• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Nå eier vi stadion igjen!!!

Started by tormi, December 15, 2006, 08:05:20 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Som med lokale talenter, heller ett slagkraftig Brannlag enn det ideologiske alternativet.

monzilla

Ricky

Quote from: Xminator on June 29, 2009, 09:11:42 AM
Som med lokale talenter, heller ett slagkraftig Brannlag enn det ideologiske alternativet.

Brann er jo egentlig også en sentrumsklubb og ikke minst en skipsrederklubb, som i sin tid ble 'tvunget' til Fridalen for å få gress under knottene. Med et flunka nytt stadion på Bergen Havn, kun to Flo-pasninger unna Möhlenpris, så kommer jo Brann hjem på alle måter :)

Klaus_Brann

Quote from: lavtbunn-nivå on June 27, 2009, 17:30:42 PM
Jeg fant ikke noen mer passende tråd for å beskrive min kjærlighet til klubben, stadion og byen. Er andre tråder mer passende bøyer jeg meg for det :

JA, jeg inrømmer at mitt syn er preget av at jeg vokste opp 2 Flopasninger vest
for Hansatribunen. Likevel, IKKE TA FRA OSS STADION. ! Dette vidunderlige sted
hvor stadion ligger vakkert til ved Ulriken og i le av høydedraget mot Fridalen og
med en eventyrlig utsikt mot Ulriken i øst, Løvstakken i vest og kveldssolen som
går ned bak Gyldenpris. Tradisjon, kultur og sjel er viktigere enn noen extra kroner
og JA, vi lover å dra raskt opp til Inndalsveien etter kamp, vi vil IKKE spy og pisse
i fru Monsens hage i Roald Amundsens vei.

Bedre med et stadion med sjel og tradisjon og 17000 tilstede på en fullsatt arena
enn et mastadont og en pregløs klump uten rammene vi har i Idrettsveien.

ALLT kan ikke måles i penger her i livet, noe udefinerbart er knyttet til vårt vidunderlige stadion med alle dets mangler og forbedringspotensialer.

Jeg ønsker at Brann alltid skal spille på den samme bane, ved det samme fjell og under den samme himmel som Kniksen og Pesen herjet på 60-tallet. Jeg var så heldig å få komme meg inn på stadion som 6-åring den vidunderlige solfylte søndagen i september 1962 da FFK ble banket 4-1 i den avgjørende seriefinalen en vakker søndag for 47 år siden. Ettter det var viruset kommet for å bli. La stadion leve.

Helt enig.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article143330.ece
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

nummer9

Ferguson

Quote from: Klaus_Brann on June 29, 2009, 16:55:13 PM
Det kommer til å bli sjelløst, off. Får i alle fall håpe det blir en Safari, og ikke en Rema 1000.

Tenker meg pipen får en annen lyd når slike inntekter gjør at vi får 20 mill ekstra til å kjøpe spillere for!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

gitarbroiler

Et nytt stadion som ikke vil tynge Brann ned i ny gjeld, OG som gir økte inntektsmuligheter, er hjertelig velkomment. Jeg tror også det vil bli utrolig mye enklere å få flere folk på kampene om kommunikasjon til stadion blir bedre enn det er i dag. Vet om flere som ikke gidder å gå på kampene fordi det er så utrolig lang kø både til og fra Stadion der den ligger nå. Med et Stadion i sentrum vil busser, tog og kanskje også båt for de som trenger det, være et utrolig bra alternativ.

Og for ikke å glemme; Utrolig mye kortere vei fra byens vannhull :)

Yes!wehavenobananas

Hvem bryr seg om det er en Rema 1000-butikk på den nye stadion? Herre, det må da være grenser for hva folk skal henge seg opp i. Så lenge det er en stadion uten løpebane og med 100% ekte gress så bør det holde være greit.

Er det noen her som synes at f.eks Parken i Køben er en kjip stadion?

Klaus_Brann

Quote from: Yes!wehavenobananas on June 30, 2009, 12:57:31 PM
Hvem bryr seg om det er en Rema 1000-butikk på den nye stadion? Herre, det må da være grenser for hva folk skal henge seg opp i. Så lenge det er en stadion uten løpebane og med 100% ekte gress så bør det holde være greit.

Du tok tydeligvis ikke den. Det har selvfølgelig lite å gjøre akkuratt dette med Rema butikken, det hele bunner i at det virker som om et evt. nytt stadion kun ses på som en forbedring på grunn av det kommersielle.

