• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

NÃ¥ eier vi stadion igjen!!!

Started by tormi, December 15, 2006, 08:05:20 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tormi

Gledens dag!

Dette er store nyheter for fremtiden til vår elskede klubb. Vi har "fått" tilbake stadion og Bjørn Dahl ser store inntekter komme.

Publikums kapasiteten øker også til 22000 noe jeg mener er nær sagt perfekt!

Kilder= BT på nett.

Jippi!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

Svært gledelig og særdeles overraskende.

xTaTic

Speedy

Dette var gode nyheter! Noen som kan fortelle sånn cirka hvilke fordeler dette vil ha for Brann?
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

KennethS

Quote from: "Speedy"Dette var gode nyheter! Noen som kan fortelle sånn cirka hvilke fordeler dette vil ha for Brann?

Største fordelen e at de får alle inntekter selv, de kan arragnere konserter og lignende på stadion.
tå på Brann

hanioslo

Quote from: "Speedy"Dette var gode nyheter! Noen som kan fortelle sånn cirka hvilke fordeler dette vil ha for Brann?

Dette har mange ulike fordeler. Den største er jo at man eier alene og dermed kan man gjøre hva man vil med stadion. Det var jo planlagt endel boliger i nye stadion. Dette tok endel av plassen som normalt kunne vært brukt til andre fasciliteter som f.eks. større VIP-områder, konferanse-områder, flere sitteplasser, osv... Rett og slett en større stadion som vil øke inntektspotensialet. Alle VIP-boksene er i dag utsolgt. Dvs. at det nok finnes potensiale for å selge flere. Da kommer det nok flere når man bygger nye søndre, men det som er positivt er at det nok ikke går utover publikumskapasiteten slik man tidligere har diskutert.

Man får økt kapasiteten til 22.000 etter Revheims egne ord. Uten at det sikkert er et endelig tall.

Brann nå står friere til å bestemme hvilket banedekke som skal legges. Når en interessent nr. 2 BOB også har sitt å si, og de er ikke interessert i fotball i utgangspunktet, men derimot konserter, messer og annet fjas, så er det klart at de kan trykke på i forhold til å legge kunstgress. dette eksterne presset slipper man nå. Jeg tror det er større sjanse for naturgress etter dette...

Jeg vet ikke om det er så positiv, men i forhold til utbyggingen så kan Brann nå låne mer, da de eier større eiendommer som en bruker som egenkapital.

Sikkert andre som har noe mer, men en ting er sikkert; Dette var den største gaven Brann kunne fått til jul!!! Større enn hvilken som helst ny spiller...
trandlien ut av Bergen!

Nixon

22.000 tilskuere (hvis det stemmer) klinger veldig godt i mine ører. Da får vi en kapasitet som ikke blir sprengt med en gang, men som vi kan strekke oss etter på sikt. Mer penger i billettinntekter blir det også.
Rød makt på Hansa!

stormde

Det er kjempe positivt men husk at å eie en stadion koster flesk.'
Det var det som nesten tok knekken på Brann tidligere.
Uansett er det anderledes nå da stadioen er nesten ny og ikke så mye vedlikehold.
Det er en merke dag for Brann og vi bør takke alle som har vært med å få det til.
Stormde.
eg drakk den skål,som Ulrikken meg skjenkte

monzilla

driftskostnadene på det nye anlegget blir betraktelig lavere enn driftskostnadene på det gamle anlegget, så det vil ikke bli noe problem.

Enig med revheim her, større julegave kan man ikke få

monzilla

driftskostnadene på det nye anlegget blir betraktelig lavere enn driftskostnadene på det gamle anlegget, så det vil ikke bli noe problem.

Enig med revheim her, større julegave kan man ikke få

Nixon

Og det var vel ikke driftskostnadene som var det verste. Heller byggingen av Hansa-tribunen. Nå får vi et anlegg som kommer til å generere penger hele uken gjennom hele året, og ikke som før bare på kampdagene.
Rød makt på Hansa!

tormi

Ja det stiller større krav til ledelsen i brann til å utnytte dette potensialet de har fått nå. En kan vel si at det så bra ut for Brann økonomisk før dette men nå har de VIRKELIG en kraftig ryggrad i organisasjonen.

