• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann og visjoner

Started by Ajax, January 24, 2007, 16:51:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Det var da litt av ett innlegg... mye fritid? men fra spøk til revolver...

400 - 500 000 ? hvor får du det fra? Du skal ikke langt utenfor bygrensene før hjertet dunker ekstra for Sogndal eller Viking.
Men det er sant at det i en by som Bergen ligger et stort potensiale, iforhold til tilskuermassen og evnen til å få enda flere såkalte "stjernespillere" til byen og klubben.

Men dette kommer med tiden, nå bygges det ny Stadion.

Ett steg av gangen - Stein på stein.

Lyder det kjent?

Marek

Først av alt så vil jeg gratulere deg med at du bare klarte å nevne hvor du kommer fra 2 ganger, dette kaller jeg fremgang!

Ellers er jeg helt enig med eksempler på visjoner du legger fram. Spennende tema.
Har prøvd å prate litt om dette før på forumet, husker ikke helt i hvilken tråd.
Slik jeg oppfatter en visjon så skal det være noe man alltid strekker seg etter og være nesten uoppnåelig. Men ikke umulig.

Om Brann har best potensiale i Norge er jeg kanskje ikke helt enig i, RBK og VIF bør også ha like stort, men ser ingen grunn til at Brann skal være noe dårligere enn de.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "Mr_Soma"Ett steg av gangen - Stein på stein.

Lyder det kjent?

Hørte en gang at MIM brukte dette som slagord, frem til han fikk penger mellom hendene, da var det bare å kjøre på.
ons Ivar skal hem...

Mr_Soma

mye mulig... jeg hørte det bare i en bisettning for en tid tilbake.

Brannfrelst

Quote from: "Mr_Soma"Det var da litt av ett innlegg... mye fritid? men fra spøk til revolver...

400 - 500 000 ? hvor får du det fra? Du skal ikke langt utenfor bygrensene før hjertet dunker ekstra for Sogndal eller Viking.
Men det er sant at det i en by som Bergen ligger et stort potensiale, iforhold til tilskuermassen og evnen til å få enda flere såkalte "stjernespillere" til byen og klubben.

Men dette kommer med tiden, nå bygges det ny Stadion.

Ett steg av gangen - Stein på stein.

Lyder det kjent?

Brann har vel et nedslagsfelt på hele Hordaland? Og store deler av søndre Sogn+Nordre Rogaland. Så en 400-500.000 er et greit tall.
2.10.07-Gullet kom hem!

Marek

Quote from: "Nightfox"

Langtifra umulig, vi snakker her om en visjon.

Når det gjelder klær så bør jo det være et enormt marked, men kanskje de bør også selge klær der de toner ned logoer og skrift på. Er ikke alltid det passer seg å gå med BRANN over hele brystet.
ons Ivar skal hem...

monzilla

Flott innlegg, og flott tema.
Det er forskjell på visjon og mål.

Bare en liten kommentar, Hordaland er det naturlige utslagsfeltet for SKB, men la oss ikke glemme alle Bergenserne i eksil. 500 000+. Dette er mye større enn henholdsvis RBK og LSK. På sikt vil vi se i Norsk fotball at et Oslolag, Brann og RBK (grunnen den posisjonen de har pr i dag) vil rykke fra.

Atlet Orvanger

Alt fra å lage plastposer til lightere til ferskvarer til kosmetikk til dasspapir til kjøkkenkluter. Nevnte jeg lyspærer? Man kan tjene penger på alt! Brann må "ut" av brannbutikken og inn i alle andre butikker. På laaaaaaaaaang sikt kan Brann nå målene jeg nevnte ovenfor.

Ja, egentlig burde de lagt ned den sportslige satsningen, og tatt opp konkurransen med Rimi og Rema, sikkert mer penger å tjene der. Dagens spillerstall hadde gjort seg som kassadamer og bak disken i ferskvareavdelingen. Thorstein hadde tatt seg av kosmetikken.

jako

Quote from: "Atlet Orvanger"

Alt fra å lage plastposer til lightere til ferskvarer til kosmetikk til dasspapir til kjøkkenkluter. Nevnte jeg lyspærer? Man kan tjene penger på alt! Brann må "ut" av brannbutikken og inn i alle andre butikker. På laaaaaaaaaang sikt kan Brann nå målene jeg nevnte ovenfor.

