastslå at dette vil skje i lierse:)

Personlig hadde nok jeg spydd skulle jeg sett trynet til Reka syv dager i uken. Men det er jo lesderstilen som feks Rekdal har, Miller etterlyste i Brann.

monzilla

Quote from: "monzilla"Selvsagt har Miller sviktet klubben, å tro noe annet er bare naivt.

Hvor går grensen for å svike klubben da? Nå kverulerer du, du skjønner godt hva jeg mener.

pidre

Miller til Sandefjord??? Er vel på tide å avslutte denne tråden.

Takk for tida i Brann til Miller - og lukke til i Lierse!
Saludar a los monos!

Ricky

Lurer på om Miller holder 90 minutter mot lag som Club Brügge, Standard Liege og Anderlecht.. han har vel knapt trent organisert de siste fire månedene?

Den ultimate ironien må vel forøvrig være om Millers klubb rykker ned etter tap mot Mons Bergen :p

Superjack

Charlie miller er kun ute etter pengene, samme som i Brann. Han driter i klubbene han er i.

Charlie Miller var en klart medvirkende årsak til at Gullet røk i høst.

Han har fantastiske forballtekniske ferdigheterr, men totalt uten sosiale ferdigheter til å bli den store spilleren han burde ha blitt.
i taper ALDRI!

Memelli

Jaja, jeg vil bare ønske Charlie lykke til i Lierse. Håper han får en fin tid der!

millermania

Latterlig at folk gir seg ut for å "kjenne" Miller. Miller går nok til Lierse mye på grunn av pengene ja, noe jeg overhodet ikke har problem med å forstå. Tror det er en klubb Miller virkelig har følelser for, og det er Rangers.

Hva faen er det noen har en illusjon om at spillere er så forbanna lojale?? Jeg kan til en viss grad være enig når det gjelder "local lads", men å kalle skotter som ikke vil avslutte karrieren sin i Brann for judaser, DET er håpløst.

Virkelig lojale spillere finnes nesten ikke lenger. Vi sliter selv med en kaptein som ikke vet om han spille for Brann. Tenk det. KAPTEIN! Jeg blir kvalm, kapteinen skal går foran, vise vei når andre tviler...

Vil ønske Miller lykke til i Belgia, tror han kan gjøre en god figur der. Blir spennende å se han i sentral midt. Synes han fikk for alt for muligheter der i Brann.

C@Bøe_79

Quote from: "Ricky"Lurer på om Miller holder 90 minutter mot lag som Club Brügge, Standard Liege og Anderlecht.. han har vel knapt trent organisert de siste fire månedene?

Den ultimate ironien må vel forøvrig være om Millers klubb rykker ned etter tap mot Mons Bergen :p

Han har jo ikke gjort annet enn å trene.. Med Rangers, Dundee, Cardiff osv... Er det en prøvespiller gjør:-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article892862.ece

Miller forlanger for mye penger og har reist hjem til Skottland.
Ikke akkurat overraskende...
Rød makt på Hansa!

Rune felt F

Quote from: "Nixon"http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article892862.ece

Merkelig... de skriver:

Den belgiske jumboklubben slet med økonomien i fjor og gjennomsnittslønnen til spillerne skal ligge på rundt 80.000 euro (ca 650.000 kroner) per år, får iBergen.no opplyst av kilder tett på klubben. Dette er en god del mindre enn Miller hevet i sitt siste år i Brann. Den best betalte spilleren har en årslønn på opp mot 20.000 euro per måned (ca 160.000 kroner), får vi opplyst fra samme kilde.

Om den best betalte spilleren har 20 000 i året, hvordan kan da snittet være 80 000 i året???

nummer9

Quote from: "millermania"Hva faen er det noen har en illusjon om at spillere er så forbanna lojale?? Jeg kan til en viss grad være enig når det gjelder "local lads", men å kalle skotter som ikke vil avslutte karrieren sin i Brann for judaser, DET er håpløst.

Forskjell på å holde kjeft, gjøre jobben sin, og dra når muligheten byr seg enn å annonsere at sjefen din er umulig å sammarbeide med og så si at du helst skulle hatt en ny jobb, et annet sted, "i går". Spesiellt når du mener dette skulle vært et sted nærmere der du kommer fra pga av hjemlengsel, men så heller finne deg en jobb til slutt enda lengre fra ditt opprinnelsessted.

Chrisstah

Quote from: "Rune felt F"

Merkelig... de skriver:

Den belgiske jumboklubben slet med økonomien i fjor og gjennomsnittslønnen til spillerne skal ligge på rundt 80.000 euro (ca 650.000 kroner) per år, får iBergen.no opplyst av kilder tett på klubben. Dette er en god del mindre enn Miller hevet i sitt siste år i Brann. Den best betalte spilleren har en årslønn på opp mot 20.000 euro per måned (ca 160.000 kroner), får vi opplyst fra samme kilde.

Om den best betalte spilleren har 20 000 i året, hvordan kan da snittet være 80 000 i året???

reagerte på det samme sjøl
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

nummer9

Quote from: "Chrisstah"

Merkelig... de skriver:

Den best betalte spilleren har sikkert 20 000 i måneden, mens snittet er på 80 000 i året.

millermania

Quote from: "nummer9"
Quote from: "millermania"Hva faen er det noen har en illusjon om at spillere er så forbanna lojale?? Jeg kan til en viss grad være enig når det gjelder "local lads", men å kalle skotter som ikke vil avslutte karrieren sin i Brann for judaser, DET er håpløst.

Forskjell på å holde kjeft, gjøre jobben sin, og dra når muligheten byr seg enn å annonsere at sjefen din er umulig å sammarbeide med og så si at du helst skulle hatt en ny jobb, et annet sted, "i går". Spesiellt når du mener dette skulle vært et sted nærmere der du kommer fra pga av hjemlengsel, men så heller finne deg en jobb til slutt enda lengre fra ditt opprinnelsessted.

Miller gjorde da flere forsøk på å få en klubb på de britiske øyer. Det var vel uansett Winters som først og fremst ville hjemover, Miller trivdes ikke under Mjelde, pga. hans lederstil og lederegenskaper...

millermania

Quote from: "nummer9"

Merkelig... de skriver:

Den best betalte spilleren har sikkert 20 000 i måneden, mens snittet er på 80 000 i året.

Snittet er på 80.00 euro i året. Den best betalte spilleren har 20.000 euro i måneden(20.000x12=240.000 euro). Er det ikke det som står da?

jako

Merkelig... de skriver:

Les det en gang til gutter:)
-Brian Labone

jako

Quote from: "monzilla"

Hvor går grensen for å svike klubben da? Nå kverulerer du, du skjønner godt hva jeg mener.
-Brian Labone

Marek

Quote from: "jako". Karadas gjorde det da han gikk til Viking selv om han lovte at han aldri skulle spille for en annen toppklubb enn Brann.

Det er viging det er viging som kommer nå.

Enig, Miller er ikke en sviker.
ons Ivar skal hem...

Go Up