Da får vi håpe at ledelsen der oppe klarer å utnytte dette til vår fordel. Og det tror og håper jeg de kan!

Petter Puddefjord

Hva sa JEG ?

Nå kan vi ihvertfall konkurrere mot RBK på noenlunde likt grunnlag, til de bygger Lerkendal ut ytterligere.

Jo flere seter, desto bedre...

Nixon

Quote from: "Petter Puddefjord"Hva sa JEG ?

Ja, det lurer jeg også på.
Har du sagt at Brann kom til å eie sitt eget Stadion?
I så fall: Gratulerer!

At 22.000 er bedre enn 20.000 er det mange som har ment...
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: "Petter Puddefjord"Jo flere seter, desto bedre...

Hvis vi eier setene vel å merke.
Jeg vil tro at Brann tjener mer penger på å eie 22.000 seter enn å leie 28.000 seter på en eller annen byarena der man stort sett kun får inntekter på kampdagen.
Rød makt på Hansa!

tormi

Nå kan vi ihvertfall konkurrere mot RBK på noenlunde likt grunnlag, til de bygger Lerkendal ut ytterligere.

Jo flere seter, desto bedre...

Ja det må jeg si - gratulerer med at du sa at 22000 seter var DET du ville ha. Gratulerer med at du sa at vi ville eie vår egen stadion.

Har fulgt med i "mase og gnage tråden" din men har ikke sett deg si dette da men likevel gratulerer!

Petter Puddefjord

TULLINGER!

Les det som står i tråden om stadionutbyggingen, så skjønner KANSKJE også dere.

Endre

Quote from: "Petter Puddefjord"TULLINGER!

Ja, det er jo bare 1760 innlegg der..

Nixon

Kan du ikke bare si det da?
Er så spent!;)
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

.

Du kom med noe prat om at Brann hadde bestemt seg for å bygge Stadion ut til 21000 ett eller annet. Så hvorfor har ikke dette kommet frem før nå? Brann selv har jo snakket om 20000 helt til det siste. Nei, her har du nok bare hatt flaks med pisspreiket ditt.
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Det du sa er strengt tatt at:
- Brann burde bygge stadion midt i sentrum, som på grunn av dette skal eies av kommunen, staten og gud og hvermann samtidig som at Brann leier stadion og dermed ikke kommer til å ha noe deleie i sitt stadionanlegg, altså totalt motsatt av det som er påvist nå.

For ikke å glemme at:
- Brann kom til å spille for fulle hus hele høsten 2006 uansett resultater.

Og sist men ikke minst:
- Brann bør bygge rundt 30 000. 22 000 er laaaaaaaangt fra 30 000. Du har iallfall "ingen" grunn til å være glad eller fornøyd. Din ideologi er jo at jo flere seter, jo mer kamp er det om plassene og jo mer hysteriske vil man bli og jo mer ellevill blir kampene. Noe som er så feil at nesten samtlige brukere på forumet får vondt i analen.

Nightfox

Ja, den svei litt..

monzilla

Er nok ikke noe som kommer ut av det blå dette her

Xminator

PP burde strengt tatt bare referert til "ryktet" sitt og holdt seg for god til hoveringen. Det kan ha vært ett lykketreff, men som monzilla sier, det var neppe noe byggelaget bestemte på julebord i november. Det har nok vært diskutert en del i gangene på Stadion frem til nå. Nå hadde jo ikke Krøvel noe problem med å ta kreditt for sitt tips rundt RBK og avslutninger, så "what goes around comes around" eller noe slikt.

Uansett mest gledelig at de nå faktisk kan nærme seg en størrelse på stadion som står noenlunde i stil med de sportslige ambisjonene.