Produktet Brann kommer til å bli enda mer produktfiksert, og mindre og mindre for det det egentlig skal dreie seg om. Men det er bra noen er fornøyd med det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ferguson

Quote from: Klaus_Brann on June 30, 2009, 16:03:49 PM
Produktet Brann kommer til å bli enda mer produktfiksert, og mindre og mindre for det det egentlig skal dreie seg om. Men det er bra noen er fornøyd med det.

Men da blir jo laget bedre og i form av mer penger i den sportslige kassen!
Sir Winston Churchill

Klaus_Brann

Quote from: Ferguson on June 30, 2009, 08:32:46 AM
Quote from: Klaus_Brann on June 29, 2009, 16:55:13 PM
Det kommer til å bli sjelløst, off. Får i alle fall håpe det blir en Safari, og ikke en Rema 1000.

Tenker meg pipen får en annen lyd når slike inntekter gjør at vi får 20 mill ekstra til å kjøpe spillere for!

Ja, da kommer jeg til å prise meg lykkelig over at stadion vår ser ut som et kjøpesenter, heter "Idar Vollvik memorial stadium" og tribunene heter henholdsvis "Toro", "Chess", "Friele kaffe" og "Fiskekaker.no" (som forøvrig har tatt over for Madam Bergen, og gjør det stort ved å selge fiskekaker på nett).

Spillerne varmer opp før kampen med slike outfits:
FOTC - Bret Human Condom

Klaus_Brann

Quote from: Ferguson on June 30, 2009, 16:06:39 PM

Yes!wehavenobananas

Du tok tydeligvis ikke den. Det har selvfølgelig lite å gjøre akkuratt dette med Rema butikken, det hele bunner i at det virker som om et evt. nytt stadion kun ses på som en forbedring på grunn av det kommersielle.

Joda, jeg tok den. Men der du snakker om at vi kan ende opp er vi egentlig allerede. At det åpnes en butikk eller to til på en eventuel ny stadion betyr ingenting fra eller til slik jeg ser det. Dette blir kun ekstrainntekter for Brann, og om du ikke er bruker av butikkene så ser du ikke mye til de allikevel. Jeg bryr meg ikke om hva de velger å bruke arealet utenfor tribunene og banen til, jeg kan ikke se at det har noen som helst innvirkning på noe for min del. "Produktet" opplever vi kun når vi er på stadion for å se fotball, og alt det innebærer, men næringslokaler er ikke en del av det produktet Brann leverer til publikum.

Du sier at jeg er fornøyd med kommersialiseringen av fotball, noe jeg ikke egentlig kan si at jeg er. Men det må da være bra at vi kan leie ut noen lokaler og tjene gode penger på det istedet for at vi skal rævkjøres av f.eks reklame som annonseres av speaker underveis i kampen... to sider av samme sak, og akkurat når det gjelder "produktet" så er det like mye drit rundt det oppe på Stadda slik ting er nå.
Det er mye fjas og mas om at Brann skal levere et produkt til publikum, og mye av dette dreier seg jo om totalpakken folk opplever med god fotball og et energisk publikum. Noe de selvfølgelig tar godt betalt for.. men noen butikker på utsiden av stadion betyr nix og nada for slike sjeler som meg som faktisk er litt klarsynt og klarer å se hva som er viktig for meg som fotballsupporter og ikke. Om noe må jo ekstrainntektene være bra for klubben.

Hva mer tror du Brann snakker om når de tenker at det er bra med en ny stadion? Dyrere billettpriser? Flere VIP-bokser? Alt det der har vi allerede, og en ny stadion betyr ingenting fra eller til.

Kjell249

Quote from: Klaus_Brann on June 30, 2009, 16:20:15 PM
Ja, da kommer jeg til å prise meg lykkelig over at stadion vår ser ut som et kjøpesenter, heter "Idar Vollvik memorial stadium" og tribunene heter henholdsvis "Toro", "Chess", "Friele kaffe" og "Fiskekaker.no" (som forøvrig har tatt over for Madam Bergen, og gjør det stort ved å selge fiskekaker på nett).