Ja, egentlig burde de lagt ned den sportslige satsningen, og tatt opp konkurransen med Rimi og Rema, sikkert mer penger å tjene der. Dagens spillerstall hadde gjort seg som kassadamer og bak disken i ferskvareavdelingen. Thorstein hadde tatt seg av kosmetikken.

Alltid morsomt med innspill fra folk fra Danmarksplass.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Marek"

Langtifra umulig, vi snakker her om en visjon.

Når det gjelder klær så bør jo det være et enormt marked, men kanskje de bør også selge klær der de toner ned logoer og skrift på. Er ikke alltid det passer seg å gå med BRANN over hele brystet.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Atlet Orvanger

Quote from: "jako"

Alltid morsomt med innspill fra folk fra Danmarksplass.

ALDRI morsomt med innspill fra folk fra Trondheim.

paf

Jeg bare nevner at Brann for noen år siden hadde en lengre strategiprosess der man nedfelte en del kjerneverdier, visjoner og mål i det som ble klubbens sportsplan. At det ikke er kommunisert veldig tydelig utad er en sak. Men at det brukes internt er det liten tvil om.
Ellers bra innlegg og mange gode tanker synes jeg.

Nixon

Quote from: "paf"Jeg bare nevner at Brann for noen år siden hadde en lengre strategiprosess der man nedfelte en del kjerneverdier, visjoner og mål i det som ble klubbens sportsplan. At det ikke er kommunisert veldig tydelig utad er en sak. Men at det brukes internt er det liten tvil om.
Ellers bra innlegg og mange gode tanker synes jeg.

Brann har noe som heter Brann2011 eller noe sånt. Målet er blant annet å bli en stabil toppklubb i Skandinavia. Så jeg vil jo tro at mye av det Brann jobber med samsvarer med det trådstarter ønsker seg.

Ellers håper jeg at Brann primært fortsetter med aktiviteter som de kan drive med på Stadion. På og utenom kampdag. Har ingen tro på å spre forretningsdriften så mye som noen her drømmer om.
Rød makt på Hansa!

Klaus_Brann

Og når mener du Brann skal bry seg om fotballen?Dette blir aaaltfor drøyt...Og dette med logoen?nei takk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Ajax - fra en ting til en annen. Kan jeg spørre dere om når denne kampen dere hadde mot Cambuur var? En av deres spillere sleiver inn en ball på helt nydelig vis. Greia var vel at den skulle gått over linjen for at Cambuur skulle få ballen tilbake som følge av fair play. Ballen går i mål. Hele laget til Ajax sier unnskyld og tillater Cambuur å score et mål uten motstand. Fantasisk bra av Ajax i hvertfall. Stor fotball.

Du er nok mest Ajaxfan, ikke noe galt i det og jeg liker dem selv. Men noen ganger ser det ut som om du liker å angripe Brann og oss fans like mye som du liker Ajax.

Nightfox

Quote from: "Klaus_Brann"

Og når mener du Brann skal bry seg om fotballen?Dette blir aaaltfor drøyt...Og dette med logoen?nei takk.

Er helt andre folk som skal jobbe med det utenomspotslige da. Det skal bare være et AS der Brann har en stor egenandel og får store inntekter av det. Noen logoendring vil jeg helst slippe, men AS'et trenger jo ikke hete "SK BRANN" heller.

BL

Quote from: "Klaus_Brann"

Er helt andre folk som skal jobbe med det utenomspotslige da. Det skal bare være et AS der Brann har en stor egenandel og får store inntekter av det. Noen logoendring vil jeg helst slippe, men AS'et trenger jo ikke hete "SK BRANN" heller.

Etter min mening er du helt ute på bærtur nå! Brann handler om fotball, ikke om å tjene mest mulig penger. Og god økonomi betyr ikke nødvendigvis sukses.

Klubbsjelen ville jo råtnet på rot!
Hansa-
Felt Z

Nightfox

Så Lyon, Ajax og diverse andre klubber er rett og slett sjel-løse klubber? Jeg snakker kun om å få Brann ut på markedet, ikke la Brann bli et A/S som handler om alt. Hvis klær og diverse dagligvarer kan hjelpe Brann med å tjene penger, så mener jeg at det er veien å gå. Dette vil samtidig gjøre at Brann får økt reklame.

Go Up