Nixon

Denne spådommen til Pudde har gått meg hus forbi. Men så kan man heller ikke huske alt som blir skrevet i disse trådene!;)

Og for de som ikke visste det. Alle gode ting er faktisk tre:
- Vi eier Stadion igjen
- Vi har fått flere sitteplasser
- RBH har fått en erstatter

Alt på en dag!:)
Rød makt på Hansa!

Petter Puddefjord

Rett skal være rett; jeg har hatt griseflaks!

Hahahahahahahahahahahahaha :-)

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator". Nå hadde jo ikke Krøvel noe problem med å ta kreditt for sitt tips rundt RBK og avslutninger, så "what goes around comes around" eller noe slikt.

.

Syns ikke jeg var noe god til å spå, nei. Sa aldri at RBK garantert ville vinne serien. Bare at det var fullt mulig at de kunne gjøre det. For at Brann kunne sprekke og RBK få en knallhøst, er noe alle burde kunne forestille seg. Historien har det med å gjenta seg.

Vel, nok avsporing.

Brann får et stadion med bortimot 22000 seter. Javel. Da blir det bortimot 2000 flere tilskuere på 16.mai og mot RBK, og så blir det bortimot 2000 flere tomme seter på de fleste av de andre kampene. Med mindre Brann kjører sånne håpløse "kast-billetter-etter-folk"-kampanjer som RBK holder på med. På Lerkendal i RL ble vi Brann-supportere i 2.omgang oppsøkt av ca 50 drittunger i 10-12-årsalderen som var mye mer opptatt av å slenge dritt til oss og slenge popcorn på hverandre, enn å se kampen. Sikkert de samme som kom inn for "idrettspris". Vet ikke hva som er verst: tomme seter, eller at de er besatt av unger som er der for å leke og kaste popcorn.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator". Nå hadde jo ikke Krøvel noe problem med å ta kreditt for sitt tips rundt RBK og avslutninger, så "what goes around comes around" eller noe slikt.

.

Syns ikke jeg var noe god til å spå, nei. Sa aldri at RBK garantert ville vinne serien. Bare at det var fullt mulig at de kunne gjøre det. For at Brann kunne sprekke og RBK få en knallhøst, er noe alle burde kunne forestille seg. Historien har det med å gjenta seg.

Vel, nok avsporing.

Brann får et stadion med bortimot 22000 seter. Javel. Da blir det bortimot 2000 flere tilskuere på 16.mai og mot RBK, og så blir det bortimot 2000 flere tomme seter på de fleste av de andre kampene. Med mindre Brann kjører sånne håpløse "kast-billetter-etter-folk"-kampanjer som RBK holder på med. På Lerkendal i RL ble vi Brann-supportere i 2.omgang oppsøkt av ca 50 drittunger i 10-12-årsalderen som var mye mer opptatt av å slenge dritt til oss og slenge popcorn på hverandre, enn å se kampen. Sikkert de samme som kom inn for "idrettspris". Vet ikke hva som er verst: tomme seter, eller at de er besatt av unger som er der for å leke og kaste popcorn.

Det avhenger av sportslige resultater og, gjør det ikke??
16. mai og RBK kommer nok til å bli fullt hus uansett, men de andre kampene kommer til å variere avhengig av hvor snill tabellen er mot Brann.
Jeg er sikker på at vi kunne fylt opp stadion mot Sandefjord hvis vi fortsatt hadde vært med i gullkampen, men vi dret oss ut, så det skjedde ikke..
Det jeg lurer på er hva som skjer med tilskuertallet i starten av sesongen..Folk (medgangssupportere) har en tendens til å henge seg på når ting begynner å nærme seg avgjort, altså på slutten av sesongen (RBK kampen, sikkert også mot Sandefjord hvis vi hadde slått RBK), men disse kommer nok ikke på så mange kamper tidlig i sesongen.
Og det er gjerne disse som kan sørge for forskjellen på 22.000 i eller 18.000...Hva tenker folk?
Tror også at flere sitteplasser vil hjelpe på tilskuertallet, har flere ganger hørt om en del folk som ikke gidder å gå på kamp pga. at det bare var ledige plasser på SS, men nå slipper de det "problemet".
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Så du ville rett og slett foretrukket 20.000 seter, Krøvel?
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Så du ville rett og slett foretrukket 20.000 seter, Krøvel?

