• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Seter gis bort?

Started by Klaus_Brann, November 13, 2006, 20:56:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: "Snublefot"jeg mener det er forskjell ja..

hvis du hopper opp og ned foran stolen din sammen med alle rundt deg, blir skubbet borti, og dermed treffer en stolrygg som knekker pga dårlig kvalitet.. så er det faktisk ganske så uforskyldt.. skal man ikke få lov til å juble for laget sitt?

Hvis man i frustrasjon langer ut et spark mot stolryggen foran, så er det en bevist handling, og i tillegg bevist rettet mot stolryggen foran..uansett kvalitet på stolen, så knekker den PGA at du sparker direkte og bevist på den!!! dette blir bare skikkelig dumt... dessuten, er det slik at stolene knekker ved første spark?   eller tror du noen har sparket den selv.. med tanke på at sofaen din tåler et spark.. det gjør sikkert sofaen min og, men er nok sikker på at nok spark vil knekke den og..

forstår du hva jeg mener klaus?

Jeg har forstått hva du mener hele veien jeg Snublefot, men jeg er ikke enig med deg.
Jeg mener det på en måte er uforskyldt når dette skjer i frustrasjon, det er noe som kalles en spontanreaksjon som skjer uten at man får vurdert dette opp og ned.
Man kan også driste seg til å blande inn følelser.
Orker ikke å begynne en laaang debatt om følelser, men når noe på banen skjer som gjør at man reagerer med følelser, så er dette til tider ukontrollerte handlinger. Enten ved feiring (regner med dette kommer med en gang målet kommer, du vurderer ikke 30 sekunder først hvordan du skal feire målet?Du fyker opp og hopper og jubler..) eller ved frustrasjon/sinne..
Det kan nesten sammenlignes med fylla på noen områder, følelsene blir forsterket x antall ganger, og man kan reagere uventet/uvanlig fra vanlig oppførsel når ting skjer.
Men, skjer dette f.eks. etter kamp, hvis man er forbanna for et tap, så kaller jeg dette hærverk, da må det ha gått an å roe seg litt!
Skjønner du hva jeg mener??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up