Ikke så farlig at en døgnflue som Madam Bergen har måttet skifte navn, da er det verre med Søstrene Hagelin og deres fiskeboller...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

For å halde koken med FOTC-referanser er det vel berre å proklamere at det er "business time", og Brann gjer lurt i å skaffe seg perifere inntekter. Men Rema 1000? Nei takk, rinnanbanden klarer seg uten det...
Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: Yes!wehavenobananas on June 30, 2009, 16:25:35 PM

Joda, jeg tok den. Men der du snakker om at vi kan ende opp er vi egentlig allerede. At det åpnes en butikk eller to til på en eventuel ny stadion betyr ingenting fra eller til slik jeg ser det. Dette blir kun ekstrainntekter for Brann, og om du ikke er bruker av butikkene så ser du ikke mye til de allikevel. Jeg bryr meg ikke om hva de velger å bruke arealet utenfor tribunene og banen til, jeg kan ikke se at det har noen som helst innvirkning på noe for min del. "Produktet" opplever vi kun når vi er på stadion for å se fotball, og alt det innebærer, men næringslokaler er ikke en del av det produktet Brann leverer til publikum.

Du sier at jeg er fornøyd med kommersialiseringen av fotball, noe jeg ikke egentlig kan si at jeg er. Men det må da være bra at vi kan leie ut noen lokaler og tjene gode penger på det istedet for at vi skal rævkjøres av f.eks reklame som annonseres av speaker underveis i kampen... to sider av samme sak, og akkurat når det gjelder "produktet" så er det like mye drit rundt det oppe på Stadda slik ting er nå.
Det er mye fjas og mas om at Brann skal levere et produkt til publikum, og mye av dette dreier seg jo om totalpakken folk opplever med god fotball og et energisk publikum. Noe de selvfølgelig tar godt betalt for.. men noen butikker på utsiden av stadion betyr nix og nada for slike sjeler som meg som faktisk er litt klarsynt og klarer å se hva som er viktig for meg som fotballsupporter og ikke. Om noe må jo ekstrainntektene være bra for klubben.

Selvfølgelig er det bra at vi kan tjene mer på andre ting enn bare fotballen, men jeg er usikker på hva fremtiden på et nytt stadion bringer. Det har vært snakk om at vi ikke får majoriteten på eiersiden, med hva det innebærer. Jo mer kommersialiseringen  og "den moderne fotballen" får slippe til, jo mer sjelløst og kjedelig blir fotballen. Se f.eks. Filmen "Northside" la ut her: https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,5631.800.html

Brått selger vi stadionnavnet og.

Ferguson

Quote from: Klaus_Brann on June 30, 2009, 16:21:03 PM

Her glemmer du to ting! På en ny Stadion snakker vi faste inntekter som er der år etter år uavhengig resulteter. Det vi tjente på gullåret var supporterutstyr og mulig noe billett inntekter. Slike inntekter er variable inntekter.

Punkt to så styrer ikke RBH skuten når en ny Stadion er klar! Da har vi forhåpentligvis en bedre brukenes sportsdirektør!
Sir Winston Churchill

Klaus_Brann

Quote from: Ferguson on June 30, 2009, 22:16:00 PM

Her glemmer du to ting! På en ny Stadion snakker vi faste inntekter som er der år etter år uavhengig resulteter. Det vi tjente på gullåret var supporterutstyr og mulig noe billett inntekter. Slike inntekter er variable inntekter.

Punkt to så styrer ikke RBH skuten når en ny Stadion er klar! Da har vi forhåpentligvis en bedre brukenes sportsdirektør!

Vi håvet da fortsatt inn maaaasse penger i 07. Solgte vel f.eks. 17. 000 drakter.
Hvor ble det av alle pengene?

dudo

Quote from: Klaus_Brann on June 30, 2009, 22:30:30 PMVi håvet da fortsatt inn maaaasse penger i 07. Solgte vel f.eks. 17. 000 drakter.

Lokøy gikk fullstendig bananas.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on June 30, 2009, 22:45:50 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 30, 2009, 22:30:30 PMVi håvet da fortsatt inn maaaasse penger i 07. Solgte vel f.eks. 17. 000 drakter.

Lokøy gikk fullstendig bananas.

Hehehe.

Ferguson

Quote from: Klaus_Brann on June 30, 2009, 22:30:30 PM
Quote from: Ferguson on June 30, 2009, 22:16:00 PM

Vi håvet da fortsatt inn maaaasse penger i 07. Solgte vel f.eks. 17. 000 drakter.

Demba!!
Sir Winston Churchill

Go Up