Holder det. Bortsett fra mot RBK når vi kjemper om gull, og 16.mai. Men altså: De kan fylle disse plassene ved hjelp av kampanjer à la RBK og VIF. men det er ikke akkurat ønskelig med et halvinteressert publikum.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Så egentlig så er alle de "nye" som er kommet til de siste årene fjortisser og alenemødre? Brann har mye å gå på når det gjelder "hverdagskampene".

Nei, spørsmålet er heller hvor alle de som har gått på Stadion noenlunde fast en eller annen gang siden 1987 er blitt av. Kunne vert intressant å vite hvor mange unike tilskuere det har vert på stadion siden da. Ett tall nærmere 100 000?

Det er jo heller ikke slikt at de 2000 som møter opp på "treningskampene" er de samme som går fast på seriekamp. Mot Birmingham fikk jeg tvert imot inntrykk av at veldig mange normalt ikke gikk på seriekampene. Dette var på gamle sitte. Mulig det er ett feriefenomen.

De siste årene har jo de som vokste fra SS hatt ett tilbud på Hansa. Ikke umulig det har vert en vesentlig grunn til at snittet har økt såpass jevnt.

Uansett, vi begynner å få ett Stadion der bare ett problem gjenstår; trafikken etter kamp. Med mindre de stenger av området en kilometer i omkrets og kun tillater busser inn på nymarksområdet (dvs få bussene helt inn til Stadion og kjøre skytteltrafikk til sentrum etterhvert som de fylles opp), så er ikke kollektivtransport løsningen.

Nixon

Holder det. Bortsett fra mot RBK når vi kjemper om gull, og 16.mai. Men altså: De kan fylle disse plassene ved hjelp av kampanjer à la RBK og VIF. men det er ikke akkurat ønskelig med et halvinteressert publikum.

Men det må jo være et poeng å ikke bygge akkurat
Rød makt på Hansa!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Så egentlig så er alle de "nye" som er kommet til de siste årene fjortisser og alenemødre? Brann har mye å gå på når det gjelder "hverdagskampene".

.

Alenemødre???? Hvor kom DET inn i bildet?

Ja, jeg tviler strekt på at Brann kan få 22000 til å komme på hver eneste kamp, uten å måtte ta i bruk RBK-/VIF-triks! Men klarer vi å fylle 22000 hver gang, så begynner enkelte å gryle om at 22000 er for lite for de store kampene, og at kapasiteten burde være 25000. I utgangspunktet høres det jo økonomisk positivt ut å øke tilskuertallet, men det spørs om det er det hvis grunnen til økningen er sterkt senkede billettpriser/ gratisbilletter. For øvrig tror jeg Brann kunne hatt 30000 på hver kamp om de virkelig gikk inn for det, og ansatte ved bedrifter/ elever ved skoler så på det å gå på Stadion omtrent som å gå på julebord/firmafest/klasseutflukt. Men det er ikke akkurat et ønskepublikum med folk som bare er der for å kaste popcorn og være med kolleger, uten interesse for kampen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"

Men det må jo være et poeng å ikke bygge akkurat

Hadde du vært på Lerkendal på RBK - Brann i RL, hadde du skjønt hva jeg mener med uinteressert publikum (dvs. drittunger som har kommet sammen med resten av idrettslaget, fordi de har fått veldig billige billetter). De var mye mer opptatt av å slenge dritt til oss i borteseksjonen og å kaste popcorn på hverandre, enn å se på kampen. Er det verdt å ødelegge stemningen og engasjementet til fordel for at det er "stilig" å ha høyere tilskuertall enn RBK?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Men klarer vi å fylle 22000 hver gang, så begynner enkelte å gryle om at 22000 er for lite for de store kampene, og at kapasiteten burde være 25000.

Klarer vi å fylle 22.000 hver gang sier det seg selv at 22.000 blir for lite for de store kampene. Men det tror jeg er noen år frem i tid. Enn så lenge tror jeg disse 2000 ekstra plassene vil gjøre det lettere å få flere i Bergen interessert nok til å bli faste Stadiongjester. Folk vil f.eks. ha mulighet til å ta spontane turer på Stadion. Ikke alle er som oss som setter av disse timene uansett lang tid i forveien.

Ellers er jo ikke automatikk i at det vil bli slik i Bergen selv om du har fått noe mais i hårtustene i Trondheim...;)
Rød makt på Hansa!

Chrisstah

Quote from: "Xminator"Så egentlig så er alle de "nye" som er kommet til de siste årene fjortisser og alenemødre? Brann har mye å gå på når det gjelder "hverdagskampene".

.

Alenemødre???? Hvor kom DET inn i bildet?

Ja, jeg tviler strekt på at Brann kan få 22000 til å komme på hver eneste kamp, uten å måtte ta i bruk RBK-/VIF-triks! Men klarer vi å fylle 22000 hver gang, så begynner enkelte å gryle om at 22000 er for lite for de store kampene, og at kapasiteten burde være 25000. I utgangspunktet høres det jo økonomisk positivt ut å øke tilskuertallet, men det spørs om det er det hvis grunnen til økningen er sterkt senkede billettpriser/ gratisbilletter. For øvrig tror jeg Brann kunne hatt 30000 på hver kamp om de virkelig gikk inn for det, og ansatte ved bedrifter/ elever ved skoler så på det å gå på Stadion omtrent som å gå på julebord/firmafest/klasseutflukt. Men det er ikke akkurat et ønskepublikum med folk som bare er der for å kaste popcorn og være med kolleger, uten interesse for kampen.

det er en fin måte å få folk interesert på! unge barn som som får billigere billetter til stadion og kommer hver kamp blir nok faste stadion gangere 5-10 år senere! og det med popcorn kasting og drittslenging e jo bare sånn vi må leve med! barn e barn! vi har alle vært sånne små drittunger engang i tiden! alle vokser opp!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Xminator

Nå er det ikke de under 14 som kaster mest på Stadion...

The Boss

Quote from: "Xminator"Nå er det ikke de under 14 som kaster mest på Stadion...

Hehe..Dagens!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"[ Klarer vi Ã¥ fylle 22.000 hver gang sier det seg selv at 22.000 blir for lite for de store kampene.  

-----
Folk vil f.eks. ha mulighet til å ta spontane turer på Stadion. Ikke alle er som oss som setter av disse timene uansett lang tid i forveien.

Men så bør ikke kapasiteten følge hvor mye vi max kan selge på de store kampene, men hvor mye vi trekker på de vanlige kampene. Når det regner og blåser og er kaldt, når kampen går på tv til et ugunstig tidspunkt for familier og langveisfarende, når Brann ligger på 11.plass etter tre strake tap, når vi ikke har noe å spille for, når motstanderen heter Sandefjord eller Hamkam, etc. Det er DETTE som er hverdagen! Det er ikke mye trøst i at vi kan få 2000 flere tilskuere på noen få kamper, hvis det også betyr at vi har 2000 flere tomme seter på alle de andre kampene! Store tomme felt og glisne benkerader er nitrist. Var det f.eks. ikke mye artigere med 3000 tilskuere i en smekkfull Vestlandshall for to år siden, enn 3000 spredt rundt på hele Stadion denne vinteren i RL? Det var liksom 5700 tilsk. på Lerkendal på RL-oppgjøret mot RBK i november. Men det så egentlig ut til som det var 2000. De 3000 vi hadde på Stadion (med 12000 seter for øyeblikket) så flere ut enn de 5700 hadde på RBK med 21300 seter.
Legg ned hele klubben!

monzilla

Hva med å vente å se hva som skjer når anlegget er ferdig. Etterspørselen for brannbilletter er nå større enn tilbudet. Et par stjernespillere kjøpt i vinter, og seier i de første kampene vil vi få et snitt på 17000. I år. Nytt anlegg, bedre stemning, Folk på SS er 2 år eldre osv. Alt ligger til rette for at 22000 blir en ideel kapasitet. Dette er nok noe gjengen i Brann også har regnet med, de leker ikke akkurat butikk der oppe.

Erlend

kan virke sånn en gang iblant

tormi

Uansett publikumstall - den virkelig gode økonomien ligger i selve bygget og med de mulighetene det gir. Vet ikke hva en VIP losje gir i inntekter men tror nok det er gode penger per losje... Skal vi si 1 mill i året per losje eller overdriver jeg nå? Noe som VET?

Isåfall snakker vi 37 mill bare der i året :)

Klaus_Brann

Quote from: "tormi"Uansett publikumstall - den virkelig gode økonomien ligger i selve bygget og med de mulighetene det gir. Vet ikke hva en VIP losje gir i inntekter men tror nok det er gode penger per losje... Skal vi si 1 mill i året per losje eller overdriver jeg nå? Noe som VET?

Isåfall snakker vi 37 mill bare der i året :)

Skal ikke si noe sikkert, men firmaet til en kompis forhørte seg, og da var det snakk om 200.000, men vet ikke om alle boksene har samme fasiliteter eller lik størrelse o.l.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Alzheimer/Silverspurs

Meiner å ha lest at losjene kostar frå 360 000 og oppover per sesong. Eg er særdeles distrè og gløymsk, men noko seier meg at det faktisk var det eksakte talet :)

tormi

Det er nok litt vanskelig å sette pris på en losje. 200.000 kroner er et innskudd kun for "retten" til å leie...

I tillegg er det nok stor inntekter ifbm. bruk osv.

Chrisstah

vet det er off topic men ingen vits å starte en ny tråd!
spiller Brann2 hjemmekampene på stadion eller på kronsminde?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

The Boss

2. laget spiller på stadion når matten er "god nok". I fjor spilte de vel på stadion fra mai/juni til august (noen unntak) og på treningsbanen på Nymark i de resterende kampene.

lavtbunn-nivå

June 27, 2009, 17:30:42 PM #48 Last Edit: June 27, 2009, 17:35:34 PM by lavtbunn-nivå
Jeg fant ikke noen mer passende tråd for å beskrive min kjærlighet til klubben, stadion og byen. Er andre tråder mer passende bøyer jeg meg for det :

JA, jeg inrømmer at mitt syn er preget av at jeg vokste opp 2 Flopasninger vest
for Hansatribunen. Likevel, IKKE TA FRA OSS STADION. ! Dette vidunderlige sted
hvor stadion ligger vakkert til ved Ulriken og i le av høydedraget mot Fridalen og
med en eventyrlig utsikt mot Ulriken i øst, Løvstakken i vest og kveldssolen som
går ned bak Gyldenpris. Tradisjon, kultur og sjel er viktigere enn noen extra kroner
og JA, vi lover å dra raskt opp til Inndalsveien etter kamp, vi vil IKKE spy og pisse
i fru Monsens hage i Roald Amundsens vei.

Bedre med et stadion med sjel og tradisjon og 17000 tilstede på en fullsatt arena
enn et mastadont og en pregløs klump uten rammene vi har i Idrettsveien.

ALLT kan ikke måles i penger her i livet, noe udefinerbart er knyttet til vårt vidunderlige stadion med alle dets mangler og forbedringspotensialer.

Jeg ønsker at Brann alltid skal spille på den samme bane, ved det samme fjell og under den samme himmel som Kniksen og Pesen herjet på 60-tallet. Jeg var så heldig å få komme meg inn på stadion som 6-åring den vidunderlige solfylte søndagen i september 1962 da FFK ble banket 4-1 i den avgjørende seriefinalen en vakker søndag for 47 år siden. Ettter det var viruset kommet for å bli. La stadion leve.

Go Up